Muutoskatsastus. Vielä kerran pojat.

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Ama
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: La 08.11.2003 11:56
Paikkakunta: Luonais-Häme Forssa

Muutoskatsastus. Vielä kerran pojat.

Viesti Kirjoittaja Ama »

Eli jos sattuis olemaan sellanen 300CE 24V -91 ja se sattuis olemaan vähäpäästöinen niin voiko siihen laittaa 3L 24V tiisseli koneen?
Ja millä ehdoilla?
Vito myyty.
Tilalla 300E (W124)
JuhoL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 240
Liittynyt: La 12.08.2006 18:47
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Vähäpäästöiseen käytännössä mahotonta koska ei kukkaan luultavasti ala maksamaan niistä VTTn päästötesteistä niin montaa eurua!! €€€€!!

Asia olisi erinlainen jos coupea olisi saanu tehtaan tekemänä tuolla 24v tiisseli tekniikalla..
Käsittääkseni näin. Joku viisaampi vahvistakoon/valaiskoon! :lol:
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12761
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

oiskohan se nyt mennyt niin että jos tuo 91 auto on vähäpäästöinen, niin siihen voi laittaa vähäpäästöinen kiisselin. Ahtaa,cooleroida yms. sitä ei voi, ilman noita vtt:n juttuja.

Korjatkaa jos meni metsään tämäkin :lol:
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5426
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Muutoskatsastus. Vielä kerran pojat.

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Ama kirjoitti:Eli jos sattuis olemaan sellanen 300CE 24V -91 ja se sattuis olemaan vähäpäästöinen niin voiko siihen laittaa 3L 24V tiisseli koneen?
Ja millä ehdoilla?
Katastuskonttorillahan niitten pitäis tuo tietää. Sit kun otat sen tiedon vielä kirjallisena niin jatkossakaan ei ongelmia tule jos muutostöihin ryhdyt
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Re: Muutoskatsastus. Vielä kerran pojat.

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Jari Ke kirjoitti:
Ama kirjoitti:Eli jos sattuis olemaan sellanen 300CE 24V -91 ja se sattuis olemaan vähäpäästöinen niin voiko siihen laittaa 3L 24V tiisseli koneen?
Ja millä ehdoilla?
Katastuskonttorillahan niitten pitäis tuo tietää. Sit kun otat sen tiedon vielä kirjallisena niin jatkossakaan ei ongelmia tule jos muutostöihin ryhdyt
Eivät anna kirjallisena mitään. Eli omalla riskillä.

Aikanaan kun kysyin asiaa niin sanottiin AKE:lta että vähäpäästöisyys ei ole moottorikohtainen, vaan moottori, vaihteisto ja korikohtainen. Eli vaikka OM606 on vähäpäästöinen väyrysessä, niin AKE:n mielestä se ei ole vähäpäästöinen W124:sessa jossa on eri ilmasvastus ja erilainen vaihteisto jne.

VTT kutsuu jos autosta haluaa oikeasti laillisen. Se että se menee muustoskatsastuksesta läpi ei ole mikään sen tarinan loppu jos AKE innostuu autoa tutkimaan tai vedät sen pöpelikköön ja luulet että vakuutusyhtiö korvaakin jotain.
Ama
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: La 08.11.2003 11:56
Paikkakunta: Luonais-Häme Forssa

Viesti Kirjoittaja Ama »

Juuri tätä meinasin.

Se ei ole mikään suuri ongelma saada sitä leimaan sillä tiiselikoneella.
Mutta tarkoitus olis ettei tulis mitään seuraamuksia jatkossa.

Eli valitsen vähän vanhemman korin.
Vito myyty.
Tilalla 300E (W124)
Vastaa Viestiin