230ce -87 HC-arvot taivaissa (ongelma ratkes)
- Elmo
- Vakiokalustoa
- Viestit: 96
- Liittynyt: La 19.03.2005 08:44
- Paikkakunta: Metsolan provinssi, Kotka
230ce -87 HC-arvot taivaissa (ongelma ratkes)
Kone on siis tuo ykspisteruiskullinen 8-tappinen tehopesä
HC- arvot 1200, kaikki muut ihan täydellistä hipovissa lukemissa, Sytytys käyty läpi , Tulpat, tulpanjohdot, virranjakajan kansi ja pyörijä vaihdettu, säädelty vähän jokalähtöön konetta, muttei vaan arvot satu kohdilleen.
Jos syöttöä säätelee, niin HC:n tippuessa raja-arvoihin, käy kone jo senvertalaihalla, ettei uskalla siihen jättää lähellekkään.
Ehdotuksia otetaan vastaan.
[edit] Otsikko
HC- arvot 1200, kaikki muut ihan täydellistä hipovissa lukemissa, Sytytys käyty läpi , Tulpat, tulpanjohdot, virranjakajan kansi ja pyörijä vaihdettu, säädelty vähän jokalähtöön konetta, muttei vaan arvot satu kohdilleen.
Jos syöttöä säätelee, niin HC:n tippuessa raja-arvoihin, käy kone jo senvertalaihalla, ettei uskalla siihen jättää lähellekkään.
Ehdotuksia otetaan vastaan.
[edit] Otsikko
Viimeksi muokannut Elmo, Ti 21.11.2006 20:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W-124 230CE -87 (karvalakkimalli)
Kyllä saksalaiset autoja osaa tehdä, muttei ooppeleita
Verottaja.com - sinne ne rahat menneet on!
Kyllä saksalaiset autoja osaa tehdä, muttei ooppeleita
Verottaja.com - sinne ne rahat menneet on!
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Tuo HC:han on niitä palamattomia hiilivetyjä.
Elikkä se siellä ei pala polttoaine nyt kunnolla.
Joskus on auttanut jos rikastaa hiukan seosta.
Olisko imuvuoto jossain?
Jarrujen puhdistus spray ja starttipilotti on sen selvittämiseen hyvä aine.
Koneen käydessä suhauttaa sinne tänne missä kuvittelis vian olevan ja jos kierrokset pomppaa niin vuoto kyllä löytyy sillon sieltä.
Elikkä se siellä ei pala polttoaine nyt kunnolla.
Joskus on auttanut jos rikastaa hiukan seosta.
Olisko imuvuoto jossain?
Jarrujen puhdistus spray ja starttipilotti on sen selvittämiseen hyvä aine.
Koneen käydessä suhauttaa sinne tänne missä kuvittelis vian olevan ja jos kierrokset pomppaa niin vuoto kyllä löytyy sillon sieltä.
Viimeksi muokannut Manu300cea24, To 09.11.2006 21:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Tuli tällänen asia mieleen
Korjasin ja uusein pakoputkea ja laitoin samalla simonsin takapöntön (1 sisäänmeno ja 2 ulostuloa). Päästöjä mitatessa piti toinen ulostulo tukkia, koska pönttö ilmeisteti toimii niin, että vetää toisesta ilmaa sisään ja toisesta vaan tulee pakokaasut.
Ne kyl tais olla happiarvot kun meni todella paljon yli, jos ei tukkinut toista ulostuloa. Pakokaasuja mitatessa olisi täytyny olla takapönttöä pitempi mittakeppi.
Toisen puolen ulostulo putki musta ja toinen kiiltää vielä joka myös kertoo sen, ettei toisesta pahemmin pakokaasuja tule..
Korjasin ja uusein pakoputkea ja laitoin samalla simonsin takapöntön (1 sisäänmeno ja 2 ulostuloa). Päästöjä mitatessa piti toinen ulostulo tukkia, koska pönttö ilmeisteti toimii niin, että vetää toisesta ilmaa sisään ja toisesta vaan tulee pakokaasut.
Ne kyl tais olla happiarvot kun meni todella paljon yli, jos ei tukkinut toista ulostuloa. Pakokaasuja mitatessa olisi täytyny olla takapönttöä pitempi mittakeppi.
Toisen puolen ulostulo putki musta ja toinen kiiltää vielä joka myös kertoo sen, ettei toisesta pahemmin pakokaasuja tule..
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Joo se on ollu sitä jäännöshappee mitä ne on tukkinut ( O2).jupehalm kirjoitti:Tuli tällänen asia mieleen
Korjasin ja uusein pakoputkea ja laitoin samalla simonsin takapöntön (1 sisäänmeno ja 2 ulostuloa). Päästöjä mitatessa piti toinen ulostulo tukkia, koska pönttö ilmeisteti toimii niin, että vetää toisesta ilmaa sisään ja toisesta vaan tulee pakokaasut.
Ne kyl tais olla happiarvot kun meni todella paljon yli, jos ei tukkinut toista ulostuloa. Pakokaasuja mitatessa olisi täytyny olla takapönttöä pitempi mittakeppi.
Toisen puolen ulostulo putki musta ja toinen kiiltää vielä joka myös kertoo sen, ettei toisesta pahemmin pakokaasuja tule..
Eli siitä näkee suoraan vuotaako putki kuinka paljon.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Mikähän lie "varttikaasari"? Kyllä tosiasia on, että nelipisteruisku on 230E:ssa, joka pytylle kun on oma suuttimensa.Elmo kirjoitti:eipäleipä, kun tää on tää varttikaasari.

