Mikä mersuista paras entisöinti/harrasteauto?

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Mikä mersuista paras entisöinti/harrasteauto?

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Mikä mersuista paras entisöinti/harrasteauto?
Itsellä oli joskus W110 -63 ja sillä oli mukava pöristellä lapin kairassa. 8)
Vieläkin harmittaa kun tuli sillon aikoinaan myytyä, mutta kun ei tallia ollut. :(
Avatar
Jyry
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 419
Liittynyt: Su 11.04.2004 12:49
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Mikä mersuista paras entisöinti/harrasteauto?

Viesti Kirjoittaja Jyry »

vito500tkm kirjoitti:Mikä mersuista paras entisöinti/harrasteauto?
Itsellä oli joskus W110 -63 ja sillä oli mukava pöristellä lapin kairassa. 8)
Vieläkin harmittaa kun tuli sillon aikoinaan myytyä, mutta kun ei tallia ollut. :(
Miten olisi W115 - korinen? Osia hyvällä tuurilla vielä löytää, ja on tien päällä mukava ajaa. Vielä parempaa mukavempaa kyytiä antaa W123, mutta onko se liian "tavanomainen"? Vanhoihin ässämersuihin on aika vaikeaa saada osia ja vievät aika paljon bentsiiniä...
W115 220D -73
W123 300D -82
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1653
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Mikä mersuista paras entisöinti/harrasteauto?

Viesti Kirjoittaja Matti R »

vito500tkm kirjoitti:Mikä mersuista paras entisöinti/harrasteauto?
Itsellä oli joskus W110 -63 ja sillä oli mukava pöristellä lapin kairassa. 8)
Vieläkin harmittaa kun tuli sillon aikoinaan myytyä, mutta kun ei tallia ollut. :(
Paras on R107, eli SL vuosilta 71 -89. Se on hienon näköinen auto, varusteita moneen makuun, ei liikaa elektroniikkaa, osia vielä hyvin saatavilla, hinnat vielä kohtuullisia, luotettavaa ja yksinkertaista perustekniikkaa, kasikoneissa tehoakin kohtuullisesti, kesällä mukava ajella rätti alhaalla, tarvittaessa talvellakin pääsee kovan katon kanssa. Mitä muuta tarvitset??
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
E.E.J Ukkonen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 160
Liittynyt: To 11.08.2005 14:32
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja E.E.J Ukkonen »

Paras on se mistä itse eniten tykkää :wink:

Ei kai vaimoakaan valita kulutksen tai muiden kulujen perusteella..eihän ? :lol:
Avatar
tinippa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 146
Liittynyt: Ti 22.11.2005 22:30
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja tinippa »

E.E.J Ukkonen kirjoitti:Paras on se mistä itse eniten tykkää :wink:

Ei kai vaimoakaan valita kulutksen tai muiden kulujen perusteella..eihän ? :lol:

eikö??? :shock:
Mercedes-benz 200te
VW passat tdi -03
jawa 250cc -52
Honda CBR 1000f
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

w116 450sel 6.9/6.3 kumpiko se lie olikaan tuossa kopassa. :D
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Mika.T kirjoitti:w116 450sel 6.9/6.3 kumpiko se lie olikaan tuossa kopassa. :D
Täältäpäinhän sellaisen voi hakea :wink:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=828453
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13611
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Esa H. kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:w116 450sel 6.9/6.3 kumpiko se lie olikaan tuossa kopassa. :D
Täältäpäinhän sellaisen voi hakea :wink:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=828453
Mutta kumpi onkaaan munakkaampi, 300SEL 6.3 vai 450SEL 6.9 . Tuo 109-koppanen on sellasen vanhan oloinen ja jos pellin alla on tuo iso pannu niin varmaan vetää suuta korviin :D
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

