190D 2.5 viritys

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
mamipi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Pe 11.08.2006 19:19

190D 2.5 viritys

Viesti Kirjoittaja mamipi »

Oon aina haaveillut että päihitän kaupungilla pörräävän Ferrari modeina 360... ja muutenki tarkoitus saada lisää tehoja irti ja hyvin...

Auto on 190D 2.5 aut. vm.86

Kertokaaha ideoita ja paljonko projektiin uppoo rahaa? vähä kokemusta mersu puolelta...

Epäilyttää tuo automaatti loota että kestääköhä tuo et pitääkö vaihtaa manuaali... ja entä kansi...

Tutulla on samanlaisesta otettu 350 hp irti... et siitä kipinä lähti
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Osta multa tuo 300d, on valmis peli...... :) kts myynti ilmoitukset. Tuon verran saat varata kuitenkin rahaa...
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: 190D 2.5 viritys

Viesti Kirjoittaja Jube »

mamipi kirjoitti:Oon aina haaveillut että päihitän kaupungilla pörräävän Ferrari modeina 360... ja muutenki tarkoitus saada lisää tehoja irti ja hyvin...

Auto on 190D 2.5 aut. vm.86

Kertokaaha ideoita ja paljonko projektiin uppoo rahaa? vähä kokemusta mersu puolelta...

Epäilyttää tuo automaatti loota että kestääköhä tuo et pitääkö vaihtaa manuaali... ja entä kansi...

Tutulla on samanlaisesta otettu 350 hp irti... et siitä kipinä lähti
No tuohon joutuu laittamaan vain kaikki uusiksi :wink:
Tuota lootaa ei vaikuta edes vahvistaa ku ei kestä sittenkään. Joutuu laittamaan vahvemman (300turboD tai 300E) laatikon.
Samoin vapari kone ei kestä super turbotettuna koska on sisuskaluiltaan täysin erilainen kuin alkuperäinen turbokone (kokemusta on 3konetta tälle kesälle särkeneenä).

Projektiin uppoaa rahaa 5-10t€ :!:

Eli lyhkäisyydessään kannattaa melkeen hommata alkuperäinen turbo auto ja virittää sitä. Tulee halvemmaksi ja helpommaksi kaikin puolin...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1203
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Viesti Kirjoittaja dansku »

miten jube olet muuten saanut 3 konetta jo kesässä rikki :shock:

mistä ovat hajonneet, minkä seurauksena, paljonko painetta ollut lävähtämis hetkellä? (jos oot kerinny lukemaan :lol: )
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

dansku kirjoitti:miten jube olet muuten saanut 3 konetta jo kesässä rikki :shock:

mistä ovat hajonneet, minkä seurauksena, paljonko painetta ollut lävähtämis hetkellä? (jos oot kerinny lukemaan :lol: )
Ajamalla :D

200d vaparikoneita.
Parikertaa kanki ulos ja kerran kaikki pytyt kiinni.
Paineita 1.3-1.8
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Markus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: Ke 27.08.2003 15:57
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Markus »

Tuo myyntipalstalla oleva peli on kyllä hyvä vaihtoehto, tosin ei voi sanoa tehneensä ite...Hintaahan noihin menee äkkiä auton lisäksi tuo myyntihinta, ei voi laskea kaffipöydässä etukäteen mitä tulee maksamaan, jos lasket, kerro se kolmella.
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

Jube kirjoitti:
dansku kirjoitti:miten jube olet muuten saanut 3 konetta jo kesässä rikki :shock:

mistä ovat hajonneet, minkä seurauksena, paljonko painetta ollut lävähtämis hetkellä? (jos oot kerinny lukemaan :lol: )
Ajamalla :D

200d vaparikoneita.
Parikertaa kanki ulos ja kerran kaikki pytyt kiinni.
Paineita 1.3-1.8
luin tuota smurffi tarinaa ja kyllä jäin ihmettelemään että ei vaihdettu ees kiertokangen laakeria noihin koneisiin :shock:
vaan semmoisina vaparinakin lopussa olevilla liuskoilla [joku 600-700 tkm] ja eikun painetta sisään :D
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

xr5t kirjoitti: luin tuota smurffi tarinaa ja kyllä jäin ihmettelemään että ei vaihdettu ees kiertokangen laakeria noihin koneisiin :shock:
vaan semmoisina vaparinakin lopussa olevilla liuskoilla [joku 600-700 tkm] ja eikun painetta sisään :D
Aivan, ja kertaakaan ei kk-laakeri hajonnu :D

Nyt tulee semmonen kone että pitäs pysyä kasassa...
Ens viikolla jos sais itse koneen kasaa. Holsetti vaan puuttuu vielä, kaikki muu ois!
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
kilander
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1058
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi

Viesti Kirjoittaja kilander »

Jube kirjoitti:
Nyt tulee semmonen kone että pitäs pysyä kasassa...
Ens viikolla jos sais itse koneen kasaa. Holsetti vaan puuttuu vielä, kaikki muu ois!

