w124 300E jätti välille.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 488
- Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
- Paikkakunta: oulu
w124 300E jätti välille.
Auto toimi ihan normaalisti ja sen jälkeen syttyi ABS valo ja sitten ei toiminutkaan enään kuin 10km ja sen jälkeen alkoi pätkimään ja lopuksi sammu, sammumisen jälkeen auto ei enään edes starttiä pyörittänyt no kohta lähti kuitenkin starttaamaan ja käyntiin ja vieläkin ABS valo paloi, sen jälkeen toimi taas muutaman kilometrin ja sammu eikä enään lähteny, no sitten hinattiin käyntiin ja lähti ja pari kilsaa toimi ja kohta alko käymään yhdellä pytyllä enään, sitten sammu eikä enään lähteny.
Mitähän tuohon tietää tehä, kun niin paljo eletroniikkaakin on ja auto on vanhemmalla 12v koneella.
Mitähän tuohon tietää tehä, kun niin paljo eletroniikkaakin on ja auto on vanhemmalla 12v koneella.
250CE 1969
Re: w124 300E jätti välille.
Varmistitko et akussa on varmasi vitraa? Ittellä ei kokemusta mutta foorumilla on ollu juttua tämäntapaisista et auto kerrassaan sammuu.johtaja300 kirjoitti:Auto toimi ihan normaalisti ja sen jälkeen syttyi ABS valo ja sitten ei toiminutkaan enään kuin 10km ja sen jälkeen alkoi pätkimään ja lopuksi sammu, sammumisen jälkeen auto ei enään edes starttiä pyörittänyt no kohta lähti kuitenkin starttaamaan ja käyntiin ja vieläkin ABS valo paloi, sen jälkeen toimi taas muutaman kilometrin ja sammu eikä enään lähteny, no sitten hinattiin käyntiin ja lähti ja pari kilsaa toimi ja kohta alko käymään yhdellä pytyllä enään, sitten sammu eikä enään lähteny.
Mitähän tuohon tietää tehä, kun niin paljo eletroniikkaakin on ja auto on vanhemmalla 12v koneella.
Pistä valot päälle ja kokeile startata. Jos valot lähes sammuu mittaristosta ajovaloista puhumattakaan lienee peli selvä. Jos laturin liukurenkaat on lopussa voipi lataus toimia tyhjäkäynnillä mutta kun kierroksia annat lähtee hiili hyppäämään ja lataus ei enää toimi. Laturin valo ei sit tässä tapauksessa välttämättä syty. Ja tästä kyllä on omakohtaisia kokemuksia.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 488
- Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
- Paikkakunta: oulu
11.4 V on tosiaan selvä osoitus siitä että matkanteko päättyi sen vuoksi että virta loppui. Heität ladatun akun paikalleen niin pääset ajamaan. Päivällä kun teet sen niin ei valoja tarte pitää päällä. Just päivällä näin ilmoituksen et 60 Ah:n akku 34 eskoa. Ellei sinulla vakuutusta ole niin hinuri ei kauas autoa vie 34 eurolla. Tuommoisella akulla pääset ilman valoja varmasti 100 kilsaajohtaja300 kirjoitti:No akku on melko tuore kampe ja mittasin sen ja näytti 11.4volttia, mutta sitä oli tarttailtu melko pitkään niin laskeehan se. Autoa ei ole vielä tänne saatu niin ei oikein onnistu kokeilla.
Tuttu vika. Laturi ei lataa, akku tyhjä.
ABS ja radio putoavat ensin pois, sen jälkeen sammuu kone.
Omassa myllyssä vika on aina laturin johtoliittimessä. Se pitää nypätä irti ja painaa takaisin. Täts it!
Nyt laitoin viimeksi CRC:tä, josko kestäisi kauemmin.
ABS ja radio putoavat ensin pois, sen jälkeen sammuu kone.
Omassa myllyssä vika on aina laturin johtoliittimessä. Se pitää nypätä irti ja painaa takaisin. Täts it!
Nyt laitoin viimeksi CRC:tä, josko kestäisi kauemmin.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 488
- Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
- Paikkakunta: oulu
Ihan kuin muistutuksena kuolevaisuudesta, eilen tuli taas po. vika.
Aika metkaa, että se tulee aina keskellä Lahden vilkkainta risteystä. Nyt kerkisin kurvaamaan bussipysäkille. Laturin piuhaliitin irti ja takaisin ja taas mentiin.
Mittailin kotona jännitteitä ja latausjännite oli 12,94 V, eikä noussut, vaikka laittoi kierroksia. Siis akun piuhat oli kiinni.
Ilmeisesi liian matala, oisko jänniteensäätäjä menossa?
Aika metkaa, että se tulee aina keskellä Lahden vilkkainta risteystä. Nyt kerkisin kurvaamaan bussipysäkille. Laturin piuhaliitin irti ja takaisin ja taas mentiin.
Mittailin kotona jännitteitä ja latausjännite oli 12,94 V, eikä noussut, vaikka laittoi kierroksia. Siis akun piuhat oli kiinni.
Ilmeisesi liian matala, oisko jänniteensäätäjä menossa?
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 488
- Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
- Paikkakunta: oulu
Ainakin yksi tapaus... Alkaa palamaan himmeästi tyhjäkäynnillä kun jokin tasasuuntaussillan diodeista alkaa vuotamaan.spede10 kirjoitti:Tosiaan, eipä ole latausvalo palanut. Mitähän se oikeasti osoittaa ja koska palaa?
Sit palaa varmaan kirkkaammin jos sattuu menemään oikosulkuun. Jos näin käy niin sit laturi kannattaa korjata pikimmiten ettei käämi pala.