karra kirjoitti:Mutta kumpi onkaaan munakkaampi, 300SEL 6.3 vai 450SEL 6.9 . Tuo 109-koppanen on sellasen vanhan oloinen ja jos pellin alla on tuo iso pannu niin varmaan vetää suuta korviin :D
Kumpikin olisi aivan upea harraste-Mersu, jos jostain kohtuullisen hyväkuntoisen sattuisi saamaan. Huonokuntoisen entisöimiseen menisi pieni omaisuus, ainakin jos hyvään lopputulokseen pyrkii. Hyväkuntoiset taas maksaa - tietysti.
Ylläpitokulut, lähinnä polttoaineenkulutus, on noissa hurja, mutta tuskin sekään harrasteautossa haittaisi.
Muistelen, että VM:n jutussa vuodelta -77, tehtaan edustaja kävi esittelemässä 6,9:ää Suomessa, ja kertoi polttoaineen kulutuksen olevan välillä 16-22 litraa! Suomen nopeusrajoitusten ansiosta oli kuulemma päässyt lähemmäs tuota kuuttatoista.
Muistaakseni yhtään 6,9:ää ei tuotu Suomeen uutena, mutta ilmeisesti muutama 6,3 tuotiin.
Joka tapauksessa, omana aikanaan maailman parhaita autoja, ja nykyään upeita klassikkoja.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13611
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Eldorado kirjoitti: Kumpikin olisi aivan upea harraste-Mersu, jos jostain kohtuullisen hyväkuntoisen sattuisi saamaan. Huonokuntoisen entisöimiseen menisi pieni omaisuus, ainakin jos hyvään lopputulokseen pyrkii.
Itse asiassa ajattelin ihan samaa heti kun olin klikannut viestini "lähetä" -nappia. Eli ei ainakaan paras "entisöintiauto". "Mesedesihän" lateli jotain 6.3-moottorin osien hintoja täällä aiemmin, ei pikkuraha riitä koneen aukaisuun saatikka remonttiin :P .

Sanoisinko sitten että paras "entisöinti/harraste" mersu olisi sitten pystäri, eli W115 tai miksi ei W114 :D .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

No en sanoisi w114 koneen osiakaan kovin halvoiksi, tai muita erikois osia mitä siinä on verrattuna 115:seen -
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14197
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Mitäköhän tässä nyt tarkoitetaan termillä "paras entisöinti-/harrastemersu"? Osien saatavuutta, työn helppoutta, edullisuutta, haasteellisuutta?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
JTORPPA
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ke 20.07.2005 11:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikä mersuista paras entisöinti/harrasteauto?

Viesti Kirjoittaja JTORPPA »

Matti R kirjoitti:
vito500tkm kirjoitti:Mikä mersuista paras entisöinti/harrasteauto?
Paras on R107, eli SL vuosilta 71 -89. Se on hienon näköinen auto, varusteita moneen makuun, ei liikaa elektroniikkaa, osia vielä hyvin saatavilla, hinnat vielä kohtuullisia, luotettavaa ja yksinkertaista perustekniikkaa, kasikoneissa tehoakin kohtuullisesti, kesällä mukava ajella rätti alhaalla, tarvittaessa talvellakin pääsee kovan katon kanssa. Mitä muuta tarvitset??
Kokemuksesta voin sanoa, että olen ehdottomasti samaa mieltä! 107 -koriset mersut on hienoja ja niitä on helppo harrastaa. Osia löytyy tosi helposti kautta, vieläpä kohtuulliseen hintaan ja harrastajafoorumeilta paljon tietoa. Tarjolla on kaiken kuntoisia ja monella eri moottoreilla & varusteilla olevia autoja, joten valinnanvaraa riittää. Ja onhan se yksi mersun historian pisimpään tuotannossa ollut henkilöautomalli

--Jari--
Avatar
Pysty_lyhty
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ti 05.09.2006 10:05

Viesti Kirjoittaja Pysty_lyhty »

Mulla olis tarkoituksena aloittaa W115 projekti tässä syksyn mittaan.
Tuo meirän talli vaan on niin pieni että se hankaloittaa asiaa hiukan.
Hiljaa hyvä tulee.
C 200 CDI
W114 2.8 -71
Riisikuppi "Subaru"
JuhaP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: To 17.08.2006 11:42
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja JuhaP »

