C-mallissa hehkuvalon kanssa ongelmaa...

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Tero Y
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 61
Liittynyt: Ke 09.04.2003 00:17
Paikkakunta: Rovaniemi

C-mallissa hehkuvalon kanssa ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja Tero Y »

Mistähän voisi johtua, kun C-mallin farkussa 200CDI -99, hehkun valo syttyy moottorin käydessä?

Eli

kylmäkäynnistettäessä hehkutetaan normaalisti... kun kone käynnistetään, merkkivalo sammuu ja syttyy kohta uudelleen...

Kokemuksia??

tero
Avatar
Tero Y
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 61
Liittynyt: Ke 09.04.2003 00:17
Paikkakunta: Rovaniemi

havainto..

Viesti Kirjoittaja Tero Y »

Käytin tuota hakutoimintoa ja löysin sieltä jonkinlaisen selityksen...

Yks hehku on palanut?

Voiko pitää paikkaansa?


Tero
Avatar
Jossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 470
Liittynyt: Ti 25.11.2003 08:50
Paikkakunta: Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Jossi »

Aiheesta oli juuri juttua, mutta tulkoon nyt uudestaan. Käynnistyksen jälkeen uudelleen syttyvä ja parisen minuuttia palava valo on merkkinä siitä, että joku hehkutulppa ei toimi. Itselläni on muuten juuri sama vika. Näillä pakkasilla ei huomaa mitään eroa käynnistyvyydessäkään.
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
Avatar
juhos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: Ma 15.09.2003 21:05
Paikkakunta: Espoo/Kannus

Viesti Kirjoittaja juhos »

Sama homma kävi tuossa kuukausi sitten. Hehkut vaihtoon, eikä valo enää syty. On muuten kohtalaisen työläs homma vaihtaa hehkutulpat.
C220TD -97
Jack
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 271
Liittynyt: Ke 12.11.2003 16:39

Viesti Kirjoittaja Jack »

juhos kirjoitti:Sama homma kävi tuossa kuukausi sitten. Hehkut vaihtoon, eikä valo enää syty. On muuten kohtalaisen työläs homma vaihtaa hehkutulpat.

noh ummm =)

ei se niin vaikeata ole vaihtaa :D

Kun on työkalut , tietysti riippuu vähän koneesta(jos ne on siellä imusarjan alla niin on työläs ) . CDI:hin on kohtuullisen helppo vaihtaa.
kunhan on pitkä 10 mm hylsy (mielellään nivel siinä vielä )


itsekkin todeta asian mittaamalla hehkut, joka käy kätevästi yleismittarilla.

kun aukaset konepellin niin edestäpäin katsoen oikealla (noin 10 CM pissapojan säiliöstä taaksepäin ja oikealle) on pistoke johon menee neljä (jos 4 cyl ) "paksua" johtoa, jotka ovat hehkun johdot.

eli pistoke irti ja mittaamaan, pistokkeeseen on merkitty mikä johto on minkäkin sylinterin hehkun johto.

mittaat vastuksen kaikista ja vertaat keskenään. (pitäs olla siinä 1.3 - 2 ohm luokkaa ? )
itse ajelen polkupyörällä :D
Avatar
juhos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: Ma 15.09.2003 21:05
Paikkakunta: Espoo/Kannus

Viesti Kirjoittaja juhos »

Mulla on juuri tuollainen vapaahengitteinen 220D, jossa hehkut on imusarjan alla piilossa. Joten vaihtaminen vaatii vähän imuputken purkua ja sorminäppäryyttä.
C220TD -97
Vastaa Viestiin