124 300d koneen irroitus ja vaihto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
paukku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ke 28.06.2006 12:26

124 300d koneen irroitus ja vaihto

Viesti Kirjoittaja paukku »

300d koneen irroitus menossa ja tilalle tulossa 300td kone.tuossa jonkun matkaa on konetta irroiteltu.auto on manuaali laatikolla.täytyy kyllä ihmetellä että taitaa olla aika suhteellisen kettumainen esim irroittaa jo startti,startin ylimpään pulttiin ei yksinkertaisesti tunnu pääsevän(sopivan!) käsiksi ennen kuin öljynsuodatin jalka on poissa edestä,ja aika jumalattoman ahdasta tuntuu olevan irroitella laatikko irti koneesta :shock: ei taida meikäläisen avaimilla olla oikein asiaa sinne :?

pääsenkö helpommalla kun puran keulan ja irroittelen laatikonkin ja nostan koko paskan pois kerralla?!? :roll: näyttäis ainakin siltä että se laatikko ei olis kauheen paha irroittaa :roll:
vinkkejä? :wink:
MeSee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 614
Liittynyt: Ke 30.06.2004 09:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja MeSee »

Laatikko alakautta pois, paljon jatkoja ja nivel päähän ja yht äkkiä kaavelin pultit on auki :D
S212 220cdi

Ex:

W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
aseva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: Su 25.09.2005 18:15
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aseva »

Startin pultit lähtee helpoiten alakautta. Lootan ylimmät pultit veemäisimpiä. Ahdasta kyllä tulee olemaan
Ajokit:

Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Itse olen nostellut aina moottorin laatikon kanssa. Jotenkin tuntuisi olevan helpompaa. Viimeksi nostelin w123 2,8l M110 missä oli automaatti perässä.. Hyvin se sieltä tulee kun laittaa vaan oikeeseen kulmaan. Eli taaimmaiset nostoliinat/ketjut kannattaa olla mallia säätyvä.
paukku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ke 28.06.2006 12:26

Viesti Kirjoittaja paukku »

laatikkoa ei olisi tarvista irroittaa enkä irroittaakkaan koska kone on nyt irti jo hieman laatikosta,kävin ostamassa kunnon välineitä millä jopa on jo toivoa päästä vittumaisiin paikkoihin käsiksi.
laatikon ylimmät pultit aivan tosi vittumaiset,startin ylin pultti kyllä mun mielestä yläkautta helpoin...ala-kautta miten ihmeessä sinne voi päästä kunnolla edes käsiksi!
:shock:
Avatar
Hubimersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 437
Liittynyt: La 01.11.2003 14:53
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Hubimersu »

Juu ja jos otat koko paketin pois niin kannatta ottaa pois vakauskaasujousihässäkkä ja ehkä raidetankokin, niin tulee lisää tilaa... ainakin kuutoskoneen ja automaattiaskin kanssa.
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"

EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
Markus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: Ke 27.08.2003 15:57
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Markus »

Piippuavaimella voi ihan herkutella.
Vastaa Viestiin