Ostin sitten 450 SL -72, valm. nro 000069, valmistunut 2.8.1971. Yllätti todella, miten auto kääntää päitä kadulla. Vanha pappa tuli parkkipaikalla rouvansa kanssa oikeen ilmoittamaan "todella hyvän näköinen auto". Kouvolan taiteiden yössä liikennevaloissa rouva miehelleen "voisit ostaa mulle joskus tollaisen lahjan", johon mies "sinulla on todella kallis maku". Juu ja Ajoneuvoksen sanoin "jos joku ei tykkää siitä saundista, mikä pellin alta lähtee, on huono ihminen". Mulla oli haaveena 190SL, mutta kun ei ole taitoa/tiloja rakennella ajokunnottomasta projektista autoa, niin päädyin tähän. Eipä ole kaduttanut. Kiitokset muuten Matti R:lle asiantuntija-avuista ostovaiheessa :)
1972 450 SL
1967 250 S
2009 W204 220 Cdi
2015 cla shooting brake 250 4matic
2022 EQC 400 4MATIC
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

JuhaP kirjoitti:Ostin sitten 450 SL -72, valm. nro 000069, valmistunut 2.8.1971. Yllätti todella, miten auto kääntää päitä kadulla. Vanha pappa tuli parkkipaikalla rouvansa kanssa oikeen ilmoittamaan "todella hyvän näköinen auto". Kouvolan taiteiden yössä liikennevaloissa rouva miehelleen "voisit ostaa mulle joskus tollaisen lahjan", johon mies "sinulla on todella kallis maku". Juu ja Ajoneuvoksen sanoin "jos joku ei tykkää siitä saundista, mikä pellin alta lähtee, on huono ihminen". Mulla oli haaveena 190SL, mutta kun ei ole taitoa/tiloja rakennella ajokunnottomasta projektista autoa, niin päädyin tähän. Eipä ole kaduttanut. Kiitokset muuten Matti R:lle asiantuntija-avuista ostovaiheessa :)
Varmasti hieno auto, laitahan kuvia näkyville.
Lieneekö tuo ollut valmistusajankohdasta päätelleen ameriikanvientimalli ja myyty alunperin mallimerkinnällä 350 SL (4.5) vaikka pellin alla onkin 4,5 litran veekasi? Mallimerkintää 450 SL alettiin käyttää vasta -73, kun Euroopaankin alettiin tarjota 4,5 litran moottorilla varustettuja malleja.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
JuhaP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: To 17.08.2006 11:42
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja JuhaP »

Ameriikan vientihän se. Auto on varastettu Californiassa alkuperäiseltä omistajaltaan vuonna -91 ja jäänyt poliisin ratsiaan -98. Sisään on menty viiltämällä rättikattoon reikä jne.Oli pojat vaihtaneet koko keulapellin ja sitämyötä runkonumeron. Ostettu sitten vakuutusyhtiön huutokaupasta suomeen. Auton on entisöinyt silloin muoseoautokatsastajaksi opiskellut kaveri Joensuussa. On nyt museorekisterissä, joten tuo rekisteritunnus ei ole käytössä.

Tuossa muutama kuva autosta
http://www.drj-law.com/~pmhack/mercedes/450sl721.htm
1972 450 SL
1967 250 S
2009 W204 220 Cdi
2015 cla shooting brake 250 4matic
2022 EQC 400 4MATIC
Avatar
wictro
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: Ti 22.11.2005 01:20
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja wictro »

Hyvä valinta! :)

Jos on joskus intressiä potkia renkaita tai availla konepeltejä, niin ota yhteyttä vaan. Kouvolassa asun.

Olet tainnut tulla vastaankin kerran, katsoin vaan auton äkkivilkaisulta hopeanväriseksi..

