Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Jube
Tuningspesialisti
Viestit: 6771 Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23
Viesti
Kirjoittaja Jube » To 21.09.2006 21:22
Elikkä kuvassa keskellä näkyvä rikkinäinen anturi.
Ja liitin näyttää tältä:
Elikkä mikä on tuo anturi?
Meinaan ku meni rikki eikä lähe käyntiin koko romu
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
stratocaster
Sisäänajossa
Viestit: 41 Liittynyt: Ti 21.02.2006 20:21
Viesti
Kirjoittaja stratocaster » To 21.09.2006 22:17
Eikös tuo ole moottorin lämpötilaanturi. Eli mittaa moottorista jäähdytysveden lämpotilan.
Nyt kun se on poikki, niin ruiskun boxi ei saa lämpötilatietoa ja ei toimi ruiskun ohjaus,
Tämän tulee ihan omista muisteloista, kun tappelin viime kesänä toisenlaisen sähköongelman kanssa.
Kryptonite
Mersumies
Viestit: 3403 Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja Kryptonite » Pe 22.09.2006 06:54
stratocastert kirjoitti: Eikös uo olootte morin lämpötilaanturi. Eli mittaa moottorista jäähdytysveden lämpotilan.
Nyt kun se on poikki, niin ruiskun boxi ei saa lämpötilatietoa ja ei toimi ruiskun ohjaus,
Tämän tulee ihan omista muisteloista, kun tappelin viime kesänä toisenlaisen sähköongelman kanssa.
Pitänee paikkansa. Ei ruiskuboxi osaa nyt sädellä seoksiaan..
220.128 Black Mirror
M.K
Asiantuntija
Viestit: 2252 Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere
Viesti
Kirjoittaja M.K » Pe 22.09.2006 07:58
Kuten yllä jo mainittiinkin, kyseessä on lämpötila-anturi joka välittää tietoja sekä ruiskulle että sytty-yksikölle. Anturi toimii kimpassa imuilmanlämpötila-anturin kanssa, sillä niiden yhteisarvon mukaan tapahtuu sytyksen säätö.
Tossa nelinapaisessa on kaksi anturia samassa paketissa ja vain ristikkäiset nastat ovat yhteyksissä toisiinsa.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
jaakkohe
Sisäänajossa
Viestit: 24 Liittynyt: Ma 25.04.2005 20:21
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti
Kirjoittaja jaakkohe » Pe 22.09.2006 09:13
laita siihen n. 1500 Ohmin vastus runkoa vastaan niin saat koneen käyntiin ja ajele hakeen uusi anturi.
Vaihteluväli anturilla ainakin minulla oli kylmässä koneessa 3500 Ohmia ja kuuma kone 650 Ohmia.
Kahta en vaihda, toinen on Mersu ja toinenn...?