230ce -87 HC-arvot taivaissa (ongelma ratkes)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Elmo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: La 19.03.2005 08:44
Paikkakunta: Metsolan provinssi, Kotka

230ce -87 HC-arvot taivaissa (ongelma ratkes)

Viesti Kirjoittaja Elmo »

Kone on siis tuo ykspisteruiskullinen 8-tappinen tehopesä

HC- arvot 1200, kaikki muut ihan täydellistä hipovissa lukemissa, Sytytys käyty läpi , Tulpat, tulpanjohdot, virranjakajan kansi ja pyörijä vaihdettu, säädelty vähän jokalähtöön konetta, muttei vaan arvot satu kohdilleen.

Jos syöttöä säätelee, niin HC:n tippuessa raja-arvoihin, käy kone jo senvertalaihalla, ettei uskalla siihen jättää lähellekkään.

Ehdotuksia otetaan vastaan.

[edit] Otsikko
Viimeksi muokannut Elmo, Ti 21.11.2006 20:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W-124 230CE -87 (karvalakkimalli)

Kyllä saksalaiset autoja osaa tehdä, muttei ooppeleita
Verottaja.com - sinne ne rahat menneet on!
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Jos katastukseen meinaat arvoja saada kohdalleen niin Sinolia tankkiin.
Noin 10l bensaa ja 1litra Sinolia.
Sillä on ennenkin vanhempia autoja saatu leimattua. :lol:

Muuta neuvoo ei ole mulla tarjolla.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Elmo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: La 19.03.2005 08:44
Paikkakunta: Metsolan provinssi, Kotka

Viesti Kirjoittaja Elmo »

Pitänee pistää korvantaa :lol:
Mut vianetsintään lähinnä tuota jelppiä tarviais, eikä oikeen viittis tuota tonne V-Liikkeeseenkään kärrätä, tulee pian kalliiksi semmonen.
W-124 230CE -87 (karvalakkimalli)

Kyllä saksalaiset autoja osaa tehdä, muttei ooppeleita
Verottaja.com - sinne ne rahat menneet on!
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Tuo HC:han on niitä palamattomia hiilivetyjä.
Elikkä se siellä ei pala polttoaine nyt kunnolla.
Joskus on auttanut jos rikastaa hiukan seosta.
Olisko imuvuoto jossain?
Jarrujen puhdistus spray ja starttipilotti on sen selvittämiseen hyvä aine.
Koneen käydessä suhauttaa sinne tänne missä kuvittelis vian olevan ja jos kierrokset pomppaa niin vuoto kyllä löytyy sillon sieltä.
Viimeksi muokannut Manu300cea24, To 09.11.2006 21:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Tuli tällänen asia mieleen

Korjasin ja uusein pakoputkea ja laitoin samalla simonsin takapöntön (1 sisäänmeno ja 2 ulostuloa). Päästöjä mitatessa piti toinen ulostulo tukkia, koska pönttö ilmeisteti toimii niin, että vetää toisesta ilmaa sisään ja toisesta vaan tulee pakokaasut.
Ne kyl tais olla happiarvot kun meni todella paljon yli, jos ei tukkinut toista ulostuloa. Pakokaasuja mitatessa olisi täytyny olla takapönttöä pitempi mittakeppi.
Toisen puolen ulostulo putki musta ja toinen kiiltää vielä joka myös kertoo sen, ettei toisesta pahemmin pakokaasuja tule..
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

jupehalm kirjoitti:Tuli tällänen asia mieleen

Korjasin ja uusein pakoputkea ja laitoin samalla simonsin takapöntön (1 sisäänmeno ja 2 ulostuloa). Päästöjä mitatessa piti toinen ulostulo tukkia, koska pönttö ilmeisteti toimii niin, että vetää toisesta ilmaa sisään ja toisesta vaan tulee pakokaasut.
Ne kyl tais olla happiarvot kun meni todella paljon yli, jos ei tukkinut toista ulostuloa. Pakokaasuja mitatessa olisi täytyny olla takapönttöä pitempi mittakeppi.
Toisen puolen ulostulo putki musta ja toinen kiiltää vielä joka myös kertoo sen, ettei toisesta pahemmin pakokaasuja tule..
Joo se on ollu sitä jäännöshappee mitä ne on tukkinut ( O2).
Eli siitä näkee suoraan vuotaako putki kuinka paljon.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Elmo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: La 19.03.2005 08:44
Paikkakunta: Metsolan provinssi, Kotka

Viesti Kirjoittaja Elmo »

juu imuvuodot on tullu testattua, muttei ilmenny mitään vuotoja.

Seuraavaks pitänee testata, pitääkö sylinterit painetta, sitten melkeestään alkaa ideat loppumaan...
W-124 230CE -87 (karvalakkimalli)

Kyllä saksalaiset autoja osaa tehdä, muttei ooppeleita
Verottaja.com - sinne ne rahat menneet on!
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kuluneet suuttimet voi aiheuttaa vaikka mitä.. Jos polttoaine ei pisaroidu kunnolla niin ei se myöskään pala täydellisesti.

