220cdi ECU:n laitto 200cdi:n
.
Vaikkapa tuolta näkyy mesen eeprommin tyyppi.
http://www.cth.be/shop/tuning_tabel.php ... uel=diesel
Mika näyttää käyttävän tuon firman tuotteita. Luultavasti laadukkaita.
http://www.evc.de/en/default.asp
Kiinan jutun käypäisyyksiä voi katella vaikka tuolta.
Mutta senhän te tiedättekin.
http://ucables.com/ref/KWP2000
Vaikkapa tuolta näkyy mesen eeprommin tyyppi.
http://www.cth.be/shop/tuning_tabel.php ... uel=diesel
Mika näyttää käyttävän tuon firman tuotteita. Luultavasti laadukkaita.
http://www.evc.de/en/default.asp
Kiinan jutun käypäisyyksiä voi katella vaikka tuolta.
Mutta senhän te tiedättekin.
http://ucables.com/ref/KWP2000
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Omakohtainen kokemus: vaihtoon meni virtalukko, avaimet ja rattilukko, n. 1800 eur. Ei edes merkkiliike voinut testerillään mitään.... (vai eikö halunnut???)Cmeli kirjoitti:No siis softaahan se vaan on, ei sen takia kannata mitään lukkoja rueta vaihtaan.Ecussa on ajonesto, joten ei toimi toisen auton ecu toisessa autossa.
Sitten voisi toimia jos vaihdat myös virtalukon ja avaimen.
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -
[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
Jos autoon koodauttaa uuden, tyhjän boxin, niin vieläkö toimii se entinen, "vanha".jatik kirjoitti:Kyllä uuden tyhjän boxin saa autoon vaihdettua ilman virtalukon vaihtoa.
mersun testerillä voi koodata tyhjän uuden boxin käyttöön.
Mutta jos vaihdetaan vanha boxi niin silloin on vaihdettava myös vitalukko.
Siis, jos haluaisi molempia käyttää.
Voiko vanhaa boxia buutata jotenkin ihan tyhjäksi.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Tuossa huomautuksia tilattaessa "uutta" ECUa:
"*002 WHEN ORDERING, PLEASE DO NOT FAIL TO FILL OUT THE FORM COMPLETELY, AND TO PUT IT ON FILE.
"ORDER FOR SPARE KEYS/LOCKING PARTS"
IN CASE OF CRIMINAL INVESTIGATIONS, YOU SHOULD AT ANY TIME BE ABLE TO GIVE DOCUMENTARY EVIDENCE.
*155 IMPOTANT:FOLLOWING INSTALLATION,CONTROL UNIT MUST BE PROGRAMMED USING HAND-HELD TESTER!
CODE-NR.: 145 007 045 TYPE/MODEL: 210 XXX
*160 ATTENTION!!! SPARE PART MUST BE CODED WITH HAND-HELD TESTER AFER INSTALLATION IN VEHICLE!
*161 VERSION CODE CAN BE COMPARED TO DATA IN FDOK SYSTEM (FADON).
IF A VERSION CODE IS NOT IDENTIFIABLE,IMMEDIATELY ORDER A NEW PART BY STATING ES1 26 AND IDENT NO.
*190 IMPOTANT:FOLLOWING INSTALLATION,CONTROL UNIT MUST BE PROGRAMMED USING HAND-HELD TESTER!
CODE-NR.: 011 030 128 TYPE/MODEL: 210 XXX/XXX
*423 ATTENTION!!! SPARE PART MUST BE CODED WITH HAND-HELD TESTER AFER INSTALLATION IN VEHICLE!
*622 STATE IDENT NO. WHEN ORDERING"
Eli tuon infon mukaan uusi ECU vaatii "ohjelmoinnin" tai ainakin "koodauksen".
"*002 WHEN ORDERING, PLEASE DO NOT FAIL TO FILL OUT THE FORM COMPLETELY, AND TO PUT IT ON FILE.
"ORDER FOR SPARE KEYS/LOCKING PARTS"
IN CASE OF CRIMINAL INVESTIGATIONS, YOU SHOULD AT ANY TIME BE ABLE TO GIVE DOCUMENTARY EVIDENCE.
*155 IMPOTANT:FOLLOWING INSTALLATION,CONTROL UNIT MUST BE PROGRAMMED USING HAND-HELD TESTER!
CODE-NR.: 145 007 045 TYPE/MODEL: 210 XXX
*160 ATTENTION!!! SPARE PART MUST BE CODED WITH HAND-HELD TESTER AFER INSTALLATION IN VEHICLE!
*161 VERSION CODE CAN BE COMPARED TO DATA IN FDOK SYSTEM (FADON).
IF A VERSION CODE IS NOT IDENTIFIABLE,IMMEDIATELY ORDER A NEW PART BY STATING ES1 26 AND IDENT NO.
*190 IMPOTANT:FOLLOWING INSTALLATION,CONTROL UNIT MUST BE PROGRAMMED USING HAND-HELD TESTER!
CODE-NR.: 011 030 128 TYPE/MODEL: 210 XXX/XXX
*423 ATTENTION!!! SPARE PART MUST BE CODED WITH HAND-HELD TESTER AFER INSTALLATION IN VEHICLE!
*622 STATE IDENT NO. WHEN ORDERING"
Eli tuon infon mukaan uusi ECU vaatii "ohjelmoinnin" tai ainakin "koodauksen".
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -
[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
Mutta onko tuo ajonesto siinä EEPPROM:ssa vai biossissa?
ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
Mulla on nyt autossa sisällä ECU joka oli alunperin aivan tyhjä. Kopiointiyritys näytti vain 0kt kun pitäisi löytyä 1024kt tietoa.
Siihen on nyt laitettu oman auton alkuperäinen softa muokattuna 220CDI:tä vastaavaksi. Luulen että se IMMO löytyy sieltä filestä jonka voi kopioimalla saada ulos. Tosin homma taitaa vaihdella huomattavastikin auton mallien ja vuosimallien mukaan kun tehdas on päivitellyt systeemejä itämaan ihmemiesten toimien perässä pysymiseksi.
Jos alat pelaamaan noilla jutuilla niin tallenna se auton oma alkuperäinen file huolellisesti niin todennäköisesti saat aina moottorin käyntiin vaikka kuinka huonosti kävisi. Nämä viripajat pystyy nimittäin syöttään sen alkuperäisen filen pelkkään irto ECUun jos moinen ongelma sattuisi kohdalle...
Siihen on nyt laitettu oman auton alkuperäinen softa muokattuna 220CDI:tä vastaavaksi. Luulen että se IMMO löytyy sieltä filestä jonka voi kopioimalla saada ulos. Tosin homma taitaa vaihdella huomattavastikin auton mallien ja vuosimallien mukaan kun tehdas on päivitellyt systeemejä itämaan ihmemiesten toimien perässä pysymiseksi.
Jos alat pelaamaan noilla jutuilla niin tallenna se auton oma alkuperäinen file huolellisesti niin todennäköisesti saat aina moottorin käyntiin vaikka kuinka huonosti kävisi. Nämä viripajat pystyy nimittäin syöttään sen alkuperäisen filen pelkkään irto ECUun jos moinen ongelma sattuisi kohdalle...
Menee yhä sekavammaksiSe oli kolariautosta ja tyhjennetty myyjän toimesta.

ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
Tämä on minunkin käsitys asiasta. Eli pitäisi Cmelin kokeilulla pitäisi olla mahdollisuutensa. Ja sitten - kuten barton totesi - huolellinen varmuuskopio alkuperäisestä tiedostosta talteen.barton kirjoitti:Luulen että se IMMO löytyy sieltä filestä jonka voi kopioimalla saada ulos.
C253+Q3+A1
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
Noisk kirjoitti:Tämä on minunkin käsitys asiasta. Eli pitäisi Cmelin kokeilulla pitäisi olla mahdollisuutensa. Ja sitten - kuten barton totesi - huolellinen varmuuskopio alkuperäisestä tiedostosta talteen.barton kirjoitti:Luulen että se IMMO löytyy sieltä filestä jonka voi kopioimalla saada ulos.
Jos se ajonesto on noin helppo kiertää, niin mitä virkaa sillä sitten on ?
Ihanko se on huvin vuoksi sinne laitettu.
Väärällä avaimella ei tietty ajella, mutta antaakos se nyt sitten mitään muuta lisäarvoa.
Tyhjä boxi kainalossa vaan mieleisen auton tykö, läppärillä kopio alkup. ohjelmasta, uusi boxi sisään ja eikun ajelemaan.
Ei edes lukkoja tarvi vaihtaa, niinkuin kuitenkin vanhemmissa.
Saattaa tässä olla vielä jotain muutakin.
Tuntuisi, että täytyy jotain tyhjennysvaiheessa tehdä, jotta ajonesto hyväksyy ensimmäisen uudelleenasentamisen ja aktivoituu uudelleen vasta sen jälkeen.
Tai muutenhan se on ihan onneton laite.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Homma ei onnistu KWP2000:lla vaan vaatii näitä viripajoissa käytettäviä vermeitä. KWP:llä jos haluat kopioda niin avaimet täytyy olla virtalukossa ja virta päällä. Viripajoissa taas joudut todistamaan rekisteriotteella/henkkareilla omistavasi kyseisen auton ja datan täytyy tehtaan tietojen mukaan kuulua ko. autoon. En korostanut näitä asioita kun ne normi-ihmisellä on yleensä kunnossa.
Eikä se IMMO:n kierto ihan niin helppoa ole sillä pelkkä läppäri ja tyhjä poksi ei riitä vaan tarvitaan vielä auton oma avain jota IMMO kyselee käynnistysyrityksessä.
ECU:n poksin tyyppinumero täytyy olla täysin vastaava kuin alkuperäisenkin.
Tästä nyt autossa olevasta ECUsta puuttuu kaikki auton tiedot, siellä on pelkkä flashi. Pitäisi käydä Veholla syöttämässä ne sinne, vaan enpä taida innostua...
Se ECUn tyhjennys onnistuu muuten KWP:lläkin.
Tämä nykyinen poksi tuli Saksasta ja myyjä oli tyhjentänyt flashin.
Auto on alkup. Paavomalli 200CDI -02.
Eikä se IMMO:n kierto ihan niin helppoa ole sillä pelkkä läppäri ja tyhjä poksi ei riitä vaan tarvitaan vielä auton oma avain jota IMMO kyselee käynnistysyrityksessä.
ECU:n poksin tyyppinumero täytyy olla täysin vastaava kuin alkuperäisenkin.
Tästä nyt autossa olevasta ECUsta puuttuu kaikki auton tiedot, siellä on pelkkä flashi. Pitäisi käydä Veholla syöttämässä ne sinne, vaan enpä taida innostua...
Se ECUn tyhjennys onnistuu muuten KWP:lläkin.
Tämä nykyinen poksi tuli Saksasta ja myyjä oli tyhjentänyt flashin.
Auto on alkup. Paavomalli 200CDI -02.