190D 2.5 viritys
190D 2.5 viritys
Oon aina haaveillut että päihitän kaupungilla pörräävän Ferrari modeina 360... ja muutenki tarkoitus saada lisää tehoja irti ja hyvin...
Auto on 190D 2.5 aut. vm.86
Kertokaaha ideoita ja paljonko projektiin uppoo rahaa? vähä kokemusta mersu puolelta...
Epäilyttää tuo automaatti loota että kestääköhä tuo et pitääkö vaihtaa manuaali... ja entä kansi...
Tutulla on samanlaisesta otettu 350 hp irti... et siitä kipinä lähti
Auto on 190D 2.5 aut. vm.86
Kertokaaha ideoita ja paljonko projektiin uppoo rahaa? vähä kokemusta mersu puolelta...
Epäilyttää tuo automaatti loota että kestääköhä tuo et pitääkö vaihtaa manuaali... ja entä kansi...
Tutulla on samanlaisesta otettu 350 hp irti... et siitä kipinä lähti
Re: 190D 2.5 viritys
No tuohon joutuu laittamaan vain kaikki uusiksimamipi kirjoitti:Oon aina haaveillut että päihitän kaupungilla pörräävän Ferrari modeina 360... ja muutenki tarkoitus saada lisää tehoja irti ja hyvin...
Auto on 190D 2.5 aut. vm.86
Kertokaaha ideoita ja paljonko projektiin uppoo rahaa? vähä kokemusta mersu puolelta...
Epäilyttää tuo automaatti loota että kestääköhä tuo et pitääkö vaihtaa manuaali... ja entä kansi...
Tutulla on samanlaisesta otettu 350 hp irti... et siitä kipinä lähti

Tuota lootaa ei vaikuta edes vahvistaa ku ei kestä sittenkään. Joutuu laittamaan vahvemman (300turboD tai 300E) laatikon.
Samoin vapari kone ei kestä super turbotettuna koska on sisuskaluiltaan täysin erilainen kuin alkuperäinen turbokone (kokemusta on 3konetta tälle kesälle särkeneenä).
Projektiin uppoaa rahaa 5-10t€

Eli lyhkäisyydessään kannattaa melkeen hommata alkuperäinen turbo auto ja virittää sitä. Tulee halvemmaksi ja helpommaksi kaikin puolin...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Ajamalladansku kirjoitti:miten jube olet muuten saanut 3 konetta jo kesässä rikki![]()
mistä ovat hajonneet, minkä seurauksena, paljonko painetta ollut lävähtämis hetkellä? (jos oot kerinny lukemaan)

200d vaparikoneita.
Parikertaa kanki ulos ja kerran kaikki pytyt kiinni.
Paineita 1.3-1.8
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
luin tuota smurffi tarinaa ja kyllä jäin ihmettelemään että ei vaihdettu ees kiertokangen laakeria noihin koneisiinJube kirjoitti:Ajamalladansku kirjoitti:miten jube olet muuten saanut 3 konetta jo kesässä rikki![]()
mistä ovat hajonneet, minkä seurauksena, paljonko painetta ollut lävähtämis hetkellä? (jos oot kerinny lukemaan)
![]()
200d vaparikoneita.
Parikertaa kanki ulos ja kerran kaikki pytyt kiinni.
Paineita 1.3-1.8

vaan semmoisina vaparinakin lopussa olevilla liuskoilla [joku 600-700 tkm] ja eikun painetta sisään

Aivan, ja kertaakaan ei kk-laakeri hajonnuxr5t kirjoitti: luin tuota smurffi tarinaa ja kyllä jäin ihmettelemään että ei vaihdettu ees kiertokangen laakeria noihin koneisiin![]()
vaan semmoisina vaparinakin lopussa olevilla liuskoilla [joku 600-700 tkm] ja eikun painetta sisään

Nyt tulee semmonen kone että pitäs pysyä kasassa...
Ens viikolla jos sais itse koneen kasaa. Holsetti vaan puuttuu vielä, kaikki muu ois!
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Jube kirjoitti:
Nyt tulee semmonen kone että pitäs pysyä kasassa...
Ens viikolla jos sais itse koneen kasaa. Holsetti vaan puuttuu vielä, kaikki muu ois!
Kannattaa kuitenkin mitata pakosarjasta paineet,oli tuosta Kivipään kanssa juttua,ja vaikka monta konetta tehnyt,ei oo saanut lohkoa rikki.
Vääränlainen pakosarja tai pakopesä ahdistaa,niin saattaa tulla kanki pihalle.
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Pakopainemittari tulee kyllä kans, vaikkakaan ei taida HX35 ahdistella paljoa 200D:n kyljessäkilander kirjoitti: Kannattaa kuitenkin mitata pakosarjasta paineet,oli tuosta Kivipään kanssa juttua,ja vaikka monta konetta tehnyt,ei oo saanut lohkoa rikki.
Vääränlainen pakosarja tai pakopesä ahdistaa,niin saattaa tulla kanki pihalle.

