umpiot kiiluviksi
umpiot kiiluviksi
Muistelin lukevinani foorumilta,että joku meistä oli laittanut nuo hopeanväriset heijastinpinnat kromiteipillä,en vaan löytänyt tota juttua,vaikka etsiskelin,vois tulla ihan hyvät,ja valotehokin vois parantua.
Onkohan kromiteippiä saatavana riittävän leveää,että saisi tehtyä mahdollisimman yhtenäisen,ilman lisuja.
Sitten kulmiin vielä kristallivilkut,niin vot!
Onkohan kromiteippiä saatavana riittävän leveää,että saisi tehtyä mahdollisimman yhtenäisen,ilman lisuja.
Sitten kulmiin vielä kristallivilkut,niin vot!
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=5769
tuolla ainakin juttua, mutta enska ei vielä ainakaan kuvia ole julkaissut
tuolla ainakin juttua, mutta enska ei vielä ainakaan kuvia ole julkaissut

Re: umpiot kiiluviksi
"Rautakauposta" (Prisma, K-Rauta, varmaan RobinHood ym.) löytyy ainakin sellaista "normaalinlevyistä" eli onko sen nyt vähän päälle 2 cm. Eikös niitä jossain LVI-hommissa käytetä? Eikä kestä naarmuja.make kirjoitti:Onkohan kromiteippiä saatavana riittävän leveää,että saisi tehtyä mahdollisimman yhtenäisen,ilman lisuja.
Sitten kulmiin vielä kristallivilkut,niin vot!

Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
- Jani Haataja
- Mersumies
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ti 09.12.2003 10:23
- Paikkakunta: Eura
- Viesti:
Noni viimeinkin löysin aikaa kuvien laitolle(koko päivän metsästetty erästä relettä)

Homma vaatii tarkkuutta koska kromiteippi ruttaantuu helposti ja ei enää vähänkään ryppyisenä silotu.
Saumoja on pakko tehdä ja kannattaa yrittää tehdä yksi sivu kerrallaan, homman helpottamiseksi.
Kuten kuvasta näkyy ihan kaikkiin paikkoihin tuota teippiä ei voinut laittaa Esim sumareiden kohdalle. Rako lasin ja reunan välissä oli liian pieni ja lasi ei varmaan kovin helpolla irtoa noista muovi osista.
Ensin kannattaa tietysti pestä ja kuivata lasi joka puolelta.
Työhön tarvittiin:
-kromiteippi
-Kirurgin skalpeili
-topsipuikkoja
Ja terävä veitsi on aivan välttämätön, muuten teippi lähtee repeämään.
Ja tsemppiä projekteille

Homma vaatii tarkkuutta koska kromiteippi ruttaantuu helposti ja ei enää vähänkään ryppyisenä silotu.
Saumoja on pakko tehdä ja kannattaa yrittää tehdä yksi sivu kerrallaan, homman helpottamiseksi.
Kuten kuvasta näkyy ihan kaikkiin paikkoihin tuota teippiä ei voinut laittaa Esim sumareiden kohdalle. Rako lasin ja reunan välissä oli liian pieni ja lasi ei varmaan kovin helpolla irtoa noista muovi osista.
Ensin kannattaa tietysti pestä ja kuivata lasi joka puolelta.
Työhön tarvittiin:
-kromiteippi
-Kirurgin skalpeili
-topsipuikkoja

Ja terävä veitsi on aivan välttämätön, muuten teippi lähtee repeämään.
Ja tsemppiä projekteille

Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2153
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Joo, tuossapa iltamassa taas tuning kärpänen puras ja Guulan kans värkkäiltiin noi teipit tonne umpioihin, nätit tuli kyl, eikä se niin älytön ollu laittaa sinne.
Samalla pistettiin parkkivalot palamaan sumareihin ja vilkkuihin. Kuvia pistän tässä ku kerkeen ottamaan, vaan nyt pitäs näkyy, että missä se lintta liikkuu 


