Paljonko tehoa 7mm elementeillä?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
tuomazzz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Su 12.06.2005 12:15
Paikkakunta: perho

Viesti Kirjoittaja tuomazzz »

pakko tuohon keskusteluun ottaa vähän osaa,
minä kyllä oon vahavasti sitä mieltä eettei näitten kahen pumppupajan erot enää niin suuria ole, kyllä pp pumpullaki sinne viiteensataan päästään ku oikein innostutaan...???
MB W211 320cdi
MB S210 320cdi
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

veskola kirjoitti:
Hemingway kirjoitti:Mynädiesel tuntuu olevan tietyille tahoille kunnon "tabu"

Hulluna ylvästellään, mitä tehoja ja vääntöjä milläki kierroksilla, kulkee niin ettei kyytiin kerkeä ja CAPS LOCK päällä kerskutaan mistä pumppu on kotoisin.

Mutta laput on edelleen siellä "arkistossa" näistä vaparikoneista ja puheet on puheita; "myyjän mukaan xxx hv, taitaa olla arkistossa jne" :lol:

Jospa provoiltas esiin niitä lappuja, minäkin nimittäin investoisin tuollaisiin tehoihin ja pumppuhin, mutta en huhupuheiden ja kyräilyjen perusteella.
Aika asiaton kommentti, mielestäni...no olkoot.
No mutta pääasiassa totta.

Tuosta 180hv vaparista on puhuttu kohta kaks vuotta. :shock: Vielä ei ole lappua näkynyt vaikka siitä on olluut puhetta ties kuinka monessa topicissa.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Lisätään sen verran vielä OffTopiccia että tämä:

"Hulluna ylvästellään, mitä tehoja ja vääntöjä milläki kierroksilla"

oli se osuus joka minua henkilökohtaisesti ärsytti. Minäkö olen hullu ja ylvästelen tehoilla, mitä ?

Se mitä tässäkin nyt on koitettu saada aikaiseksi on kaksi teholappua tältä "keväältä", sellaisista autoista, joita ei ole liiemmin rakennettu moottorin osalta.

Ei tuosta epk:n autostakaan lähde sitä 180 HP tällä hetkellä, ei varmasti sillä vetävät kierrokset ovat vielä liian pienet. Uskon että siitä pumpusta saa kuitenkin senkin tehon tulemaan kierroksilla, mutta eihän automaatin kanssa semmosia oikein käytännössä voi hyödyntää, ei suomessa ei. Loppuu nopeusrajoitukset kesken.

Epäilemättä erot ovat kaventuneet, mutta ei se sitä tarkoita etteikö se 180 HP lappu ole totisinta totta. Eihän kukaan uskonut vain 3,5 vuotta sitten, että dieselistä voidaan ottaa 340 HP ulos :lol:

Alkaa nuo CDI koneen tehotkin olemaan kohdillaan, Vitossa on vääntöä yli 700 Nm, siinä ei ole nyt sitten rivipumppukoneilla mitään nokan koputtamista kun lähdetään liikennevaloista :shock:

Sellainenkin juttu on noiden todellisten virittäjägurujen kanssa, jotta miksipäs he tänne mitään kirjoittavat kun kaikesta pitää alkaa poru ja paskan vääntäminen. Ketä oikeasti kiinnostaa jokin lappu, joka on kolmen vuoden takaa...

Senkin ymmärrän hyvin ettei lappuja kovin moni viitsi hakea, se maksaa ja siihen liittyy riskejä. Ainakaan minä en halua polkea autoa paskaksi jossain tehopenkissä jonkun lapun vuoksi. On se toki hyvä tietäää kun noita lappuja ovat muut auliisiti laitelleet, jotta toimiihan ne. Minulle riittää omasta autostani 1/4 mailin virallinen lappu, se kertoo mitä tapahtuu liikennevalossa.

