Paljonko tehoa 7mm elementeillä?
No mutta pääasiassa totta.veskola kirjoitti:Aika asiaton kommentti, mielestäni...no olkoot.Hemingway kirjoitti:Mynädiesel tuntuu olevan tietyille tahoille kunnon "tabu"
Hulluna ylvästellään, mitä tehoja ja vääntöjä milläki kierroksilla, kulkee niin ettei kyytiin kerkeä ja CAPS LOCK päällä kerskutaan mistä pumppu on kotoisin.
Mutta laput on edelleen siellä "arkistossa" näistä vaparikoneista ja puheet on puheita; "myyjän mukaan xxx hv, taitaa olla arkistossa jne"
Jospa provoiltas esiin niitä lappuja, minäkin nimittäin investoisin tuollaisiin tehoihin ja pumppuhin, mutta en huhupuheiden ja kyräilyjen perusteella.
Tuosta 180hv vaparista on puhuttu kohta kaks vuotta.

Lisätään sen verran vielä OffTopiccia että tämä:
"Hulluna ylvästellään, mitä tehoja ja vääntöjä milläki kierroksilla"
oli se osuus joka minua henkilökohtaisesti ärsytti. Minäkö olen hullu ja ylvästelen tehoilla, mitä ?
Se mitä tässäkin nyt on koitettu saada aikaiseksi on kaksi teholappua tältä "keväältä", sellaisista autoista, joita ei ole liiemmin rakennettu moottorin osalta.
Ei tuosta epk:n autostakaan lähde sitä 180 HP tällä hetkellä, ei varmasti sillä vetävät kierrokset ovat vielä liian pienet. Uskon että siitä pumpusta saa kuitenkin senkin tehon tulemaan kierroksilla, mutta eihän automaatin kanssa semmosia oikein käytännössä voi hyödyntää, ei suomessa ei. Loppuu nopeusrajoitukset kesken.
Epäilemättä erot ovat kaventuneet, mutta ei se sitä tarkoita etteikö se 180 HP lappu ole totisinta totta. Eihän kukaan uskonut vain 3,5 vuotta sitten, että dieselistä voidaan ottaa 340 HP ulos
Alkaa nuo CDI koneen tehotkin olemaan kohdillaan, Vitossa on vääntöä yli 700 Nm, siinä ei ole nyt sitten rivipumppukoneilla mitään nokan koputtamista kun lähdetään liikennevaloista
Sellainenkin juttu on noiden todellisten virittäjägurujen kanssa, jotta miksipäs he tänne mitään kirjoittavat kun kaikesta pitää alkaa poru ja paskan vääntäminen. Ketä oikeasti kiinnostaa jokin lappu, joka on kolmen vuoden takaa...
Senkin ymmärrän hyvin ettei lappuja kovin moni viitsi hakea, se maksaa ja siihen liittyy riskejä. Ainakaan minä en halua polkea autoa paskaksi jossain tehopenkissä jonkun lapun vuoksi. On se toki hyvä tietäää kun noita lappuja ovat muut auliisiti laitelleet, jotta toimiihan ne. Minulle riittää omasta autostani 1/4 mailin virallinen lappu, se kertoo mitä tapahtuu liikennevalossa.
Minua kyllä kiinnostaa verrata näiden kahden _vaparin_ vääntökäyrää, nimittäin turbokoneiden vääntökäyrät eivät ole vertailukelpoisia, kertovat lähinnä miten se ahdin soveltuu mihinkäkin käyttöön siinä kyseisessä kulkineessa.
Monet monituiset kerrat olen kirjoittanut, että ei se huipputeho mitään tarkoita. Mikäli vääntömomentti on 4000 rpm asti surkea on kokonaisuus surkea. Kyllä se on turbo- tai jokin muu ahdin, joka pitää diesel auton kyljestä löytyä...
Ai niin, tuikku, se 7 mm elementti pumppu ei ero käytökseltään mitenkään normiautosta, jollei nyt kultakorvat erota käyntiäänestä. Siihen tosin vaikuttaa se putkisto enemmässä määrin. Se antaa hyvin verkkaisesti sen tehon ainakin näissä pikkumoottoreissa ja sopii hyvin naisväenkin käyttöön.
"Hulluna ylvästellään, mitä tehoja ja vääntöjä milläki kierroksilla"
oli se osuus joka minua henkilökohtaisesti ärsytti. Minäkö olen hullu ja ylvästelen tehoilla, mitä ?
Se mitä tässäkin nyt on koitettu saada aikaiseksi on kaksi teholappua tältä "keväältä", sellaisista autoista, joita ei ole liiemmin rakennettu moottorin osalta.
Ei tuosta epk:n autostakaan lähde sitä 180 HP tällä hetkellä, ei varmasti sillä vetävät kierrokset ovat vielä liian pienet. Uskon että siitä pumpusta saa kuitenkin senkin tehon tulemaan kierroksilla, mutta eihän automaatin kanssa semmosia oikein käytännössä voi hyödyntää, ei suomessa ei. Loppuu nopeusrajoitukset kesken.
Epäilemättä erot ovat kaventuneet, mutta ei se sitä tarkoita etteikö se 180 HP lappu ole totisinta totta. Eihän kukaan uskonut vain 3,5 vuotta sitten, että dieselistä voidaan ottaa 340 HP ulos