X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
mites ton kromimaalin kanssa,kestääkö umpiossa ihan ok? ja kenen valmistajan maalia olette käyttänyt? muovipohjamaalia alle kenties? ja mites noi 124 umpioiden lasit,lähteekö se muoviosa siitä lasista nätisti irti?Jani Haataja kirjoitti:Toinen hyvä vaihtoehto on kromimaali noille umpion pohjille...
Ex w124 300 CE-24
Nykyinen kesävehjes w201 2.5-16v vm.86
Nykyinen kesävehjes w201 2.5-16v vm.86
- MasaMbW124
- Mersumies
- Viestit: 1703
- Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
- Paikkakunta: Tampere [Kangasala]
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Kestää. Maston.mites ton kromimaalin kanssa,kestääkö umpiossa ihan ok? ja kenen valmistajan maalia olette käyttänyt?
Maalataan ainoastaan palanut/hapettunut alue.
Uudet heijastimet ja lasit kuluneitten tilalle on paras ratkaisu.
Ex 124:n laitoin uudet lasit ja korjasin mastonilla heijastin pinnan yläosat. Tuli ihan ok, mutta ei uuden veroset.
joo eli lasit kyllä sain irti umpioista,mutta lasissa kiinni oleva muovi ongelma,epäilin että saako siistiä jälkeä irroittamatta niitä? laitan kuvia joo,kuhan saan edistymäänMasaMbW124 kirjoitti:nätisti lähtee se lasi irti umpiosta muutaman klipsun kun avaa.. paneppas kuvia sitten projektistas.. jos vaikka itekki innostuis laittaan.. kun noi vanhatkaan kuvat ei näytä enään toimivan

Ex w124 300 CE-24
Nykyinen kesävehjes w201 2.5-16v vm.86
Nykyinen kesävehjes w201 2.5-16v vm.86
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Umpionlasia et saa irti jos liimasauma ei petä.Cosander kirjoitti:joo eli lasit kyllä sain irti umpioista,mutta lasissa kiinni oleva muovi ongelma,epäilin että saako siistiä jälkeä irroittamatta niitä? laitan kuvia joo,kuhan saan edistymäänMasaMbW124 kirjoitti:nätisti lähtee se lasi irti umpiosta muutaman klipsun kun avaa.. paneppas kuvia sitten projektistas.. jos vaikka itekki innostuis laittaan.. kun noi vanhatkaan kuvat ei näytä enään toimivan
Se muovi runko on liimattu siihen lasiin kiinni.
Mutta taitaa sekin liima antaa periksi tuolle ajalle eli kovettuu ja irtoaa melkein itsekseen siitä muovista.
Kokeilemalla selviää mutta elä yritä väkisin.
Niin malleissa on varmaan eroja!
E sarjassa ei irtoa mutta vanhemmassa voi irrotakkin niillä klipsuilla.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Manu300cea24 kirjoitti:Umpionlasia et saa irti jos liimasauma ei petä.Cosander kirjoitti:joo eli lasit kyllä sain irti umpioista,mutta lasissa kiinni oleva muovi ongelma,epäilin että saako siistiä jälkeä irroittamatta niitä? laitan kuvia joo,kuhan saan edistymäänMasaMbW124 kirjoitti:nätisti lähtee se lasi irti umpiosta muutaman klipsun kun avaa.. paneppas kuvia sitten projektistas.. jos vaikka itekki innostuis laittaan.. kun noi vanhatkaan kuvat ei näytä enään toimivan
Se muovi runko on liimattu siihen lasiin kiinni.
Mutta taitaa sekin liima antaa periksi tuolle ajalle eli kovettuu ja irtoaa melkein itsekseen siitä muovista.
Kokeilemalla selviää mutta elä yritä väkisin.
Niin malleissa on varmaan eroja!
E sarjassa ei irtoa mutta vanhemmassa voi irrotakkin niillä klipsuilla.
Yritin niitä kyllä niitä ottaa irti mut tuntuu aika lujaa kiinni olevan. eikä viittiny voiman kanssa ruveta niitä rikkomaan,parempi antaa olla kiinni ja kokeilla maalata vaan muovit paikallaan.katotaan mitä tulee

