Voihan vito....
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Vitoon siis käy motonetin 200D nostajat, Se on sitten eri asia onko ne hyvät., mutta ainakin puolet halvemmat kun vehon. Ja nokkakin on sama 200D ja vito. Ja oikeestaan koko kansi, lukuun ottamatta esikammioita jotka pinemmät (1mm) ja niitähän ei saa vaihdettua, kun eri kokoinen reikä porattu kanteen. Myös vesireikiä vähemmän 200D:ssä.
Eli jos kansi poksahtaa ja on köyhä ja kipee niin kun minä niin 200D kansi käy.
Eli jos kansi poksahtaa ja on köyhä ja kipee niin kun minä niin 200D kansi käy.
Tulipa tuossa mieleen, että olisiko jollain tietoa noista moottorin kyljessä olevista antureista. Semmosta pähkäilin, kun tuo jäähdytysnesteen anturi oli totaali hapettunut ja ilmaisi sen välkyttämällä mittaristossa vastaavaa valoa. Tilanne korjaantui perusteellisella puhdistuksella ja voitelulla.
Nyt sitten ajattelin, että kun tuo kierroslukumittari toimii/ei toimi/toimii miten sattuu, niin jos löytäisi sen anturin moottorin kyljestä, se olisi todennäköisesti puhdistuksen tarpeessa ja vika ehkä korjaantuisi. Todennäköisempää on että vika on mittaristossa, mutta aina kannattaa yrittää.
Eli tietäisikö kukaan mihin toimintaan nuo useat moottorin ja laatikon kyljessä olevat anturit liittyvät?
Sen olen ainakin huomannut, että mitä vähemmän akussa on jännitettä, sitä herkemmin eri varoitusvalot syttyvät palamaan ja sammuvat sitten omia aikojaan. Tuokin ilmiö tuntuisi viittaavan runsaisiin hapettumiin liitoksissa.
Tietoa?
Siis cdi kone kyseessä. Taitaa jonkin verran erota tuosta vanhemmasta mallista.
Nyt sitten ajattelin, että kun tuo kierroslukumittari toimii/ei toimi/toimii miten sattuu, niin jos löytäisi sen anturin moottorin kyljestä, se olisi todennäköisesti puhdistuksen tarpeessa ja vika ehkä korjaantuisi. Todennäköisempää on että vika on mittaristossa, mutta aina kannattaa yrittää.
Eli tietäisikö kukaan mihin toimintaan nuo useat moottorin ja laatikon kyljessä olevat anturit liittyvät?
Sen olen ainakin huomannut, että mitä vähemmän akussa on jännitettä, sitä herkemmin eri varoitusvalot syttyvät palamaan ja sammuvat sitten omia aikojaan. Tuokin ilmiö tuntuisi viittaavan runsaisiin hapettumiin liitoksissa.
Tietoa?
Siis cdi kone kyseessä. Taitaa jonkin verran erota tuosta vanhemmasta mallista.
C farkku 2.2cdi 2005
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Juu kyllä miltei voisi veikata, että pyörimisnopeusanturin pätkiminen tai hajoaminen CDI koneessa nostaa kaikki mahdolliset punaiset valot päälle, se kun ei oikein voi toimia ilman pyörimistietoa.
Erillistä anturia tuskin on raaskittu laittaa, eli kun ECU aina tietää nopeudet, kiihtyvyydet, vaihteet ja vaikka mitä niin siitä tietomittarille...
Erillistä anturia tuskin on raaskittu laittaa, eli kun ECU aina tietää nopeudet, kiihtyvyydet, vaihteet ja vaikka mitä niin siitä tietomittarille...
Lisää tietoa: www.skg.fi
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Jos jotain kiinostaa että missä nämä vitot oikeen tehdään niin ne tehdään espaniassa vitoriassa.
Tehtaan sivu
Google earth
Pointer 42*51'17.50" N 2*42'48.50" W
Tehtaan sivu
Google earth
Pointer 42*51'17.50" N 2*42'48.50" W
joo mä voisin varmuuden vuoksi alkaa ettei nyt enään lisää vikoja ilmesty tuohon...
Oliko jollain sitä Viton sähkökaaviota niistä keskuslukituksesta ja mittaristosta? Olisin erittäin kiitollinen...
Uskaltaako noille venäjän sivuille syöttää omaa runkonumeroa? Ainakaan puolittaisella numerolla ei anna tietoja. Sen jo kokeilin...
Oliko jollain sitä Viton sähkökaaviota niistä keskuslukituksesta ja mittaristosta? Olisin erittäin kiitollinen...
Uskaltaako noille venäjän sivuille syöttää omaa runkonumeroa? Ainakaan puolittaisella numerolla ei anna tietoja. Sen jo kokeilin...
[img]http://koti.mbnet.fi/hi-po/banner.gif[/img]
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
110D -96 mittariston ja keskuslukon kytkentäkaava on, mutta mittarin sisäistä kytketäkaavaa ei ole, eikä ilmesisesti ole olemassakaan. Muutenkin vaati oikeastaan koko auton kytkentäkaavan että noista kytkennöistä saa tolkkua. Eli mittaristo, keskuslukitus, kojelaudan varokerasia/viiksihässäkkä. Nuo pitäisi olla ja paljon aikaa. . .
Valojen kytkennätkin on jotenkin ihmeellisesti tehty. Todennäköisesti jotain diodi hässäköitä sähkökeskuksessa. Jostain kun diodi napsahtaa tai yhteys katkeaa niin sitten on sähköt ihan sekasin. Pitäis päästä vehon koneelle kaivelemaan noita kytkentöjä ja nekin kun on vielä rakennettu niin että niistä ei ihan jokainen ota selvää.
Valojen kytkennätkin on jotenkin ihmeellisesti tehty. Todennäköisesti jotain diodi hässäköitä sähkökeskuksessa. Jostain kun diodi napsahtaa tai yhteys katkeaa niin sitten on sähköt ihan sekasin. Pitäis päästä vehon koneelle kaivelemaan noita kytkentöjä ja nekin kun on vielä rakennettu niin että niistä ei ihan jokainen ota selvää.
Mulla muuten CDI:ssa kanssa se ongelma että kierrosluku mittari toimii ihan miten sattuu... Vehon lääke aiheeseen oli uusi mittari. En tiedä sitten että mikä ongelma siellä on. Kerran toimi viikon putkeen
Eikä mittari oikein meinaa tulla pois. Tai sitten ei uskalla murjoa...

