W210 Lämmityslaite sekoilee
W210 Lämmityslaite sekoilee
W210 320CDI vm-00 ei automaatti ilmastointia, webasto.
Elikkä lämmityslaite ei puhaltanut alkuun ollenkaan ja nyt puhaltaa koko ajan täysillä. Ei sammu vasta kuin akun kengän irroituksella.. Missähän mahdollinen vika, säätimet päästää virrat läpi vaiko moottorilla häikkää?
Elikkä lämmityslaite ei puhaltanut alkuun ollenkaan ja nyt puhaltaa koko ajan täysillä. Ei sammu vasta kuin akun kengän irroituksella.. Missähän mahdollinen vika, säätimet päästää virrat läpi vaiko moottorilla häikkää?
E320CDI
Tuosta voisi olla apua: http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... sc&start=0
Mistähän sitten mahtaisi johtua semmoinen vika kun lämmitys-/ilmastointilaite saa semmoisia ihmeellisiä "kohtauksia", että välillä se saattaa hetkellisesti intoutua puhaltamaan erittäin lujaa ja sitten heti puhallusnopeus putoaa takaisin normaalitasolle? Digitaalinäytössä puhalluksen voimakkuudenosoitin ei muutu, mutta puhallin kyllä pyörii tosiaankin eri nopeudella vähän aikaa. Jos laitat laitteen "käsikäytölle" tätä ominaisuutta ei ilmene. Sitä esiintyy vain automaatin hoitaessa puhallinnopeutta.
Toisaalta ilmeisesti sisätilanlämmitin sotkee tuota automaattia jonkin verran. Tänä aamunakin auto oli aika lämmin liikkeelle lähtiessä, kun sisätilanlämmitin oli sen lämmittänyt. Moottori ehti lämpiämään jo melkein normaalilämpöön, mutta siltikään automaattitoiminnolla oleva lämmityslaite ei alkanut puhaltamaan autoon lämmintä ilmaa. Käytin laitetta hetken käsikäytöllä ja säätelin puhallinnopeutta edestakaisin ja vaihdoin sitten taas automaatille. Tämän jälkeen se tuntui toimivan kuten pitääkin. Missäköhän mättää?
Ja jos mättää niin kalliiksi taitaa tulla!
Toisaalta ilmeisesti sisätilanlämmitin sotkee tuota automaattia jonkin verran. Tänä aamunakin auto oli aika lämmin liikkeelle lähtiessä, kun sisätilanlämmitin oli sen lämmittänyt. Moottori ehti lämpiämään jo melkein normaalilämpöön, mutta siltikään automaattitoiminnolla oleva lämmityslaite ei alkanut puhaltamaan autoon lämmintä ilmaa. Käytin laitetta hetken käsikäytöllä ja säätelin puhallinnopeutta edestakaisin ja vaihdoin sitten taas automaatille. Tämän jälkeen se tuntui toimivan kuten pitääkin. Missäköhän mättää?

Ja jos mättää niin kalliiksi taitaa tulla!

W210 E220 CDI -01
Nostetaan noin 2 vuotta vanha juttu uudestaan esiin. Ilmastointi- ja lämmityslaitteen sekoilu siirtyi historiaan. Ensimmäinen toimenpide oli ilmastointijärjestelmän kunnostaminen, jolloin ilmastointi lakkasi antamasta mitä milloinkin virhekoodeja järjestelmälle ja tämä taas sekoitti laitetta. Vuota kenno ja yksi putki vaihdettiin. Tämän jälkeen vaihdettiin kiertovesipumppu, koska "pätkivä" pumppu herjasi myös virhekoodeja järjestelmälle ja sen kerrottiin sekoittavan automaattisäätöä. Viimeisenä vaihdettiin vielä etuvastus, jonka jälkeen saatiin 7 puhallusnopeudesta muutkin kuin tehot 3 ja 4 käyttöön.
W210 E220 CDI -01