Ahtaa mutta minne?
Ahtaa mutta minne?
Eli paineet karkaa esim motarilla.. Ajaa 120 km/h ni paineet voi olla joskus 0,5baarin kohdilla.. "Normaalisti" pintakaasulla hiukan alipainetta. Muutenkin ku yrittää kiihdyttää ajossa ni painetta tulee.. ja melkeenpä mitään ei tapahdu. "vian" jäädessä päälle paineet karkaa pienelläkin kaasulla.. Kun taas sammuttaa auton ni paineet ei karkaa jos ajelee rauhallisesti. Missä vika?
Joo siis auto vakio w124 250d turbo vm-92.. Olisiko vika mahdollisesti noissa turbon "apulaitteissa"..
Joo siis auto vakio w124 250d turbo vm-92.. Olisiko vika mahdollisesti noissa turbon "apulaitteissa"..
Meze rulez.. Tai sitte ei.
Niin ainakin vanhemmissa, imusarjassa paineanturi joka antaa maata (jos paineraja ylittyy) sähköiselle venttiilille joka estää ahtojen pääsyn ALDA:lle. Yleensä tuo sähköinen ventiili menee tukkoon tai ALDA:n banjo menee tukkoo.JP74 kirjoitti:Laita morkoolin letku suoraan imusarjasta pumpulle. Haiskahtaa, että joku suojajärjestelmä ei anna syöttöä, noissa on alunperin joku semmonen, jos ahdot nousee liian ylös...?
w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki
Ei välttämättä, sulla saattaa se ahtopaine syytä tai toisesta ylittää suojarajan, ja sen takia suojapiiri aktivoituu.Ribbe kirjoitti:Eli uutta osaa vai mitä?
Mikäli ja kun sinulla on se ahtopainemittari niin tee kuten me muutkin, heitä sillä suojaventtiilillä muovisorsaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Eli korjaus konstiksi 15cm pätkä 3.2mm letkua minkä vetäiset pumpun päältä olevalta painekellolta imusarjalle.... ja nyt sieltä lähtee putket mitkä kiertää kuskin puolella olevan iskari tornin vieressä olevalle mangeetti venalle...jossain hehkureleen vieressä.... sellaista ohkaista nailon putkia jossa menee joku värirantu....
Itse tein ja säästin
Joo eli veholla joku märssymiäs jotai letkuja tonne veteli eikä muuttunu meno mitenkää.
Voisko vika olla sitten jossain turbon apulaitteissa vai oisko tuo äijä vaa tehny homman päin peetä?
Liikkelähdösskin tuntuu että ei oikein mene niinku pitäisi. Vaihdetta kun vaihtaa niin jos kierrokset antaa mennä alas vaihdon aikana ja sitten kytkimen kun nostaa ylös niin tuntuu että kone lähtee pyörimään huonosti mukana.
Jos nostaa kytkimen huolimattomasti niin nykäsee ilkeesti(Kone ei saa ilmaa?). Vaihteiden vaihto onnistuu tällähetkellä parhaiten kun vaihtaa nopeasti että kierrosket säilyy tai sitten vaa pienillä kierroksilla. Tuossa vikatilassa taas moottori ei tuntuisi tekevän tuota "jumittamista". Ahdinkin tuntuisi välillä ahtavan eritavalla. Ja sitten tämä "vikatila" joka tulee päälle jos moottoritiellä ajaa yli 100km/h tai antaa pienemmissä vauhdeissa kauemmin +3000rpm. Tämän jälkeen ahdin ei anna ollenkaan alipaineta vaan ahtaa kokoajan.. Pintakaasullakin n.0,1-0,2. Vika lähtee käynnistämällä auton uudelleen. Todella kiusallinen kun pitäisi tehdä pidempää matkaa..
Toivottavasti joku GURU tietäisi tästä jotain..
Voisko vika olla sitten jossain turbon apulaitteissa vai oisko tuo äijä vaa tehny homman päin peetä?
Liikkelähdösskin tuntuu että ei oikein mene niinku pitäisi. Vaihdetta kun vaihtaa niin jos kierrokset antaa mennä alas vaihdon aikana ja sitten kytkimen kun nostaa ylös niin tuntuu että kone lähtee pyörimään huonosti mukana.
Jos nostaa kytkimen huolimattomasti niin nykäsee ilkeesti(Kone ei saa ilmaa?). Vaihteiden vaihto onnistuu tällähetkellä parhaiten kun vaihtaa nopeasti että kierrosket säilyy tai sitten vaa pienillä kierroksilla. Tuossa vikatilassa taas moottori ei tuntuisi tekevän tuota "jumittamista". Ahdinkin tuntuisi välillä ahtavan eritavalla. Ja sitten tämä "vikatila" joka tulee päälle jos moottoritiellä ajaa yli 100km/h tai antaa pienemmissä vauhdeissa kauemmin +3000rpm. Tämän jälkeen ahdin ei anna ollenkaan alipaineta vaan ahtaa kokoajan.. Pintakaasullakin n.0,1-0,2. Vika lähtee käynnistämällä auton uudelleen. Todella kiusallinen kun pitäisi tehdä pidempää matkaa..
Toivottavasti joku GURU tietäisi tästä jotain..
Meze rulez.. Tai sitte ei.
Ei kai siinä vain ole EGR järjestelmää ja niiden läpät jumissa. Tosin olisihan ne veholla noin helpon vian osanneet korjata
Nyt pitäisi vain tietää taas mitä koneelle on tehty, eli meneekö imusarjasta se letku suoraan pumpulle vai ei.

Nyt pitäisi vain tietää taas mitä koneelle on tehty, eli meneekö imusarjasta se letku suoraan pumpulle vai ei.
Lisää tietoa: www.skg.fi