11,90 300 D varttimaili
Joo ihan hyvä maku jäi kisoista vaikkei ennätys paljon parantunut 11.90/210kmh 60' 2.355 s ja 660' 8.1s /165kmh vieläkään ei ongelmat loppuneet turbiinin ja turbon yhteensovittamisen kanssa joten kokeiltiin viimeiseen lähtöön vain saada tuo 210 rikki ja menihän se 210.03 

"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Laskeskelin just että jos Petri sais mersun irtoamaan viivalta samalla lailla kuin esim. allekirjoittaneen hoppa irtoaa, niin aika olisi 10.145...Petri K kirjoitti:Joo ihan hyvä maku jäi kisoista vaikkei ennätys paljon parantunut 11.90/210kmh 60' 2.355 s ja 660' 8.1s /165kmh vieläkään ei ongelmat loppuneet turbiinin ja turbon yhteensovittamisen kanssa joten kokeiltiin viimeiseen lähtöön vain saada tuo 210 rikki ja menihän se 210.03
Voimaahan mersussa on huomattavasti enemmän

ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Niin kun ajattelee, että mun ennätys pölyisellä kadulla Viton kanssa on 2,49 sekuntia. Massaa on sentään lähemmäs 2 tonnia ja kuutioita 2,3 litraa. Tehoa lienee neljäsosa tuon tehosta...jos sitäkäänsanttu kirjoitti:toi 60 jalkanen kertoo että aika pahasti puutuu viivalle

Mites joku tuossa mainitsi paukkusysteemin niin tarkoittiko hän, että joku on tehnyt dieseliin paukun ? Millanenhan se oikein olisi

Vai pitääkö sinne laittaa pikkuinen mekaanin ahdin starttiahtimeksi.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Internetin syövereihin on laitettu jo tuosta 11.90/210 vedosta videokin.
Itse en nähnyt tätä vetoa, mutta päivällä sen 12.27 soolovedon näin. On ne äänet vaan komiat kun tehokas turbodiisseli viivalla kerää kierroksia.
Yleisössäkin joku "asiantuntija" sanoi, että "Noissa on ihan s....nasti voimaa"
p.s. Pitäisköhän toi otsikko muuttaa tästä topikista ?
Itse en nähnyt tätä vetoa, mutta päivällä sen 12.27 soolovedon näin. On ne äänet vaan komiat kun tehokas turbodiisseli viivalla kerää kierroksia.
Yleisössäkin joku "asiantuntija" sanoi, että "Noissa on ihan s....nasti voimaa"
p.s. Pitäisköhän toi otsikko muuttaa tästä topikista ?

toyota
exät:
C 220T CDI Avantgarde -01
C 250 TDT Elegance -97
250 TD -92
190 E -92
exät:
C 220T CDI Avantgarde -01
C 250 TDT Elegance -97
250 TD -92
190 E -92
- pystyvalo
- Vakiokalustoa
- Viestit: 348
- Liittynyt: Ti 20.04.2004 09:53
- Paikkakunta: vaasa/espoo
- Viesti:
Hyperbar turbocharging : Pakosarjan kollektorissa on pieni polttokammio ja polttoainesuutin. Osa ahtoilmasta ohjataan välijäähdyttimen ohi suoraan pakosarjaan jossa se sitten antaa happea kollektorissa olevalle ylimääräiselle polttoainesuuttimelle. Saavutettavissa olevista ahtopaineista kertonee se, että moottorissa on puristukset 7:1, nelitahtidiesel tietenkin.
Tekniikka on suunniteltu tällaista laitetta varten:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Leclerc
ja suunniteltu siksi että lähtisi hätäisemmin paikaltaan, tuossa voi olla melkein täydet ahtopaineet jo paikallaan ollessa.
0-32kmh alle 6 sekunnissa
Toisaalta 56500kg/1500hp => 37,66kg/hevosvoima eli ei oikein street c eikä superturbo ainesta
Tekniikka on suunniteltu tällaista laitetta varten:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Leclerc
ja suunniteltu siksi että lähtisi hätäisemmin paikaltaan, tuossa voi olla melkein täydet ahtopaineet jo paikallaan ollessa.
0-32kmh alle 6 sekunnissa