Ei taida olla 107:ja ajossa täälläpäin kuin meillä? Työkaverin tululla on kuulemma tallissa yks, johon löytyy vielä varakone. Ettet ole sinä sitten se? :idea:

No kuitenkin: Sulla on hyvä maku autojen suhteen :D

wictro
W123 1983 230 TE
C107 1979 450 SLC
JuhaP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: To 17.08.2006 11:42
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja JuhaP »

Juu potkitaan vaan renkaita joskus. En ole se työkaveris tuttu. Kouvolan seudulla en ole nähnyt yhtään vastaavaa kärriä. Harmi kun ei pääse sinne Orilammellekaan, kun on muuta menoa. Olis ollu perjantaina keikka, jossa 50-vuotissynttärisankarinaista olisin ajeluttanu muutaman korttelin ympäri Kvlassa, mutta sade pilasi sen. Autohan meinaa maksaa itte ittensä :lol:
1972 450 SL
1967 250 S
2009 W204 220 Cdi
2015 cla shooting brake 250 4matic
2022 EQC 400 4MATIC
Avatar
wictro
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: Ti 22.11.2005 01:20
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja wictro »

kyllä se äkkiä itsensä maksaa, vaan ei takaisin...

98e kun maksaa n.1,42€ / litra ;)

Tehdää vaan tällit jonnekin, kun kelit ja aika sallii. Mutta nyt lähen täältä työpaikalta hus hittoon! Kahtoo jos kotona kerkiäs nettiin vielä.
W123 1983 230 TE
C107 1979 450 SLC
Juho
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Ti 31.08.2004 21:12
Paikkakunta: 09

Viesti Kirjoittaja Juho »

Runkollinen auto 170s 220 300 50 luvulta täys metalli kori ja runko muutenkin jänniä värkkeä ei tule vastaan joka korttelissa.

Tekniikka helppoa laittaa ja osia saa VEHOsta tai tilattua saksasta , kulkevat sen mitä suomessa saa ajaa ja vähän ylikin ,ja on alustassa keskuspaineine voitelu ja sisällä aitoa jalopuuta

Jälleen myynty arvo on taattu ja säilyy aina
Mercedes-Benz 220 W187 innenlenker mit schiebedach ´52
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Pystylamppu olisi nyt kiikarissa. Malli ilmeisesti W115, kun tiisseli on?
Mitkä paikat herkimpiä ruostumaan? Autolla ajettu yli 30 vuotta napapiirin pohjoispuolella, joten mikään supermätä romu ei ole kyseessä.. . toivottavasti
Kilvetön kuitenkin. Pari vuotta huilinut kuusen alla.
Kuva

Mikähän ihmeen hinku mulla on näihin vanhoihin romuihin :roll:
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3042
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Minunko autoni siinä kuvassa? Ei vaiskaan, apparin puolella ei ole mulla peiliä.

Minä kyllä tykkään pystäristä, jos olis tilaa ja aikaa ja osaamista yms. niin museorekisteröintihommiin alkaisin joko W114 coupella tahi W115 240D 3.0:llalla. Biodieselillä päristelisin jälkimmäisellä..

Mutta W114 coupe on silmiä hivelevän kaunis auto. Mun mielestä kaikista kaunein mersu. Kerran Jyväskylän Kauppakadulla oli Espanjasta tuotu huippukuntoinen, mustalla nahkasisustuksella. Oikein piti kysyä omistajalta että "saanko istua hetken autossanne?" Sain. :D
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
Gate
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ke 12.10.2005 00:09

Viesti Kirjoittaja Gate »

Paras R121 190SL. Omasta mielestä helpoin W136 170V
Perinteitä pitää kunnioittaa.
Avatar
Mikke.N
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ti 04.10.2005 20:08

Viesti Kirjoittaja Mikke.N »

Esa H. kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:w116 450sel 6.9/6.3 kumpiko se lie olikaan tuossa kopassa. :D
Täältäpäinhän sellaisen voi hakea :wink:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=828453
Hinta näemmä pudonnut kolmisen tonnia. Alkaa olla ihan asiallisesti hinnoiteltu jos muuten on kunnossa ja kilometrit pitää paikkansa. 8)
Vastaa Viestiin