Pumppu ronksottaa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
petrus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Pumppu ronksottaa

Viesti Kirjoittaja petrus »

W201 2.5D -88 ml. 548 tkm

Ruiskutuspumppu pitää ajoittain perkeleellistä ronksotusta. Pittääkö huolestua? Auto kyllä kulkee hyvin, ei savuta jne. Joskus taas ei kuulu mitään ylimääräistä. Mikä siellä pumpussa sen äänen saa aikaan?

Kylmäkäynnistyksessä on usein sellaista vaivaa että aluksi ravistaa ihan kuin ei kävisi kaikilla pytyillä. Kun antaa hiukan kaasua, käynti tasoittuu ja sen jälkeen ei enää ravista tyhjäkäynnilläkään. Lieköhän jotain yhteyttä tuohon pumpun rouskutukseen?
tinksi
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja tinksi »

pittää huolestua!! itselläni oli edellisessä puolikkaassa sama homma, takimmainen laakeri pumpusta loppu. kannattaa vaihtaa ajoissa ennenkuin syö laakeripesän koneistuskuntoon. remontti maksoi 3-vuotta sitten osineen 250€! tosin itse irroitin ja asensin pumpun paikoilleen. tätä vaivaa tuntui esiintyvän ainoastaan viisisylinterisessä.
rado
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja rado »

meillä tuo 6-kone mutta oireet vastaavat, joten olisko sittenkin tuo laakeri menossa?

Millaista ääntä tuo pitää jos se on poikimassa?
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti

Viesti Kirjoittaja JP74 »

tinksi kirjoitti:pittää huolestua!! itselläni oli edellisessä puolikkaassa sama homma, takimmainen laakeri pumpusta loppu. kannattaa vaihtaa ajoissa ennenkuin syö laakeripesän koneistuskuntoon. remontti maksoi 3-vuotta sitten osineen 250€! tosin itse irroitin ja asensin pumpun paikoilleen. tätä vaivaa tuntui esiintyvän ainoastaan viisisylinterisessä.
Olen nähnyt pari nelipyttysen pumppua, joissa nokan laakerit hajonneet. Toisesta haulit oli tullu valun läpi ulkoilmaan...
petska
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja petska »

Takimmainen laakeri voipi hajota kaikista olkookin se sitten 4-5-6 kones
Itse tein ja säästin
rado
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja rado »

ja millaista ääntä tuon hajoamassa olevan laakerin tulisi pitää?
Vastaa Viestiin