Toisaalta 56500kg/1500hp => 37,66kg/hevosvoima eli ei oikein street c eikä superturbo ainesta
low & loud
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
Nyt vois kirjoittaa ehkä tännekin jo jotain ensi kesän suunnitelmista
Laatikko vaihtuu Powerglide:n 2 vaihteiseen ja turbiinin stallia tullaan nostamaan rajusti ylöspäin. Turbo vaihtuu LDS-turbon virittämään reilusti isompaan ahtimeen.
Tuossa aiemmin videolla nähdyssä vedossa oli jos liian vähän ilmaa koneessa ja sen takia savua tuli koko matkan.
Muita mainittavia muutoksia tulee olemaan isompi välijäähdytin ja isompi pakoputkisto (jos mahtuu)
Tehotavoiteet on +700
Radalla pitäis olla 19.-20. Toukokuuta Motoparkissa.

Laatikko vaihtuu Powerglide:n 2 vaihteiseen ja turbiinin stallia tullaan nostamaan rajusti ylöspäin. Turbo vaihtuu LDS-turbon virittämään reilusti isompaan ahtimeen.
Tuossa aiemmin videolla nähdyssä vedossa oli jos liian vähän ilmaa koneessa ja sen takia savua tuli koko matkan.
Muita mainittavia muutoksia tulee olemaan isompi välijäähdytin ja isompi pakoputkisto (jos mahtuu)

Tehotavoiteet on +700
Radalla pitäis olla 19.-20. Toukokuuta Motoparkissa.
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Kaikenlaista hurjuutta
. Onko näin, että Mersun omalla laatikolla ei päästä parempiin tuloksiin?