[img]http://koti.mbnet.fi/hi-po/banner.gif[/img]
Tervehdys!
Ajelen -02 Vitolla,ja tänään syttyi joku jarrumerkkivalo,vaan ei meinaa sammua!Mulla ei sattuneesta syystä ole ohjekirjaa,joten voisitteko valistaa...
Valo on siis se käsijarrun merkkivalon näköinen,mis on huutomerkki sen p:n paikalla
Pistin auton parkkiin(käsijarru päällä) ja kun lähdin uudelleen liikenteeseen valo syttyi kun pistin virrat päälle,eikä 200km ajon aikana sammunut.Ei ollut myöskään vilahdellut aikaisemmin.Pimeessä näytti siltä,että jarrunestettä on,ja jarrut on ainaki toistaiseks toimineet
Jos sitä nestettä pitää nyt hätäpäissään jostain hakea,niin dot3,4,5???
Ajelen -02 Vitolla,ja tänään syttyi joku jarrumerkkivalo,vaan ei meinaa sammua!Mulla ei sattuneesta syystä ole ohjekirjaa,joten voisitteko valistaa...
Valo on siis se käsijarrun merkkivalon näköinen,mis on huutomerkki sen p:n paikalla

Pistin auton parkkiin(käsijarru päällä) ja kun lähdin uudelleen liikenteeseen valo syttyi kun pistin virrat päälle,eikä 200km ajon aikana sammunut.Ei ollut myöskään vilahdellut aikaisemmin.Pimeessä näytti siltä,että jarrunestettä on,ja jarrut on ainaki toistaiseks toimineet