Minua kyllä kiinnostaa verrata näiden kahden _vaparin_ vääntökäyrää, nimittäin turbokoneiden vääntökäyrät eivät ole vertailukelpoisia, kertovat lähinnä miten se ahdin soveltuu mihinkäkin käyttöön siinä kyseisessä kulkineessa.

Monet monituiset kerrat olen kirjoittanut, että ei se huipputeho mitään tarkoita. Mikäli vääntömomentti on 4000 rpm asti surkea on kokonaisuus surkea. Kyllä se on turbo- tai jokin muu ahdin, joka pitää diesel auton kyljestä löytyä...

Ai niin, tuikku, se 7 mm elementti pumppu ei ero käytökseltään mitenkään normiautosta, jollei nyt kultakorvat erota käyntiäänestä. Siihen tosin vaikuttaa se putkisto enemmässä määrin. Se antaa hyvin verkkaisesti sen tehon ainakin näissä pikkumoottoreissa ja sopii hyvin naisväenkin käyttöön.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Hemingway
Mersumies
Mersumies
Viestit: 759
Liittynyt: To 15.05.2003 12:31

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

veskola kirjoitti:"Hulluna ylvästellään, mitä tehoja ja vääntöjä milläki kierroksilla"
oli se osuus joka minua henkilökohtaisesti ärsytti. Minäkö olen hullu ja ylvästelen tehoilla, mitä ?
Minua ärsyttää capslock tekstit, ja pitkäaikainen sitkeä huhu 180hv vapari myllystä, joka aina kuitenkin nousee esiin, mystisenä. Se houkuttaa monia. Ja et sinä, Veskola, ylvästele.

Asiaan.

Minkälainen vaikutus 7mm tapeilla olisi 250D:hen, vajaaventtiiliseen?
Onko kellään moista kokoonpanoa?
Minkälainen tuntuma ajossa?
Kannattaako tonni pistää menemään?
Ja ihan hiukkasen kiinnostaa, minkäverran tulisi kohtuudella tehoja ja eritoten vääntöä, taktiikalla pumpusta kaikki irti? Ja sellainen keskiarvo arvio kummankin pajan tuotoksista 8)
Pysyykö pirteän vakio 300:n kintereillä?
124.023
Avatar
kilander
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1061
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi

Viesti Kirjoittaja kilander »

Hemingway kirjoitti:
veskola kirjoitti:
Minkälainen vaikutus 7mm tapeilla olisi 250D:hen, vajaaventtiiliseen?
Onko kellään moista kokoonpanoa?
Minkälainen tuntuma ajossa?
Kannattaako tonni pistää menemään?
Ja ihan hiukkasen kiinnostaa, minkäverran tulisi kohtuudella tehoja ja eritoten vääntöä, taktiikalla pumpusta kaikki irti? Ja sellainen keskiarvo arvio kummankin pajan tuotoksista 8)
Pysyykö pirteän vakio 300:n kintereillä?
Tehoa lisää,karumpi käyntiääni.
On.
Vastaa heti kaasuun,alaväännön lisäys vaparissa "hämmästyttävä".
Kannattaa.
En tiedä tehoista,mynä-dieselin kesäkuussa 2006 tekemä pumppu,ihan eri auto kuin pajalla säädetty pumppu 5,5 mm.elementeillä.
Ei pysy w124,300d,pumppu ruuvattu,250 d:n perässä,ainakaan lähellä :D
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1604
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Hemingway kirjoitti: Minkälainen vaikutus 7mm tapeilla olisi 250D:hen, vajaaventtiiliseen?
Onko kellään moista kokoonpanoa?
Minkälainen tuntuma ajossa?
Kannattaako tonni pistää menemään?
Ja ihan hiukkasen kiinnostaa, minkäverran tulisi kohtuudella tehoja ja eritoten vääntöä, taktiikalla pumpusta kaikki irti? Ja sellainen keskiarvo arvio kummankin pajan tuotoksista 8)
Pysyykö pirteän vakio 300:n kintereillä?
Minä ajelin jonkin aikaa 250D:llä isolla pumpulla vaparina.
Pienillä kierroksilla tehon lisäys oli aika vaisua, mutta korkeilla kierroksilla alkoi vetämään selvästi paremmin kuin säädetty vakioelementtipumppu.
Mukavempi tuntuma tuossa 7mm pumpussa oli kuin vakiossa.
Kulutus tuntui tippuvan kumman alas tuolla pumpulla.

