300E 24V käyntihäiriö.
300E 24V käyntihäiriö.
Arvon herrat oisko teitil mitään ehdotuksia mistä lähteä hakemaan vikaa tohon sedanin käyntihäiriöön??Se lähtee jotenkin käyntiin kyllä ja käy tyhjäkäyntiä pirun hyvin mutta jos painat nopeasti kaasua niin se ikäänkuin tukehtuu ja meinaa sammua mutta jos painat kaasua suht varovaisesti niin sitten se kyl nostaa kierroksia mutta rykii ja pätkii..Sitten kun se on käynyt normi lämpöihin eli yli 80 asteen niin se sammuu ihan itsekseen eikä lähde sen jälkeen millään käyntiin vaan paukuttaa putkessa tai konehuoneessa kun yrittää startata..Sytkä puolelle olen vaihtanu tulpat&johdot,virranjakajan kannen sekä pyörijän eikä moisilla ole mitään vaikutusta..Voisiko vika johtua nokka-akselin siitä sähköisestä ajoitus hommasta kun tuossa käsittääkseni sytkä säätyy sitä kautta??Tai jotenkin se ajoittu sitä kautta ilmeisesti?Et sit ku se lämpee ni se jotenkin laajenee ja ei siksi enään käy?Vai voiko vika kenties johtua suuttimista koska niitä en ole itse ainakaan koskaan vielä vaihtanut ja autolla on ajettu jo 380tkm...Vai olisiko teitil arvon herrat vielä jotain muita asioita mielessä??Auto on ollu nyt seisonnas jo kohta vuoden mutta nämä viat ilmenivät siinä jo ennenkuin se jäi seisontaan..
Kiitoksia jo etukäteen vastauksistanne.
Kiitoksia jo etukäteen vastauksistanne.
MB 280CE-83
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Jaa'a?
Viitais kyllä mun mielestä sytty puolelle tuo vika.
Liekkö sulla puola missä kunnossa? Jos toi coupe on samalla tekniikalla ni kokeiles sen puolalla.(ihan puhdas veikkaus)
Mulla teki joskus samanlaista vikaa. Eli kävi tyhjäkäyntiä nätisti ja otti nätillä kaasun lisäyksellä hyvin kierrosta.
Mutta ei kestäny täyskaasulla antaa kierrosta yhtään kun rupes pätkimään melkolailla.
Uudet tulpanjohdot ja se vika hävis sillä.
Tuskin se ehkä suuttimissa on vika?
Kun mulla tekee silleen että kun laitaa lämpösenä käymään ni se puputtaa jonkun aikaa kun saa melkolailla bensaa alkuun. Muuten ei oireile kyllä.
No taas joku viisaampi saa paikkailla jos jotain meni pieleen.
Viitais kyllä mun mielestä sytty puolelle tuo vika.
Liekkö sulla puola missä kunnossa? Jos toi coupe on samalla tekniikalla ni kokeiles sen puolalla.(ihan puhdas veikkaus)
Mulla teki joskus samanlaista vikaa. Eli kävi tyhjäkäyntiä nätisti ja otti nätillä kaasun lisäyksellä hyvin kierrosta.
Mutta ei kestäny täyskaasulla antaa kierrosta yhtään kun rupes pätkimään melkolailla.
Uudet tulpanjohdot ja se vika hävis sillä.
Tuskin se ehkä suuttimissa on vika?

Kun mulla tekee silleen että kun laitaa lämpösenä käymään ni se puputtaa jonkun aikaa kun saa melkolailla bensaa alkuun. Muuten ei oireile kyllä.
No taas joku viisaampi saa paikkailla jos jotain meni pieleen.

C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Niin tosta listasta puuttu vielä kyl toi puola eli sekin on uus ja samoiten kokeilin uudella ylijännite releelläkin eikä sekään vaikuttanu..Manu300cea24 kirjoitti:Jaa'a?
Viitais kyllä mun mielestä sytty puolelle tuo vika.
Liekkö sulla puola missä kunnossa? Jos toi coupe on samalla tekniikalla ni kokeiles sen puolalla.(ihan puhdas veikkaus)




