W126 vannekokemuksia / tietoa / mutua / mielipiteitä

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

W126 vannekokemuksia / tietoa / mutua / mielipiteitä

Viesti Kirjoittaja PM »

Niin, minkäsmoiset vanteet tuon W126:sen alle mahtuu?
Jos ja kun se saadaan talven aikana iskukuntoon, niin keväällä voisi kenties harkita uusia vanteita.
Voisi laittaa nuo 15" Intrat talvipyöriksi ja ostaa kesäpyöriin hieman "räyhäkkäämmät" 225/55 renkaat ja 16":set vanteet, esim. tälläiset 9" ET15:set:

Kuva

Nimittäin joka tapauksessa ensi kesänä on pakko ostaa ainakin kesärenkaat, noissa Miseliineissä ei ole kuin ~2mm pintaa enää jäljellä. :roll:
Ja uudet talvirenkaat tarvis ostaa lähiaikoina kivikovien Hakkapeliitta kymppien tilalle. Ja jos ostaa testivoittaja 4:set, niin eihän niitä malta peltivanteille laittaa vaikka niitäkin on pari kohtalaisen hyvälaatuista sarjaa. :wink:

Mutta on kovin vaatimatonta tuo W126-vanteiden tarjonta nykyään.
Periaatteessahan siihen sopisi myös nuo velipojan 16/7,5" ET35/33? Lorinserit. Nehän levittävät 16mm sisäänpäin, kyllä sen luulis mahtuvan vielä pyörimään. Toisaalta ulkoreunakin tulee samalla 4mm sisäänpäin, niin tuskinpa ne kauhean räyhäkkään näköiset varmaan olisivat. :roll:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Uuden Audi a6 Offroadin pulttijako ja et on sama kuin 126 mersusssa, ainoastaan keskireikä on pienmpi = pienellä sorvauksella saa kelpo vanteet 126 mersuun. ja kokoja löytyy 15 - 20" merkistä riippuen, lisäksi uudessa BMW 500 sarjalaisessa on sama pulttijako ja et on 20 , joten sen vantetkin pitäisi sopia helposti.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

...

Viesti Kirjoittaja jarski »

Kyllähän w126:n alle on pakko mahtua vähintään 225/55x16:set, kun w123:ssakin ne mahtuvat pyörimään joka nurkassa (ihme kyllä) ottamatta kiinni mihinkään muualle kuin tiehen. Ja tuossa omassa katiskassa on vielä lokaritkin, jotka syövät vähän tilaa pyöränkoteloista..
Mutta ne 7,5x16 ET33/35 vanteet voivat ottaa kiinni w126:ssa ja onhan ne vähän ankean näköiset kun jäävät niin sisään...

Vai, että uudessa BMW 500-sarjassa on sama jako kuin Mersussa.. Alkaa pian löytymään myös pikku ET:llä tuuning vanteita. Mutta löytyykö sitten "Mersun näköisiä" vanteita? Sellaisethan ne Mersun alla olevat vanteet pitää olla, no kyllä perus 5-puola-alut vielä menevät...

No, nuo CLK:n vanteet saavat luvan kelvata w123:een ainakin muutaman kesän vielä.. Talvipyörissä on nyt w126:n 7x15 ET25 peltivanteet ilman pöläreitä, ovat aika härskin näköiset...
w115,123,124,126,210 yms.
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Re: ...

Viesti Kirjoittaja PM »

jarski kirjoitti:Mutta ne 7,5x16 ET33/35 vanteet voivat ottaa kiinni w126:ssa ja onhan ne vähän ankean näköiset kun jäävät niin sisään...
Se on siinä ja siinä. Jos nimittäin nuo 9" ET15:set levittää 15mm sisäänpäin ja nuo 7,5" ET35:set 16mm. Ei kai se voi olla millistä kiinni... :lol:
Olis kyllä aikas härskit tuollaiset 9":set, kun ne levittää sitten 35mm ulospäinkin. 8)
Tuskin ottaisi vielä kiinni mistään, varsinkaan 225:lla gummeilla ja vakioalustalla.
Eipä ole netistä vielä löytynyt ainoatakaan W126-sedania, jossa olisi nuo Lorinserit alla. Yhdessä 126-coupessa oli tuollaiset ja se oli melkein tyylikkäämmän näköinen kuin C124. :wink:

Kuva
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

Mites olis noi...

Kuva

Jou!
Sitten ei tarttis muuta kuin pipo päähän ja kultaa kaulaan :lol:
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Petri M. kirjoitti:Mites olis noi...
Joo ei varmaan maksa ku 1000€ kipale...

