Eli kysymys kuuluukin, miten se onnistuu mukavimmin? Kaikkinaiset vinkit otetaan innolla vastaan jos joku vaikka kyseisen toimenpiteen olisi suorittanut.

t:T
Tämän näköinen tehostin se on suurinpiirtein_tarkalleen...

Jeps, näin vähän aattelinkin, mut jos siihen on olemassa joku ihan "virallinen" proseduuri ni sekin ois hauska tietää.Tuplawee kirjoitti:Jos hammastangon kohdalla (alimmassa kohtaa) ei ole mitään helposti irroitettavaa letkuliitosta, tai pohjaproppua, niin ainahan voi säiliöstä imeä öljyt pois ja laittaa tuoretta tilalle.
Kiitoksia neuvoista! Toi ilmaruuvin kanssa kikkailu kuulostaa tosiaan vähän epäilyttävältä, mutta toisaalta en usko et se nyt miksikään siitä menis vaikka pari kertaa kuivahkona pyörähtäisikin. Taitaa olla helpointa harrastaa ihan perinteistä lappoletkutekniikkaaHenry V. kirjoitti:Säiliön pohjalla on muuten peltilevy, jonka alla on suodatin, eli
kannattaa vaihtaa samalla.
Muistelen, että virallinen ohje on käyttää imuvaihtajaa, tai vastaavaa.
Tämä "normaali tapauksessa" varmaan riittäkin blandaamaan öljyt
tuoreeksi.
Jossakin oli ohje myös näin ( en tiedä soveltuuko G-malliin ):
Simpukassa on ilmaruuvi = tähän letku. Kone käyntiin, ja ruuvi auki=
näin öljyt tulee paineella pihalle. Mutta jotenkin tämä arveluttaa![]()
Jospa systeemiin jää vaihdon jälkeen ilmaa kurnuttamaan ?
Lisäksi hetkellinenkin "kuivana käyttö" arveluttaa . . . . Kommentteja ??
Suosittelen muuten omaa MB- tehostin öljyä - tuntuu pelaavan hyvin.
MB- pumppuviat erittäin harvinaisia - kun taas muissa merkeissä yleisiä!?
Toi on hyvä !!!Pertti A kirjoitti:Kikkakolmosen imurin saa aikaiseksi talouspörssin tms. halvasta akkuhapon mittauslasista, koho vain pois ja eikun imuttamaan...
Tuo kuulostaa hyvältä, siinä pitäs kyllä tulla vähintäänkin riittävästi uutta liukastetta...Benzo kirjoitti:Itse olen aina vaihtanut tehostajaan öljyt silleen, että ostin aikoinaan apteekista pirun ison lääke ruutan jolla imin säiliön tyhjäksi, ja vaihdoin pohjalle uuden suodattimen ja uudet öljyt tilalle,
Heitin pikku lenkin ja otin vielä ruutalla säiliöstä öljyä ja laitoin uutta tilalle, minun laskujen mukaan näin toimittuna suurin osa öljyistä tuli vaihdettua, oli helppo homma.
Hei!Timo S kirjoitti:Tehostimen öljyjen vaihto tuli tuossa mieleen jo talvella, kun kurkkasin sen nestesäiliöön ja öljy näytti enemmänkin lietteeltä, kuin öljyltä. Kyllä se kauniisti on pelannut, mutta ei tuo varmaan pahaa tekisi vaihtaakaan.
:o
Eli kysymys kuuluukin, miten se onnistuu mukavimmin? Kaikkinaiset vinkit otetaan innolla vastaan jos joku vaikka kyseisen toimenpiteen olisi suorittanut. :lol:
t:T
Tämän näköinen tehostin se on suurinpiirtein_tarkalleen...
[ http://www.lut.fi/~strengel/OM617_ot.jpg ]
Heps, tuo kuulostaa oikein hyvältäosku kirjoitti: Hei!
Itse olen vaihtanut seuraavasti:
1) imuvaihtajalla vanha öljy säiliöstä pois
2) vanha suodatin pois
3) loppu öljy vielä imulla säiliöstä pois
4) paluuletkusta läpinäkyvä letku jäteöljyastiaan
5) uutta öljyä säiliöön koneen käydessä kunnes paluuletkusta tulee uutta
6) paluuletku kiinni
7) uusi suodatin ja uudet öljyt
Koska itse säiliössä on rajallinen määrä koko järjestelmään nähden, saa tällätavoin vanhat pois.
t:osku
Hep!Vieras kirjoitti:
Hei!
Itse olen vaihtanut seuraavasti:
1) imuvaihtajalla vanha öljy säiliöstä pois
2) vanha suodatin pois
3) loppu öljy vielä imulla säiliöstä pois
4) paluuletkusta läpinäkyvä letku jäteöljyastiaan
5) uutta öljyä säiliöön koneen käydessä kunnes paluuletkusta tulee uutta
6) paluuletku kiinni
7) uusi suodatin ja uudet öljyt
Koska itse säiliössä on rajallinen määrä koko järjestelmään nähden, saa tällätavoin vanhat pois.
t:osku