MB 280CE-83
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Eli ylempänä taidetaan todeta, että olisi vaihdettu virranjakajankansi.luke kirjoitti:Niin, tota kai olet jo halvimman keinon koittanut eli virranjakajan kansi halkeaa näistä malleista aika-ajoin. Vai joko käy? Halkinainenhan sitten lämpinä ei käy ollengan.
Jos vikaa antureissa, niin sen saa selville yleensä lukemalla vikakoodit (onnistuu kotioloissakin)
Viime viikolla yhdessä Vectrassa (hyi..) oli vikana nokananturi. Eli siinä sammui välillä lämpimänä koko auto ja sytytti virhevaloja. Kylmänä ja lämpimähkönä antoi anturi oikeita ohmeja (nämä näkee esim autodatasta), mutta kuumana meni vituralleen. Tosin muutama insinöörin miettimä johtoreittikin teetti johdon jatkamista..
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Kuinka noi vikakoodit sit pystyy lukemaan??Ja mitä siihen tarvitaan??Juu ja virranjakajan kansi on uus kans... 

MB 280CE-83
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Helpoin on itse katsoa ohjeet joltakin korjaamolta, jolla on Autodata-ohjelmisto. Myös yksityisillä pyörii näitä ohjelmien varmuuskopioita....Hessu kirjoitti:Kuinka noi vikakoodit sit pystyy lukemaan??Ja mitä siihen tarvitaan??Juu ja virranjakajan kansi on uus kans...
Voin ohjeet kaivella esille, kuhan tässä joku seesteisempihetki joskus tulee.
Perusperiaate on siis se, että laitetaan led:in etuvastus, jolla rajoitetaan led:n jännitettä. Sitten kytketään led diagnoosipistokkeeseen kahteen liittimeen ja suljetaan toisella johdolla toiset pistokkeen liittimet. Led alkaa vilkkua ja vilkku määrä lasketaan ja määrä vastaa aina jotain listassa olevaa vikaa. Osassa autoja onnistuu helpommin, eli mittariston valo saattaa vilkku ym, mutta esim omassa autossa menee yllä mainitulla tavalla.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Re: 300E 24V käyntihäiriö.
Hessu kirjoitti:Arvon herrat oisko teitil mitään ehdotuksia mistä lähteä hakemaan vikaa tohon sedanin käyntihäiriöön??Se lähtee jotenkin käyntiin kyllä ja käy tyhjäkäyntiä pirun hyvin mutta jos painat nopeasti kaasua niin se ikäänkuin tukehtuu ja meinaa sammua mutta jos painat kaasua suht varovaisesti niin sitten se kyl nostaa kierroksia mutta rykii ja pätkii..Sitten kun se on käynyt normi lämpöihin eli yli 80 asteen niin se sammuu ihan itsekseen eikä lähde sen jälkeen millään käyntiin vaan paukuttaa putkessa tai konehuoneessa kun yrittää startata..Sytkä puolelle olen vaihtanu tulpat&johdot,virranjakajan kannen sekä pyörijän eikä moisilla ole mitään vaikutusta..Voisiko vika johtua nokka-akselin siitä sähköisestä ajoitus hommasta kun tuossa käsittääkseni sytkä säätyy sitä kautta??Tai jotenkin se ajoittu sitä kautta ilmeisesti?Et sit ku se lämpee ni se jotenkin laajenee ja ei siksi enään käy?Vai voiko vika kenties johtua suuttimista koska niitä en ole itse ainakaan koskaan vielä vaihtanut ja autolla on ajettu jo 380tkm...Vai olisiko teitil arvon herrat vielä jotain muita asioita mielessä??Auto on ollu nyt seisonnas jo kohta vuoden mutta nämä viat ilmenivät siinä jo ennenkuin se jäi seisontaan..
Kiitoksia jo etukäteen vastauksistanne.
Morjens.
saitkohan tuota vikaa vikaa korjattua kun mulla sattuu olemaan aivan samat oireet eikä millään löydy vikaa.
mistä vika löytyi jos löytyi?
olisin todella kiinnostunut tiedoista
Re: 300E 24V käyntihäiriö.
Niin ja mulla oli 300E 87 automaticJamppali kirjoitti:Hessu kirjoitti:Arvon herrat oisko teitil mitään ehdotuksia mistä lähteä hakemaan vikaa tohon sedanin käyntihäiriöön??Se lähtee jotenkin käyntiin kyllä ja käy tyhjäkäyntiä pirun hyvin mutta jos painat nopeasti kaasua niin se ikäänkuin tukehtuu ja meinaa sammua mutta jos painat kaasua suht varovaisesti niin sitten se kyl nostaa kierroksia mutta rykii ja pätkii..Sitten kun se on käynyt normi lämpöihin eli yli 80 asteen niin se sammuu ihan itsekseen eikä lähde sen jälkeen millään käyntiin vaan paukuttaa putkessa tai konehuoneessa kun yrittää startata..Sytkä puolelle olen vaihtanu tulpat&johdot,virranjakajan kannen sekä pyörijän eikä moisilla ole mitään vaikutusta..Voisiko vika johtua nokka-akselin siitä sähköisestä ajoitus hommasta kun tuossa käsittääkseni sytkä säätyy sitä kautta??Tai jotenkin se ajoittu sitä kautta ilmeisesti?Et sit ku se lämpee ni se jotenkin laajenee ja ei siksi enään käy?Vai voiko vika kenties johtua suuttimista koska niitä en ole itse ainakaan koskaan vielä vaihtanut ja autolla on ajettu jo 380tkm...Vai olisiko teitil arvon herrat vielä jotain muita asioita mielessä??Auto on ollu nyt seisonnas jo kohta vuoden mutta nämä viat ilmenivät siinä jo ennenkuin se jäi seisontaan..
Kiitoksia jo etukäteen vastauksistanne.
Morjens.
saitkohan tuota vikaa vikaa korjattua kun mulla sattuu olemaan aivan samat oireet eikä millään löydy vikaa.
mistä vika löytyi jos löytyi?
olisin todella kiinnostunut tiedoista
Eipä tolle vialle sit tänä kesänä mitään tullu tehtyä et jos sitä vaikka tos ens talven/kevään aikana rupeis enempi ihmettelemään..
Ku ei koko autoa tullu otettua ajoon koko kesänä eli se on vieläkin seisonnassa mut josko sen vuoro tulis sit taas ens kesänä. 