Mutta teoriassa niitä Lorinsereita vois testata tohon alle ja kattoo minkä näköiset ne on ja sopiiko ne ylipäätään. Meinaan jos sää ylivarovainen revit ne jo pois alta, vaikka ajoaikaa on vielä pitkälti toista kuukautta. :x
Josta päästäänkin seuraavaan kysymykseen:

Onko ET25:sen vanteen pultit liian pitkät ET35:lle (vai oliko se 33) vanteelle?

Säähän varmaan myyt ne sitten keväällä jollain 100€:lla, onhan nekin jo niin prkl rupuset. 8)
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

C126, 255/40ZR17", 10x17"vanteilla, et 18 = hyvin pyörii.

p.s. PasiM. Ei nuo pulttien pituudet ole et:stä kiinni, vaan vanteista
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

adenauer300 kirjoitti:p.s. PasiM. Ei nuo pulttien pituudet ole et:stä kiinni, vaan vanteista
No ei suoranaisesti, mutta kyllä tuo pieni ET kohtalaisen mukavasti vaikuttaa pulttien pituuteen. Riippuu tietenkin paljon vanteesta ja sen mallista, mutta noissa Introissa on varmaan 60-70mm pitkät pultit, kun taas nuo Lorinserit pysyy jollain about 50-millisillä kiinni.
Viimeksi muokannut PM, Pe 24.10.2003 12:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Re: W126 vannekokemuksia / tietoa / mutua / mielipiteitä

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Pasi M. kirjoitti: Ja jos ostaa testivoittaja 4:set, niin eihän niitä malta peltivanteille laittaa vaikka niitäkin on pari kohtalaisen hyvälaatuista sarjaa. :wink:
Juuri aamusella kävin rengashovinarrin juttusilla siinä ohikulkiessa. Loppujen kädessä tulos oli, että Nokialaisten ehdoton ylivertaisuus on yhtä hurjaa propagandaa kuin suomalaisten elintarvikkeiden puhtaus muihin sivistysmaiden tuotteisiin verrattuna :lol:

No, voittihan Nokian nelonen testit, mutta vain 0.2 pisteen kaulalla GY:n UG 500 -malliin ja Pirellin Carvingiin. Silti hinnassa on 25% ero suomalaisen tappioksi, lapinlisää kaiketi :shock: Mutta jos tuosta 0.2 pongoa paremmasta tuloksesta sen haluaa maksaa, niin valinta on varmasti hyvä. Toisaalta Pirelli otti kärkipisteet kiihtyvyys- ja jarrutuspidosta.Yhtä kaikki erot ovat kaikilla osa-alueilla marginaalisia, mittauksissa tarvitaan sekuntikellon sadasosa-asteikkoja ja millimetrimittaa. Mitäs niillä eroilla tekee autossa, jonka kiihtyvyyttä muutenkin mitataan kalenterilla :? Joten omaan koslaan tulevat Pirellit, kunhan ehtii vanteille laittaa - on kuulemmati myös kestävä tämä viime lopputalvesta esitelty malli.

PS. Hyvin testit ovat silti purreet. Nokiat on myyty useimmasta kumikaupasta koko lailla loppuun ja seuraava satsi tulee tehtaalta marraskuun lopulla...
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Re: W126 vannekokemuksia / tietoa / mutua / mielipiteitä

Viesti Kirjoittaja PM »

Jukka N. kirjoitti:Juuri aamusella kävin rengashovinarrin juttusilla siinä ohikulkiessa. Loppujen kädessä tulos oli, että Nokialaisten ehdoton ylivertaisuus on yhtä hurjaa propagandaa kuin suomalaisten elintarvikkeiden puhtaus muihin sivistysmaiden tuotteisiin verrattuna :lol:
Juu mutta kun mää haluan ne neliskanttiset nastat ja rypsiöljykumin. :lol:
Josko ne nastat pysyis sitten paremmin kiinni, niin ei tarvis ostaa ainakaan seuraavaan viiteen talveen uusia nakkeja. 8)
Oli muuten ihan kohtalaisia rengastarjouksia Stockmannin kanta-asiakkaille:

Pirelli Carving
195/65R15" T 96,92 kpl (ovh 167,01 kpl)

Nokia Hakkapeliitta 2
195/65R15" T 111,72 € kpl (ovh 186,20 kpl)

