hehkuista kymysys

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
makeST
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 165
Liittynyt: Ke 18.01.2006 15:29
Paikkakunta: espoo

hehkuista kymysys

Viesti Kirjoittaja makeST »

mistähän päin lähtisi etsimään vikaa kun ei hehku toimi ollenkaan ei syty valo missään vaiheessa mittaristoon yleismittarilla oon mitannut hehkut samaa näyttää jokainen,rele naksahtaa kaksi kertaa kun vääntää virrat päälle onkos tässä vika ?? vaiko missä...ideoita kun ei summas viitsis kaikkia uusia osia ostaa
<----kiiihtyyy

www.lakesteel.org
divito
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ke 26.07.2006 17:47
Paikkakunta: itä-suomi

Viesti Kirjoittaja divito »

Oletkos tarkastanu polttimon kuntoa? :shock:
Vitolla kuuhun!
Avatar
tuomazzz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Su 12.06.2005 12:15
Paikkakunta: perho

Viesti Kirjoittaja tuomazzz »

mullaki oli samanlaista vikaa ja kappas, johto irti polttimon kannasta :shock:
MB W211 320cdi
MB S210 320cdi
Avatar
makeST
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 165
Liittynyt: Ke 18.01.2006 15:29
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja makeST »

joo no sitten pitää ruvetta purkaa mittaristoa jos käyntiin lähtö sillä paranee nyt saa sahaa n.5-10s ennenku lähtee lämpimänä ,kylmänä vielä heikommin
<----kiiihtyyy

www.lakesteel.org
dieselhörhö
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ti 13.12.2005 20:07
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja dieselhörhö »

Niin kyse oli vissiin moottorin hehkutulpista? Jos on niin veikkaisin että releessä jotain häikkää. Jos vain saat jostain toimivan releen millä kokeilla ennen kuin uuden ostat. Saattaa myös olla että rele on pikahehkumallia ja tulpat tavalliset, tiedä sitten... Tämä sellainen suuntaa antava vinkki
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa

-90 W124 200D (590tkm) by T.Trast
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Onhan hehkureleen sulake ehjä??? Sulake (80A) on siellä hehkureleen pohjassa kun irrottaa sen suojakopan. Jos ei ole sulaketta ollenkaan niin sitten itse releessä voi olla vikaa
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Mika.T kirjoitti:Onhan hehkureleen sulake ehjä??? Sulake (80A) on siellä hehkureleen pohjassa kun irrottaa sen suojakopan. Jos ei ole sulaketta ollenkaan niin sitten itse releessä voi olla vikaa
Tuopa tuo... :roll: Kannattaa tarkistaa ensimmäisenä - viittais ainakin tuohon. Jos ei 80 meinaa kestää jostain syystä niin 90 tai 100 voi kokeilla myös mutta omalla vastuulla :wink:
Avatar
makeST
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 165
Liittynyt: Ke 18.01.2006 15:29
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja makeST »

XUX63 kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:Onhan hehkureleen sulake ehjä??? Sulake (80A) on siellä hehkureleen pohjassa kun irrottaa sen suojakopan. Jos ei ole sulaketta ollenkaan niin sitten itse releessä voi olla vikaa
Tuopa tuo... :roll: Kannattaa tarkistaa ensimmäisenä - viittais ainakin tuohon. Jos ei 80 meinaa kestää jostain syystä niin 90 tai 100 voi kokeilla myös mutta omalla vastuulla :wink:
sulake on ehjä ja virtaa tulee hehkureleelle...tämä tupla naksaus mietityttää kuulukosen noin tehdä? joo kun saisi joltakin testata varmasti toimivaa relettä niin tietäs missä vika...
<----kiiihtyyy

www.lakesteel.org
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Ainakin mulla naksahtaa rele vaan kerran, kun laittaa virrat päälle.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mulla taas kuuluu kolme naksahdusta. :D Heti kun virrat kääntää päälle kuuluu selvä "klok" ääni. Heti perää pienempi "klik klik" :shock:
Vastaa Viestiin