Alkaa nuo CDI koneen tehotkin olemaan kohdillaan, Vitossa on vääntöä yli 700 Nm, siinä ei ole nyt sitten rivipumppukoneilla mitään nokan koputtamista kun lähdetään liikennevaloista

Sellainenkin juttu on noiden todellisten virittäjägurujen kanssa, jotta miksipäs he tänne mitään kirjoittavat kun kaikesta pitää alkaa poru ja paskan vääntäminen. Ketä oikeasti kiinnostaa jokin lappu, joka on kolmen vuoden takaa...
Senkin ymmärrän hyvin ettei lappuja kovin moni viitsi hakea, se maksaa ja siihen liittyy riskejä. Ainakaan minä en halua polkea autoa paskaksi jossain tehopenkissä jonkun lapun vuoksi. On se toki hyvä tietäää kun noita lappuja ovat muut auliisiti laitelleet, jotta toimiihan ne. Minulle riittää omasta autostani 1/4 mailin virallinen lappu, se kertoo mitä tapahtuu liikennevalossa.
Minua kyllä kiinnostaa verrata näiden kahden _vaparin_ vääntökäyrää, nimittäin turbokoneiden vääntökäyrät eivät ole vertailukelpoisia, kertovat lähinnä miten se ahdin soveltuu mihinkäkin käyttöön siinä kyseisessä kulkineessa.
Monet monituiset kerrat olen kirjoittanut, että ei se huipputeho mitään tarkoita. Mikäli vääntömomentti on 4000 rpm asti surkea on kokonaisuus surkea. Kyllä se on turbo- tai jokin muu ahdin, joka pitää diesel auton kyljestä löytyä...
Ai niin, tuikku, se 7 mm elementti pumppu ei ero käytökseltään mitenkään normiautosta, jollei nyt kultakorvat erota käyntiäänestä. Siihen tosin vaikuttaa se putkisto enemmässä määrin. Se antaa hyvin verkkaisesti sen tehon ainakin näissä pikkumoottoreissa ja sopii hyvin naisväenkin käyttöön.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Minua ärsyttää capslock tekstit, ja pitkäaikainen sitkeä huhu 180hv vapari myllystä, joka aina kuitenkin nousee esiin, mystisenä. Se houkuttaa monia. Ja et sinä, Veskola, ylvästele.veskola kirjoitti:"Hulluna ylvästellään, mitä tehoja ja vääntöjä milläki kierroksilla"
oli se osuus joka minua henkilökohtaisesti ärsytti. Minäkö olen hullu ja ylvästelen tehoilla, mitä ?
Asiaan.
Minkälainen vaikutus 7mm tapeilla olisi 250D:hen, vajaaventtiiliseen?
Onko kellään moista kokoonpanoa?
Minkälainen tuntuma ajossa?
Kannattaako tonni pistää menemään?
Ja ihan hiukkasen kiinnostaa, minkäverran tulisi kohtuudella tehoja ja eritoten vääntöä, taktiikalla pumpusta kaikki irti? Ja sellainen keskiarvo arvio kummankin pajan tuotoksista