Hakkapeliitta nelkut maksaa tietenkin ainakin 500€ sarja.
Ja on muuten ihan kohtalainen ero 195/205:sen renkaan hinnassa. Jossain oli 195/65 460€ sarja ja 205/65 520€ satsi. Vaikka kyllähän se aurausmerkkien välissä pysyy noilla 195:llakin... :wink:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Re: W126 vannekokemuksia / tietoa / mutua / mielipiteitä

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Pasi M. kirjoitti: Juu mutta kun mää haluan ne neliskanttiset nastat ja rypsiöljykumin. :lol:
Josko ne nastat pysyis sitten paremmin kiinni, niin ei tarvis ostaa ainakaan seuraavaan viiteen talveen uusia nakkeja. 8)
Ja on muuten ihan kohtalainen ero 195/205:sen renkaan hinnassa. Jossain oli 195/65 460€ sarja ja 205/65 520€ satsi. :wink:
Ymmärrän, onhan väriä tunnustettava viimeiseen asti... jos on nimittäin uskomista Huuhaa Innasen erääseen sanoitukseen, jossa "saksalaisen teräskyrppe oli neliskulmainen" 8) .
Toisekseen tuon rypsikumipulman taas voi ratkaista repimällä akan kokkauskalustosta Raisio-tarran renkaan kylkeen :shock:
Kolmanneksi: ei näillä meidän potkulautojen tehoilla vielä nastoja saa irtoamaan. Jos sellaisia gumeja näkyy, on omistaja nostanut katu-uskottavuutta kärkipihtejä käyttämällä :lol:
Neljänneksi: talvirenkaat alkavat menettää elastisuuttaan ja pitoaan jo kolmen kauden jälkeen, vaikka pintaa olisikin. Ajan siitä huolimatta kumit loppuun. Ja tosi mies ajaa vaikka punaisia päin :oops:
Viidenneksi: aika ovelaa, gummisedän kanssa kun pähkittiin, notta laitetaanko Daamiin 195 vai 205-versio (vanhat 195), niin sanoi, että leviämmät vaan. Pirellin kyseessä ollen hintaero ei ollut kuin vaivaiset 7.50 / kipale, muiden merkkien hinta / leveyssuhdetta en tiedä.

PS. Edit: Aurausmerkeistä sen verran, että eikös talvirenkaan ole hyväkin olla melko kapea - suurempi pintapaine ja parempi pito :shock:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

Re: ...

Viesti Kirjoittaja jarski »

Pasi M. kirjoitti: Se on siinä ja siinä. Jos nimittäin nuo 9" ET15:set levittää 15mm sisäänpäin ja nuo 7,5" ET35:set 16mm. Ei kai se voi olla millistä kiinni... :lol:
Olis kyllä aikas härskit tuollaiset 9":set, kun ne levittää sitten 35mm ulospäinkin. 8)
Tuskin ottaisi vielä kiinni mistään, varsinkaan 225:lla gummeilla ja vakioalustalla.
Eipä ole netistä vielä löytynyt ainoatakaan W126-sedania, jossa olisi nuo Lorinserit alla. Yhdessä 126-coupessa oli tuollaiset ja se oli melkein tyylikkäämmän näköinen kuin C124. :wink:
Tottahan toki noita kannattaa kokeilla Ässään, saattavat kyllä sittenkin sopia heittämällä sinne. , taakse sopivat ihan varmasti.
Asiallisen näköiset ainakin ovat 8)

Tuossa äkkiä laskettuna (35:n ET:llä) ne eivät jäisi kuitenkaan kuin 3mm sisempään kuin 7x15 ET25 peltivanteet eli ei ne nyt sitten olisikaan typerän näköiset.. :shock: 8)
w115,123,124,126,210 yms.
Make
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: To 15.05.2003 12:27
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Make »

Omassa autossani on kesäkumit 17" et 25,ja tulevat sopivasti ulospäin,mut ei liikaa,vaativat pitemmät pultit.
Nyt kun vaihdoin alkuperäiset talvikiekot,niin tuntuu kuin auton vanteet olisi ministä ja liian syvällä ja liian PIENET,nyyh 15" et 48
kesä:
http://members.surfeu.fi/forssma/Kopio% ... 73_IMG.JPG
Talvi:
http://members.surfeu.fi/forssma/123-2374_IMG.JPG
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

adenauer300 kirjoitti:lisäksi uudessa BMW 500 sarjalaisessa on sama pulttijako ja et on 20 , joten sen vantetkin pitäisi sopia helposti.
Eiks Bimmereissä enää olekkaan 5 x 120 jakoa? :shock: :shock: :shock:
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

