kannettava tietokone auton ohjelmalähteenä?

Kaikki autostereoihin ja oheislaitteisiin liittyvä keskustelu.
Avatar
vhkala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: To 11.08.2005 12:47
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja vhkala »

MasaMbW124...laita autoosi juuri sellaisia laitteita/osia kuin itse haluat, sinä ajelet sillä itse , auto on sinun ja sinä teet sillä mitä haluat. 8)

Jos joku ei halua autoonsa laittaa mitään niin olkoon laittamatta , se on hänen asiansa. Toisten arvostelijoita on aina ollut ja tulee olemaan.

Minä ainakin laitan autooni sitä mitä haluan ja annan pitkät toisten kommenteille että mitä tuommoisella autossa tekee.
Toivotan ainakin omastapuolestani sinulle MasaMbW124 hyviä rakenteluhetkiä Mersusi parissa. Kyllä sille läppärillekin löydät hyvän paikan 8)
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

elikkä mun pitäis rakentaa se kiintee tietokone aina sinne missä vaan sattuisin tarvitteen tota kannettavaako? autoon oma, kouluun oma, töihin oma, kotiin oma, rannalle oma paikkojahan on loputtomiin Shocked . ulkomaille mentäessä oma sinne hotellihuoneeseen. Eikös se ole kannettavan "idea" että sitä voi kustata, ja kyllähän nuo nykypäivän kannettavat on myös tehty kestämään sitä, että niitä kuskataan.
Eihän mikään estä sinua hommaamasta silti kannettavaa, eihän? Minullakin on kolme pöytäkoneen lisäksi. Saa vaimo ja lapsetkin räplätä. Sellainen nyt vaan sattumalta ei ole ollenkaan käytännöllinen ratkaisu autotietokoneeksi.

Mutta itsehän tuon toteat jos ja kun systeemin pistät kasaan.
Avatar
MasaMbW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1703
Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
Paikkakunta: Tampere [Kangasala]

Viesti Kirjoittaja MasaMbW124 »

e320 kirjoitti:
elikkä mun pitäis rakentaa se kiintee tietokone aina sinne missä vaan sattuisin tarvitteen tota kannettavaako? autoon oma, kouluun oma, töihin oma, kotiin oma, rannalle oma paikkojahan on loputtomiin Shocked . ulkomaille mentäessä oma sinne hotellihuoneeseen. Eikös se ole kannettavan "idea" että sitä voi kustata, ja kyllähän nuo nykypäivän kannettavat on myös tehty kestämään sitä, että niitä kuskataan.
Eihän mikään estä sinua hommaamasta silti kannettavaa, eihän? Minullakin on kolme pöytäkoneen lisäksi. Saa vaimo ja lapsetkin räplätä. Sellainen nyt vaan sattumalta ei ole ollenkaan käytännöllinen ratkaisu autotietokoneeksi.

Mutta itsehän tuon toteat jos ja kun systeemin pistät kasaan.
ei kiitos kun tulottomalla ihmisellä ei vaan ole tuota vaihtoehtoa. :?
W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kyllähän kannattavalla koneella on omat hyvät puolensa, enhän minäkään kantaisi konetta muutoin kodin ja työpaikan välillä, esimerkiksi kaikki tiedostot, siis ****un kuvat on aina matkassa eikä mitään tiedostojen synkkaamista tarvita :lol: Pitää vain olla riittävän raamikas auto, johon koneen saa helposti telakoitua ja suojattua. Pimp my ride ohjelmasta saa hyvin vinkkejä miten koneet tulevat esille jostakin piilosta :roll:

...mutta mennään asiaan ja koitetaan pysyäkkin siinä ottamatta kantaa erilaisten, eri ikäisten ihmisten motivaatioon tehdä hyvinkin erilaisia ratkaisuja ja valintoja.

Mikäli halutaan helposti häiriötön äänenlaatu kannattaa yrittää löytää äänikortti, jossa on optiset lähdöt ja siihen perään sopiva vahvistin hässäkkä. Huonoista äänikortin liitoksista ja kortin sisäisestä (piirilevyn) toteutuksesta on käytännössä mahdoton iman kovaan tuunaamista toteuttaa häiriötöntä audiolinjaa vahvistimelle.

Itse kyllä ostaisin DIN paikkaan tulevan härvelin, mitä ikinä sillä sitten tekisinkään, no toistaiseksi on riittänyt tuo cd / radiosoitin. Ehkä josksu lomamatkalla on tullut mieleen, jotta olispas nyt tv-viritin autossa niin voisi katsoa formulat.
Lisää tietoa: www.skg.fi
asa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: To 29.12.2005 08:59
Paikkakunta: HKI

Viesti Kirjoittaja asa »

Kun tuossa katselin, niin applen mac minejä on ainakin jenkeissä laitettu useampaankin autoon. Kone ei ole kannettava, mutta ultrapienen kokonsa ansiosta helposti moneen pienempäänkin kärryyn asennettavissa ja lisäksi jos rakentaa itse jonkinlaisen telakointisysteemin, voisi koneen ottaa sitten kotiinkin mukaan. Myös se etu, että jos käyttää OS X:n sleeppiä kone on heti käytössä. Mulla on jo toinen kannettava mäkki käytössä nyt, käytän aina sleeppiä, en sammuta konetta kuin päivityksien yhteydessä. Eli kone saattaa olla ongelmitta päällä kuukausia.

Tuossa muutama linkki, kuplalinkin foorumilla muitakin thredejä aiheesta


http://store.apple.com/Apple/WebObjects ... lm=Macmini

http://www.mp3car.com/vbulletin/showthread.php?t=50583

http://www.mattes-interieur.de/prog04id.htm

http://www.flickr.com/photos/37009071@N ... /79164022/
Vastaa Viestiin