Ja nus nus.. Se on nelipiste ruisku. :D
Avatar
Elmo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: La 19.03.2005 08:44
Paikkakunta: Metsolan provinssi, Kotka

Viesti Kirjoittaja Elmo »

eipäleipä, kun tää on tää varttikaasari.
W-124 230CE -87 (karvalakkimalli)

Kyllä saksalaiset autoja osaa tehdä, muttei ooppeleita
Verottaja.com - sinne ne rahat menneet on!
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Elmo kirjoitti:eipäleipä, kun tää on tää varttikaasari.
Mikähän lie "varttikaasari"? Kyllä tosiasia on, että nelipisteruisku on 230E:ssa, joka pytylle kun on oma suuttimensa. :!:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

124koppasista ainoastaan 200:sta bensaa on tehty kaasarilla. Muut on ruiskuja ja (neloskoneet) neljällä suuttimella olevia :D Ja varsinkaan coupea ei ole ikuna tehty kaasarilla.. Eli se on KE-jetronicillä ja siten nelipiste kampe. :D
Avatar
Elmo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: La 19.03.2005 08:44
Paikkakunta: Metsolan provinssi, Kotka

Viesti Kirjoittaja Elmo »

siinätapauksessa on jännimmännäkönen nelipisteruisku, mitä oon ikinä nähny, koska ihan on ykspisteruiskunnäkönen ja v-liikkeestäkin löytyy ykspisteruiskun tiedot, kun sieltä on osia haeskellut.
W-124 230CE -87 (karvalakkimalli)

Kyllä saksalaiset autoja osaa tehdä, muttei ooppeleita
Verottaja.com - sinne ne rahat menneet on!
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Onko se joku "kunikaallinen" Pierupurkki sitten?
Ex BMW:ssä oli tollanen bierburgin kaasutin helvetti systeemi.
Ja toimi :lol: :shock: :roll: :twisted: :!: :?:
No ei oikeen. :lol:

Mutta ääni menee kyllä ruiskun puolelle eli K-jet
Viimeksi muokannut Manu300cea24, To 09.11.2006 23:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Käykö kone muuten ihan hyvin?

Vuotava pakoventtiili voisi nostaa arvoja :?: Sen näkee sitten kun mittailet paineita..

Koneen käynti ääni kyllä olisi sellainen sutkutuksen :lol: omainen, jos pako venttiili vuotaisi.
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

jupehalm kirjoitti:Käykö kone muuten ihan hyvin?

Vuotava pakoventtiili voisi nostaa arvoja :?: Sen näkee sitten kun mittailet paineita..

Koneen käynti ääni kyllä olisi sellainen sutkutuksen :lol: omainen, jos pako venttiili vuotaisi.
Niin sekin on yksi mahdollisuus ja niistä pa***sta päästä jos vika on siellä.
Sillä vaan että teettää enemmän töitä.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Elmo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: La 19.03.2005 08:44
Paikkakunta: Metsolan provinssi, Kotka

Viesti Kirjoittaja Elmo »

Vähän kuullostais, niinku sillointällöin jättäis jostaanvälistä sytyttämättä, mut sillai tosi epäsäännöllisesti ja moottori "värisee" tavallista enemmän (heilunta isompaa, kun normaalisti tyhjäkäynnillä) mut kierroksilla ei havaitse minkäänlaista liikettä moottorissa.
W-124 230CE -87 (karvalakkimalli)

Kyllä saksalaiset autoja osaa tehdä, muttei ooppeleita
Verottaja.com - sinne ne rahat menneet on!
Avatar
kualeppi2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ke 25.10.2006 12:33
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kualeppi2 »

Manu300cea24 kirjoitti:Tuo HC:han on niitä palamattomia hiilivetyjä.
Elikkä se siellä ei pala polttoaine nyt kunnolla.
Joskus on auttanut jos rikastaa hiukan seosta.
Olisko imuvuoto jossain?
Jarrujen puhdistus spray ja starttipilotti on sen selvittämiseen hyvä aine.
Koneen käydessä suhauttaa sinne tänne missä kuvittelis vian olevan ja jos kierrokset pomppaa niin vuoto kyllä löytyy sillon sieltä.
Yhtyisin manun epäilyyn. Onkos co arvo kuinkakin alhainen?
Kokeileppas rikastaa seosta, silloin yleensä tippuu HC.
Jos kerran on kaasutin niin tarkasta huolella imusarjan ja kaasuttimen välinen kumilaippa. On yleensä halki ja et välttämättä huomaa ennen kuin otat kaasuttimesta kiinni ja taivuttelet, mutta en tarkoita mahdottomia voimia... pilotti on iso apu vuotoja paikallistettaessa. Pelkät puristuspaineiden mittaus ei välttämättä kerro koko totuutta kannattaa kokeilla myös ohi vuotomittarilla (paineet voivat päästä 2:n ja 3:nen sylinterin välillä liikkumaan ilman että se näkyy puristus paineissa (männät yhtäaikaa ylhäällä).
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Elmo kirjoitti:Vähän kuullostais, niinku sillointällöin jättäis jostaanvälistä sytyttämättä, mut sillai tosi epäsäännöllisesti ja moottori "värisee" tavallista enemmän (heilunta isompaa, kun normaalisti tyhjäkäynnillä) mut kierroksilla ei havaitse minkäänlaista liikettä moottorissa.
Tuo kuulostaisi sytty häiriölle nuo värinät ja epäsäännöllinen käynti.
Kaikesta huolimatta vaikka on vaihdettu sytty palikkaa.
Mutta tietääkseni myös venttiili vika aiheuttaa suunnilleen samoja oireita.
Niin ja joskus on vena vikakin löydetty aika yksinkertaisesti kun laittaa paperilapun pakoputken päähän käydessä.
Jos pakovena vuskaa niin se imaisee sillon tällöin paperilappua pakoputkeen ja jos ei ole vena vikaa niin sillonhan se puhaltaa koko ajan eikä ime putkeen päin.

