W210 Lämmityslaite sekoilee

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
V-M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ke 27.07.2005 00:01
Paikkakunta: Ylitornio

W210 Lämmityslaite sekoilee

Viesti Kirjoittaja V-M »

W210 320CDI vm-00 ei automaatti ilmastointia, webasto.
Elikkä lämmityslaite ei puhaltanut alkuun ollenkaan ja nyt puhaltaa koko ajan täysillä. Ei sammu vasta kuin akun kengän irroituksella.. Missähän mahdollinen vika, säätimet päästää virrat läpi vaiko moottorilla häikkää?
E320CDI
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3299
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja jysi »

Taitaa olla regulaattori kärähtänyt, tai moottorin maapiuha regulaattorista irti ja ottaa runkoon. Tai sitten on regulaattori lähtiessään sulattanut eristeen.
V-M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ke 27.07.2005 00:01
Paikkakunta: Ylitornio

Viesti Kirjoittaja V-M »

Nähtävästi se on tuo etuvastus. Mitenkäs se mitataan ja mitä arvoja pitäisi näyttää.. jos joku kehtaisi opastaa kun ei nuo sähköjutut ole lapasessa.. :D
E320CDI
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3299
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja jysi »

V-M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ke 27.07.2005 00:01
Paikkakunta: Ylitornio

Viesti Kirjoittaja V-M »

Jeps, etuvastus se oli. kiitokset jysille vinkistä.
eikä ollut edes kallista, 110 euroa hellan vastus tarvikeliikkeestä. Alkuperäinen olisi ollut 370 euroa :shock:
E320CDI
Muro
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ke 04.10.2006 08:12
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Muro »

Mistähän sitten mahtaisi johtua semmoinen vika kun lämmitys-/ilmastointilaite saa semmoisia ihmeellisiä "kohtauksia", että välillä se saattaa hetkellisesti intoutua puhaltamaan erittäin lujaa ja sitten heti puhallusnopeus putoaa takaisin normaalitasolle? Digitaalinäytössä puhalluksen voimakkuudenosoitin ei muutu, mutta puhallin kyllä pyörii tosiaankin eri nopeudella vähän aikaa. Jos laitat laitteen "käsikäytölle" tätä ominaisuutta ei ilmene. Sitä esiintyy vain automaatin hoitaessa puhallinnopeutta.

Toisaalta ilmeisesti sisätilanlämmitin sotkee tuota automaattia jonkin verran. Tänä aamunakin auto oli aika lämmin liikkeelle lähtiessä, kun sisätilanlämmitin oli sen lämmittänyt. Moottori ehti lämpiämään jo melkein normaalilämpöön, mutta siltikään automaattitoiminnolla oleva lämmityslaite ei alkanut puhaltamaan autoon lämmintä ilmaa. Käytin laitetta hetken käsikäytöllä ja säätelin puhallinnopeutta edestakaisin ja vaihdoin sitten taas automaatille. Tämän jälkeen se tuntui toimivan kuten pitääkin. Missäköhän mättää? :?

Ja jos mättää niin kalliiksi taitaa tulla! :D
W210 E220 CDI -01
Avatar
kualeppi2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ke 25.10.2006 12:33
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kualeppi2 »

oliskohan tuo sisä ilmanlämpötilan tunnistin joka reistailee??
Kysäiseppäs manulta muistaakseni oli samanlainen vika ja oli tunnistimessa vikaa ja joku vastus mennyt tunnistimen moottorilta jos en väärin muista... :oops:

Manu300cea24
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Joko selvisi mikä oli vikana?
Muro
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ke 04.10.2006 08:12
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Muro »

Nostetaan noin 2 vuotta vanha juttu uudestaan esiin. Ilmastointi- ja lämmityslaitteen sekoilu siirtyi historiaan. Ensimmäinen toimenpide oli ilmastointijärjestelmän kunnostaminen, jolloin ilmastointi lakkasi antamasta mitä milloinkin virhekoodeja järjestelmälle ja tämä taas sekoitti laitetta. Vuota kenno ja yksi putki vaihdettiin. Tämän jälkeen vaihdettiin kiertovesipumppu, koska "pätkivä" pumppu herjasi myös virhekoodeja järjestelmälle ja sen kerrottiin sekoittavan automaattisäätöä. Viimeisenä vaihdettiin vielä etuvastus, jonka jälkeen saatiin 7 puhallusnopeudesta muutkin kuin tehot 3 ja 4 käyttöön.
W210 E220 CDI -01
Vastaa Viestiin