Kannattaa kuitenkin mitata pakosarjasta paineet,oli tuosta Kivipään kanssa juttua,ja vaikka monta konetta tehnyt,ei oo saanut lohkoa rikki.
Vääränlainen pakosarja tai pakopesä ahdistaa,niin saattaa tulla kanki pihalle.
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

kilander kirjoitti: Kannattaa kuitenkin mitata pakosarjasta paineet,oli tuosta Kivipään kanssa juttua,ja vaikka monta konetta tehnyt,ei oo saanut lohkoa rikki.
Vääränlainen pakosarja tai pakopesä ahdistaa,niin saattaa tulla kanki pihalle.
Pakopainemittari tulee kyllä kans, vaikkakaan ei taida HX35 ahdistella paljoa 200D:n kyljessä :)

Nyt tulee koneeseen turbon männät, kanget ja öljysuihkut, öljynlauhdutin, kannentiiviste ym....
Sais nähä joko kestäis öljynvaihtovälin :roll:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Julli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Su 28.09.2003 20:33
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Julli »

Paljonkos on Jubella ollut kierroksia koneessa? Nimimerkillä paineita 1,5 ja ensimmäinen kone. Kierrokset ei tosin nouse kuin 5000.
Jube kirjoitti:
dansku kirjoitti:miten jube olet muuten saanut 3 konetta jo kesässä rikki :shock:

mistä ovat hajonneet, minkä seurauksena, paljonko painetta ollut lävähtämis hetkellä? (jos oot kerinny lukemaan :lol: )
Ajamalla :D

200d vaparikoneita.
Parikertaa kanki ulos ja kerran kaikki pytyt kiinni.
Paineita 1.3-1.8
W211 270CDI 2003
ex. W124 200DT -87 155kW
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Julli kirjoitti:Paljonkos on Jubella ollut kierroksia koneessa? Nimimerkillä paineita 1,5 ja ensimmäinen kone. Kierrokset ei tosin nouse kuin 5000.
Jube kirjoitti:
dansku kirjoitti:miten jube olet muuten saanut 3 konetta jo kesässä rikki :shock:

mistä ovat hajonneet, minkä seurauksena, paljonko painetta ollut lävähtämis hetkellä? (jos oot kerinny lukemaan :lol: )
Ajamalla :D

200d vaparikoneita.
Parikertaa kanki ulos ja kerran kaikki pytyt kiinni.
Paineita 1.3-1.8
No 6000rpm mittari ainaki menee tolloksi ettei ku heilahtaa :oops:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

Alkaa olemaaan jutut sen verran korkeilla kierroksilla että viisasta olisi tasapainottaa alakerta sekin vaikuttaa tuohon että kuinka helposti kanki kurkistaa lohkosta....ja tosiaan jos on pakopainetta paljon ja molemmista suunnista tulee kova paine niin johan se kanki kurkistaa kuka kiusaa... :lol:

konehan kiertää niin ylös minne asti tulee ruokaa.....

jube hiota se nokka-akseli suosittelen ja kun kerran on niitä kansia ja koneita niin kansi kans pirrata avaraksi ja pikkuisen isontaa venoja ja muutella istukan kulmia.....herääpi holsetti paremmin..
Itse tein ja säästin
mamipi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Pe 11.08.2006 19:19

ostamassa

Viesti Kirjoittaja mamipi »

auto kuume alko ja tarkoitus olisi ostaa turbo diesel mersu... joku 2.5 tai 3 koneella oleva´. Ja sitä virittämään sit ja teho haaveet olisi 300 hv tai vähä reilu... sillai et kerkee rekan ohi ku ohittaa. ja sellanen paketti et kone kone kummiski kestää.

mitäs sanotta konkarit? millasista rahoista puhutaan tosta virityksestä?
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1203
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Viesti Kirjoittaja dansku »

sillai että reilu kolmella sadalla hepalla kestää, niin kyl ainakin joku 5 donaa olis hyvä löytyä ylimääräistä lompakosta.

pidemmän päälle halvemmalla pääsee, kun ostaa valmiin tehtaan tekemän 300 turbodiesel mallin. mielellään vielä lukko perällä, niin ei tarvi voiman siirron kestävyyden päälle miettiä, muuta kuin laatikon vahvistuksen tekemällä.
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

tonni/100hp... :lol:
Itse tein ja säästin
mamipi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Pe 11.08.2006 19:19

Viesti Kirjoittaja mamipi »

turbo dieseliä tarkotin... en missään nimessä ilman turbolla olevaa
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

mamipi kirjoitti:turbo dieseliä tarkotin... en missään nimessä ilman turbolla olevaa
Nuo herrat yrittivät sanoa, että jos oikeasti haluat yli 300 HP niin miksi ostaisit 2,5 litraisen turbodieselin. Paljon helpommalla ja halvemmalla pääset kun ostat 3 litraisen turbodieselin.

Vaparia ei missään nimessä kannata ostaa, joutuu tekemään niin paljon muutoksia noille tehoille.

...ja osta semmonen vanha niin ei tule vähäpäästöisyyden kanssa ongelmia kun vaihtelet turboahdinta sinne.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Vastaa Viestiin