Pysyykö pirteän vakio 300:n kintereillä?
124.023
Tehoa lisää,karumpi käyntiääni.Hemingway kirjoitti:veskola kirjoitti:
Minkälainen vaikutus 7mm tapeilla olisi 250D:hen, vajaaventtiiliseen?
Onko kellään moista kokoonpanoa?
Minkälainen tuntuma ajossa?
Kannattaako tonni pistää menemään?
Ja ihan hiukkasen kiinnostaa, minkäverran tulisi kohtuudella tehoja ja eritoten vääntöä, taktiikalla pumpusta kaikki irti? Ja sellainen keskiarvo arvio kummankin pajan tuotoksista![]()
Pysyykö pirteän vakio 300:n kintereillä?
On.
Vastaa heti kaasuun,alaväännön lisäys vaparissa "hämmästyttävä".
Kannattaa.
En tiedä tehoista,mynä-dieselin kesäkuussa 2006 tekemä pumppu,ihan eri auto kuin pajalla säädetty pumppu 5,5 mm.elementeillä.
Ei pysy w124,300d,pumppu ruuvattu,250 d:n perässä,ainakaan lähellä

CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Minä ajelin jonkin aikaa 250D:llä isolla pumpulla vaparina.Hemingway kirjoitti: Minkälainen vaikutus 7mm tapeilla olisi 250D:hen, vajaaventtiiliseen?
Onko kellään moista kokoonpanoa?
Minkälainen tuntuma ajossa?
Kannattaako tonni pistää menemään?
Ja ihan hiukkasen kiinnostaa, minkäverran tulisi kohtuudella tehoja ja eritoten vääntöä, taktiikalla pumpusta kaikki irti? Ja sellainen keskiarvo arvio kummankin pajan tuotoksista![]()
Pysyykö pirteän vakio 300:n kintereillä?
Pienillä kierroksilla tehon lisäys oli aika vaisua, mutta korkeilla kierroksilla alkoi vetämään selvästi paremmin kuin säädetty vakioelementtipumppu.
Mukavempi tuntuma tuossa 7mm pumpussa oli kuin vakiossa.
Kulutus tuntui tippuvan kumman alas tuolla pumpulla.
Kauaa en tuolla ehtinyt ajaa vaparina. 7mm pumppu on ahtimen kanssa 50*hauskempi kuin vaparina.
Kauanko pitää ajaa että 7mm tapitus maksaa itsensä polttoaine kuluissa takaisin?
Ajan pääasiassa matka-ajoa.
Nyt kakspuokki syö syötöt tapissa matka-ajossa noin 6.8litraa/100km
Autona L-koppanen ässä. Peräkin on vielä aivan liian tiheä... Kierroksia 3500 kun vauhtia 110km/h
Reilusti kyllä kiihdytetään.. Eli tehoja ei säästellä
Mietin vaan tässä että kun kilometrejä tulee viikkoon noin 1200km niin ei ehkä kannata kutoskonetta keulalle nostaa.





Reilusti kyllä kiihdytetään.. Eli tehoja ei säästellä

Mietin vaan tässä että kun kilometrejä tulee viikkoon noin 1200km niin ei ehkä kannata kutoskonetta keulalle nostaa.

