220D 123 korisessa?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
kimseppanen75
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ke 01.10.2003 12:31
Paikkakunta: Lammi

220D 123 korisessa?

Viesti Kirjoittaja kimseppanen75 »

Hei mikä toi 2,2 litranen dieseli on? Tossa oli myytävänä yksi 220D vuodelta -84. Taitaa olla aika harvinainen kone. Miksi ja miltä vuodelta toi on? Onko laatu sama kun muissakin dieseleissä? Kulutus? Saako osia hyvin?

Siinä alkuun...
Liikenteessä:
W201 2.5D -85 (karu käyttömasiina saksasta)
W115 3.0D -73 (no ku piti saada...)
Lada 1200 -87 (uusin auto ja lasten suosikki)
David Brown -57 (isin lellikki)
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14217
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Noh, on sitä kuitenkin tehty 56 736 kpl aikana 2/76-2/79.

Jotenkin muistelen, että tuossa moottorissa oli jotain heikkoa... nokka-akseli? Kyselin aiheesta vuosia sitten Suomi24:llä, mutta en muista, mikä oli ns. heikko kohta. Periaatteessa 1979 lähtien 200D:ssä on samat tehot (60 hv).
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
SEV8
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 397
Liittynyt: Ti 25.03.2003 00:22
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

Viesti Kirjoittaja SEV8 »

Oliko 220-kone W123-alkuperäisasennuksena sama kuin W115:ssa?
Viimeksi muokannut SEV8, Ke 26.11.2003 13:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

220 oli käytössä 123 korissa 70-luvulla!? Eli mikäli -84 kopassa on 220 kone niin se on jälkiasenteinen eli ei alkuperäinen.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Avatar
lede
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ke 11.06.2003 20:43

Hmm..

Viesti Kirjoittaja lede »

Jos auto on vuodelta -84 niin silloinhan se kone ei ole alkuperäinen vaan vaihdettu jostain vanhemmasta. 220D:n valmistus loppui siis jo -79. Kannattaa varmaan kysyä että mikä sen motin alkuperä on?
ex-300D 1979
Avatar
kimseppanen75
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ke 01.10.2003 12:31
Paikkakunta: Lammi

Viesti Kirjoittaja kimseppanen75 »

Motti on kuulemma jostain vanhasta asuntoautosta. Joku 406 vai mikä se olikaan. Oli vaihtanut siihen asuntoautoon isomman koneen ja sitten oli ostanut tän pikkukoneen ympärille "hyväkuntoisen" korin josta taas oli 2 ltr dieseli hajonnut. Että silleen. Hintalappu oli 1350€/ tarjous. Pitäsköhän kattoa? Kelläs noita 2,2D moottoreita olikaan?
Liikenteessä:
W201 2.5D -85 (karu käyttömasiina saksasta)
W115 3.0D -73 (no ku piti saada...)
Lada 1200 -87 (uusin auto ja lasten suosikki)
David Brown -57 (isin lellikki)
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1693
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Marko M »

kimseppanen75 kirjoitti:Motti on kuulemma jostain vanhasta asuntoautosta. Joku 406 vai mikä se olikaan. Oli vaihtanut siihen asuntoautoon isomman koneen ja sitten oli ostanut tän pikkukoneen ympärille "hyväkuntoisen" korin josta taas oli 2 ltr dieseli hajonnut. Että silleen. Hintalappu oli 1350€/ tarjous. Pitäsköhän kattoa? Kelläs noita 2,2D moottoreita olikaan?

Meillä oli 18v. 220 D ´79. Koneen puolesta ei mitään negatiivista sanottavaa.
230 C 1978
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Jos se on W115 perua niin ei siinä mitään vikaa voi olla! :lol:
Minulla ei ole kuin hyviä kokemuksia.
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Avatar
AriK123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 911
Liittynyt: Ke 11.06.2003 17:30
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja AriK123 »

Onhan siinä vähän enemmän vääntöä kuin 200D:ssä.
508 D matkamersu -70
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
samip
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: Ma 29.09.2003 15:43

Viesti Kirjoittaja samip »

Olli Lajunen kirjoitti:Jos se on W115 perua niin ei siinä mitään vikaa voi olla! :lol:
Minulla ei ole kuin hyviä kokemuksia.
Oletko Olli kenties joskus toiminut suolahden katsastusasemalla katsastusmiehenä? Ainakin sukunimi täsmää... :)
Nykyinen Auto: C180 -99

Ex Mersut: (ne jotka muistan)
Vito 108D
200D -95
190D -89
200D -92
250D -92
Vito 108Cdi
C200D -94 Elegance
200D -93
C200 Cdi -99
A170 Cdi -99
C200D -93
300D -87
190D -91
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

samip kirjoitti: Oletko Olli kenties joskus toiminut suolahden katsastusasemalla katsastusmiehenä? Ainakin sukunimi täsmää... :)
Sukunimi täsmää ja pojasta polvi paranee. :)
Isä noita hommia hoiteli aikoinaan.
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Harvinaiseksi jäänyt toi 220D verrattuna 200D:hen ja 240D:hen.
Sama kone periaattessa 200D:n kanssa, OM615. Ominaisuuksiltaan ja käytöltään varmaan melko samanlainen. Mulla oli yks sellanen mutta kun kori oli niin laho niin ei siinä oikein tekniikkaankaan jaksanut keskittyä... :roll:
Jos en ihan väärin muista, niin tuotanto loppui vain siitä syystä että oli vähän turha malli 2 ja 2,4 litrasen välissä.
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Näin on

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Kun 200D:n teho nostettiin aikaisemman 220D:n lukemiin, niin turhaksihan se versio jäi. Lisäksi 200D taas sai alle 2-litraisena verotuksellisen edun monissa maissa, joten 220D:n väsäämisessä ei ollut mitään mieltä.
Tässä kulmilla pyörii vielä yksi tiilenpunainen 220D, mutta muita ei osunut näköpiiriin moneen vuoteen. Liekö niitä myytykään hirveitä määriä Suomessa, takseille meni miltei joka tapauksessa 200D ja yksityiset suosivat tehokkaampaa, muttei kovastikaan kalliimpaa 240-versiota.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Vastaa Viestiin