Kauaa en tuolla ehtinyt ajaa vaparina. 7mm pumppu on ahtimen kanssa 50*hauskempi kuin vaparina.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kauanko pitää ajaa että 7mm tapitus maksaa itsensä polttoaine kuluissa takaisin? :D Ajan pääasiassa matka-ajoa. :shock: :D Nyt kakspuokki syö syötöt tapissa matka-ajossa noin 6.8litraa/100km :D Autona L-koppanen ässä. Peräkin on vielä aivan liian tiheä... Kierroksia 3500 kun vauhtia 110km/h :?
Reilusti kyllä kiihdytetään.. Eli tehoja ei säästellä :lol:

Mietin vaan tässä että kun kilometrejä tulee viikkoon noin 1200km niin ei ehkä kannata kutoskonetta keulalle nostaa. :shock:
Avatar
kilander
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1061
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi

Viesti Kirjoittaja kilander »

Ei taia kannattaa taloudellisuus syistä,itellä väheni kulutus matka-ajossa ehkä 0,5 litraa,mutta jos savumerkkejä välillä näyttää kanssa-autoilijoille,niin kyllä se vei jo w201 koppanen yli 8 litraa satasella (tosin huonolaatuista ulkomaalaista dieseliä :D ).
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Avatar
xr600r
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: To 04.08.2005 20:48
Paikkakunta: keski-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr600r »

Tuo mun vekotin näillä virityksillä "jotain 300hp/500nm" vie noin 7-10 litraa sadalla 90-130km/h vauhdista riippuen.Sitten taas poletus/kumen poltto tietysti lisää hiukan kulutusta 15-25 litraan, mutta sehän siistii nii kauan ko takarenkaita on tai seriffit puuttuu asiaanjavascript:emoticon(':oops:').Nii ja vääntöä on myös alakerroksilla.johtuen pumpun ennakosta tai sitte tästä suorasuihkukannesta.
Kaarat..
Legacy 200
124 / 92 500E
190 / 88 2.5td
190 / 87 om 605.... - (ex2.9tdi) - (ex 2.3 16v)
190E osina
Toyta celica 2.0 gti vm91
pari välikoppa eskoa
Pyörät
suzuki gsx-r 750 92
HONDA xr600r88, xr600xl83 ja suzuki 125RM97ja87
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tuosta alaväännöstä...jos pumppu on mynän jäljiltä, varsinkin vähäpäästöisessä se alavääntö ei voi olla kummoinenkaan kun pitää läpäistä pakokaasutestit kunnialla.

No otetaan se ruuvimeisseli käteen ja laitetaan alasyöttöä niin että naapureita naurattaa , siis se savunmäärä, silloin sitä alkaa olemaan jo vähän paremmin. Laitetaan sitten se pikkunenturboahdin siihen ja pidetään jarrulla vastaan, nyt alavääntö on jo kohdillaan :lol: mutta toki se voisi parempikin olla...sellainen kuin jossain muskelivaparissa on. Vakiona 6mm elementeillä alavääntö on naurettavan ja säälittävän alapuolella, vakiopumpussa...toki silläkin se saadaan säädettyä kohtu hyväksi...mutta siis "laittomaksi". Kyllä se ilmamäärä sen alaväännön ratkaisee.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1204
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Viesti Kirjoittaja dansku »

veskola kirjoitti:Ai niin, tuikku, se 7 mm elementti pumppu ei ero käytökseltään mitenkään normiautosta, jollei nyt kultakorvat erota käyntiäänestä. Siihen tosin vaikuttaa se putkisto enemmässä määrin. Se antaa hyvin verkkaisesti sen tehon ainakin näissä pikkumoottoreissa ja sopii hyvin naisväenkin käyttöön.