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
- Elmo
- Vakiokalustoa
- Viestit: 96
- Liittynyt: La 19.03.2005 08:44
- Paikkakunta: Metsolan provinssi, Kotka
siinätapauksessa on jännimmännäkönen nelipisteruisku, mitä oon ikinä nähny, koska ihan on ykspisteruiskunnäkönen ja v-liikkeestäkin löytyy ykspisteruiskun tiedot, kun sieltä on osia haeskellut.
W-124 230CE -87 (karvalakkimalli)
Kyllä saksalaiset autoja osaa tehdä, muttei ooppeleita
Verottaja.com - sinne ne rahat menneet on!
Kyllä saksalaiset autoja osaa tehdä, muttei ooppeleita
Verottaja.com - sinne ne rahat menneet on!
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Onko se joku "kunikaallinen" Pierupurkki sitten?
Ex BMW:ssä oli tollanen bierburgin kaasutin helvetti systeemi.
Ja toimi
No ei oikeen.
Mutta ääni menee kyllä ruiskun puolelle eli K-jet
Ex BMW:ssä oli tollanen bierburgin kaasutin helvetti systeemi.
Ja toimi






No ei oikeen.

Mutta ääni menee kyllä ruiskun puolelle eli K-jet
Viimeksi muokannut Manu300cea24, To 09.11.2006 23:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Niin sekin on yksi mahdollisuus ja niistä pa***sta päästä jos vika on siellä.jupehalm kirjoitti:Käykö kone muuten ihan hyvin?
Vuotava pakoventtiili voisi nostaa arvojaSen näkee sitten kun mittailet paineita..
Koneen käynti ääni kyllä olisi sellainen sutkutuksenomainen, jos pako venttiili vuotaisi.
Sillä vaan että teettää enemmän töitä.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
- Elmo
- Vakiokalustoa
- Viestit: 96
- Liittynyt: La 19.03.2005 08:44
- Paikkakunta: Metsolan provinssi, Kotka
Vähän kuullostais, niinku sillointällöin jättäis jostaanvälistä sytyttämättä, mut sillai tosi epäsäännöllisesti ja moottori "värisee" tavallista enemmän (heilunta isompaa, kun normaalisti tyhjäkäynnillä) mut kierroksilla ei havaitse minkäänlaista liikettä moottorissa.
W-124 230CE -87 (karvalakkimalli)
Kyllä saksalaiset autoja osaa tehdä, muttei ooppeleita
Verottaja.com - sinne ne rahat menneet on!
Kyllä saksalaiset autoja osaa tehdä, muttei ooppeleita
Verottaja.com - sinne ne rahat menneet on!
Yhtyisin manun epäilyyn. Onkos co arvo kuinkakin alhainen?Manu300cea24 kirjoitti:Tuo HC:han on niitä palamattomia hiilivetyjä.
Elikkä se siellä ei pala polttoaine nyt kunnolla.
Joskus on auttanut jos rikastaa hiukan seosta.
Olisko imuvuoto jossain?
Jarrujen puhdistus spray ja starttipilotti on sen selvittämiseen hyvä aine.
Koneen käydessä suhauttaa sinne tänne missä kuvittelis vian olevan ja jos kierrokset pomppaa niin vuoto kyllä löytyy sillon sieltä.
Kokeileppas rikastaa seosta, silloin yleensä tippuu HC.
Jos kerran on kaasutin niin tarkasta huolella imusarjan ja kaasuttimen välinen kumilaippa. On yleensä halki ja et välttämättä huomaa ennen kuin otat kaasuttimesta kiinni ja taivuttelet, mutta en tarkoita mahdottomia voimia... pilotti on iso apu vuotoja paikallistettaessa. Pelkät puristuspaineiden mittaus ei välttämättä kerro koko totuutta kannattaa kokeilla myös ohi vuotomittarilla (paineet voivat päästä 2:n ja 3:nen sylinterin välillä liikkumaan ilman että se näkyy puristus paineissa (männät yhtäaikaa ylhäällä).
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Tuo kuulostaisi sytty häiriölle nuo värinät ja epäsäännöllinen käynti.Elmo kirjoitti:Vähän kuullostais, niinku sillointällöin jättäis jostaanvälistä sytyttämättä, mut sillai tosi epäsäännöllisesti ja moottori "värisee" tavallista enemmän (heilunta isompaa, kun normaalisti tyhjäkäynnillä) mut kierroksilla ei havaitse minkäänlaista liikettä moottorissa.
Kaikesta huolimatta vaikka on vaihdettu sytty palikkaa.
Mutta tietääkseni myös venttiili vika aiheuttaa suunnilleen samoja oireita.
Niin ja joskus on vena vikakin löydetty aika yksinkertaisesti kun laittaa paperilapun pakoputken päähän käydessä.
Jos pakovena vuskaa niin se imaisee sillon tällöin paperilappua pakoputkeen ja jos ei ole vena vikaa niin sillonhan se puhaltaa koko ajan eikä ime putkeen päin.
Mutta tämäkin testi olisi laitettava myytinmurtajille testii.