Mutta tämäkin testi olisi laitettava myytinmurtajille testii. 8)
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
kualeppi2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ke 25.10.2006 12:33
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kualeppi2 »

Manu300cea24 kirjoitti:
Elmo kirjoitti:Vähän kuullostais, niinku sillointällöin jättäis jostaanvälistä sytyttämättä, mut sillai tosi epäsäännöllisesti ja moottori "värisee" tavallista enemmän (heilunta isompaa, kun normaalisti tyhjäkäynnillä) mut kierroksilla ei havaitse minkäänlaista liikettä moottorissa.
Tuo kuulostaisi sytty häiriölle nuo värinät ja epäsäännöllinen käynti.
Kaikesta huolimatta vaikka on vaihdettu sytty palikkaa.
Mutta tietääkseni myös venttiili vika aiheuttaa suunnilleen samoja oireita.
Niin ja joskus on vena vikakin löydetty aika yksinkertaisesti kun laittaa paperilapun pakoputken päähän käydessä.
Jos pakovena vuskaa niin se imaisee sillon tällöin paperilappua pakoputkeen ja jos ei ole vena vikaa niin sillonhan se puhaltaa koko ajan eikä ime putkeen päin.

otetaanko Manu tuo aihe testaukseen??? Ois se civicin katiska hallilla? Ajettas ensin jäällä ja sitten testaamaan kaikkea mukavaa ja lopuksi joku romuautolla hakemaan kuusankoskelle...?
Mutta tämäkin testi olisi laitettava myytinmurtajille testii. 8)
Avatar
kualeppi2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ke 25.10.2006 12:33
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kualeppi2 »

oisko kannatusta ottaa tässä vaiheessa seostulppa käyttöön?
Sillä ainakin näkis onko yhdestä vai useammasta sylinteristä kysymys?
Kaverilla oli amatsoni jonka kolmospytty sai vasta >3000rpm soossia...
Tulpalla näkee palamisen värin josta voi päätellä seoksen ja sen palamisen värin perusteella... Lieneeko kenelläkään kaverillasi kyseistä kapistusta?
Voi löytyä joltain mobilistiharrastajalta...
Avatar
Elmo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: La 19.03.2005 08:44
Paikkakunta: Metsolan provinssi, Kotka

Viesti Kirjoittaja Elmo »

Vika taisi löytyä, imuvuoto joko suuttimen :oops: tai imusarjan laipanvälistä.
Toi Starttispray oli kyllä hyvä idea tuohon hommaan.

Ja niinku tarkkaavaisimmat evti jo huomata, niin myönnän olleeni väärässä (eikä paljoa hävetä) :oops: Jonkinnäkönen ruiskuhan tuo tosissaan onkin, en kyllä ihan täysinväärässä ollut, en o kyl tuonlaista ruiskua vielä ennen nähnyt. :oops:

Kuitenkin, toivottavasti tuo nyt ratkaisi tän onkelman, saa nyt nähdä.
W-124 230CE -87 (karvalakkimalli)

Kyllä saksalaiset autoja osaa tehdä, muttei ooppeleita
Verottaja.com - sinne ne rahat menneet on!
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Erikoisen näköisen siitä tekee se että se on mekaaninen ruisku. :D

Eli käy ja kukkuu vaikka ruiskun ohjaukselta katkaisisi johdot. :D
Avatar
Elmo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: La 19.03.2005 08:44
Paikkakunta: Metsolan provinssi, Kotka

Viesti Kirjoittaja Elmo »

Juu ja vian syyhän oli *rumpujen pärinää* P*skana oleva lambda-anturi, nyt arvot normaalit, HC-putos vähän rapiaan saturaiseen.

Kiitoksia kaikille avusta ja vaivannäöstä.
W-124 230CE -87 (karvalakkimalli)

Kyllä saksalaiset autoja osaa tehdä, muttei ooppeleita
Verottaja.com - sinne ne rahat menneet on!
Vastaa Viestiin