PasiM.
Ennen kun ostat talvirenkaat noille 9x16"et15 vanteille,mittaa sopiiko ne pyörimään edessä renkaiden ollessa kääntyneenä. Talvirenkaan "profiili" on hieman korkempi kuin kesärenkaan, ja ongelmia voi tulla esim matalammalla autolla hidaste töysyyn ajaessa ( omakohtaista kokemusta on kolmen 126 koppasen mersun kanssa, 8x16"et15 Stillauton Antartica vanteet 225/55-16 Michelin Ivalo nastoilla voiva ottaa kiinni, jos autoa on madallettu / etujouset ovat löysät ja oikean mittaiset)
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

PasiM.
Ennen kuin ostat talvirenkaat noille 16"et15 vanteille, tarkista mahtuvatko varmasti pyörimään edessä, renkaat käännettynä ja jos ajat esim hidastus esteeseen. Talvirenkaan profiili on korkeampi kuin kesärenkaan ja itsellä tulee ongelmia 8x16"ET15 Stillauto Antartic vanteen kanssa joiden päällä 225/55-16" Michelin Ivalo nastarenkaat, jopa normaali korkeudella olevan w126 300se: n kanssa, jossa on vakio jouset, tosi hieman pehmeät.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

adenauer300 kirjoitti:PasiM.
Ennen kuin ostat talvirenkaat noille 16"et15 vanteille, tarkista mahtuvatko varmasti pyörimään edessä, renkaat käännettynä ja jos ajat esim hidastus esteeseen. Talvirenkaan profiili on korkeampi kuin kesärenkaan ja itsellä tulee ongelmia 8x16"ET15 Stillauto Antartic vanteen kanssa joiden päällä 225/55-16" Michelin Ivalo nastarenkaat, jopa normaali korkeudella olevan w126 300se: n kanssa, jossa on vakio jouset, tosi hieman pehmeät.
Sainpas taas sekoitettua kaikki tuolla sekavalla hölinälläni; siis tarkoitus oli ottaa käyttöön nuo 15x7" ET25 Intrat uusille talvirenkaille, jotka ovat aivan normaalileveyttä 195 tai 205. Sitten kun auto on maalautettu talven aikana, niin keväällä tarvii ostaa jotkut 16":set vanteet (mukavat vielä :P ) ja 225:set laaturenkaat. Tarvii alkaa kyseleen vaan ajoissa, tuntuu olevan tuo tarjonta kohtalaisen vaatimatonta ainakin täällä Suomenmaassa. :roll:
Mihin muuten nuo 16x8:set ottaa kiinni? Lokasuojan reunaan vai?
Eli siis onko tuollainen 16x9" ET15 mahdottomuus eteen? Taaksehan se menee varmaan heittämällä. Luulis sen mahtuvan, kun kauppaavat samaista vannetta myös W123:een. Ja meikällä kun mahtuu nyrkki poikittain tuonne renkaan ja lokasuojan väliin... :lol:
Ei sitä malttais laittaa eteen kapeampia vanteita + renkaita, menee vähän liialliseksi tuningiksi.

Jonkun verran olen nyt selaillut noita vannekataloogeja ja ainakin seuraavat vaihtoehdot sopivat tuohon W126:een noiden jo mainittujen lisäksi:

-Intralta AMG-monoblokki (kahta eri mallia), AMG-tähtivannereplica (myöskin kaksi mallia), ehkä myös Signum (jota tosin saa vain >17")
-Borbetilta muutama malli, tosin nekin on pääosin vähintään 17" kaikki
-RH:lta löytyy myöskin useampi sopiva malli, ne ovatkin sitten 18-19" ja maksaa varmaan toistakymmentä tuhatta satsi :lol:
-Eri tuningpajoilta löytyy myös monia vaihtoehtoja (AMG, Brabus, Lorinser, MAE, Carlsson...), on vaan hieman kiven alla ja hinnoissaan täällä Suomessa
-ATP:n 5 Razze taitaa myöskin sopia, ennen sitä sai 16", mutta nykyään pienin koko taitaa olla 17" :roll:
-Masitalyn Presidenttiä kaupataan W123:een, oli muistaakseni 16x7,5" ja ET15 tai 18. Joten menisi siis myös tuohon W126:een...
-Rialillakin taitaa olla joku malli, ainakin ennenvanhaan niitä näki useissa W126:ssa
-MH Dezentillä oli myöskin sopivia malleja joskus, mutta taitaa nekin olla liian isoja ja kalliita
-Muistaakseni joskus ammoisina aikoina Fondmetalillakin oli joku sopiva vanne


