Alipainepumpun vaihdosta

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Simex
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ma 12.06.2006 18:09
Paikkakunta: 09

Alipainepumpun vaihdosta

Viesti Kirjoittaja Simex »

Onko tuossa pumpun vaihdossa jotain erityistä huomioitavaa?
Vai onkohan nuo pumput ihan korjattavissa?
Pumppu on ilmeisemmin se uudempi malli koska päältä löytyy muutama kipale torx ruuveja.

Oireilee metelöimällä ja paineetkin katosi ei sammu eikä ole jarrutkaan kovin hääppöiset jne..
Avatar
mikajamersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Ma 17.10.2005 18:18
Paikkakunta: salo

Viesti Kirjoittaja mikajamersu »

Auttais varmaan neuvojen saamisessa jos ois malli mainittu :shock:
onko pakko jos ei halua...

Exiä:
w124 200/250d
190 2.0 vm.88
Avatar
Simex
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ma 12.06.2006 18:09
Paikkakunta: 09

Viesti Kirjoittaja Simex »

Katoppa joo jotain taisi unohtua :D
Kyseessä on w124 200D -86
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Kannattaa tarkistaa "vuoristorata" eli se osa joka on moottorin puolella, johon alipainepumpun laakeri vastaa...
w115,123,124,126,210 yms.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

siinä on varmaan menny sen vuoristoradan "vaunun" laakeri, taikka jompi kumpi, tai molemmat niistä venttiileistä. taikka sitten vuataa jostain pahasti. aika helppohan se on todeta, kun ottaa auki.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Simex
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ma 12.06.2006 18:09
Paikkakunta: 09

Viesti Kirjoittaja Simex »

Perskatti johan oli taas outo vika. Vuoristorata ok mutta siintä pumpusta oli pasauttanut sen "akselin" poikki.
jee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: To 08.06.2006 23:19

Viesti Kirjoittaja jee »

No ,miten ´tuo oli korjattavissa. Itellä tällä hetkellä sama vika ,kone ei sammu avaimesta ja jarrut on ,mitä on! Pitääkö tuo alipainepumppu
laittaa uusiksi va onko joteski korjattavissa.???
Avatar
Simex
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ma 12.06.2006 18:09
Paikkakunta: 09

Viesti Kirjoittaja Simex »

Empä edes ajatellut korjaamista kun ei paljoa maksanut tuo motonetin minkä lie pumppu ja tuntuisi toimivan ... ainakin toistaiseksi..
MB w124 200D
jee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: To 08.06.2006 23:19

Viesti Kirjoittaja jee »

Ok. Pitää käydä tutkailemassa löytyskö tuollaista näistä paikallisista liikkeistä.
jee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: To 08.06.2006 23:19

Viesti Kirjoittaja jee »

just joo.Otin pois ja Avasin tuon pumppusysteemin ja se männän käyttöakselin pultti oli pamahtanu poikki puolestavälista . Toisekseen se vuoristorata on aika erikoisen kuhmurainen ja pahasti on rapautunu. Korkeimmat kohdat on osittain yhtä syvällä kuopalla kuin laakso kohdatkin . Elikkä nyt tarttis varmaan vaihtaa sekä pumppu ,että tuo vuoristo ,mut kun näyttäs olevan yhtä ja samaa p*****
tuon hammaspyörän kanssa ,(vai näinköhän väärin), et miten helekutissa tuon saa vaihdettua ,ettei tarvittis koko moottoria purkaa?
Jos jollakulla olis asiasta tietto ,nii ottasin avosylin vastaan hyvät neuvot :wink:
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

autodidakti
jee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: To 08.06.2006 23:19

Viesti Kirjoittaja jee »

felmit kirjoitti:oisko apua? Suomeksi löytyy myös jostain...
http://www.msi-motor-service.com/ximage ... ierburg%22
Lontoon murteella sama: http://www.msi-motor-service.com/ximage ... ierburg%22
Valitettavasti ei avaudu. Kiitos kuitenkin yrityksestä auttaa.
jee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: To 08.06.2006 23:19

Viesti Kirjoittaja jee »

Simex kirjoitti:Empä edes ajatellut korjaamista kun ei paljoa maksanut tuo motonetin minkä lie pumppu ja tuntuisi toimivan ... ainakin toistaiseksi..
Huomasitko katsoa ,oliko vuoristoradassa kulumaa?

Kuinkahan on ,lähteekö tuo rata erikseen irti tuosta rataspyörästä jota jakoketju pyörittää vai onkohan se samaa möttiä rattaan kanssa. Vähän vaikuttais siltä ,et se olis erillinen. Jos on erillinen ,niin miten se irtoaa rattaan sisäkehältä?
Olisko kellään kokemusta asiasta?
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Taitaa olla se samaa pakettia vuoristoradasta rattaaseen. Liekö vielä ennakonsäädin samassa möykyssä. Nimimerkki "pappi" varmaan osaisi vastata, se kun joutui Mersuunsa tuon möykyn vaihtamaan.

Toisaalta veli venäläisen sivulla on tuo vuoristorata irtonainen. :? Kannattanee kysellä liikkeistä, saako sitä irrallaan.

t.
Risto
E500 – 211.070
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

Vuoristorata myydän vain ennakonsäätimen kanssa, xxx€ :D
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

keef kirjoitti:Vuoristorata myydän vain ennakonsäätimen kanssa, xxx€ :D
Jep, jep. Niinhän tuota venäläistenkin sivua tarkemmin lukemalla selvisi, että tuota vuoristorataa ei ole enää saatavana. :oops:

t.
Risto
E500 – 211.070
jee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: To 08.06.2006 23:19

Viesti Kirjoittaja jee »

keef kirjoitti:Vuoristorata myydän vain ennakonsäätimen kanssa, xxx€ :D
Vain 302.- eli ei juuri mitään :wink:
Vastaa Viestiin