Ahtaa mutta minne?

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Ribbe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Su 05.09.2004 05:39

Ahtaa mutta minne?

Viesti Kirjoittaja Ribbe »

Eli paineet karkaa esim motarilla.. Ajaa 120 km/h ni paineet voi olla joskus 0,5baarin kohdilla.. "Normaalisti" pintakaasulla hiukan alipainetta. Muutenkin ku yrittää kiihdyttää ajossa ni painetta tulee.. ja melkeenpä mitään ei tapahdu. "vian" jäädessä päälle paineet karkaa pienelläkin kaasulla.. Kun taas sammuttaa auton ni paineet ei karkaa jos ajelee rauhallisesti. Missä vika?

Joo siis auto vakio w124 250d turbo vm-92.. Olisiko vika mahdollisesti noissa turbon "apulaitteissa"..
Meze rulez.. Tai sitte ei.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Laita morkoolin letku suoraan imusarjasta pumpulle. Haiskahtaa, että joku suojajärjestelmä ei anna syöttöä, noissa on alunperin joku semmonen, jos ahdot nousee liian ylös...?
Avatar
JTY
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 267
Liittynyt: To 19.08.2004 23:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JTY »

JP74 kirjoitti:Laita morkoolin letku suoraan imusarjasta pumpulle. Haiskahtaa, että joku suojajärjestelmä ei anna syöttöä, noissa on alunperin joku semmonen, jos ahdot nousee liian ylös...?
Niin ainakin vanhemmissa, imusarjassa paineanturi joka antaa maata (jos paineraja ylittyy) sähköiselle venttiilille joka estää ahtojen pääsyn ALDA:lle. Yleensä tuo sähköinen ventiili menee tukkoon tai ALDA:n banjo menee tukkoo.
w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki
Ribbe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Su 05.09.2004 05:39

Viesti Kirjoittaja Ribbe »

Eli uutta osaa vai mitä?
Meze rulez.. Tai sitte ei.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ribbe kirjoitti:Eli uutta osaa vai mitä?
Ei välttämättä, sulla saattaa se ahtopaine syytä tai toisesta ylittää suojarajan, ja sen takia suojapiiri aktivoituu.

Mikäli ja kun sinulla on se ahtopainemittari niin tee kuten me muutkin, heitä sillä suojaventtiilillä muovisorsaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

Eli korjaus konstiksi 15cm pätkä 3.2mm letkua minkä vetäiset pumpun päältä olevalta painekellolta imusarjalle.... ja nyt sieltä lähtee putket mitkä kiertää kuskin puolella olevan iskari tornin vieressä olevalle mangeetti venalle...jossain hehkureleen vieressä.... sellaista ohkaista nailon putkia jossa menee joku värirantu....
Itse tein ja säästin
Ribbe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Su 05.09.2004 05:39

Viesti Kirjoittaja Ribbe »

Joo eli veholla joku märssymiäs jotai letkuja tonne veteli eikä muuttunu meno mitenkää.
Voisko vika olla sitten jossain turbon apulaitteissa vai oisko tuo äijä vaa tehny homman päin peetä?
Liikkelähdösskin tuntuu että ei oikein mene niinku pitäisi. Vaihdetta kun vaihtaa niin jos kierrokset antaa mennä alas vaihdon aikana ja sitten kytkimen kun nostaa ylös niin tuntuu että kone lähtee pyörimään huonosti mukana.
Jos nostaa kytkimen huolimattomasti niin nykäsee ilkeesti(Kone ei saa ilmaa?). Vaihteiden vaihto onnistuu tällähetkellä parhaiten kun vaihtaa nopeasti että kierrosket säilyy tai sitten vaa pienillä kierroksilla. Tuossa vikatilassa taas moottori ei tuntuisi tekevän tuota "jumittamista". Ahdinkin tuntuisi välillä ahtavan eritavalla. Ja sitten tämä "vikatila" joka tulee päälle jos moottoritiellä ajaa yli 100km/h tai antaa pienemmissä vauhdeissa kauemmin +3000rpm. Tämän jälkeen ahdin ei anna ollenkaan alipaineta vaan ahtaa kokoajan.. Pintakaasullakin n.0,1-0,2. Vika lähtee käynnistämällä auton uudelleen. Todella kiusallinen kun pitäisi tehdä pidempää matkaa..

Toivottavasti joku GURU tietäisi tästä jotain..
Meze rulez.. Tai sitte ei.
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

näkemättä autoa aika vaikea korjata mut ruoka puolella hämminki luultavimmin on...tuleeko savuoa putkesta onkos siinä kattia oliko pakoputki tukossa... :lol:
Itse tein ja säästin
Ribbe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Su 05.09.2004 05:39

Viesti Kirjoittaja Ribbe »

Ei se ainakaan normaaliajossa savuta.. Onkos tuo yleinenki vika että putki olisi tukossa? Tuon on meinaan vähäpäästöinen..
Meze rulez.. Tai sitte ei.
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1203
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Viesti Kirjoittaja dansku »

missäpäin asut.. jos pääkaupunkiseudulla, niin voisi nähdä, ja ajella, ja kuullostella vähän sitä, ehkä siihen jotain vianmäärityksiä keksis :wink:
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ei kai siinä vain ole EGR järjestelmää ja niiden läpät jumissa. Tosin olisihan ne veholla noin helpon vian osanneet korjata :roll:

Nyt pitäisi vain tietää taas mitä koneelle on tehty, eli meneekö imusarjasta se letku suoraan pumpulle vai ei.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Vastaa Viestiin