Ei taia kannattaa taloudellisuus syistä,itellä väheni kulutus matka-ajossa ehkä 0,5 litraa,mutta jos savumerkkejä välillä näyttää kanssa-autoilijoille,niin kyllä se vei jo w201 koppanen yli 8 litraa satasella (tosin huonolaatuista ulkomaalaista dieseliä
).

CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Tuo mun vekotin näillä virityksillä "jotain 300hp/500nm" vie noin 7-10 litraa sadalla 90-130km/h vauhdista riippuen.Sitten taas poletus/kumen poltto tietysti lisää hiukan kulutusta 15-25 litraan, mutta sehän siistii nii kauan ko takarenkaita on tai seriffit puuttuu asiaanjavascript:emoticon(':oops:').Nii ja vääntöä on myös alakerroksilla.johtuen pumpun ennakosta tai sitte tästä suorasuihkukannesta.
Kaarat..
Legacy 200
124 / 92 500E
190 / 88 2.5td
190 / 87 om 605.... - (ex2.9tdi) - (ex 2.3 16v)
190E osina
Toyta celica 2.0 gti vm91
pari välikoppa eskoa
Pyörät
suzuki gsx-r 750 92
HONDA xr600r88, xr600xl83 ja suzuki 125RM97ja87
Legacy 200
124 / 92 500E
190 / 88 2.5td
190 / 87 om 605.... - (ex2.9tdi) - (ex 2.3 16v)
190E osina
Toyta celica 2.0 gti vm91
pari välikoppa eskoa
Pyörät
suzuki gsx-r 750 92
HONDA xr600r88, xr600xl83 ja suzuki 125RM97ja87
Tuosta alaväännöstä...jos pumppu on mynän jäljiltä, varsinkin vähäpäästöisessä se alavääntö ei voi olla kummoinenkaan kun pitää läpäistä pakokaasutestit kunnialla.
No otetaan se ruuvimeisseli käteen ja laitetaan alasyöttöä niin että naapureita naurattaa , siis se savunmäärä, silloin sitä alkaa olemaan jo vähän paremmin. Laitetaan sitten se pikkunenturboahdin siihen ja pidetään jarrulla vastaan, nyt alavääntö on jo kohdillaan
mutta toki se voisi parempikin olla...sellainen kuin jossain muskelivaparissa on. Vakiona 6mm elementeillä alavääntö on naurettavan ja säälittävän alapuolella, vakiopumpussa...toki silläkin se saadaan säädettyä kohtu hyväksi...mutta siis "laittomaksi". Kyllä se ilmamäärä sen alaväännön ratkaisee.
No otetaan se ruuvimeisseli käteen ja laitetaan alasyöttöä niin että naapureita naurattaa , siis se savunmäärä, silloin sitä alkaa olemaan jo vähän paremmin. Laitetaan sitten se pikkunenturboahdin siihen ja pidetään jarrulla vastaan, nyt alavääntö on jo kohdillaan

Lisää tietoa: www.skg.fi
veskola kirjoitti:Ai niin, tuikku, se 7 mm elementti pumppu ei ero käytökseltään mitenkään normiautosta, jollei nyt kultakorvat erota käyntiäänestä. Siihen tosin vaikuttaa se putkisto enemmässä määrin. Se antaa hyvin verkkaisesti sen tehon ainakin näissä pikkumoottoreissa ja sopii hyvin naisväenkin käyttöön.
pikkuisen olen kyllä erimieltä..

7mm elementeillä varustettu pumppu eroaa hyvinkin paljon käytökseltään vakiopumpusta..
ei tosiaankaan tarvitse olla kultakorva että erottaa käytiäänestä


niin.. ja sitten on ne henkilöt jotka eivät ikimaailmassa ostaisi mersuja.. ellei siinä olisi sattumoisin 7mm tapit ym rojuja.