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- pystyvalo
- Vakiokalustoa
- Viestit: 348
- Liittynyt: Ti 20.04.2004 09:53
- Paikkakunta: vaasa/espoo
- Viesti:
Mitens tämä Kaarinalainen Repcon-firma:
http://www.repcon.fi/
noi tekee turbiinien korjaus-/muutos-/vahvistustöitä.
Luulisi että tuolla löytyisi osaamista mersunkin turbiinille...?
Vai tätä firmaako olet käyttänyt?
Toisaalta...aika turhahan sitä on päätä hakata seinään ja polttaa sikana rahaa, jos powergliden saa sopimaan.
Löytyykö kuvia PG:n sovittamisesta mersun moottorin perään?
Tuliko väliadapteri vai menikö pelkällä koneistuksella??
http://www.repcon.fi/
noi tekee turbiinien korjaus-/muutos-/vahvistustöitä.
Luulisi että tuolla löytyisi osaamista mersunkin turbiinille...?
Vai tätä firmaako olet käyttänyt?
Toisaalta...aika turhahan sitä on päätä hakata seinään ja polttaa sikana rahaa, jos powergliden saa sopimaan.
Löytyykö kuvia PG:n sovittamisesta mersun moottorin perään?
Tuliko väliadapteri vai menikö pelkällä koneistuksella??
low & loud
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
Petri K kirjoitti:Nyt vois kirjoittaa ehkä tännekin jo jotain ensi kesän suunnitelmista![]()
Laatikko vaihtuu Powerglide:n 2 vaihteiseen ja turbiinin stallia tullaan nostamaan rajusti ylöspäin. Turbo vaihtuu LDS-turbon virittämään reilusti isompaan ahtimeen.
Tuossa aiemmin videolla nähdyssä vedossa oli jos liian vähän ilmaa koneessa ja sen takia savua tuli koko matkan.
Muita mainittavia muutoksia tulee olemaan isompi välijäähdytin ja isompi pakoputkisto (jos mahtuu)![]()
Tehotavoiteet on +700
Radalla pitäis olla 19.-20. Toukokuuta Motoparkissa.
Muutamia kysymyksiä pakko heittä viimekauden / tulevan kokoonpanosta.
Minkälainen ahdin on tulossa tälle vuodelle?? Viimevuonna HX50 ilmeisesti??
Syöttöpuolelle ei mitään uutta ole luvassa vai??? normaali mynän superi pumppu riittää??
Pakoputkisto oli viimekaudella 4" vai? Miten meinaat saada suuremman sopimaan??
Mitenkäs tuo om606 kestää jos puhutaan 700hp tehoista. Mitä alakerralle on tehty?? Kannelle ilmeisesti kaikki mikä on mahdollista.
Onko ensikaudella edes 606 keulilla vai onko jo siirrytty amerikkalaisiin 6 pyttysiin??? (cummins)
Pakoputkisto oli 109mm sisämitaltaan viimekesänä, ja mahtui hyvin kun ajeltiin laikalla tilaa. Nyt joutuu ajelemaan jo laatikonkin takia lisää tilaa kardaanitunneliin.Petehri kirjoitti:Muutamia kysymyksiä pakko heittä viimekauden / tulevan kokoonpanosta.
Minkälainen ahdin on tulossa tälle vuodelle?? Viimevuonna HX50 ilmeisesti??
Syöttöpuolelle ei mitään uutta ole luvassa vai??? normaali mynän superi pumppu riittää??
Pakoputkisto oli viimekaudella 4" vai? Miten meinaat saada suuremman sopimaan??
Mitenkäs tuo om606 kestää jos puhutaan 700hp tehoista. Mitä alakerralle on tehty?? Kannelle ilmeisesti kaikki mikä on mahdollista.
Onko ensikaudella edes 606 keulilla vai onko jo siirrytty amerikkalaisiin 6 pyttysiin??? (cummins)
Mynän pumppuun ei ole ainakaan ekaan kisaan tulossa mitään päivityksiä, paitti mitä nyt kierroksia nostetaan ylemmäs, viime kesänä vetävät oli jotain 6600rpm. Tämä on nyt sellaista kokeilua että näkee mihin tuon koneen ja pumpun rahkeet riittää, viimekesänä kun jäi pahasti savuttamaan vielä koko matkan niin nyt laitetaan sinne niin paljon lisää ilmaa et pitäis savutus pienentyä.
Uudet ahtimet tulee entiseen tapaan LDS-turbolta ja kokoluokka on HX60 vaikkei välttämättä Holset olekkaan, muuta tietoa mulla ei ole ahtimista antaa tässä vaiheessa.
Alakerrankis pitäis kestää kun nostetaan lisää kierroksia niin vääntö vähenee.
Kansi on portattu Virtauskansi oy:ssä, mutta nokat on olleet vakiot koko ajan.
Ja kyllä OM606 koneella jatketaan ja vielä sama kone kuin viime kaudellakin
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
kuulostaa hurjilta kierroksilta nuo 6600 rpm, vaikka olis minkälainen setaani luku polttoaineessa
ehtiikö muka vielä palaa kunnolla polttoaine "oikeaan" aikaan
kyllähän se varmaan vielä käy, noilla kierroksilla, mutta voisko se savutus johtua vain liian suurista kierroksista polttoaineen ominaisuuksiin nähden


kyllähän se varmaan vielä käy, noilla kierroksilla, mutta voisko se savutus johtua vain liian suurista kierroksista polttoaineen ominaisuuksiin nähden

Ai, minnoon luullu että yli 6000rpm kierrokset on ihan normaaleja OM60x ahdetuissa riisselimoottoreissanapa kirjoitti:kuulostaa hurjilta kierroksilta nuo 6600 rpm, vaikka olis minkälainen setaani luku polttoaineessa![]()

Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
kiertää tietysti, mutta ne tahtoo olla sellaisia "tyhjiä" kierroksia, joissa ei oikein ole enää voimaa... vääntökäyrä kun tahtoo kiisselissä lähteä romahdusmaiseen laskuun tuossa 4500-5000 rpm jälkeen, eli kierrosten kasvattaminen ei enää olemattoman väännön kanssa tuo lisää huipputehoa...
ilmiö johtuu liian hitaasta polttoaineesta...
setaaniluvun kasvattamisella saadaan hieman nostettua tuota huipputehon kierroslukua ylöspäin
ilmiö johtuu liian hitaasta polttoaineesta...
setaaniluvun kasvattamisella saadaan hieman nostettua tuota huipputehon kierroslukua ylöspäin

