Eli pitääkö öljyt tarkistaa auton käydessä? (jossakin automallissa/merkissä oli tuo että pitää tarkistaa kun auto käy)
Nyt kuitenkin katsoin tuonne tehostimenöljy kippoon ilman että auto kävi, mutta siellä ei näkynyt kuin hiukan öljyä pohjalla.......
kuinka paljon siellä pitäisi olla öljyä?
Viimeksi muokannut teinitähti, Ma 23.10.2006 18:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Noin 2 cm kipon yläreunasta vajaaksi, viidakkorummut ovat aikojen saatossa kertoneet että kannattaa käyttää ainoastaan Mersun omaa öljyä, ei ole Veholla kalliimpaa kuin "tarvike" öljy.
Benzo kirjoitti:Noin 2 cm kipon yläreunasta vajaaksi, viidakkorummut ovat aikojen saatossa kertoneet että kannattaa käyttää ainoastaan Mersun omaa öljyä, ei ole Veholla kalliimpaa kuin "tarvike" öljy.
Mutta käy sinne mikä tahansa Powersteering oil.
Jaha pitää varmaan kiiruusti lisätä:D sen verran siellä on öljyä että putsari peittyy
Ei käydessä. Järjestelmä ilmaa itse itsensä. Öljyn vaihdon jälkeen vaan motti tulille ja ruoria rauhallisesti hetken laidasta laitaan ja pitää huoleta että mukissa on jatkuvasti öljyä. Mobilin ATF tai vastaavaa muun merkkistä tai sit mersun omaa, mitä on käytetty sillä kannattaa jatkaa. Keskiputkessa voi olla merkit kuumalle ja kylmälle öljylle, en muista varmaks. Itse lataan kupin aina niin täyteen, että suodin menee reilusti kokonaan piiloon.
Erittäin valaiseva kuva, mutta kun ei osaa saksaa yhtä ainutta sanaa niin jäi vähä epäselväks noh lisäsin sinne kuitenkin öljyä sen verran että kippo on puolillaan, sillonkun se öljy on "kylmää"
No niin nostellaan vanhaa aihetta..........
eli mitenkä arvon foorumilaiset vaihtelevat tehostimeen öljyt?
onko simpukassa pohjassa jokin proppu josta saa öljyt pellolle vai?
nyt kun hankin uuden suodattimenkin, niin olisi hyvä saada kaikki öljyt vaihtumaan (käytännössä siis suurin osa)
Paluuletku irti ja jatkoletku liitetään paluuletkun päähän. Jatkoletkun pää laitetaan sitten sopivaan astiaan.
Auto käyntiin, jolloin öljyt valuu ulos. Täytyy valvoa, että kupissa on koko ajan öljyä. Kun alkaa tulla puhdasta ulos, niin auto sammuksiin ja öljyt on vaihdettu.
Täsmälleen samalla tekniikalla vaihtuu myös esim ASD/tasonsäätöperän öljyt.
Pelkkä kupin/säiliön tyhjennys ei vaihda kaikkia öljyjä.
300 TDT -84
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
muistelisin, että tehostajaan kuuluu oma "öljy", joka on glygoli pohjaista. eli perustuu samoihin aineisiin, kun jarruneste, tietenkin ihan eri lisäaineilla. eli ATF ei välttämättä oo paras mahdoollinen vaihtoehto. vai onko noi tomaattiöljytkin glygolipohjasia? sitä en tiedä.
ite vaihdoin lääkeruiskulla imemällä kaiken mitä lähti ja uutta tilalle. tollain ei tietenkään saa kaikkia vaihdettua, mut helpottaa ees vähän.
pera8x kirjoitti:muistelisin, että tehostajaan kuuluu oma "öljy", joka on glygoli pohjaista. eli perustuu samoihin aineisiin, kun jarruneste, tietenkin ihan eri lisäaineilla. eli ATF ei välttämättä oo paras mahdoollinen vaihtoehto. vai onko noi tomaattiöljytkin glygolipohjasia? sitä en tiedä.
ite vaihdoin lääkeruiskulla imemällä kaiken mitä lähti ja uutta tilalle. tollain ei tietenkään saa kaikkia vaihdettua, mut helpottaa ees vähän.
Kyllä se orginaali on ihan ATF:ää, tosin väri saattaa olla punaisen sijaan keltaista. Esim Febin ATF on keltaista.
onko noi sit noin niinku yleensä glygolipohjasia aineita noi ohjaustehostajan öljyt? onko atf öljyt glykolipohjasia?
Eiköhän ne öljyt ole ihan öljypohjaisia ja nesteet kuten jäähdytys- ja jotkut jarrunesteet ja kylmäaineet ovat taasen glykolipohjaisia.
Pikainen googletus löysi glykolipohjaisia voiteita kohtaisiin joita käytetään mm. elitarviketuotannossa.
Älä vaan laita jarru - tai jäähdytysnestettä, (glykolit/glykolieetterit), mihinkään hydraulijärjestelmään mikä on tarkoitettu mineraaliöljy - tai synteettispohjaisille nesteille,(ATF), saattaapi tulla remontin korjausta.