Listaa saa mieluusti täydentää. 8)

Edit: Ihan nättihän se olis tälläisillä Lorinserin 16":lla: Kuva 1 Kuva 2 Siistit takavalot!
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Lokasuojan reunaan ottaa kiinni.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
500sec
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Pe 14.11.2003 15:14
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja 500sec »

Kertokaas viisaat ihmiset minkälaiset vanteet mun 126:seen menee alle? Pitäis saada talvirenkaat n.16" 205:set. Et olis 20 tienoilla normaalisti mut on pikkasen kiven alla aina välillä. Joten toimiiko isompi et? Olisko kitkat vai nastat paremmat? Täällä etelämmässä ei järinpaljon tuota lunta ole pääteillä, niin ei viittis niitten nastojen ääntä kuunnella :( Mut lähteekö auto hanskasta kitkoilla kun on tuossa V8:ssa kumminkin pikkasen tuota potkua? :twisted:
500sec -85
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

ässään menee aika suuretki rattaat itellä on 255/45/17 joka nurkassa.. et on tosin vain 32 :? ei ota mihinkään kiinni... ja autossa on vielä -40mm alustasarja... suunnitteilla in tehdä 5-8mm levitys palat taakse..
500sec
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Pe 14.11.2003 15:14
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja 500sec »

Mahtuisko 126:sessa pyörimään 205/55 2x16" 7.5" ja 2x8.5" et 36 & 37 renkaat alla? :o Ei taida... :?
500sec -85
Avatar
Hoenen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: To 25.09.2003 22:05
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W126 vannekokemuksia / tietoa / mutua / mielipiteitä

Viesti Kirjoittaja Hoenen »

Pasi M. kirjoitti:Niin, minkäsmoiset vanteet tuon W126:sen alle mahtuu?
Jos ja kun se saadaan talven aikana iskukuntoon, niin keväällä voisi kenties harkita uusia vanteita.
Voisi laittaa nuo 15" Intrat talvipyöriksi ja ostaa kesäpyöriin hieman "räyhäkkäämmät" 225/55 renkaat ja 16":set vanteet, esim. tälläiset 9" ET15:set:

[ http://www.tuontiosa.com/vannekuvat/2464.jpg ]

Nimittäin joka tapauksessa ensi kesänä on pakko ostaa ainakin kesärenkaat, noissa Miseliineissä ei ole kuin ~2mm pintaa enää jäljellä. :roll:
Ja uudet talvirenkaat tarvis ostaa lähiaikoina kivikovien Hakkapeliitta kymppien tilalle. Ja jos ostaa testivoittaja 4:set, niin eihän niitä malta peltivanteille laittaa vaikka niitäkin on pari kohtalaisen hyvälaatuista sarjaa. :wink:


Mutta on kovin vaatimatonta tuo W126-vanteiden tarjonta nykyään.
Periaatteessahan siihen sopisi myös nuo velipojan 16/7,5" ET35/33? Lorinserit. Nehän levittävät 16mm sisäänpäin, kyllä sen luulis mahtuvan vielä pyörimään. Toisaalta ulkoreunakin tulee samalla 4mm sisäänpäin, niin tuskinpa ne kauhean räyhäkkään näköiset varmaan olisivat. :roll:
Mulla olis tälläiset tallissa ...17 " on ainut mitta minkä muistan...Osta pois kuleksimasta :wink: ..prkl Mites saan kuvan tänne ????[/img] ...No kuitenkin samanlainen kuin tuossa awatarissa.
-es@-W123-W109-
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: ...

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

tallissa odottelee kesää tällaset 16x8 et32 lorinserit... 225/50/16 gummeilla. olleet 124sessa ja 190sessä... ens kesänä ehkä ässässä...

http://www.tpu.fi/~t0000897/Filut/LK/Lorinser.jpg
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Re: W126 vannekokemuksia / tietoa / mutua / mielipiteitä

Viesti Kirjoittaja PM »

hoenen kirjoitti:Mulla olis tälläiset tallissa ...17 " on ainut mitta minkä muistan...Osta pois kuleksimasta :wink: ..prkl Mites saan kuvan tänne ???? ...No kuitenkin samanlainen kuin tuossa awatarissa.
Lähetä meikälle kuva: ppm_79@hotmail.com. Tarvii keväällä katsella tarkemmin tuota pyöräasiaa, varsinkin jos auto on (toivottavasti) silloin täydessä iskukunnossa. 8)