Tämähän on vain tälläistä kokeilua missä katsotaan mihin nuo koneen rahkeet riittää. Seuraava kokeilu on tuon kierrosluvun nosto tuonne johonkin 7000rpm et näkee miten tehot muuttuu. Viimeisissä mittauksissa oli paran vääntö 4600rpm kohdalla.
Toikin vääntökäyrän huippu vaihtelee ihan sen mukaan kuinka lämmintä ilmaa koneelle tarjotaan. Tuossa testissä ulkona oli lähes 30 astetta lämmintä.
Ahtoilmajäähdytin oli myös liian pieni tuossa mittauksessa mutta korjattiin tuohon viimeiseen kisaan ja tuo ennätys 11.90/210 ajettiin isommalla välijäähyllä kuin edellinen kilpailu.
Toikin vääntökäyrän huippu vaihtelee ihan sen mukaan kuinka lämmintä ilmaa koneelle tarjotaan. Tuossa testissä ulkona oli lähes 30 astetta lämmintä.
Ahtoilmajäähdytin oli myös liian pieni tuossa mittauksessa mutta korjattiin tuohon viimeiseen kisaan ja tuo ennätys 11.90/210 ajettiin isommalla välijäähyllä kuin edellinen kilpailu.
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Mulla lähtee vääntökäyrä alaspäin jo 4300rpm jälkeen mutta romahdusta siinä ei kyllä tule ennenkuin vetävät kierrokset loppuu. Tehokäyrän lasku on taas todella maltillinen ja lähtee laskuun erittäin loivasti vasta 5300rpm jälkeen.napa kirjoitti:kiertää tietysti, mutta ne tahtoo olla sellaisia "tyhjiä" kierroksia, joissa ei oikein ole enää voimaa... vääntökäyrä kun tahtoo kiisselissä lähteä romahdusmaiseen laskuun tuossa 4500-5000 rpm jälkeen, eli kierrosten kasvattaminen ei enää olemattoman väännön kanssa tuo lisää huipputehoa...
Eli ainakin jos joskus vetää pakkoykkösellä pidempään niin ei haittaa vaikka menee pitkästi 6000rpm yli niin teho ei kauheesti tipu ja seuraava pykälä on taas paljon paremmilla kierroksilla mikä ei tietenkään isommalla vaihteella mitään haittaa.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Kyllä siihen tehdään kaksi Turboa . . .Mika.T kirjoitti:Pahasti kirjottelee monikossaPetri K kirjoitti:
Uudet ahtimet tulee entiseen tapaan LDS-turbolta ja kokoluokka on HX60 vaikkei välttämättä Holset olekkaan, muuta tietoa mulla ei ole ahtimista antaa tässä vaiheessa.
Ahtimet. Ahtimista.
![]()
Eli tuleeko tähän kaksi![]()

mun moka taas, kun päivällä vasta muistin, että mersun konehan on esikammio koneXUX63 kirjoitti:Mulla lähtee vääntökäyrä alaspäin jo 4300rpm jälkeen mutta romahdusta siinä ei kyllä tule ennenkuin vetävät kierrokset loppuu. Tehokäyrän lasku on taas todella maltillinen ja lähtee laskuun erittäin loivasti vasta 5300rpm jälkeen.napa kirjoitti:kiertää tietysti, mutta ne tahtoo olla sellaisia "tyhjiä" kierroksia, joissa ei oikein ole enää voimaa... vääntökäyrä kun tahtoo kiisselissä lähteä romahdusmaiseen laskuun tuossa 4500-5000 rpm jälkeen, eli kierrosten kasvattaminen ei enää olemattoman väännön kanssa tuo lisää huipputehoa...
Eli ainakin jos joskus vetää pakkoykkösellä pidempään niin ei haittaa vaikka menee pitkästi 6000rpm yli niin teho ei kauheesti tipu ja seuraava pykälä on taas paljon paremmilla kierroksilla mikä ei tietenkään isommalla vaihteella mitään haittaa.

mutta kovat kierrokset silti

eihän tommosia ole kun elokuvissa
Mä taidankin haluta riiselin kanssa

Mä taidankin haluta riiselin kanssa

SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu