E 200 CDI AUTOM.VAIHTEISTO-ONGELMA
E 200 CDI AUTOM.VAIHTEISTO-ONGELMA
Juu, nyt ahdistaa!
Eli tuo mercedeksen autom-laatikko oli korjattavana lievän luiston ja vaihdon hitauden takia. Sitten laatikko kiinni ja koe-ajolle. 5 kilometrin testi lenkillä vaihtoi normaalisti kaikki vaihteet. Sen jälkeen on ollut enään luultavasti pelkkä 2-vaihde päällä, eli jonkin sortin vika-tila? Boschin testeri sanoo että vikaa on jossakin, mutta ei tiedä missä. Autocom-testeri sanoo että auto on kunnossa. Muuten auto tuntuu normaalilta, paitsi että vak. nop. säädin ei toimi ja näytössä ei vaihde numerot vaihdu vaikka kuinka yrittää. Yritän saada auton tonne mersulle, mutta tuntuu olevan ruuhkaa joten ajattelin kysäistä tulisko kellekään mitään mieleen.
Ja autohan on E 200 CDI -00, 477 000 tkm, helsingin vossikka.
Nyt ajettu kuukausi pololla ja pösöllä, APUA!
Eli tuo mercedeksen autom-laatikko oli korjattavana lievän luiston ja vaihdon hitauden takia. Sitten laatikko kiinni ja koe-ajolle. 5 kilometrin testi lenkillä vaihtoi normaalisti kaikki vaihteet. Sen jälkeen on ollut enään luultavasti pelkkä 2-vaihde päällä, eli jonkin sortin vika-tila? Boschin testeri sanoo että vikaa on jossakin, mutta ei tiedä missä. Autocom-testeri sanoo että auto on kunnossa. Muuten auto tuntuu normaalilta, paitsi että vak. nop. säädin ei toimi ja näytössä ei vaihde numerot vaihdu vaikka kuinka yrittää. Yritän saada auton tonne mersulle, mutta tuntuu olevan ruuhkaa joten ajattelin kysäistä tulisko kellekään mitään mieleen.
Ja autohan on E 200 CDI -00, 477 000 tkm, helsingin vossikka.
Nyt ajettu kuukausi pololla ja pösöllä, APUA!
automaatti
onnea ja menestystä korjaukselle:lol:
Pyörimisnopeusanturi
Näkyykös kyseisen osan viallisuus testerissä?
Itsellä jatkuu tuo ajoittainen nykiminen tasakaasulla.Oire alkaa puolilämpöisenä ja loppuu aika pian,kun kone normaalilämpöinen.
En tiedä johtuuko,tuosta ollenkaan.Voi olla ihan jokin muukin.
Monesti jarrua painaessa laatikko käyttäytyy jotenkin oudosti.Kierrokset eivät niinkuin heti putoisikaan.
Itsellä jatkuu tuo ajoittainen nykiminen tasakaasulla.Oire alkaa puolilämpöisenä ja loppuu aika pian,kun kone normaalilämpöinen.
En tiedä johtuuko,tuosta ollenkaan.Voi olla ihan jokin muukin.
Monesti jarrua painaessa laatikko käyttäytyy jotenkin oudosti.Kierrokset eivät niinkuin heti putoisikaan.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Anturi
Itsellä tuo oireilu vielä jatkuu.Ei mikään niin paha,mutta haittaa tarkkaa kaveria.
Oire alkaa tuossa siis lähes kone normaalilämmössä.Hetken oireilee vielä koneen ollessa normaalilämpöinen.Tämän jälkeen pelaa tosi hyvin.
On tuollais pehmeää kierrosten heijausta.Jarrua painettaessa esim.90km/h
nopeudessa,laskee kierrokset aika nykivästi,ei putoa silleen niinkuin tasaisesti.Vähän sellainen oire,kun esim. manuaalivaihteistolla painettais
kytkintä löysäämättä kunnolla kaasusta.
Laatikon öljyt ja suodatin tuossa vaihdettiin vähän aikaa sitten.Öljy oli aika mustaa ja hieman palaneen käryistä.Kannen pohjalla aika moska.
Viime vaihto oli reilu vuosi sitten.Autolla on ajettu sen jälkeen reilu 20tkm.
Painavaa traileria on kesällä vedetty n. 2500km.Eräs automaattiasiantuntija
sanoi,että ei välttämättä mitään isompaa murhetta.Eri öljyt lämmetessään
käyttäytyy eri lailla.Vaihdot olivat asiantuntijan mukaan vähän pehmeitä,mutta laatikko pelas hänen mielestään niinkuin pitääkin.
Olisko mahdollista,että anturissa olis jotain likaa kertynyt?
Onkohan kyseinen osa minkä hintainen?
Testerissä ei laatikkopuolella mitään vikoja.Moottoriohjauspuolella
ainoastaan tuo koodi P1689.Tämä viittaa mittaristovikaan.Onko nopeusmittarilla jotain juttuja,mistä laatikko saa tietoa?Mitä tällä sitten
tarkoitetaan?
Oire alkaa tuossa siis lähes kone normaalilämmössä.Hetken oireilee vielä koneen ollessa normaalilämpöinen.Tämän jälkeen pelaa tosi hyvin.
On tuollais pehmeää kierrosten heijausta.Jarrua painettaessa esim.90km/h
nopeudessa,laskee kierrokset aika nykivästi,ei putoa silleen niinkuin tasaisesti.Vähän sellainen oire,kun esim. manuaalivaihteistolla painettais
kytkintä löysäämättä kunnolla kaasusta.
Laatikon öljyt ja suodatin tuossa vaihdettiin vähän aikaa sitten.Öljy oli aika mustaa ja hieman palaneen käryistä.Kannen pohjalla aika moska.
Viime vaihto oli reilu vuosi sitten.Autolla on ajettu sen jälkeen reilu 20tkm.
Painavaa traileria on kesällä vedetty n. 2500km.Eräs automaattiasiantuntija
sanoi,että ei välttämättä mitään isompaa murhetta.Eri öljyt lämmetessään
käyttäytyy eri lailla.Vaihdot olivat asiantuntijan mukaan vähän pehmeitä,mutta laatikko pelas hänen mielestään niinkuin pitääkin.
Olisko mahdollista,että anturissa olis jotain likaa kertynyt?
Onkohan kyseinen osa minkä hintainen?
Testerissä ei laatikkopuolella mitään vikoja.Moottoriohjauspuolella
ainoastaan tuo koodi P1689.Tämä viittaa mittaristovikaan.Onko nopeusmittarilla jotain juttuja,mistä laatikko saa tietoa?Mitä tällä sitten
tarkoitetaan?
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
taas vaihtaa!
Nyt on vaihdettu muutama solenoidi ja pyörintä-nopeus-hässäkkä, ja saatin toimimaan. Jo helpottaa!
tomaatti-loora
Kaustisella on tehty. Itse irroitettu, asennettu ja vaihdettu noita sähkö-osia. Hintaa ei vielä ole ehditty kyllä yhtään katsomaan, joten siitä en juuri tiedä.
Mielestäni kuitenkin vaihtaa vieläkin turhan pehmeästi (hitaasti), joten kehitys-työ jatkunee... Pitää kuitenkin ajaa vähän aikaa ja toipua tosta polo-pösö helvetistä!
Mielestäni kuitenkin vaihtaa vieläkin turhan pehmeästi (hitaasti), joten kehitys-työ jatkunee... Pitää kuitenkin ajaa vähän aikaa ja toipua tosta polo-pösö helvetistä!