Ex w124 300 CE-24
Nykyinen kesävehjes w201 2.5-16v vm.86
Nykyinen kesävehjes w201 2.5-16v vm.86
- MasaMbW124
- Mersumies
- Viestit: 1703
- Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
- Paikkakunta: Tampere [Kangasala]
nonni,nyt olis kuvia umpioista..onnistumis asteeseen en ole mitenkään päin tyytyväinen,kannattaa ottaa se liimattu muoviosa irti,ei sinne saa muuten väliin menemään maalia mitenkään..niin ainakin teen itse jossain vaihees..
vanha:
[img=http://img242.imageshack.us/img242/5463/mese003qq2.th.jpg]
uusi: [img=http://img109.imageshack.us/img109/4167/mesetindp9.th.jpg]
vanha:
[img=http://img242.imageshack.us/img242/5463/mese003qq2.th.jpg]
uusi: [img=http://img109.imageshack.us/img109/4167/mesetindp9.th.jpg]
Ex w124 300 CE-24
Nykyinen kesävehjes w201 2.5-16v vm.86
Nykyinen kesävehjes w201 2.5-16v vm.86
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
laita ihmees,itsel kävi kans mieles se musta mut sit tulin toiseen tulokseen et kromi parempi..ja juurikin se sumarin kohta on aika helvetin ahdas..ja noi kristalli valot kohtalaisen hintaset,ei vielä ainakaan niin kovaa hinkua ole niitä saada..
Ex w124 300 CE-24
Nykyinen kesävehjes w201 2.5-16v vm.86
Nykyinen kesävehjes w201 2.5-16v vm.86
Messerschmitt kirjoitti:Itse maalasin nuo muoviosat mattamustalla, tuli huomattavasti paremman näköiset kuin vakiovaloista. Leikkasin dremelillä tuon sumarin yläpuolella olevan muovin pois.Vois laittaa vaikka kuvan jos kiinnostaa.
kristallivaloja odotellessa.
olisko sitä kuvaa niistä valoista?
Ex w124 300 CE-24
Nykyinen kesävehjes w201 2.5-16v vm.86
Nykyinen kesävehjes w201 2.5-16v vm.86
Joku puheli kromimaalista, ja ei siis mistään pelleilystä vaan kestävästä kunnon kaksikomponenttimaalista kuten jotkut kypärät ja muistatte ehkä sen yhden kromisen Yamahan...
kromikypärä Suomessakin on pari maalaamoa jotka tällästä tekee. En vaan muista että ketkä. Eräällä tuttavallani on tällainen kypärä ollut 3 vuotta ja kestää säätä siinä missä muutkin automaalit. AInoa "himmennys" on tullut siitä että lakka on naarmuinen, lakan alla kiilto on kuin uusi.
kromikypärä Suomessakin on pari maalaamoa jotka tällästä tekee. En vaan muista että ketkä. Eräällä tuttavallani on tällainen kypärä ollut 3 vuotta ja kestää säätä siinä missä muutkin automaalit. AInoa "himmennys" on tullut siitä että lakka on naarmuinen, lakan alla kiilto on kuin uusi.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Messerschmitt kirjoitti:Noita kunnon maaleja vois kokeilla, nuo "normaalit" kromimaalit on ollu aika surkeita...
joo eipä noilla ihmeeseen kiiltoon pääse,ja ainakaan kyseinen maali mitä käytin ei kestä enää lakkaa päälle,ni aika turhaa työtä kromimaalin kanssa leikkiminen..tulipahan kokeiltua..niin oliko sulla niitä kuvia "mustasta" umpiosta


