w210 290 td pumpun vaihto?

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
InsaneMe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: To 23.06.2005 15:12
Paikkakunta: Oulu

w210 290 td pumpun vaihto?

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

elikkäs on ruvennut mietityttämään, että miten saisi tehoa tohon pataan ja pumpun vaihto on yksi vaihtoehto. Onko siis ongelmana pumpun vaihdossa se, että kyseinen auto oon 5 vaihteinen sähkölootalla varustettu väykky eli tuleeko lootan kanssa ongelmia jos vaihtaa esimerkiksi rivipumppuun koska autohan on varustettu jakajapumpulla :( autohan on 290 td aut -97
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4765
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Moottori ei tainnut olla niitä, joista helpoiten tehot löytyy.

Jos pumpun vaihtaa/vaihdattaa täyty kuitenkin tehdä aikalailla muutakin.
Aiheesta on kyllä kirjoiteltukkin täällä.

Suuttimien ja ahtimen vaihdolla ja ohjelmanmuutoksella voisi aloittaa.
.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

Sain , neuvoa foorumilaisilta että, kannen kanavia parantamalla ja suuttimet isommiksi,rivipumppu 7 mm elementeillä ja riittävän iso ahdin niin hyvä tulee.
Onko ollut aiheeseen liittyvää keskustelua ?
Rivipumpun keskipakosäätimelle joutuu jyrsii lohkoon tilaa, ite olen siinä vaiheessa
Jos jollain on lisää kerrottavaa niin ei siitä haittaa olisi...
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: w210 290 td pumpun vaihto?

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

InsaneMe kirjoitti: Onko siis ongelmana pumpun vaihdossa se, että kyseinen auto oon 5 vaihteinen sähkölootalla varustettu väykky -97.
Ongelmana on vähäpäästöisyys. Autoon ei saisi tehdä muutoksia.
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

No joo ,mun tapauksessa päästöt ei ole ongelma, kone tulee 6/87 124 koriin
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Meinaatko tunkea sen sähkölootan myös 124seen? :shock: Vanha turboD:n 722.3 vois olla parempi.
Avatar
InsaneMe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: To 23.06.2005 15:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

no minkäslaisia lukemia saadaan jos vaikkapa vaihdetaan vaan ne elementit ja ehkä jopa fööniä vaihtaa ku ei ole kuitenkaan tarkoitus ihan mitään superturboa tehä... 200 kaakin luokkaan jos sais....
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4765
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Bosion kärjet suuttimiin, hiukan suurempi ahdin, pakoputkistoon avarrusta, sekä Karalan pajalta uutta ohjelmaa.
Eiköhän sillä parisataa irtoa ja käyttömukavuus säilyy vielä hyvänä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Sähköloota estää tässä tapauksessa pumpunvaihdon käytännössä. Tuikun ohjeilla tulee hyvä käyttöpeli.
Vastaa Viestiin