Rallattaa ja roklottaa edelleen
Rallattaa ja roklottaa edelleen
Auto 200D W124 -94
Mistähän tämä vika johtuu, kun sitä ei paikanneta millään. Moottorista kuuluu tyhjäkäynnillä, kun moottori on jo lämmennyt, mahotonta roklotusta. Kylmänä ääni kuuluu ainoastaan käynnistäessä. Kierroksia kun antaa, niin ääni häviää.
Alipainepumppu on jo poissuljettu, käytettiin uusi paikallaan ja ääni sen kun jatkuu. Voisiko vika johtua venyneestä ketjusta? Ääni on todella voimakas, melkein kalkatus.
Mistähän tämä vika johtuu, kun sitä ei paikanneta millään. Moottorista kuuluu tyhjäkäynnillä, kun moottori on jo lämmennyt, mahotonta roklotusta. Kylmänä ääni kuuluu ainoastaan käynnistäessä. Kierroksia kun antaa, niin ääni häviää.
Alipainepumppu on jo poissuljettu, käytettiin uusi paikallaan ja ääni sen kun jatkuu. Voisiko vika johtua venyneestä ketjusta? Ääni on todella voimakas, melkein kalkatus.
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Nouseeko öljynpaineet käynnistäessä?
Ja pysyykö paineet lämpimänä?
Omasta ex200D:stä meni ketju poikki ja 2kpl ohjainkiskoja palasiksi.
Rahisi kuumana ja hajosi sitten kun kylmästä käynnisti.
Ja pysyykö paineet lämpimänä?
Omasta ex200D:stä meni ketju poikki ja 2kpl ohjainkiskoja palasiksi.
Rahisi kuumana ja hajosi sitten kun kylmästä käynnisti.
Viimeksi muokannut vito500tkm, Ti 12.09.2006 16:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulla oli ketju pistetty liian kireälle ja selvä metallinen lisä-ääni seurauksena.Näin
arveli korjaaja asian olevan jo tilatessani aikaa,ja niin se sitten olikin.Tuo ääni kyllä kuului koko ajan.
arveli korjaaja asian olevan jo tilatessani aikaa,ja niin se sitten olikin.Tuo ääni kyllä kuului koko ajan.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 18
- Liittynyt: Pe 18.08.2006 19:48
Öljynpaineet pysyy hyvänä, varsinkin nyt kun kokeilin vielä STP:tä, mutta sillä ei ollut mainittavaa vaikutusta. Auto täristää myös.
Tosiaan merkillistä että kylmänä roklotusta ei kuulu. Ääni alkaa kuulua vasta koneen lämmettyä, esim. kun pysähdyn liikennevaloihin.
Taidan laittaa ketjun + oheisosat vaihtoon. Mitähän maksaa ketjun, kiristimen ja ohjurin vaihto?
Tosiaan merkillistä että kylmänä roklotusta ei kuulu. Ääni alkaa kuulua vasta koneen lämmettyä, esim. kun pysähdyn liikennevaloihin.
Taidan laittaa ketjun + oheisosat vaihtoon. Mitähän maksaa ketjun, kiristimen ja ohjurin vaihto?
jakoketjun kiristin
Oireet viittaa vahvasti kiristimeen joka toimii öljynpaineella. Omassa kiesissä oli joskus kiristimestä finaalissa hauli joka pitää öljynpaineet.
Kiristin on muutaman kympin, ketjunvaihdon hinta riippuu paikasta. Täällä pohjanmaalla oli aikanaan 500mk ketjuineen. Niitä laahaimia onkin sitten hankalampi vaihtaa, joutuu ottaan muistaakseni kannen ja öljypohjan irti. Ittelle en vaihtanu laahaimia.
Kiristin on muutaman kympin, ketjunvaihdon hinta riippuu paikasta. Täällä pohjanmaalla oli aikanaan 500mk ketjuineen. Niitä laahaimia onkin sitten hankalampi vaihtaa, joutuu ottaan muistaakseni kannen ja öljypohjan irti. Ittelle en vaihtanu laahaimia.
Kiristimen vaihdossa menee noin 3 min. 32mm hylsyllä kannen kyljestä vanha pois (rätti alle, valuu vähän öljyä). Uusi tilalle 80 Nm momenttiin (taas rätti alle) , katso ettei alumiini tiiviste ole tippunut paikaltaan ennen kuin kiristät...
Oikeaoppisesti kiristin pitäisi ilmata ennen asennusta mutta se ei aina ole tarpeellista. Kunhan uudesta valuu öljyä kun sen kiristää niin on kaikki kunnossa. Muutoin se pitää ilmata...
Oikeaoppisesti kiristin pitäisi ilmata ennen asennusta mutta se ei aina ole tarpeellista. Kunhan uudesta valuu öljyä kun sen kiristää niin on kaikki kunnossa. Muutoin se pitää ilmata...
MB W201 2.5 TURBO
Roklotus loppui täällä kun vaihdoin tuon hihnankiristimen iskarin, puslat oli totaalisen hajalla. Uudessa iskarissa oli molemmat päät 8mm pulteilla, kun vanhassa toinen oli 6mm. Irroitin koko kiristinsysteemin ja porasin reiän sopivaksi uudelle iskarille.
Näköjään se kireysmittarin viisari on irtoavaa mallia, kun tipahti lattialle. Mittasin myös kiristinmutterin asennon ennen purkua, jostain syystä mutteria joutui kiertämään syvemmälle kuin se alunperin oli, silti hihna jäi näköjään aavistuksen löysälle.
Voiko sen kiristinlaitteen asentaa jotenkin eri asentoon vai mistä johtuu että samalla hihnalla joutuu kiristämään enemmän että tulee oikeaan tiukkuuteen? Siis sitä viisaria en uskonut, koska se tuskin enää on millilleen oikeassa asennossa. Ruuvasin vaan säätömutterin samaan asentoon sen pulttiin nähden kuin mitä alunperinkin oli.
Näköjään se kireysmittarin viisari on irtoavaa mallia, kun tipahti lattialle. Mittasin myös kiristinmutterin asennon ennen purkua, jostain syystä mutteria joutui kiertämään syvemmälle kuin se alunperin oli, silti hihna jäi näköjään aavistuksen löysälle.
Voiko sen kiristinlaitteen asentaa jotenkin eri asentoon vai mistä johtuu että samalla hihnalla joutuu kiristämään enemmän että tulee oikeaan tiukkuuteen? Siis sitä viisaria en uskonut, koska se tuskin enää on millilleen oikeassa asennossa. Ruuvasin vaan säätömutterin samaan asentoon sen pulttiin nähden kuin mitä alunperinkin oli.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 47
- Liittynyt: Pe 15.09.2006 15:27
- Paikkakunta: Haukipudas
Jos tuo on löysällä, niin on sen kiilakin palasina urassa...kokemusta on.JP74 kirjoitti:Kampiakselin siivapyörä löysällä?
Piti muuten juuri tuollaista ääntä. Huomattiin sitten vasta, kun ohjaustehostin lopetti toimintansa.
S124 300TD -89 (PPD)
S202 220TD -97
W124 200D -85/93
ex.S203 220cdi -01 ensimmäinen ja viimeinen.
S202 220TD -97
W124 200D -85/93
ex.S203 220cdi -01 ensimmäinen ja viimeinen.