pikkuisen olen kyllä erimieltä.. :roll:

7mm elementeillä varustettu pumppu eroaa hyvinkin paljon käytökseltään vakiopumpusta..

ei tosiaankaan tarvitse olla kultakorva että erottaa käytiäänestä :lol: ja toinen asia, että esim manuaalivaihteistolla ei meinaa pystyä ajamaan 7mm tapeilla ollenkaan! jotkut pystyy.. jotkut ei! ne kenellä on kaasuvaijeri ja kaasutustangot ja/tai liukutankot ja iskari yhdistelmät suunniteltu kuntoon 7mm elementtejä varten niin pystyvät kai.. :roll: se on vahän mistä tykkää..

niin.. ja sitten on ne henkilöt jotka eivät ikimaailmassa ostaisi mersuja.. ellei siinä olisi sattumoisin 7mm tapit ym rojuja. :lol:
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

veskola kirjoitti:Tuosta alaväännöstä...jos pumppu on mynän jäljiltä, varsinkin vähäpäästöisessä se alavääntö ei voi olla kummoinenkaan kun pitää läpäistä pakokaasutestit kunnialla.
Ööö, tuommosta aloin miettimään, että milläs lailla vähäpäästöinen diesel eroaa normaalista? Siis kun tuota pakokaasutestiä aatellaan, eikös savumittausarvot ole ihan samat oli sitten auto vuosimallia 1982 tai 2006? Ja oli siinä mitä suodattimia ja paskankerääjiä kuinka paljon hyvänsä. Vai olenko ymmärtänyt ihan väärin? Turbossa ja ei turbossa on tietenkin eri arvot.

Vitossa muuten lukee rekisteriotteessa että vähäpäästöinen, mitä lie sitten tarkoittaa? Ei siinä mitään egr:ää ole eikä muutakaan. Onneksi. . .
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1204
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Viesti Kirjoittaja dansku »

vähäpäästöinen tarkoittaa mielestäni sitä että dieselissä on pakokaasun takaisinkierrätys järjestelmä. ja/tai katti. en muista tota katti juttua tarkkaan.
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

dansku kirjoitti:vähäpäästöinen tarkoittaa mielestäni sitä että dieselissä on pakokaasun takaisinkierrätys järjestelmä. ja/tai katti. en muista tota katti juttua tarkkaan.
Ei, vähäpäästöisen tulee läpäistä euro 2 testi, myöhemmin euro 3 4, 5 jne.

Puhun Suomesta...

Vuonna -97 riitti euro2 testi ja sen läpäisemiseksi ei tarvitta EGR järjestlemää eikä katalysaattoria. Pari vuotta tuon jälkeen alettiin käyttää EGR-järjestelmää, jolloin nox päästöt saatiin riittävän alhaiseksi.

Sillä ei ole mitään merkitystä millä mekanismilla (EGR/katalysaattori) se auton valmistaja testin läpäisee, mutta käytännössä kaikissa euro3:n läpäisevissa on EGR ja katalysaattori käytössä. Auton valmistaja on halutessaan voinut tehdä autoja jo ennen tuota vuotta täyttämään tiukemmat säädökset, juuri sen vuoksi henkilöautoissa on EGR järjestelmä jo aikaisemmissa vuosimalleissa...se on ollut ehkä myyntivaltti silloin.