S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Ööö, tuommosta aloin miettimään, että milläs lailla vähäpäästöinen diesel eroaa normaalista? Siis kun tuota pakokaasutestiä aatellaan, eikös savumittausarvot ole ihan samat oli sitten auto vuosimallia 1982 tai 2006? Ja oli siinä mitä suodattimia ja paskankerääjiä kuinka paljon hyvänsä. Vai olenko ymmärtänyt ihan väärin? Turbossa ja ei turbossa on tietenkin eri arvot.veskola kirjoitti:Tuosta alaväännöstä...jos pumppu on mynän jäljiltä, varsinkin vähäpäästöisessä se alavääntö ei voi olla kummoinenkaan kun pitää läpäistä pakokaasutestit kunnialla.
Vitossa muuten lukee rekisteriotteessa että vähäpäästöinen, mitä lie sitten tarkoittaa? Ei siinä mitään egr:ää ole eikä muutakaan. Onneksi. . .
Ei, vähäpäästöisen tulee läpäistä euro 2 testi, myöhemmin euro 3 4, 5 jne.dansku kirjoitti:vähäpäästöinen tarkoittaa mielestäni sitä että dieselissä on pakokaasun takaisinkierrätys järjestelmä. ja/tai katti. en muista tota katti juttua tarkkaan.
Puhun Suomesta...
Vuonna -97 riitti euro2 testi ja sen läpäisemiseksi ei tarvitta EGR järjestlemää eikä katalysaattoria. Pari vuotta tuon jälkeen alettiin käyttää EGR-järjestelmää, jolloin nox päästöt saatiin riittävän alhaiseksi.
Sillä ei ole mitään merkitystä millä mekanismilla (EGR/katalysaattori) se auton valmistaja testin läpäisee, mutta käytännössä kaikissa euro3:n läpäisevissa on EGR ja katalysaattori käytössä. Auton valmistaja on halutessaan voinut tehdä autoja jo ennen tuota vuotta täyttämään tiukemmat säädökset, juuri sen vuoksi henkilöautoissa on EGR järjestelmä jo aikaisemmissa vuosimalleissa...se on ollut ehkä myyntivaltti silloin.
Meidän auton roplaajien kannalta ainoa ero euro2, eli vähäpäästöisen ja luokittelemattoman auton kannalta on savutestin päästörajojen erilaisuus. Euro2 -> k < 2 ja ei vähäpäästöisessä olikos se k < 3. Saattoi tuo turbon olemassa olokin vaikuttaa siten, että euro2 ja ei turbollisessa oli se kaikkein tiukin vaatimus.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Kai se jotain kertoo kun piti koko auto myydäherkko kirjoitti:EPK kerro nyt jotain kokemuksia ajelusta 7mm-elementeillä. Teitkö mitään kiihtyvyysmittauksia ennen ja jälkeen päivityksen ?...miten kulutus muuttui. Kuuluiko tyhjäkäynnillä hyttiin karkea käyntiääni ?

Lisää tietoa: www.skg.fi
heh heh , jos auto painaa 1700kg niin paljon tarvitaan että sen saa kiiiihtymäänveskola kirjoitti:Kai se jotain kertoo kun piti koko auto myydäherkko kirjoitti:EPK kerro nyt jotain kokemuksia ajelusta 7mm-elementeillä. Teitkö mitään kiihtyvyysmittauksia ennen ja jälkeen päivityksen ?...miten kulutus muuttui. Kuuluiko tyhjäkäynnillä hyttiin karkea käyntiääni ?