Ex w124 300 CE-24
Nykyinen kesävehjes w201 2.5-16v vm.86
Nykyinen kesävehjes w201 2.5-16v vm.86
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
CustomCoatings ainakin, tosin kun jälkeä tuli tarkasteltua yhdesta Spoileri-lehdessäkin esitellystä Honda CRX Del Solista, niin eipähän oikeen vakuuttanut, liekö kiillottoman päivän tuotos, vai toimiiko tuo vain pyöreissä pinnoissa?Sergey kirjoitti:Joku puheli kromimaalista, ja ei siis mistään pelleilystä vaan kestävästä kunnon kaksikomponenttimaalista kuten jotkut kypärät ja muistatte ehkä sen yhden kromisen Yamahan...
kromikypärä Suomessakin on pari maalaamoa jotka tällästä tekee. En vaan muista että ketkä....
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
No jos sen tekee kunnolla ja oikein niin ei kyllä erota maalattua kromatusta, oli pinta minkä mallinen tahansa. Jos on himmeä/kiilloton, on tehty maalattaessa virhe. Suomalaisista maalaamoista en juurikaan tiedä/tunne kun tästä Ahvenanmaaltahan on pikkusen lyhyempi matka ruotsiin. Täällä paikallisesti on noita tuossa maalaamolla joitakin juttuja maalailtu.Juhis. kirjoitti:CustomCoatings ainakin, tosin kun jälkeä tuli tarkasteltua yhdesta Spoileri-lehdessäkin esitellystä Honda CRX Del Solista, niin eipähän oikeen vakuuttanut, liekö kiillottoman päivän tuotos, vai toimiiko tuo vain pyöreissä pinnoissa?
Kunnon kromimaalit kestää lakkaa, ja ne pitääkin lakata. Ja siis toimivat ihan samalla tavoin kuin tavallinen automaali. Väri alle, lakka päälle. Ja kuten jo sanoinkin, kestää ihan samalla tavalla kuin muutkin automaalit. Mutta poikkeuksena on se, että kromimaali ei anna MITÄÄN anteeksi. painauma joka mattapinnassa ei edes näkyisi, tavallisessa näkyisi ehkä tietystä kulmasta, oikein loistaa kromipinnassa.Cosander kirjoitti:joo eipä noilla ihmeeseen kiiltoon pääse,ja ainakaan kyseinen maali mitä käytin ei kestä enää lakkaa päälle,ni aika turhaa työtä kromimaalin kanssa leikkiminen
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Messerschmitt kirjoitti:Siinä-->
http://i122.photobucket.com/albums/o263 ... tvalot.jpg
olishan vaan pitäny vetää mustaks ne alunperin,irti uudestaan..kiitän kuvista..
Ex w124 300 CE-24
Nykyinen kesävehjes w201 2.5-16v vm.86
Nykyinen kesävehjes w201 2.5-16v vm.86
vhkala kirjoitti:Eikös tuo rautakaupoista saatava "kromiteippi" ole alumiinia , ainakin mitä on joskus noita ilmastointeihin tullu jokunen metri liimattua ??
on se,mut itseä ei vakuuttanut sen pinta,ryppyjen pelossa päädyin maalaamiseen..eikä se kiillä kuitenkaan samanlailla ku kromi

Ex w124 300 CE-24
Nykyinen kesävehjes w201 2.5-16v vm.86
Nykyinen kesävehjes w201 2.5-16v vm.86
TIMO T T kirjoitti:Totanoin
Minkälainen lopputulos tulisi jos käyttäisi kultausta. Lehtikultaa jota käytetään esim kirkon kupolien kultaamiseen. Ellen väärin muista, niin lehtikultaa saa myös valkokultaisena. Kulta ainakin muotuotuu saumattomasti eikä hapetu...
niin,mut näytti sen verran hyvältä mustana noi umpiot,et kyl sellaiset täytyy tehdä

Ex w124 300 CE-24
Nykyinen kesävehjes w201 2.5-16v vm.86
Nykyinen kesävehjes w201 2.5-16v vm.86