Meidän auton roplaajien kannalta ainoa ero euro2, eli vähäpäästöisen ja luokittelemattoman auton kannalta on savutestin päästörajojen erilaisuus. Euro2 -> k < 2 ja ei vähäpäästöisessä olikos se k < 3. Saattoi tuo turbon olemassa olokin vaikuttaa siten, että euro2 ja ei turbollisessa oli se kaikkein tiukin vaatimus.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12808
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

valitettavasti ette saa vieläkään penkkituloksia, myin omani pois.
Avatar
Jani77
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 187
Liittynyt: Ti 01.02.2005 14:45
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Jani77 »

koko autonko vai kenties vaan sen 77mm pumpun... :?: :?:
S205 200d Om651 -17
S211 220cdi -10
W201 200b -88
Avatar
Jani77
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 187
Liittynyt: Ti 01.02.2005 14:45
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Jani77 »

Sori siis tarkoitin 7mm pumpun..!!
S205 200d Om651 -17
S211 220cdi -10
W201 200b -88
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12808
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

koko pirssin.
Avatar
herkko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 180
Liittynyt: To 06.11.2003 13:59
Paikkakunta: pori ja turku

Viesti Kirjoittaja herkko »

EPK kerro nyt jotain kokemuksia ajelusta 7mm-elementeillä. Teitkö mitään kiihtyvyysmittauksia ennen ja jälkeen päivityksen ?...miten kulutus muuttui. Kuuluiko tyhjäkäynnillä hyttiin karkea käyntiääni ?
W124 300D -90 "94-look" 1017000km ajettuna
W124 200td ic -86
(ex)W210 200cdi -00
W211 280cdi -06
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

herkko kirjoitti:EPK kerro nyt jotain kokemuksia ajelusta 7mm-elementeillä. Teitkö mitään kiihtyvyysmittauksia ennen ja jälkeen päivityksen ?...miten kulutus muuttui. Kuuluiko tyhjäkäynnillä hyttiin karkea käyntiääni ?
Kai se jotain kertoo kun piti koko auto myydä :lol:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12808
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

veskola kirjoitti:
herkko kirjoitti:EPK kerro nyt jotain kokemuksia ajelusta 7mm-elementeillä. Teitkö mitään kiihtyvyysmittauksia ennen ja jälkeen päivityksen ?...miten kulutus muuttui. Kuuluiko tyhjäkäynnillä hyttiin karkea käyntiääni ?
Kai se jotain kertoo kun piti koko auto myydä :lol:
heh heh , jos auto painaa 1700kg niin paljon tarvitaan että sen saa kiiiihtymään :)

tyhjäkäynnillä hyttiin muutenkaan mitään kuuluunut, mutta kylmänä rapisti enemmän, kun kone lämpes niin kehräs taas oikeen kauniisti , dieseliksi tuota harva ees tuskin tajuaa ajossa.
Kulkuhan parani huomattavasti (ala ja ylävääntö), tosi asia on että tuo 180 hp kun saadaan niin se tulee isoilla kierroksilla , eli täysin eri asia mitä esim. 160hp turbo kutoskoneessa, joka jakaa voimaa vähän paremmin joka kierros alueella.




kyllä voin lämpimästi suositella ainakin mynädieselin isoja tappeja vapariinkiin, mielestäni sen rahan arvoista kaikinpuolin.


kulutuksesta tuonne toisaalle kirjoittelinkin :
epk kirjoitti:7l litraa satkulla, matka-ajo , 124 300D automaatti,ilmastointi, auto painaa 1700 kg, isot tapit pumpussa.

Ei paha.
Avatar
CH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 477
Liittynyt: To 08.01.2004 18:26
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja CH »

Minkälaisen putkiston ootte hommanneet jos pumpussa on noi 7mm elementit. Ootteko tehneet pakosarjalta saakka vai miten? Ku pitäis omaan autoon hommata uus putkisto koska vanha on niin pahasti ruosteessa. Niin mistä moinen putkisto kannattaisi hommata, ja hinta suunnilleen?
MB W124 250D -89
Ducati 999 -04
Avatar
Chrispe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Ma 06.02.2006 13:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Chrispe »

