Öljyvalo aikaisessa...
Öljyvalo aikaisessa...
Eli sellainen ongelma - jos se nyt ongelma on - on, että öljyvalo alkaa vilkkumaan jo kun öljyä on tikun mukaan jäljellä vielä kosolti. Eli tikku kastuu ylä- ja alamerkin puoliväliin asti. Ennen tuo syttyi vasta alarajassa. Mikähän tässä nyt mättää? Öljynpaineet on normaalit (tyhjäkäynti n. 2, muuten 3) ja auto toimii normaalisti. Anturivika? Auto on siis 300CE 12V.
-A-J-
Kyllä tuo meikäläisen mielestä anturivikaan viittaa. Kantsii ruuvailla öljypinnan korkeusanturi irti ja tutkiskella onko siinä möhnää mikä saattaisi haitata sen toimintaa. Jos on, saattaa vika korjaantua pelkällä putsauksellakin (anturin hinta KL-varaosissa yli 50 euroa).
Autoni on loistava - olen aina jonon ensimmäinen.
MB W124 200d -90
MB W124 200d -90
Se anturi löytyypi öljypohjasta ja vaihtaminen vaatinee joissakin automerkeissä öljypohjan irroittamisen, Mersuissa taitaa onnistua irroittamatta. Tunnistimessa on öljyn pinnalla kelluva koho, joka laskeutuu öljymäärän vähentyessä. Kohon laskeuduttua määrätyn verran avautuu magneetti reed-kytkin, joka puolestaan saa aikaan varoitusvalon syttymisen. Tunnistimen alaosassa oleva bimetallilevy pitää valuma-aukon suljettuna moottorin ollessa kylmä. Tämä siksi, että öljyn ollessa kylmää on se huonosti juoksevaa ja valuu normaalia hitaammin takaisin öljypohjaan kierron jälkeen. Ellei bimetallilevyä olisi syttyisi varoitusvalo turhaan moottorin ollessa kylmä, vaikka öljymäärä olisikin riittävä. Tässä tapauksessa levyn toiminta lienee syystä tai toisesta estynyt.
Tämännäköinen osa siis on kyseessä: http://workspace3.smilehouse.com/worksp ... Upload.jpg
Muita mahdollisia lampun syttymisen aiheuttajia voisi olla kuluneet laakerit tai öljypumppu taikka tukkeutunut öljypumpun imusiivilä.
Tämännäköinen osa siis on kyseessä: http://workspace3.smilehouse.com/worksp ... Upload.jpg
Muita mahdollisia lampun syttymisen aiheuttajia voisi olla kuluneet laakerit tai öljypumppu taikka tukkeutunut öljypumpun imusiivilä.
Autoni on loistava - olen aina jonon ensimmäinen.
MB W124 200d -90
MB W124 200d -90
Autolla on ajettu 154tkm ja se toimii normaalisti, ei savuta ja syö / vuotaa öljyä n. 1l / 3500km. Epäilen anturia. Katsoo nyt jaksaako moista alkaa edes korjaamaan... Ärsyttävä se valo kyllä on.
EDIT: Ja kiitoksia kovasti paljon avusta taas kerran. Hyvä foorumi, aina joku tietää jotain jostain.
EDIT: Ja kiitoksia kovasti paljon avusta taas kerran. Hyvä foorumi, aina joku tietää jotain jostain.
-A-J-
Kato ensin onko anturinjohto hinkkautunut jostain kohtaa puhki. Valo palaa aina jos se pääsee lyömään maihin. Piuha ja liitäntätöpseli löytynee jostain öljynsuodattimenpohjan ja öljypohjan väliltä.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
spede10 kirjoitti:??????Muita mahdollisia lampun syttymisen aiheuttajia voisi olla kuluneet laakerit tai öljypumppu taikka tukkeutunut öljypumpun imusiivilä.
Sorry, mainitsemani viat vaikuttavat öljynpaineisiin eivätkä näin ollen sytytä öljypinnan alhaisuuden varoitusvaloa. On tullut Mersun kanssa oteltua vasta puolisen vuotta ja aina välillä unohtuu ettei öljynpaineella ole tekemistä kyseisen merkkivalon kanssa kun niille paineille on se mittari..

Hyvä että on tarkkaavaisia foorumilaisia!
Autoni on loistava - olen aina jonon ensimmäinen.
MB W124 200d -90
MB W124 200d -90
Mun 260SE:ssa on sama vika. Ärsyttävä mutta ei ole jaksanut tehdä asialle mitään.
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08, C200 TA CDI Classic -08)
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08, C200 TA CDI Classic -08)
Kantsii varmaan se anturinjohto ja liittimet syynäillä josko vika löytyisi sieltä. Onko hapettumia tms.. Tai sitten vika on itse anturissa. Kovin paljoa ei vaihtoehtoja ole, koska kyseisen valon anturi tarkkailee juurikin ainoastaan sitä öljypinnan tasoa eikä paineita.makeST kirjoitti:kertokaas missä on vika kun valon syttymiseen ei vaikuta ottaako se maihin vai ei??? mulla valo palaa välillä sillonku sitä huvittaa mutta varmimmin sen saa palamaan ajamalla yli 110 motarilla jonkun aikaa
Muutoin olisinkin veikkaillut liian alhaista öljyn yläviskositeettia --> öljyt menevät liruksi kun kone lämpiää kunnolla motarinopeuksissa.
Autoni on loistava - olen aina jonon ensimmäinen.
MB W124 200d -90
MB W124 200d -90
no öljyistä ei pitäs olla kii kun uusilla 10-60w shellin racing öljyillä tekee samaa tai no mistästä tietää pitää kokeilla eri öljyä seuraavaksi.. joo anturin vois putsaa tai vaihtaa olishan tuo kiva kun vois luottaa valoon kun ja jos menee öljyt vähiksi..pitää vaan tarkistella useemminPeksi kirjoitti:Kantsii varmaan se anturinjohto ja liittimet syynäillä josko vika löytyisi sieltä. Onko hapettumia tms.. Tai sitten vika on itse anturissa. Kovin paljoa ei vaihtoehtoja ole, koska kyseisen valon anturi tarkkailee juurikin ainoastaan sitä öljypinnan tasoa eikä paineita.makeST kirjoitti:kertokaas missä on vika kun valon syttymiseen ei vaikuta ottaako se maihin vai ei??? mulla valo palaa välillä sillonku sitä huvittaa mutta varmimmin sen saa palamaan ajamalla yli 110 motarilla jonkun aikaa
Muutoin olisinkin veikkaillut liian alhaista öljyn yläviskositeettia --> öljyt menevät liruksi kun kone lämpiää kunnolla motarinopeuksissa.

<----kiiihtyyy
www.lakesteel.org
www.lakesteel.org