Nyt tulee koneeseen turbon männät, kanget ja öljysuihkut, öljynlauhdutin, kannentiiviste ym....
Sais nähä joko kestäis öljynvaihtovälin

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Paljonkos on Jubella ollut kierroksia koneessa? Nimimerkillä paineita 1,5 ja ensimmäinen kone. Kierrokset ei tosin nouse kuin 5000.
Jube kirjoitti:Ajamalladansku kirjoitti:miten jube olet muuten saanut 3 konetta jo kesässä rikki![]()
mistä ovat hajonneet, minkä seurauksena, paljonko painetta ollut lävähtämis hetkellä? (jos oot kerinny lukemaan)
![]()
200d vaparikoneita.
Parikertaa kanki ulos ja kerran kaikki pytyt kiinni.
Paineita 1.3-1.8
W211 270CDI 2003
ex. W124 200DT -87 155kW
ex. W124 200DT -87 155kW
No 6000rpm mittari ainaki menee tolloksi ettei ku heilahtaaJulli kirjoitti:Paljonkos on Jubella ollut kierroksia koneessa? Nimimerkillä paineita 1,5 ja ensimmäinen kone. Kierrokset ei tosin nouse kuin 5000.Jube kirjoitti:Ajamalladansku kirjoitti:miten jube olet muuten saanut 3 konetta jo kesässä rikki![]()
mistä ovat hajonneet, minkä seurauksena, paljonko painetta ollut lävähtämis hetkellä? (jos oot kerinny lukemaan)
![]()
200d vaparikoneita.
Parikertaa kanki ulos ja kerran kaikki pytyt kiinni.
Paineita 1.3-1.8

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Alkaa olemaaan jutut sen verran korkeilla kierroksilla että viisasta olisi tasapainottaa alakerta sekin vaikuttaa tuohon että kuinka helposti kanki kurkistaa lohkosta....ja tosiaan jos on pakopainetta paljon ja molemmista suunnista tulee kova paine niin johan se kanki kurkistaa kuka kiusaa...
konehan kiertää niin ylös minne asti tulee ruokaa.....
jube hiota se nokka-akseli suosittelen ja kun kerran on niitä kansia ja koneita niin kansi kans pirrata avaraksi ja pikkuisen isontaa venoja ja muutella istukan kulmia.....herääpi holsetti paremmin..

konehan kiertää niin ylös minne asti tulee ruokaa.....
jube hiota se nokka-akseli suosittelen ja kun kerran on niitä kansia ja koneita niin kansi kans pirrata avaraksi ja pikkuisen isontaa venoja ja muutella istukan kulmia.....herääpi holsetti paremmin..
Itse tein ja säästin
ostamassa
auto kuume alko ja tarkoitus olisi ostaa turbo diesel mersu... joku 2.5 tai 3 koneella oleva´. Ja sitä virittämään sit ja teho haaveet olisi 300 hv tai vähä reilu... sillai et kerkee rekan ohi ku ohittaa. ja sellanen paketti et kone kone kummiski kestää.
mitäs sanotta konkarit? millasista rahoista puhutaan tosta virityksestä?
mitäs sanotta konkarit? millasista rahoista puhutaan tosta virityksestä?
sillai että reilu kolmella sadalla hepalla kestää, niin kyl ainakin joku 5 donaa olis hyvä löytyä ylimääräistä lompakosta.
pidemmän päälle halvemmalla pääsee, kun ostaa valmiin tehtaan tekemän 300 turbodiesel mallin. mielellään vielä lukko perällä, niin ei tarvi voiman siirron kestävyyden päälle miettiä, muuta kuin laatikon vahvistuksen tekemällä.
pidemmän päälle halvemmalla pääsee, kun ostaa valmiin tehtaan tekemän 300 turbodiesel mallin. mielellään vielä lukko perällä, niin ei tarvi voiman siirron kestävyyden päälle miettiä, muuta kuin laatikon vahvistuksen tekemällä.
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Nuo herrat yrittivät sanoa, että jos oikeasti haluat yli 300 HP niin miksi ostaisit 2,5 litraisen turbodieselin. Paljon helpommalla ja halvemmalla pääset kun ostat 3 litraisen turbodieselin.mamipi kirjoitti:turbo dieseliä tarkotin... en missään nimessä ilman turbolla olevaa
Vaparia ei missään nimessä kannata ostaa, joutuu tekemään niin paljon muutoksia noille tehoille.
...ja osta semmonen vanha niin ei tule vähäpäästöisyyden kanssa ongelmia kun vaihtelet turboahdinta sinne.
Lisää tietoa: www.skg.fi