Jos sitä nestettä pitää nyt hätäpäissään jostain hakea,niin dot3,4,5???
Eikös se mennyt silleen että dot 5 ei saa laittaa missään nimessä, ellei rakenna koko jarrujärjestelmää uusista osista, mutta 5,1 voisi periaatteessa laittaa.
dot 4 taitaa olla normiautoon varma tapaus, kun sitä siellä lienee alunperinkin ?
Se valo on: "Jarrupalat kuluneet / jarruneste määrä"
Eli katsele ensin, että nestettä on säiliö aivan täynnä. Mikäli ei ole niin täyttelet silleen, että varmasti menee kaikkiin säiliöihin. Mikäli vika ei ole tuossa menet auton alle ja katselet jarrupalojen paksuudet läpi. Niissä paloissa on se sähköjohto, kun se kuluu loppuun se osuu jarrulevyyn ja alkaa polttamaan valoa.
dot 4 taitaa olla normiautoon varma tapaus, kun sitä siellä lienee alunperinkin ?
Se valo on: "Jarrupalat kuluneet / jarruneste määrä"
Eli katsele ensin, että nestettä on säiliö aivan täynnä. Mikäli ei ole niin täyttelet silleen, että varmasti menee kaikkiin säiliöihin. Mikäli vika ei ole tuossa menet auton alle ja katselet jarrupalojen paksuudet läpi. Niissä paloissa on se sähköjohto, kun se kuluu loppuun se osuu jarrulevyyn ja alkaa polttamaan valoa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Nyt tuli vitosta hiljainen!
Laitoin 5cm paksua vaahtomuovia(patjaa) kojelaudan alle rintapeltiä vasten. Meni n.1,5 neliöä. Myös kojelaudan alapahvit tuli laitettua. Ei kuulu rallatukset enää yhtään ja tyhjäkäynnillä moottorin ääntä tuskin kuuluu. Aika paljon on hiljentynyt kun rintapellissä ollut 15mm reikä tukittu, tuulilasi liimattu(oli irti), ohjauspyöräakselin läpivienti korjattu(tiiviste liimattu), ovet sovitettu uudelleen koriin(maalauksen yhteydessä), oven ja oviaukkojen rikkinäiset tiivisteet uusittu ja nyt nuo vaahtomuovit rintapeltiin. Nyt on taas mukava vitolla pöristellä. 
Suosittelen tuota vaahtomuovia vitoon jos moottorin rallatukset kuuluu häiritsevästi.


Suosittelen tuota vaahtomuovia vitoon jos moottorin rallatukset kuuluu häiritsevästi.
Venttiilikopankin päälle on olemassa sellainen muovihärpäke, ainakin V-malleissa on semmoinen. Se vain pitäisi liimata siihen kunnolla kiinni, tehtaan jäljiltä se on hassuilla vaahtomuovimaisilla paloilla kiinni ja vesi lilluu siellä välissä.
Näkyy varmaan jossain mun projektikuvissa, nyt en sitä enää "jaksanut" laittaa paikalleen.
Se mitä ei kuule se ei häiritse
Näkyy varmaan jossain mun projektikuvissa, nyt en sitä enää "jaksanut" laittaa paikalleen.
Se mitä ei kuule se ei häiritse

