w124 300E jätti välille.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
johtaja300
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 488
Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
Paikkakunta: oulu

w124 300E jätti välille.

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

Auto toimi ihan normaalisti ja sen jälkeen syttyi ABS valo ja sitten ei toiminutkaan enään kuin 10km ja sen jälkeen alkoi pätkimään ja lopuksi sammu, sammumisen jälkeen auto ei enään edes starttiä pyörittänyt no kohta lähti kuitenkin starttaamaan ja käyntiin ja vieläkin ABS valo paloi, sen jälkeen toimi taas muutaman kilometrin ja sammu eikä enään lähteny, no sitten hinattiin käyntiin ja lähti ja pari kilsaa toimi ja kohta alko käymään yhdellä pytyllä enään, sitten sammu eikä enään lähteny.

Mitähän tuohon tietää tehä, kun niin paljo eletroniikkaakin on ja auto on vanhemmalla 12v koneella.
250CE 1969
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5425
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: w124 300E jätti välille.

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

johtaja300 kirjoitti:Auto toimi ihan normaalisti ja sen jälkeen syttyi ABS valo ja sitten ei toiminutkaan enään kuin 10km ja sen jälkeen alkoi pätkimään ja lopuksi sammu, sammumisen jälkeen auto ei enään edes starttiä pyörittänyt no kohta lähti kuitenkin starttaamaan ja käyntiin ja vieläkin ABS valo paloi, sen jälkeen toimi taas muutaman kilometrin ja sammu eikä enään lähteny, no sitten hinattiin käyntiin ja lähti ja pari kilsaa toimi ja kohta alko käymään yhdellä pytyllä enään, sitten sammu eikä enään lähteny.

Mitähän tuohon tietää tehä, kun niin paljo eletroniikkaakin on ja auto on vanhemmalla 12v koneella.
Varmistitko et akussa on varmasi vitraa? Ittellä ei kokemusta mutta foorumilla on ollu juttua tämäntapaisista et auto kerrassaan sammuu.

Pistä valot päälle ja kokeile startata. Jos valot lähes sammuu mittaristosta ajovaloista puhumattakaan lienee peli selvä. Jos laturin liukurenkaat on lopussa voipi lataus toimia tyhjäkäynnillä mutta kun kierroksia annat lähtee hiili hyppäämään ja lataus ei enää toimi. Laturin valo ei sit tässä tapauksessa välttämättä syty. Ja tästä kyllä on omakohtaisia kokemuksia.
johtaja300
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 488
Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

No akku on melko tuore kampe ja mittasin sen ja näytti 11.4volttia, mutta sitä oli tarttailtu melko pitkään niin laskeehan se. Autoa ei ole vielä tänne saatu niin ei oikein onnistu kokeilla.
250CE 1969
Avatar
IP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Ke 18.02.2004 19:08
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja IP »

Laturi viallinen tai akku oikosulussa, kaikki kuvatut viat johtuvat virran vähyydestä. Latausjännite tulee olla n. 14 V mitattaessa, koneeseen riittävästi kierroksia mittaushetkellä.
W124 200E -89
W124 200D T6 -87
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5425
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

johtaja300 kirjoitti:No akku on melko tuore kampe ja mittasin sen ja näytti 11.4volttia, mutta sitä oli tarttailtu melko pitkään niin laskeehan se. Autoa ei ole vielä tänne saatu niin ei oikein onnistu kokeilla.
11.4 V on tosiaan selvä osoitus siitä että matkanteko päättyi sen vuoksi että virta loppui. Heität ladatun akun paikalleen niin pääset ajamaan. Päivällä kun teet sen niin ei valoja tarte pitää päällä. Just päivällä näin ilmoituksen et 60 Ah:n akku 34 eskoa. Ellei sinulla vakuutusta ole niin hinuri ei kauas autoa vie 34 eurolla. Tuommoisella akulla pääset ilman valoja varmasti 100 kilsaa
Avatar
spede10
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1134
Liittynyt: Ti 27.04.2004 13:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja spede10 »

Tuttu vika. Laturi ei lataa, akku tyhjä.
ABS ja radio putoavat ensin pois, sen jälkeen sammuu kone.
Omassa myllyssä vika on aina laturin johtoliittimessä. Se pitää nypätä irti ja painaa takaisin. Täts it!
Nyt laitoin viimeksi CRC:tä, josko kestäisi kauemmin.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
johtaja300
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 488
Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

Asia on pihvi, auton sai melkein kotiin ajettua, kun pani täyden akun paikalleen eli laturissa on häikkää ja sitä pitää nyt alkaa katsomaan.
250CE 1969
Avatar
spede10
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1134
Liittynyt: Ti 27.04.2004 13:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja spede10 »

Ihan kuin muistutuksena kuolevaisuudesta, eilen tuli taas po. vika.
Aika metkaa, että se tulee aina keskellä Lahden vilkkainta risteystä. Nyt kerkisin kurvaamaan bussipysäkille. Laturin piuhaliitin irti ja takaisin ja taas mentiin.
Mittailin kotona jännitteitä ja latausjännite oli 12,94 V, eikä noussut, vaikka laittoi kierroksia. Siis akun piuhat oli kiinni.
Ilmeisesi liian matala, oisko jänniteensäätäjä menossa?
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Avatar
IP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Ke 18.02.2004 19:08
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja IP »

spede10 kirjoitti:Ilmeisesi liian matala, oisko jänniteensäätäjä menossa?
Yli 13 V pitäis olla jo tyhjäkäynnillä valot päällä ja puhallin kakkosella, kierroksilla kelpaa kaikki 13,8:sta ylöspäin menevä.
W124 200E -89
W124 200D T6 -87
Avatar
spede10
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1134
Liittynyt: Ti 27.04.2004 13:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja spede10 »

Noh, niin!
Otin jännitteensäätimen irti ja toinen hiili p*skana. Ei ihme, jos ei lataa kunnolla.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
johtaja300
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 488
Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

Laturin hiilet ne oli tässä entiset.
250CE 1969
Avatar
Marde
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: Ti 26.04.2005 20:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Marde »

ABSin merkkivalo syttyy jos jännite putoaa alle 10,5 voltin. Ilmoittaa paremmin laturin ongelmista kuin latausvalo :)
W124 260E -87
Kutonen... jotain ihan muuta :)
Avatar
spede10
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1134
Liittynyt: Ti 27.04.2004 13:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja spede10 »

Tosiaan, eipä ole latausvalo palanut. Mitähän se oikeasti osoittaa ja koska palaa?
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5425
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

spede10 kirjoitti:Tosiaan, eipä ole latausvalo palanut. Mitähän se oikeasti osoittaa ja koska palaa?
Ainakin yksi tapaus... Alkaa palamaan himmeästi tyhjäkäynnillä kun jokin tasasuuntaussillan diodeista alkaa vuotamaan.

Sit palaa varmaan kirkkaammin jos sattuu menemään oikosulkuun. Jos näin käy niin sit laturi kannattaa korjata pikimmiten ettei käämi pala.
jee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: To 08.06.2006 23:19

Viesti Kirjoittaja jee »

Just juu. Eilisiltana tultiin 250 km. päästä kyläreissulta ja laturin merkkivalo vilkahteli hiukan puolessa matkassa .Pimmeetä ja sadetta
Hauskaa ...haus.kaa.haus.kaahauskaa.haus.kaa.haus...kaahaus
Päästiin 20 km. vaille kotoa
Siihen hyytyi johtotähti :twisted:
Vastaa Viestiin