Yritin tuossa aamupäivällä kilautella useaan otteeseen MynäDieseliin että josko sitä heruis aikaa pumpun säätöön / päivitykseen mutta vastaaja kertoi korjaamon olevan kiinni syyskuun loppuun. Oletin että koska elämme jo lokakuuta että siellä jossain välissä vastattaisiin mutta ei kuulunut vastausta. Iltapäivällä soittaessani viimeistä kertaa oli vastaajaviesti muuttunut ja siellä kerrottiin MynäDieselin uusi palvelunumero joka alkoi 0600 ja numeroon soittaessani siellä kerrottiin puhelun maksavan 1,50eur/min mutta ei siitäkään numerosta kukaan vastannut.

Joko pitkään tällä suunnalla velloneet huhut ko. pajan sulkemisesta pitävät paikkansa?? :shock:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mynä-Diesel vastaa juuri siihen maksulliseen palvelunumeroon, mikä on hyvin ymmärrettävää, eli aina kannattaa soittaa siihen...ja kokemuksen syvällä rintaäänellä: Sieltä saa nopeasti tietoa, apua ja jää se turha laarittelu pois mitä muissa paikoissa tupataan harrastamaan paremman tekemisen puutteessa. Muutaman euron maksaa se puhelu.

Lienevät olleen lomalla kuten vastaaja kertoi, ja nyt ovatten siellä säätimien ääressä jälleen, suotakoon se lomailu silloin tällöin kaikille ihmisille :roll:

...ja tokihan soitit päiväsaikaan.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Ei Jussi välttämättä kuule aina puhelimen sointia jos on pumppua penkittämässä, tai sitten ei vaan voi vastata. Kannattaa koittaa uudestaan hiukan myöhemmin.
Avatar
Raukola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Su 22.08.2004 18:40
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Raukola »

Kulutusta ei kannata miettiä niin kaun kuin Dieseliä/Bensaa saa jakajilta. Sitten kun sitä joutuu itse kaivamaan maasta on asia erikseen!! :D
W210 290 TD 1996 "nykyinen"
W124 200d 3.0 ´90 "entinen"
190e ´85 "Carlsson"
Toyota corolla ke10 ´69
Ford Cortina mk3 ´72
Kipsu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2066
Liittynyt: To 29.07.2004 20:17

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

dansku kirjoitti:ei tosiaankaan tarvitse olla kultakorva että erottaa käytiäänestä :lol: ja toinen asia, että esim manuaalivaihteistolla ei meinaa pystyä ajamaan 7mm tapeilla ollenkaan! jotkut pystyy.. jotkut ei! ne kenellä on kaasuvaijeri ja kaasutustangot ja/tai liukutankot ja iskari yhdistelmät suunniteltu kuntoon 7mm elementtejä varten niin pystyvät kai.. :roll: se on vahän mistä tykkää..
Why not?
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1204
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Viesti Kirjoittaja dansku »

Kipsu kirjoitti:
dansku kirjoitti:ei tosiaankaan tarvitse olla kultakorva että erottaa käytiäänestä :lol: ja toinen asia, että esim manuaalivaihteistolla ei meinaa pystyä ajamaan 7mm tapeilla ollenkaan! jotkut pystyy.. jotkut ei! ne kenellä on kaasuvaijeri ja kaasutustangot ja/tai liukutankot ja iskari yhdistelmät suunniteltu kuntoon 7mm elementtejä varten niin pystyvät kai.. :roll: se on vahän mistä tykkää..
Why not?
why not mitä?
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Avatar
Heavy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 983
Liittynyt: Ke 19.05.2004 00:41

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Kipsu kirjoitti: Why not?
Uskoisin, että tässä tarkoitetaan sitä nykimistä mistä täällä on ollut puhetta. Manuaalivehkeet tuppaavat kuulemma nykimään.
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

^Säätökysymyksiä liemmä...
Riippuen koneesta, noita nykimisiä voi toki esiintyä.
Iskarin asennus varmaan pakollista 7mm pumpuissa.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Vastaa Viestiin