Lisää tietoa: www.skg.fi
Ei sulla VITO500TKM sattuisi olemaan yhtään kuvaa tuon vaahtomuovin asennuksesta tuonne kojelaudan uumeniin? Puritko osia paljonkin pois vai vain tungit patjan paikoilleen? Vois tuota omaaki yrittää hiljentää, mutta kun vilkaisin kojelaudan alle, niin hieman arveluttaa tunkea sinne johtohässäkän sekaan vaahtomuovia.... meinaan nuo viton tunnetusti "hyvät" johtoliitokset voi ehkä ottaa itseensä....
C farkku 2.2cdi 2005
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Kuvia ei ole ainakaan vielä.
Mittari pois ja vasen ilmakanava, jonka kautta saa samalla mittarin työnnettyä ulos. Sieltä mittarin kautta vaahtomuovit paikalleen. Mahdollisimman ylös asti ja rintapellin puolelle. Oikealle puolelle helppo laittaa. Mitan kanssa mittaa palat "noin" mittoihin. Polkimien luokse ei kannata laittaa vaahtomuovia, ihan turvallisuus syistä. Pahvit tein sinne kojelaudan alas oikealle ja vasemmalle puolelle. Niihin liimasin sisäpuolelle/kojelaudan puolelle wurth:n liimapintaista vaahtomuovia(n.4mm paksua). Vitoissa ei ilmeisesti noita alapahveja ole olemassa uutenakaan.
Onhan nää vähän tämmöstä virittelyä, mutta hiljasta tulee eikä maksa paljoa(mitään).
Mittari pois ja vasen ilmakanava, jonka kautta saa samalla mittarin työnnettyä ulos. Sieltä mittarin kautta vaahtomuovit paikalleen. Mahdollisimman ylös asti ja rintapellin puolelle. Oikealle puolelle helppo laittaa. Mitan kanssa mittaa palat "noin" mittoihin. Polkimien luokse ei kannata laittaa vaahtomuovia, ihan turvallisuus syistä. Pahvit tein sinne kojelaudan alas oikealle ja vasemmalle puolelle. Niihin liimasin sisäpuolelle/kojelaudan puolelle wurth:n liimapintaista vaahtomuovia(n.4mm paksua). Vitoissa ei ilmeisesti noita alapahveja ole olemassa uutenakaan.
Onhan nää vähän tämmöstä virittelyä, mutta hiljasta tulee eikä maksa paljoa(mitään).
Vitojen alapahveista en osaa sanoa, V-mallissa löytyy, voin ottaa kuvat illalla kun ne sattuvat olemaan kellarin hyllyllä sattuneesta syystä. Aika mitättömät ne ovat ja niissä oli jotain ilmanohjaus aukkojakin.
Siellä kun touhuilit niin onko osunut silmään millainen on se ilmakanava, joka tuo ilmaa pelkääjän puolen jalkatilaan. Minulle sieltä on puhaltanut jääkylmää jo vuoden, eli mikäköhän ?läppä? ohjaa sinne lämmin/raitisilman ? Jäikö tuo kanava sinulta nyt tukkoon ?
Siellä kun touhuilit niin onko osunut silmään millainen on se ilmakanava, joka tuo ilmaa pelkääjän puolen jalkatilaan. Minulle sieltä on puhaltanut jääkylmää jo vuoden, eli mikäköhän ?läppä? ohjaa sinne lämmin/raitisilman ? Jäikö tuo kanava sinulta nyt tukkoon ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Tässä näyttäs olevan samallainen ilmakanava vasemalla ja oikealla.
Ilmanohjainputki noin 5cm pitkä pätkä molemmin puolin.
Oisko läppä jäännyt jumiin sieltä lämmityslaitteelta tai jotain
.
Ei tullut perehdyttyä enempää noihin lämmityslaitteen läppiin/toimintaan.
Putkethan sinne piti laittaa että ilma tulee jaloille.
Ilmanohjainputki noin 5cm pitkä pätkä molemmin puolin.
Oisko läppä jäännyt jumiin sieltä lämmityslaitteelta tai jotain

Ei tullut perehdyttyä enempää noihin lämmityslaitteen läppiin/toimintaan.
Putkethan sinne piti laittaa että ilma tulee jaloille.
Kyllä luulisi Vitosssakin olevan tälläiset, eli koodilla A6386800107:

ja koodilla A6386800507

Semmoiset räpistimet...semmoiset pehmeätä muovia, joissa solumuovia sisäpinta, paksuus 5 mm.