MB 280CE-83
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Re: 300E 24V käyntihäiriö.
Oma veikkaukseni olisi juurikin PT:n mainitsema anturi... vikaa voi olla jommassa kummassa anturissa, eli kampiakselilta löytyvä tai nokan päässä oleva. Lämpöisenä sammuminen kielisi siitä jos kerran taas jäähdyttyään lähtee käyntiin. Saattaa olla jopa pelkkä anturien säätövika.Hessu kirjoitti:Arvon herrat oisko teitil mitään ehdotuksia mistä lähteä hakemaan vikaa tohon sedanin käyntihäiriöön??Se lähtee jotenkin käyntiin kyllä ja käy tyhjäkäyntiä pirun hyvin mutta jos painat nopeasti kaasua niin se ikäänkuin tukehtuu ja meinaa sammua mutta jos painat kaasua suht varovaisesti niin sitten se kyl nostaa kierroksia mutta rykii ja pätkii..Sitten kun se on käynyt normi lämpöihin eli yli 80 asteen niin se sammuu ihan itsekseen eikä lähde sen jälkeen millään käyntiin vaan paukuttaa putkessa tai konehuoneessa kun yrittää startata..Sytkä puolelle olen vaihtanu tulpat&johdot,virranjakajan kannen sekä pyörijän eikä moisilla ole mitään vaikutusta..Voisiko vika johtua nokka-akselin siitä sähköisestä ajoitus hommasta kun tuossa käsittääkseni sytkä säätyy sitä kautta??Tai jotenkin se ajoittu sitä kautta ilmeisesti?Et sit ku se lämpee ni se jotenkin laajenee ja ei siksi enään käy?Vai voiko vika kenties johtua suuttimista koska niitä en ole itse ainakaan koskaan vielä vaihtanut ja autolla on ajettu jo 380tkm...Vai olisiko teitil arvon herrat vielä jotain muita asioita mielessä??Auto on ollu nyt seisonnas jo kohta vuoden mutta nämä viat ilmenivät siinä jo ennenkuin se jäi seisontaan..
Kiitoksia jo etukäteen vastauksistanne.
Tuommonen vanha mersu ei ole kovinkaan fiksu minkään diagnostiikan puolelta, mutta saattahan tuo vika jo näkyä... ehkä.
Jos tunnen työn iloa, istun hetken hiljaa ja odotan... kunnes kohtaus menee ohi.
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=25428
MR2 mk1.5
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=25428
MR2 mk1.5