220D 123 korisessa?
- kimseppanen75
- Vakiokalustoa
- Viestit: 154
- Liittynyt: Ke 01.10.2003 12:31
- Paikkakunta: Lammi
220D 123 korisessa?
Hei mikä toi 2,2 litranen dieseli on? Tossa oli myytävänä yksi 220D vuodelta -84. Taitaa olla aika harvinainen kone. Miksi ja miltä vuodelta toi on? Onko laatu sama kun muissakin dieseleissä? Kulutus? Saako osia hyvin?
Siinä alkuun...
Siinä alkuun...
Liikenteessä:
W201 2.5D -85 (karu käyttömasiina saksasta)
W115 3.0D -73 (no ku piti saada...)
Lada 1200 -87 (uusin auto ja lasten suosikki)
David Brown -57 (isin lellikki)
W201 2.5D -85 (karu käyttömasiina saksasta)
W115 3.0D -73 (no ku piti saada...)
Lada 1200 -87 (uusin auto ja lasten suosikki)
David Brown -57 (isin lellikki)
Noh, on sitä kuitenkin tehty 56 736 kpl aikana 2/76-2/79.
Jotenkin muistelen, että tuossa moottorissa oli jotain heikkoa... nokka-akseli? Kyselin aiheesta vuosia sitten Suomi24:llä, mutta en muista, mikä oli ns. heikko kohta. Periaatteessa 1979 lähtien 200D:ssä on samat tehot (60 hv).
Jotenkin muistelen, että tuossa moottorissa oli jotain heikkoa... nokka-akseli? Kyselin aiheesta vuosia sitten Suomi24:llä, mutta en muista, mikä oli ns. heikko kohta. Periaatteessa 1979 lähtien 200D:ssä on samat tehot (60 hv).
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
220 oli käytössä 123 korissa 70-luvulla!? Eli mikäli -84 kopassa on 220 kone niin se on jälkiasenteinen eli ei alkuperäinen.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
- kimseppanen75
- Vakiokalustoa
- Viestit: 154
- Liittynyt: Ke 01.10.2003 12:31
- Paikkakunta: Lammi
Motti on kuulemma jostain vanhasta asuntoautosta. Joku 406 vai mikä se olikaan. Oli vaihtanut siihen asuntoautoon isomman koneen ja sitten oli ostanut tän pikkukoneen ympärille "hyväkuntoisen" korin josta taas oli 2 ltr dieseli hajonnut. Että silleen. Hintalappu oli 1350€/ tarjous. Pitäsköhän kattoa? Kelläs noita 2,2D moottoreita olikaan?
Liikenteessä:
W201 2.5D -85 (karu käyttömasiina saksasta)
W115 3.0D -73 (no ku piti saada...)
Lada 1200 -87 (uusin auto ja lasten suosikki)
David Brown -57 (isin lellikki)
W201 2.5D -85 (karu käyttömasiina saksasta)
W115 3.0D -73 (no ku piti saada...)
Lada 1200 -87 (uusin auto ja lasten suosikki)
David Brown -57 (isin lellikki)
kimseppanen75 kirjoitti:Motti on kuulemma jostain vanhasta asuntoautosta. Joku 406 vai mikä se olikaan. Oli vaihtanut siihen asuntoautoon isomman koneen ja sitten oli ostanut tän pikkukoneen ympärille "hyväkuntoisen" korin josta taas oli 2 ltr dieseli hajonnut. Että silleen. Hintalappu oli 1350€/ tarjous. Pitäsköhän kattoa? Kelläs noita 2,2D moottoreita olikaan?
Meillä oli 18v. 220 D ´79. Koneen puolesta ei mitään negatiivista sanottavaa.
230 C 1978
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1225
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
Oletko Olli kenties joskus toiminut suolahden katsastusasemalla katsastusmiehenä? Ainakin sukunimi täsmää...Olli Lajunen kirjoitti:Jos se on W115 perua niin ei siinä mitään vikaa voi olla!
Minulla ei ole kuin hyviä kokemuksia.

Nykyinen Auto: C180 -99
Ex Mersut: (ne jotka muistan)
Vito 108D
200D -95
190D -89
200D -92
250D -92
Vito 108Cdi
C200D -94 Elegance
200D -93
C200 Cdi -99
A170 Cdi -99
C200D -93
300D -87
190D -91
Ex Mersut: (ne jotka muistan)
Vito 108D
200D -95
190D -89
200D -92
250D -92
Vito 108Cdi
C200D -94 Elegance
200D -93
C200 Cdi -99
A170 Cdi -99
C200D -93
300D -87
190D -91
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1225
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
Harvinaiseksi jäänyt toi 220D verrattuna 200D:hen ja 240D:hen.
Sama kone periaattessa 200D:n kanssa, OM615. Ominaisuuksiltaan ja käytöltään varmaan melko samanlainen. Mulla oli yks sellanen mutta kun kori oli niin laho niin ei siinä oikein tekniikkaankaan jaksanut keskittyä...
Jos en ihan väärin muista, niin tuotanto loppui vain siitä syystä että oli vähän turha malli 2 ja 2,4 litrasen välissä.
Sama kone periaattessa 200D:n kanssa, OM615. Ominaisuuksiltaan ja käytöltään varmaan melko samanlainen. Mulla oli yks sellanen mutta kun kori oli niin laho niin ei siinä oikein tekniikkaankaan jaksanut keskittyä...

Jos en ihan väärin muista, niin tuotanto loppui vain siitä syystä että oli vähän turha malli 2 ja 2,4 litrasen välissä.
Näin on
Kun 200D:n teho nostettiin aikaisemman 220D:n lukemiin, niin turhaksihan se versio jäi. Lisäksi 200D taas sai alle 2-litraisena verotuksellisen edun monissa maissa, joten 220D:n väsäämisessä ei ollut mitään mieltä.
Tässä kulmilla pyörii vielä yksi tiilenpunainen 220D, mutta muita ei osunut näköpiiriin moneen vuoteen. Liekö niitä myytykään hirveitä määriä Suomessa, takseille meni miltei joka tapauksessa 200D ja yksityiset suosivat tehokkaampaa, muttei kovastikaan kalliimpaa 240-versiota.
Tässä kulmilla pyörii vielä yksi tiilenpunainen 220D, mutta muita ei osunut näköpiiriin moneen vuoteen. Liekö niitä myytykään hirveitä määriä Suomessa, takseille meni miltei joka tapauksessa 200D ja yksityiset suosivat tehokkaampaa, muttei kovastikaan kalliimpaa 240-versiota.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85