Itsellä oli joskus W110 -63 ja sillä oli mukava pöristellä lapin kairassa.

Vieläkin harmittaa kun tuli sillon aikoinaan myytyä, mutta kun ei tallia ollut.

Miten olisi W115 - korinen? Osia hyvällä tuurilla vielä löytää, ja on tien päällä mukava ajaa. Vielä parempaa mukavempaa kyytiä antaa W123, mutta onko se liian "tavanomainen"? Vanhoihin ässämersuihin on aika vaikeaa saada osia ja vievät aika paljon bentsiiniä...vito500tkm kirjoitti:Mikä mersuista paras entisöinti/harrasteauto?
Itsellä oli joskus W110 -63 ja sillä oli mukava pöristellä lapin kairassa.![]()
Vieläkin harmittaa kun tuli sillon aikoinaan myytyä, mutta kun ei tallia ollut.
Paras on R107, eli SL vuosilta 71 -89. Se on hienon näköinen auto, varusteita moneen makuun, ei liikaa elektroniikkaa, osia vielä hyvin saatavilla, hinnat vielä kohtuullisia, luotettavaa ja yksinkertaista perustekniikkaa, kasikoneissa tehoakin kohtuullisesti, kesällä mukava ajella rätti alhaalla, tarvittaessa talvellakin pääsee kovan katon kanssa. Mitä muuta tarvitset??vito500tkm kirjoitti:Mikä mersuista paras entisöinti/harrasteauto?
Itsellä oli joskus W110 -63 ja sillä oli mukava pöristellä lapin kairassa.![]()
Vieläkin harmittaa kun tuli sillon aikoinaan myytyä, mutta kun ei tallia ollut.
Täältäpäinhän sellaisen voi hakeaMika.T kirjoitti:w116 450sel 6.9/6.3 kumpiko se lie olikaan tuossa kopassa.
Mutta kumpi onkaaan munakkaampi, 300SEL 6.3 vai 450SEL 6.9 . Tuo 109-koppanen on sellasen vanhan oloinen ja jos pellin alla on tuo iso pannu niin varmaan vetää suuta korviinEsa H. kirjoitti:Täältäpäinhän sellaisen voi hakeaMika.T kirjoitti:w116 450sel 6.9/6.3 kumpiko se lie olikaan tuossa kopassa.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=828453
Kumpikin olisi aivan upea harraste-Mersu, jos jostain kohtuullisen hyväkuntoisen sattuisi saamaan. Huonokuntoisen entisöimiseen menisi pieni omaisuus, ainakin jos hyvään lopputulokseen pyrkii. Hyväkuntoiset taas maksaa - tietysti.karra kirjoitti:Mutta kumpi onkaaan munakkaampi, 300SEL 6.3 vai 450SEL 6.9 . Tuo 109-koppanen on sellasen vanhan oloinen ja jos pellin alla on tuo iso pannu niin varmaan vetää suuta korviin
Itse asiassa ajattelin ihan samaa heti kun olin klikannut viestini "lähetä" -nappia. Eli ei ainakaan paras "entisöintiauto". "Mesedesihän" lateli jotain 6.3-moottorin osien hintoja täällä aiemmin, ei pikkuraha riitä koneen aukaisuun saatikka remonttiinEldorado kirjoitti: Kumpikin olisi aivan upea harraste-Mersu, jos jostain kohtuullisen hyväkuntoisen sattuisi saamaan. Huonokuntoisen entisöimiseen menisi pieni omaisuus, ainakin jos hyvään lopputulokseen pyrkii.
Kokemuksesta voin sanoa, että olen ehdottomasti samaa mieltä! 107 -koriset mersut on hienoja ja niitä on helppo harrastaa. Osia löytyy tosi helposti kautta, vieläpä kohtuulliseen hintaan ja harrastajafoorumeilta paljon tietoa. Tarjolla on kaiken kuntoisia ja monella eri moottoreilla & varusteilla olevia autoja, joten valinnanvaraa riittää. Ja onhan se yksi mersun historian pisimpään tuotannossa ollut henkilöautomalliMatti R kirjoitti:Paras on R107, eli SL vuosilta 71 -89. Se on hienon näköinen auto, varusteita moneen makuun, ei liikaa elektroniikkaa, osia vielä hyvin saatavilla, hinnat vielä kohtuullisia, luotettavaa ja yksinkertaista perustekniikkaa, kasikoneissa tehoakin kohtuullisesti, kesällä mukava ajella rätti alhaalla, tarvittaessa talvellakin pääsee kovan katon kanssa. Mitä muuta tarvitset??vito500tkm kirjoitti:Mikä mersuista paras entisöinti/harrasteauto?
Varmasti hieno auto, laitahan kuvia näkyville.JuhaP kirjoitti:Ostin sitten 450 SL -72, valm. nro 000069, valmistunut 2.8.1971. Yllätti todella, miten auto kääntää päitä kadulla. Vanha pappa tuli parkkipaikalla rouvansa kanssa oikeen ilmoittamaan "todella hyvän näköinen auto". Kouvolan taiteiden yössä liikennevaloissa rouva miehelleen "voisit ostaa mulle joskus tollaisen lahjan", johon mies "sinulla on todella kallis maku". Juu ja Ajoneuvoksen sanoin "jos joku ei tykkää siitä saundista, mikä pellin alta lähtee, on huono ihminen". Mulla oli haaveena 190SL, mutta kun ei ole taitoa/tiloja rakennella ajokunnottomasta projektista autoa, niin päädyin tähän. Eipä ole kaduttanut. Kiitokset muuten Matti R:lle asiantuntija-avuista ostovaiheessa
Hinta näemmä pudonnut kolmisen tonnia. Alkaa olla ihan asiallisesti hinnoiteltu jos muuten on kunnossa ja kilometrit pitää paikkansa.Esa H. kirjoitti:Täältäpäinhän sellaisen voi hakeaMika.T kirjoitti:w116 450sel 6.9/6.3 kumpiko se lie olikaan tuossa kopassa.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=828453