190 D 2.5 Turbo

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14242
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Hmn, ettei vaan ollut, että OM602 turbon sai vielä manuaalilla? 300 Turbodiesel taas oli aina automaatilla. Maurin kanssa kerran juteltiin aiheesta, mutta enpä muista tarkemmin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Sampo kirjoitti:...Oisko noin? Kyllä tuossa ainakin näyttäisi manuaali olevan...
Kyllä ne kaikki turbodieselit ovat automaatteja. Mutta kyllähän automaatin saa aina manuaaliin vaihdetuksi. Joskus itse pohdin W124-turbon manuaalittamista. Automaatti on ihan ok, mutta satun vain tykkäämään vaihtelusta.

Henkilöllä jolla olisin vaihdon teettänyt, oli kuitenkin jo aikaisempaa kokemusta asiasta. Hän sanoi yhden tehneensä eikä oikein ollut tykännyt aikaansaannoksestaan.

Perusteena oli että turbon paineet katosivat helposti vaihdon yhteydessä ja menosta tuli ontuvaa. Kaikkeenhan tietysti tottuu, mutta itse ainakin olin valmis uskomaan tuon mielipiteen.

Niinpä itse tyydyin jatkamaan automaattilinjalla.


-T
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Muistaisin Pasi M. kanssa samoin, eli kaikki henkilöturbodieselit siihen maailmanaikaan oli saatavilla ainoastaan automaagilla.
Mutta hei sellanen juttu että eikös noissa turbodieseleissä ollut vakiona myös kierroslukumittari? Ja ainakin tuossa Saksan yksilössä näytti olevan kello.
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

raul kirjoitti:...sellanen juttu että eikös noissa turbodieseleissä ollut vakiona myös kierroslukumittari? Ja ainakin tuossa Saksan yksilössä näytti olevan kello.
Kakkosnelosissa ainakin oli kierroslukumittari.


-T
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1607
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Ainakin tuossa koeajamassani yksilössä oli kierroslukumittari.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14242
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

eerola kirjoitti: Kyllä ne kaikki turbodieselit ovat automaatteja.
Not so fast, buddy :D .

Ulottuvilla sattui olemaan saksalaiset Autokatalogit mallivuosilta 1989, 1990, 1992 ja 1993. Siellä luki seuraavaa automaatista

190 D 2,5 Turbo 250 D Turbo
1989 on on
1990 on on
1992 ei ei
1993 ei ei

Varsin mielenkiintoista. 300 Turbossa taas oli aina automaatti.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Mora
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: Ke 22.10.2003 14:27
Paikkakunta: Kiukainen

muuten ton 190:sen hinnasta

Viesti Kirjoittaja Mora »

edelläolevan tapauksen hinta sekä kilometrit antavat vähän perspektiiviä muuten tälle alennusmyyntivouhotukselle(suoli24 jne.). Eli kyllä asialliset mersut saksassakin maksaa enemmän kuin 1000emua :)

Ja mitä olen ollut havaitsevinani, tuon ensimmäisen tuontiautoaallon aiheuttama inflaatio on ollut tasaantumassa viime aikoina. Romujahan nyt saa aina (paras 124-koppanen 200D pyynti 2500 euroo, siis suomiauto, mutta luultavasti voidaan olettaa että ei se ihan "seuraavat miljuuna kilsaa eikun löpöä tankkiin"-kunnossa ole :lol: ).

Mutta ikäänkuin asiallisten tapausten hinnat olisivat, jos ei nyt ihan nousujohdanteisia, niin ainakin tasaantuneet vähän hemmetisti viimeisten muutaman kuukauden aikana. Ja se ei ole paha juttu ollenkaan (paitti mulle persaukiselle :oops: )

Tää nyt meni ehkä lievästi OT:ksi mutta tulipa taas tääkin mieleen
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Timo L. kirjoitti:...300 Turbossa taas oli aina automaatti.
Huh, olin sentään edes osaksi oikeassa :lol:


-T
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Timo L. kirjoitti:Hmn, ettei vaan ollut, että OM602 turbon sai vielä manuaalilla? 300 Turbodiesel taas oli aina automaatilla. Maurin kanssa kerran juteltiin aiheesta, mutta enpä muista tarkemmin.
Joo, juteltiinhan sitä. Itsekin olin siinä luulossa että kaikki turbodieselit olisivat tomaatteja, mutta sitten paikallisen K-Raudan pihalla jäin turisemaan 250 TDT:llä ajavan herrasmiehen kanssa, ja autoa tiiraillessa jäin ihmettelemään manuaalia.

Sitten Timon kanssa puhelimessa ihmeteltiin että olisiko autoon taksikäytössä vaihdettu manuaali, mutta pienen penkomisen jälkeen selvisi että saihan niitä tehtaaltakin tilata.
Vastaa Viestiin