Mistähän voisi johtua, kun C-mallin farkussa 200CDI -99, hehkun valo syttyy moottorin käydessä?
Eli
kylmäkäynnistettäessä hehkutetaan normaalisti... kun kone käynnistetään, merkkivalo sammuu ja syttyy kohta uudelleen...
Kokemuksia??
tero
C-mallissa hehkuvalon kanssa ongelmaa...
havainto..
Käytin tuota hakutoimintoa ja löysin sieltä jonkinlaisen selityksen...
Yks hehku on palanut?
Voiko pitää paikkaansa?
Tero
Yks hehku on palanut?
Voiko pitää paikkaansa?
Tero
Aiheesta oli juuri juttua, mutta tulkoon nyt uudestaan. Käynnistyksen jälkeen uudelleen syttyvä ja parisen minuuttia palava valo on merkkinä siitä, että joku hehkutulppa ei toimi. Itselläni on muuten juuri sama vika. Näillä pakkasilla ei huomaa mitään eroa käynnistyvyydessäkään.
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
juhos kirjoitti:Sama homma kävi tuossa kuukausi sitten. Hehkut vaihtoon, eikä valo enää syty. On muuten kohtalaisen työläs homma vaihtaa hehkutulpat.
noh ummm =)
ei se niin vaikeata ole vaihtaa

Kun on työkalut , tietysti riippuu vähän koneesta(jos ne on siellä imusarjan alla niin on työläs ) . CDI:hin on kohtuullisen helppo vaihtaa.
kunhan on pitkä 10 mm hylsy (mielellään nivel siinä vielä )
itsekkin todeta asian mittaamalla hehkut, joka käy kätevästi yleismittarilla.
kun aukaset konepellin niin edestäpäin katsoen oikealla (noin 10 CM pissapojan säiliöstä taaksepäin ja oikealle) on pistoke johon menee neljä (jos 4 cyl ) "paksua" johtoa, jotka ovat hehkun johdot.
eli pistoke irti ja mittaamaan, pistokkeeseen on merkitty mikä johto on minkäkin sylinterin hehkun johto.
mittaat vastuksen kaikista ja vertaat keskenään. (pitäs olla siinä 1.3 - 2 ohm luokkaa ? )
itse ajelen polkupyörällä :D