tyhjäkäynnillä hyttiin muutenkaan mitään kuuluunut, mutta kylmänä rapisti enemmän, kun kone lämpes niin kehräs taas oikeen kauniisti , dieseliksi tuota harva ees tuskin tajuaa ajossa.
Kulkuhan parani huomattavasti (ala ja ylävääntö), tosi asia on että tuo 180 hp kun saadaan niin se tulee isoilla kierroksilla , eli täysin eri asia mitä esim. 160hp turbo kutoskoneessa, joka jakaa voimaa vähän paremmin joka kierros alueella.
kyllä voin lämpimästi suositella ainakin mynädieselin isoja tappeja vapariinkiin, mielestäni sen rahan arvoista kaikinpuolin.
kulutuksesta tuonne toisaalle kirjoittelinkin :
epk kirjoitti:7l litraa satkulla, matka-ajo , 124 300D automaatti,ilmastointi, auto painaa 1700 kg, isot tapit pumpussa.
Ei paha.
Minkälaisen putkiston ootte hommanneet jos pumpussa on noi 7mm elementit. Ootteko tehneet pakosarjalta saakka vai miten? Ku pitäis omaan autoon hommata uus putkisto koska vanha on niin pahasti ruosteessa. Niin mistä moinen putkisto kannattaisi hommata, ja hinta suunnilleen?
MB W124 250D -89
Ducati 999 -04
Ducati 999 -04
Yritin tuossa aamupäivällä kilautella useaan otteeseen MynäDieseliin että josko sitä heruis aikaa pumpun säätöön / päivitykseen mutta vastaaja kertoi korjaamon olevan kiinni syyskuun loppuun. Oletin että koska elämme jo lokakuuta että siellä jossain välissä vastattaisiin mutta ei kuulunut vastausta. Iltapäivällä soittaessani viimeistä kertaa oli vastaajaviesti muuttunut ja siellä kerrottiin MynäDieselin uusi palvelunumero joka alkoi 0600 ja numeroon soittaessani siellä kerrottiin puhelun maksavan 1,50eur/min mutta ei siitäkään numerosta kukaan vastannut.
Joko pitkään tällä suunnalla velloneet huhut ko. pajan sulkemisesta pitävät paikkansa??
Joko pitkään tällä suunnalla velloneet huhut ko. pajan sulkemisesta pitävät paikkansa??

Mynä-Diesel vastaa juuri siihen maksulliseen palvelunumeroon, mikä on hyvin ymmärrettävää, eli aina kannattaa soittaa siihen...ja kokemuksen syvällä rintaäänellä: Sieltä saa nopeasti tietoa, apua ja jää se turha laarittelu pois mitä muissa paikoissa tupataan harrastamaan paremman tekemisen puutteessa. Muutaman euron maksaa se puhelu.
Lienevät olleen lomalla kuten vastaaja kertoi, ja nyt ovatten siellä säätimien ääressä jälleen, suotakoon se lomailu silloin tällöin kaikille ihmisille
...ja tokihan soitit päiväsaikaan.
Lienevät olleen lomalla kuten vastaaja kertoi, ja nyt ovatten siellä säätimien ääressä jälleen, suotakoon se lomailu silloin tällöin kaikille ihmisille

...ja tokihan soitit päiväsaikaan.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Why not?dansku kirjoitti:ei tosiaankaan tarvitse olla kultakorva että erottaa käytiäänestäja toinen asia, että esim manuaalivaihteistolla ei meinaa pystyä ajamaan 7mm tapeilla ollenkaan! jotkut pystyy.. jotkut ei! ne kenellä on kaasuvaijeri ja kaasutustangot ja/tai liukutankot ja iskari yhdistelmät suunniteltu kuntoon 7mm elementtejä varten niin pystyvät kai..
se on vahän mistä tykkää..
why not mitä?Kipsu kirjoitti:Why not?dansku kirjoitti:ei tosiaankaan tarvitse olla kultakorva että erottaa käytiäänestäja toinen asia, että esim manuaalivaihteistolla ei meinaa pystyä ajamaan 7mm tapeilla ollenkaan! jotkut pystyy.. jotkut ei! ne kenellä on kaasuvaijeri ja kaasutustangot ja/tai liukutankot ja iskari yhdistelmät suunniteltu kuntoon 7mm elementtejä varten niin pystyvät kai..
se on vahän mistä tykkää..
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR