300E 24V käyntihäiriö.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Hessu
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 615
Liittynyt: To 07.08.2003 19:11
Paikkakunta: Vantaa

300E 24V käyntihäiriö.

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Arvon herrat oisko teitil mitään ehdotuksia mistä lähteä hakemaan vikaa tohon sedanin käyntihäiriöön??Se lähtee jotenkin käyntiin kyllä ja käy tyhjäkäyntiä pirun hyvin mutta jos painat nopeasti kaasua niin se ikäänkuin tukehtuu ja meinaa sammua mutta jos painat kaasua suht varovaisesti niin sitten se kyl nostaa kierroksia mutta rykii ja pätkii..Sitten kun se on käynyt normi lämpöihin eli yli 80 asteen niin se sammuu ihan itsekseen eikä lähde sen jälkeen millään käyntiin vaan paukuttaa putkessa tai konehuoneessa kun yrittää startata..Sytkä puolelle olen vaihtanu tulpat&johdot,virranjakajan kannen sekä pyörijän eikä moisilla ole mitään vaikutusta..Voisiko vika johtua nokka-akselin siitä sähköisestä ajoitus hommasta kun tuossa käsittääkseni sytkä säätyy sitä kautta??Tai jotenkin se ajoittu sitä kautta ilmeisesti?Et sit ku se lämpee ni se jotenkin laajenee ja ei siksi enään käy?Vai voiko vika kenties johtua suuttimista koska niitä en ole itse ainakaan koskaan vielä vaihtanut ja autolla on ajettu jo 380tkm...Vai olisiko teitil arvon herrat vielä jotain muita asioita mielessä??Auto on ollu nyt seisonnas jo kohta vuoden mutta nämä viat ilmenivät siinä jo ennenkuin se jäi seisontaan..
Kiitoksia jo etukäteen vastauksistanne.
MB 280CE-83



Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Jaa'a?
Viitais kyllä mun mielestä sytty puolelle tuo vika.
Liekkö sulla puola missä kunnossa? Jos toi coupe on samalla tekniikalla ni kokeiles sen puolalla.(ihan puhdas veikkaus)

Mulla teki joskus samanlaista vikaa. Eli kävi tyhjäkäyntiä nätisti ja otti nätillä kaasun lisäyksellä hyvin kierrosta.
Mutta ei kestäny täyskaasulla antaa kierrosta yhtään kun rupes pätkimään melkolailla.
Uudet tulpanjohdot ja se vika hävis sillä.

Tuskin se ehkä suuttimissa on vika? :oops:
Kun mulla tekee silleen että kun laitaa lämpösenä käymään ni se puputtaa jonkun aikaa kun saa melkolailla bensaa alkuun. Muuten ei oireile kyllä.

No taas joku viisaampi saa paikkailla jos jotain meni pieleen. :lol:
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Hessu
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 615
Liittynyt: To 07.08.2003 19:11
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Manu300cea24 kirjoitti:Jaa'a?
Viitais kyllä mun mielestä sytty puolelle tuo vika.
Liekkö sulla puola missä kunnossa? Jos toi coupe on samalla tekniikalla ni kokeiles sen puolalla.(ihan puhdas veikkaus)
Niin tosta listasta puuttu vielä kyl toi puola eli sekin on uus ja samoiten kokeilin uudella ylijännite releelläkin eikä sekään vaikuttanu.. :? P.S Eihän coupe mallin pidä olla tollasella "mopon moottorilla"... :lol: :wink: Tosin puola taitaa olla kummassakin silti sama toisessa niitä on vaan kaksi.. :lol:
MB 280CE-83



Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Minusta kuulostaisi siltä, että häikkä olisi ilmamäärämittarissa..

Kone saa aivan liikaa ilmaa ja tukehtuu.. Seokset päin persettä..

Itselläni oli aivan vastaavanlainen oireilu, mutta ei tosin kyllä mersussa.
Vika oli tuolloin juurikin ilmamäärämittarissa..
220.128 Black Mirror
Pietu71
Mersumies
Mersumies
Viestit: 602
Liittynyt: Ke 19.01.2005 21:51

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

Jaah kai näissä isommissakin on ilmamäärämittarin pohjassa kumikaukalo missä on taasen kiinni tyhjäkäyntimoottorillle menevä letku.Käsi alle ja tutki että se on kiinni.
aina vaan fixataan :) 230te -86
luke
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Su 27.03.2005 21:09
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja luke »

Niin, tota kai olet jo halvimman keinon koittanut eli virranjakajan kansi halkeaa näistä malleista aika-ajoin. Vai joko käy? Halkinainenhan sitten lämpinä ei käy ollengan.
300 CE 24
500 123
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

luke kirjoitti:Niin, tota kai olet jo halvimman keinon koittanut eli virranjakajan kansi halkeaa näistä malleista aika-ajoin. Vai joko käy? Halkinainenhan sitten lämpinä ei käy ollengan.
Mielestäni jos virranjakajan kansi on halki, niin ei auto kyllä käy nätisti tyhjäkäyntiä.
220.128 Black Mirror
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

luke kirjoitti:Niin, tota kai olet jo halvimman keinon koittanut eli virranjakajan kansi halkeaa näistä malleista aika-ajoin. Vai joko käy? Halkinainenhan sitten lämpinä ei käy ollengan.
Eli ylempänä taidetaan todeta, että olisi vaihdettu virranjakajankansi.

Jos vikaa antureissa, niin sen saa selville yleensä lukemalla vikakoodit (onnistuu kotioloissakin)

Viime viikolla yhdessä Vectrassa (hyi..) oli vikana nokananturi. Eli siinä sammui välillä lämpimänä koko auto ja sytytti virhevaloja. Kylmänä ja lämpimähkönä antoi anturi oikeita ohmeja (nämä näkee esim autodatasta), mutta kuumana meni vituralleen. Tosin muutama insinöörin miettimä johtoreittikin teetti johdon jatkamista..
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Avatar
Hessu
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 615
Liittynyt: To 07.08.2003 19:11
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Kuinka noi vikakoodit sit pystyy lukemaan??Ja mitä siihen tarvitaan??Juu ja virranjakajan kansi on uus kans... :lol:
MB 280CE-83



Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Ilmota heti kun vika selviää.. Minusta se on ilmamäärämittari.
220.128 Black Mirror
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Hessu kirjoitti:Kuinka noi vikakoodit sit pystyy lukemaan??Ja mitä siihen tarvitaan??Juu ja virranjakajan kansi on uus kans... :lol:
Helpoin on itse katsoa ohjeet joltakin korjaamolta, jolla on Autodata-ohjelmisto. Myös yksityisillä pyörii näitä ohjelmien varmuuskopioita....

Voin ohjeet kaivella esille, kuhan tässä joku seesteisempihetki joskus tulee.

Perusperiaate on siis se, että laitetaan led:in etuvastus, jolla rajoitetaan led:n jännitettä. Sitten kytketään led diagnoosipistokkeeseen kahteen liittimeen ja suljetaan toisella johdolla toiset pistokkeen liittimet. Led alkaa vilkkua ja vilkku määrä lasketaan ja määrä vastaa aina jotain listassa olevaa vikaa. Osassa autoja onnistuu helpommin, eli mittariston valo saattaa vilkku ym, mutta esim omassa autossa menee yllä mainitulla tavalla.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Avatar
AkiVaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 247
Liittynyt: Pe 04.04.2003 09:41
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja AkiVaa »

Minulla on ihan siinä liittimessä ihan ledi upotettuna. Yksi hyppylanka kahden nastan välille ja sit vilkuttelee lediä. Resetointi onnistuu helposti napista.
Jamppali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ti 19.10.2004 07:04
Paikkakunta: kotka

Re: 300E 24V käyntihäiriö.

Viesti Kirjoittaja Jamppali »

Hessu kirjoitti:Arvon herrat oisko teitil mitään ehdotuksia mistä lähteä hakemaan vikaa tohon sedanin käyntihäiriöön??Se lähtee jotenkin käyntiin kyllä ja käy tyhjäkäyntiä pirun hyvin mutta jos painat nopeasti kaasua niin se ikäänkuin tukehtuu ja meinaa sammua mutta jos painat kaasua suht varovaisesti niin sitten se kyl nostaa kierroksia mutta rykii ja pätkii..Sitten kun se on käynyt normi lämpöihin eli yli 80 asteen niin se sammuu ihan itsekseen eikä lähde sen jälkeen millään käyntiin vaan paukuttaa putkessa tai konehuoneessa kun yrittää startata..Sytkä puolelle olen vaihtanu tulpat&johdot,virranjakajan kannen sekä pyörijän eikä moisilla ole mitään vaikutusta..Voisiko vika johtua nokka-akselin siitä sähköisestä ajoitus hommasta kun tuossa käsittääkseni sytkä säätyy sitä kautta??Tai jotenkin se ajoittu sitä kautta ilmeisesti?Et sit ku se lämpee ni se jotenkin laajenee ja ei siksi enään käy?Vai voiko vika kenties johtua suuttimista koska niitä en ole itse ainakaan koskaan vielä vaihtanut ja autolla on ajettu jo 380tkm...Vai olisiko teitil arvon herrat vielä jotain muita asioita mielessä??Auto on ollu nyt seisonnas jo kohta vuoden mutta nämä viat ilmenivät siinä jo ennenkuin se jäi seisontaan..
Kiitoksia jo etukäteen vastauksistanne.

Morjens.
saitkohan tuota vikaa vikaa korjattua kun mulla sattuu olemaan aivan samat oireet eikä millään löydy vikaa.
mistä vika löytyi jos löytyi?
olisin todella kiinnostunut tiedoista
Jamppali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ti 19.10.2004 07:04
Paikkakunta: kotka

Re: 300E 24V käyntihäiriö.

Viesti Kirjoittaja Jamppali »

Jamppali kirjoitti:
Hessu kirjoitti:Arvon herrat oisko teitil mitään ehdotuksia mistä lähteä hakemaan vikaa tohon sedanin käyntihäiriöön??Se lähtee jotenkin käyntiin kyllä ja käy tyhjäkäyntiä pirun hyvin mutta jos painat nopeasti kaasua niin se ikäänkuin tukehtuu ja meinaa sammua mutta jos painat kaasua suht varovaisesti niin sitten se kyl nostaa kierroksia mutta rykii ja pätkii..Sitten kun se on käynyt normi lämpöihin eli yli 80 asteen niin se sammuu ihan itsekseen eikä lähde sen jälkeen millään käyntiin vaan paukuttaa putkessa tai konehuoneessa kun yrittää startata..Sytkä puolelle olen vaihtanu tulpat&johdot,virranjakajan kannen sekä pyörijän eikä moisilla ole mitään vaikutusta..Voisiko vika johtua nokka-akselin siitä sähköisestä ajoitus hommasta kun tuossa käsittääkseni sytkä säätyy sitä kautta??Tai jotenkin se ajoittu sitä kautta ilmeisesti?Et sit ku se lämpee ni se jotenkin laajenee ja ei siksi enään käy?Vai voiko vika kenties johtua suuttimista koska niitä en ole itse ainakaan koskaan vielä vaihtanut ja autolla on ajettu jo 380tkm...Vai olisiko teitil arvon herrat vielä jotain muita asioita mielessä??Auto on ollu nyt seisonnas jo kohta vuoden mutta nämä viat ilmenivät siinä jo ennenkuin se jäi seisontaan..
Kiitoksia jo etukäteen vastauksistanne.

Morjens.
saitkohan tuota vikaa vikaa korjattua kun mulla sattuu olemaan aivan samat oireet eikä millään löydy vikaa.
mistä vika löytyi jos löytyi?
olisin todella kiinnostunut tiedoista
Niin ja mulla oli 300E 87 automatic
Avatar
Hessu
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 615
Liittynyt: To 07.08.2003 19:11
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Eipä tolle vialle sit tänä kesänä mitään tullu tehtyä et jos sitä vaikka tos ens talven/kevään aikana rupeis enempi ihmettelemään.. :lol: Ku ei koko autoa tullu otettua ajoon koko kesänä eli se on vieläkin seisonnassa mut josko sen vuoro tulis sit taas ens kesänä. :wink:
MB 280CE-83



Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Avatar
Jyppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 165
Liittynyt: Ti 13.05.2003 14:28
Paikkakunta: Anjalankoski

Re: 300E 24V käyntihäiriö.

Viesti Kirjoittaja Jyppe »

Hessu kirjoitti:Arvon herrat oisko teitil mitään ehdotuksia mistä lähteä hakemaan vikaa tohon sedanin käyntihäiriöön??Se lähtee jotenkin käyntiin kyllä ja käy tyhjäkäyntiä pirun hyvin mutta jos painat nopeasti kaasua niin se ikäänkuin tukehtuu ja meinaa sammua mutta jos painat kaasua suht varovaisesti niin sitten se kyl nostaa kierroksia mutta rykii ja pätkii..Sitten kun se on käynyt normi lämpöihin eli yli 80 asteen niin se sammuu ihan itsekseen eikä lähde sen jälkeen millään käyntiin vaan paukuttaa putkessa tai konehuoneessa kun yrittää startata..Sytkä puolelle olen vaihtanu tulpat&johdot,virranjakajan kannen sekä pyörijän eikä moisilla ole mitään vaikutusta..Voisiko vika johtua nokka-akselin siitä sähköisestä ajoitus hommasta kun tuossa käsittääkseni sytkä säätyy sitä kautta??Tai jotenkin se ajoittu sitä kautta ilmeisesti?Et sit ku se lämpee ni se jotenkin laajenee ja ei siksi enään käy?Vai voiko vika kenties johtua suuttimista koska niitä en ole itse ainakaan koskaan vielä vaihtanut ja autolla on ajettu jo 380tkm...Vai olisiko teitil arvon herrat vielä jotain muita asioita mielessä??Auto on ollu nyt seisonnas jo kohta vuoden mutta nämä viat ilmenivät siinä jo ennenkuin se jäi seisontaan..
Kiitoksia jo etukäteen vastauksistanne.
Oma veikkaukseni olisi juurikin PT:n mainitsema anturi... vikaa voi olla jommassa kummassa anturissa, eli kampiakselilta löytyvä tai nokan päässä oleva. Lämpöisenä sammuminen kielisi siitä jos kerran taas jäähdyttyään lähtee käyntiin. Saattaa olla jopa pelkkä anturien säätövika.
Tuommonen vanha mersu ei ole kovinkaan fiksu minkään diagnostiikan puolelta, mutta saattahan tuo vika jo näkyä... ehkä.
Jos tunnen työn iloa, istun hetken hiljaa ja odotan... kunnes kohtaus menee ohi.
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=25428

MR2 mk1.5
Vastaa Viestiin