124 Riisselin surkeet ajovalot

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Niin nyt taisin käsittää vasta oikein :!:
Elikkäs olet vahannut ihan umpion lasia ulkopuolelta vissiin?
Se kyllä auttaa eikä naarmuta.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies

vhkala kirjoitti:Vikavalon polttimo pois ja tutkii itse onko lamput ulkona kunnossa , niin se on ennenkin tehty :D
Ihan asian vierestä kysymys.
Onko sulla tuossa autossa mitkä polttimot kun on niin veikeen siniset?
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Oula
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Oula »

Olen kiillottannu heijastimia ihan tavallisella vahalla trasselilla ja net ovat todella kirkastuneet , just sellainen harmaantuma on lähtenny pois .
Kestosta ei tietoa kun tuli pirssi myytyä .

Siis olet umpion heijastin pinnat vahannut?
Tuota kun mitä itse olen umpion heijastin pintoja pyyhkinyt niin ne on välittömästä suht naarmuilla vaikka ei ole pölyä tai muut paskaa pinnassa.
Ja vielä sellaisella materiaalilla mikä ei varmasti naarmuta (tai ainakaan ei pitäisi).
Luulisin että se vaha tuon lämmön kanssa rupeisi jollakin tapaa kyllä näkymään heijastin pinnassa?
Tuon on kyllä mulle ihan uutta. :shock:[/quote]

enhän mie tässä joutavia höpise !
Viimeks oli kyse Toyota Terselin umpioista jopa kummastakin samalla kertaa .

Tästä ei sit kerrota muillen ! Nääs oli auto katsastuksessa ja moitti himmenneitä heijastimia enkä vanhukseen löytänny ko hirveen kalliita koko umpioita . Miepä sit irrotin lasit ja katoin ja muitaakseni ihan sormella pyyhkäisin heijastinta ja huomasin et se samentuma irtoo siittä pinnasta .
Mitähän lienee sit ollutkaan . Tietty sormen jälki sit jäi . Sitten vaan miettiin et milläs koettas ja korrekin mitälienee tavallista vahaa ollu pullon pohjalla .
Eikä pinta naarmuttunnu ja usseita kuukausia vie sillä ajelin ja syksystä oli kyse et ois varmaa huomannu jos olisivat pilaantuneet .
Ja katsastusmies kysy et uudetko laitoit umpiot ? mie että :"ei ku heijastimet ", sain halavalla .
316 cdi
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies

Kuullostaa silti aika uskomattomalle että heijastimia vahataan mutta tapansa kullakin.
Kun ainakin heijastimiin mihin ite olen törmännyt niin ne on tosi herkät kosketukselle yms.
Eikä tätä kommenttia tarvii v****na ottaa.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Wikke
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Mie kokeilin valojen parannusprojektin yhteydessä puhdistaa heijastimia. Fairyvedellä pesin ja paineilmalla kuivasin. Eivätkä tienneet mitään vaikka luutullakin hinkkasi. Olen lukenut foorumilta että joissakin autoissa kromaukset on murenneet kynsiin, näin ei siis tapahdu ainakaan Mersun tapauksessa. Toki kannattaa varovasti kokeilla ensin. Pahimmista tummumista ei pääse eroon kuin ostamalla uudet heijastimet.
1991 420 SE
Oula
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

ei tässä palkokasveja olla sieraimiin ottamas olleskaan .
Tuo Korrekin parusvaha on vaan niin helevetinmoista lian irrottajaa ko sillä hinkkaa nii melekeen mikä vaan lähtee .
niitä heijastimiakaan niinkään kiillottaa tarvinnu vaan siinoli jotai ainetta heijastimen pinnalla .
Oliko sit sillo jotain lamppuja mistä irtos jotain kiinnityspakkelia ? Ei muista ko jo jonkuvverran aikaa
316 cdi
Oula
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

tuolleen men polttimo ku bilteman johtosarjan releet alkoi polttamaan valoja niinkun sattui .
Eipä ollu pitkäikäiset releet .
siirrytään menetelmään B ja tehdään ite uudet johdotukset ja releet Kuva
316 cdi
Vastaa Viestiin