ja koodilla A6386800507

Semmoiset räpistimet...semmoiset pehmeätä muovia, joissa solumuovia sisäpinta, paksuus 5 mm.
Lisää tietoa: www.skg.fi
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Kyllä nyt näyttää vahvasti sille, että tuo alkuperäinen turbon rääpäle saa lähteä ja tilalle joku semmonen joka tähän olisi kuulunut jo tehtaalla laittaa vakioahtimeksi. Ilmamäärä tuntuu loppuvan ja ahdin joutuu liian suurelle rasitukselle. Eihän tällä kestä reissuun lähteä jos noi ahdot on 0,8-1,0/110km/h. Ja paineita jos tästä pudottaa niin sitten meno muuttuu tahmeaksi, eikä kulje niin herkästi.
Taitaa tollanen sprintterin ahdin muljahtaa paikalleen tässä jonain päivänä. Aika pieni tuokin ahdin on, mutta varmaan näille minun tehotarpeille juuri sopiva. Nyt kun ei haeta lisää tehoja, vaan kestävyyttä. Tehojen kasvattaminen tässä autossa kun ei ole oikeen järkevää, vetarit joutuu uusimaan ja apurungon kumit, moottorin kumit ja lisäksi uusi motonetin kytkin tuntuu jo nyt sille että ei taida pitkään kestää paikallaan. Ja nälkä kasvaa syödessä
. . . . . . noo ehkä noi vetävät vois vielä pyöräyttää tappiin
.
Taitaa tollanen sprintterin ahdin muljahtaa paikalleen tässä jonain päivänä. Aika pieni tuokin ahdin on, mutta varmaan näille minun tehotarpeille juuri sopiva. Nyt kun ei haeta lisää tehoja, vaan kestävyyttä. Tehojen kasvattaminen tässä autossa kun ei ole oikeen järkevää, vetarit joutuu uusimaan ja apurungon kumit, moottorin kumit ja lisäksi uusi motonetin kytkin tuntuu jo nyt sille että ei taida pitkään kestää paikallaan. Ja nälkä kasvaa syödessä


Puhut asiaa sen ahtimen suhteen. Katsele tarkkaan ympärille jos jossain on CDI koneen pakosarja jouten ja siihen sitten VNT ahdin perään 320 CDI:stä. Saattaapi tulla aika maukas ja kestävä paketti. Ahdon säädöstäkään ei kannata tehdä turhan monimutkaista.
Eikä siitä Viton lohkosta saa tehoa ulos, jollei ala sitä konetta purkamaan ja tekemään niitä liekkirenkaita.
Katsotaan nyt kun 2 litrasen lohkosta otetaan se sama teho ulos, suuttimen lukumäärä kun määrää sen tehon ja lohkon valun järkevyys, sylinterin porauksen suuruus sekä sisuskalut yms. määrää muun kestävyyden.
Liian kalliita nuo Viton moottorit ja osat toistaiseksi urheilukäyttöön
Kananttaa tosiaan muistaa, että 2,3 ja 2 litraisessa ei ole turbokäytössä mitään eroa, parempi se on tuo lyhytiskuinen 2 litrainen kun kisaamaan ruvetaan. [Kuka hullu Vitolla kisaa
]
Eikä siitä Viton lohkosta saa tehoa ulos, jollei ala sitä konetta purkamaan ja tekemään niitä liekkirenkaita.
Katsotaan nyt kun 2 litrasen lohkosta otetaan se sama teho ulos, suuttimen lukumäärä kun määrää sen tehon ja lohkon valun järkevyys, sylinterin porauksen suuruus sekä sisuskalut yms. määrää muun kestävyyden.
Liian kalliita nuo Viton moottorit ja osat toistaiseksi urheilukäyttöön

Kananttaa tosiaan muistaa, että 2,3 ja 2 litraisessa ei ole turbokäytössä mitään eroa, parempi se on tuo lyhytiskuinen 2 litrainen kun kisaamaan ruvetaan. [Kuka hullu Vitolla kisaa

Lisää tietoa: www.skg.fi
Mielestäni siihen sopivat nämä levikkeet:

Kuvan autoa ei ole madallettu tarpeeksi ja siinä on liian pienet renkaat. Tuollaiset oli jokunen vuosi sitten myynnissä jollain Suomalaisella tuninkiputiikilla, valitettavasti en muista kenellä. Mikäli löydät tuollaiset niin pistä viestiä, jos vaikka tehdään kimppatilaus.
Tuon mallin mukaan yritin niitä itse tehdä mutta hiontavaiheessa motivaatio hävisi ja vihelsi mennessään
Ei siis missään nimessä nämä:


Kuvan autoa ei ole madallettu tarpeeksi ja siinä on liian pienet renkaat. Tuollaiset oli jokunen vuosi sitten myynnissä jollain Suomalaisella tuninkiputiikilla, valitettavasti en muista kenellä. Mikäli löydät tuollaiset niin pistä viestiä, jos vaikka tehdään kimppatilaus.
Tuon mallin mukaan yritin niitä itse tehdä mutta hiontavaiheessa motivaatio hävisi ja vihelsi mennessään

Ei siis missään nimessä nämä:

Viimeksi muokannut veskola, La 28.10.2006 15:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Asiasta kolmanteen. Paljonko on viton polttonestesäiliön tlavuus? Ei oo käyttöohjekirjaa olemassa.
Tänään kävin tankilla, polttoainetta oli mittarin mukaan 1/4 osaa jäljellä, tankkasin 55 litraa ja ei potkinut yhtään vastaan, mittari kyllä nousi hetken viiveen jälkeen täyteen. Viton tankki ilmeisesti jotain vajaa 80 litraa?
Tankillisella pitäisi päästä n.1000km, jos matka-ajoa ajaa? Sillonhan olisi toiveita päästä tankillisella laplandiin jos tässä innostuu.
Tänään kävin tankilla, polttoainetta oli mittarin mukaan 1/4 osaa jäljellä, tankkasin 55 litraa ja ei potkinut yhtään vastaan, mittari kyllä nousi hetken viiveen jälkeen täyteen. Viton tankki ilmeisesti jotain vajaa 80 litraa?
Tankillisella pitäisi päästä n.1000km, jos matka-ajoa ajaa? Sillonhan olisi toiveita päästä tankillisella laplandiin jos tässä innostuu.
80 litraa ja valo syttyy kun on 9 litraa jäljellä, kohtuu tarkka mittari. Kerran tankkasin 78 litraa sinne 

Lisää tietoa: www.skg.fi
Eilen tuli ensimmäiset 200km ajeltua.vito500tkm kirjoitti:Kyllä nyt näyttää vahvasti sille, että tuo alkuperäinen turbon rääpäle saa lähteä ja tilalle joku semmonen joka tähän olisi kuulunut jo tehtaalla laittaa vakioahtimeksi. Ilmamäärä tuntuu loppuvan ja ahdin joutuu liian suurelle rasitukselle. Eihän tällä kestä reissuun lähteä jos noi ahdot on 0,8-1,0/110km/h. Ja paineita jos tästä pudottaa niin sitten meno muuttuu tahmeaksi, eikä kulje niin herkästi.
.
ahdot 0,5/110km/h@gt20, vakio tapit, ruuvattu pumppu
Yläkierroksilla ei huomaa enää ahdistusta.

*W202 200CDI -00* W124 300TDT -93 (Ex) W124 200D -88 (Ex) W124 300D -90 (Ex) S124 300TE 4matic -89 (Ex) W210 220D -97 (Ex) W638 110D -99 (Ex) W123 300D -82 (Ex)
Tämä oli siis VNT ahdin, eikös niin ? vai oliko se volkkarin GT20 hukkaportilla ?teerola kirjoitti:Eilen tuli ensimmäiset 200km ajeltua.
ahdot 0,5/110km/h@gt20, vakio tapit, ruuvattu pumppu
Yläkierroksilla ei huomaa enää ahdistusta.
Pumppu mynään ja kyllä ahdistaa

jukis voisi muuten kanssa raportoida noista pakopaineista, millaset ne nyt ovat sillä sprintterin ahtimella ja Mynän pumpulla...varmaan ei painetta puutu siitäkään yhdistelmästä.
Minullakaan ei ole mitään ongelmaa saada pakopainetta 0,5 bar ahtopainetta ylemmäksi ja sitten onneksi loppuu mittarin asteikko. Pienillä syötöilläkin.
Lisää tietoa: www.skg.fi