Ja nyt niitä viikko sitten lupaamiani kuvia, 300SEL myynnissä Ricenillä...
Ihastuin näihin Artecin 17-tuumaisiin MF:iin, sopii mielestäni todella hyvin 126:een. Taitaa olla 8" leveät ja näyttää just sopivilta 126:ssa. Ei ainakaan yhtään liian isot ja gummiakin saa vielä ihan tarpeeksi päälle (225/50/R17 tai 235/45/R17).
Eniveis, katselin Artecin sivuilta ja sen mukaan nuo eivät sopisi 126:een. Mutta jos ne sopii R129:iin, niin eikös niiden pitäisi sopia myös 126:een?
Jostain muistelisin, että 129:ssä on kuitenkin sama pulttijako, keskireikä ja et25. Tosin SL:n alkuperäisvanteet ovat 16x8", mutta kumminkin...
Ja niissä tulisi mukana parit spacerit, joilla saa et 15 tai et 20. Ilmeisesti myös et 30 onnistuu tarvittaessa. Onko tuo nyt sitten laillinen viritys, jos kyseessa ovat tehtaan alkuperäiset adapterit, jotka kuuluvatkin vanteisiin?

Ps. Tsekatkaa tuo tuplaputki, tuollaisen vois teettää itsellekin. 8)

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1690
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Marko M »

On muuten tosi kauan ollu toi Sel kaupan. Hieno laite kyllä, mutta onkohan hintaa liikaa kun ei mee kaupaksi... :roll:
230 C 1978
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Marko M kirjoitti:On muuten tosi kauan ollu toi Sel kaupan. Hieno laite kyllä, mutta onkohan hintaa liikaa kun ei mee kaupaksi... :roll:
Onhan tuo hieman hinnakas, jos Saksasta saa uitettua samanlaisen kymppitonnin pintaan veroineen. :)
Mutta kyllä tämä vetää silti pohjat pyynnissä, varsinkin kun on vielä -86 mallinenkin... :shock:
Tietenkin loistokuntoisesta pitää jotain maksaakin. 8)
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1690
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Pasi M. kirjoitti:
Marko M kirjoitti:On muuten tosi kauan ollu toi Sel kaupan. Hieno laite kyllä, mutta onkohan hintaa liikaa kun ei mee kaupaksi... :roll:
Onhan tuo hieman hinnakas, jos Saksasta saa uitettua samanlaisen kymppitonnin pintaan veroineen. :)
Mutta kyllä tämä vetää silti pohjat pyynnissä, varsinkin kun on vielä -86 mallinenkin... :shock:
Tietenkin loistokuntoisesta pitää jotain maksaakin. 8)

Ei taida tuokaan ihan heti huomenna mennä kaupaksi :)
230 C 1978
Perttu K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1036
Liittynyt: Su 07.12.2003 22:31
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Minulla olisi ylimääräisenä yhdet lorinserin vanteet 19"x10" päällä olisi kulut pirelli 255/45/19 kumit. Nämä on olleet w126:ssa tosin siinä oli korisarja.
Tässä on sitten malli kuva.
Kuva

http://www.truckstuff.org/wheels/lorinser/rsk5_e.htm
Avatar
MB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 353
Liittynyt: To 10.07.2003 12:46

Viesti Kirjoittaja MB »

Morjens gurut!

Kaveri tarjosi minulle tollaisia Lorinserin RS-90 aluvanteita 8x16" ET22. Mitenkähän nuo sopisi esim w123 tai w126:en alle? Paljonkohan noista vanteista kannattaa tarjota? Mukaan tulee: vanteet, jotkut merkkikumit (n.6mm) ja pultit. En ole vielä käynyt katsomassa renkaita mutta olisi hyvä tietää jotain hintahaarukkaa.

MB & peltivanteet
Auto jolla ajat ikäsi, Mercedes
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

MB kirjoitti:Paljonkohan noista vanteista kannattaa tarjota?
Jos on hyväkuntoiset + suorat ja renkaat tosiaan on merkkirenkaat, eikä mitkään Marshallit, oliskohan 500€ sopiva?
Velipoika maksoi vastaavista ET33-vanteista ja puoliksi kuluneista 225/50 Kumho/Marshall-renkaista 450€. Ja tuohon hintaan setti lähti oikein rengasliikkeestä. :wink:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Vastaa Viestiin