C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Manu300cea24 kirjoitti:Tuo kuulostaisi sytty häiriölle nuo värinät ja epäsäännöllinen käynti.Elmo kirjoitti:Vähän kuullostais, niinku sillointällöin jättäis jostaanvälistä sytyttämättä, mut sillai tosi epäsäännöllisesti ja moottori "värisee" tavallista enemmän (heilunta isompaa, kun normaalisti tyhjäkäynnillä) mut kierroksilla ei havaitse minkäänlaista liikettä moottorissa.
Kaikesta huolimatta vaikka on vaihdettu sytty palikkaa.
Mutta tietääkseni myös venttiili vika aiheuttaa suunnilleen samoja oireita.
Niin ja joskus on vena vikakin löydetty aika yksinkertaisesti kun laittaa paperilapun pakoputken päähän käydessä.
Jos pakovena vuskaa niin se imaisee sillon tällöin paperilappua pakoputkeen ja jos ei ole vena vikaa niin sillonhan se puhaltaa koko ajan eikä ime putkeen päin.
otetaanko Manu tuo aihe testaukseen??? Ois se civicin katiska hallilla? Ajettas ensin jäällä ja sitten testaamaan kaikkea mukavaa ja lopuksi joku romuautolla hakemaan kuusankoskelle...?
Mutta tämäkin testi olisi laitettava myytinmurtajille testii.
oisko kannatusta ottaa tässä vaiheessa seostulppa käyttöön?
Sillä ainakin näkis onko yhdestä vai useammasta sylinteristä kysymys?
Kaverilla oli amatsoni jonka kolmospytty sai vasta >3000rpm soossia...
Tulpalla näkee palamisen värin josta voi päätellä seoksen ja sen palamisen värin perusteella... Lieneeko kenelläkään kaverillasi kyseistä kapistusta?
Voi löytyä joltain mobilistiharrastajalta...
Sillä ainakin näkis onko yhdestä vai useammasta sylinteristä kysymys?
Kaverilla oli amatsoni jonka kolmospytty sai vasta >3000rpm soossia...
Tulpalla näkee palamisen värin josta voi päätellä seoksen ja sen palamisen värin perusteella... Lieneeko kenelläkään kaverillasi kyseistä kapistusta?
Voi löytyä joltain mobilistiharrastajalta...
- Elmo
- Vakiokalustoa
- Viestit: 96
- Liittynyt: La 19.03.2005 08:44
- Paikkakunta: Metsolan provinssi, Kotka
Vika taisi löytyä, imuvuoto joko suuttimen
tai imusarjan laipanvälistä.
Toi Starttispray oli kyllä hyvä idea tuohon hommaan.
Ja niinku tarkkaavaisimmat evti jo huomata, niin myönnän olleeni väärässä (eikä paljoa hävetä)
Jonkinnäkönen ruiskuhan tuo tosissaan onkin, en kyllä ihan täysinväärässä ollut, en o kyl tuonlaista ruiskua vielä ennen nähnyt.
Kuitenkin, toivottavasti tuo nyt ratkaisi tän onkelman, saa nyt nähdä.

Toi Starttispray oli kyllä hyvä idea tuohon hommaan.
Ja niinku tarkkaavaisimmat evti jo huomata, niin myönnän olleeni väärässä (eikä paljoa hävetä)


Kuitenkin, toivottavasti tuo nyt ratkaisi tän onkelman, saa nyt nähdä.
W-124 230CE -87 (karvalakkimalli)
Kyllä saksalaiset autoja osaa tehdä, muttei ooppeleita
Verottaja.com - sinne ne rahat menneet on!
Kyllä saksalaiset autoja osaa tehdä, muttei ooppeleita
Verottaja.com - sinne ne rahat menneet on!
- Elmo
- Vakiokalustoa
- Viestit: 96
- Liittynyt: La 19.03.2005 08:44
- Paikkakunta: Metsolan provinssi, Kotka
Juu ja vian syyhän oli *rumpujen pärinää* P*skana oleva lambda-anturi, nyt arvot normaalit, HC-putos vähän rapiaan saturaiseen.
Kiitoksia kaikille avusta ja vaivannäöstä.
Kiitoksia kaikille avusta ja vaivannäöstä.
W-124 230CE -87 (karvalakkimalli)
Kyllä saksalaiset autoja osaa tehdä, muttei ooppeleita
Verottaja.com - sinne ne rahat menneet on!
Kyllä saksalaiset autoja osaa tehdä, muttei ooppeleita
Verottaja.com - sinne ne rahat menneet on!