Vetokoukku E-malliin
Vetokoukku E-malliin
Ohoh, olipa kallis vetokoukku W211:een Veholla, asennettuna 1200 egeä. Sähköasennus pakko tehdä siellä jonkin boxin ohjelmoinnin takia. Kovilin irroitettava koukku maksaa 495,- tarvikeliikkeessä ja johtosarja 250,-.
Pitää olla paljon käyttöä että kannattaa laittaa. Tuolla hinnalla vuokraa jo monta kertaa pakun kuljetustarpeisiin. Onko muilla kokemuksia ja hintatietoja?
Pitää olla paljon käyttöä että kannattaa laittaa. Tuolla hinnalla vuokraa jo monta kertaa pakun kuljetustarpeisiin. Onko muilla kokemuksia ja hintatietoja?
Itse tuli laitettua koukku viime keväänä W211:een. Tarviketorin kautta tilasin bosalin KIINTEÄN koukun noin 600 euron hintaan eli tienasin noin 5 tunnin asennuksella reilu 100 eke tuntia kohti. Minulla on ollut joskus irroitettava koukku, jota ei tosiaankaan tullut koskaan irroitettua; ruostui kiinni 
Asennus onnistui ihan helposti, valmis johtosarja sisälsi liittimet takana vasemmalla olevaan boxiin eli helposti meni valmiisiin vastakappaleisiin. Itse koukku oli millimetrin tarkasti mitoitettu autoon, joten sekin
Pari huomioitavaa asiaa: 1. Ohjeen mukaan koukku vaatii puhaltimen tehoksi 600 w vakion 400w puhaltimen tilalle. Veholta tuohon vastattiin, että pitäisi tuo 400W rittää Suomen olosuhteisiin, lähinnä jyrkkiin mäkeihin tuo isompi (Keski-Eurooppa). 2. Tuo bosal ei kyllä vaatinut mitään päivityskäyntiä Veholla vaan ainoa herja asennuksen jälkeen oli ESP visit workshop. Sen saa kuitattua esim sillä, että kiihdyttää siten, että ESP joutuu aktivoitumaan. Tuo sama herja tulee aina, kun joutuu irroittamaan akun autosta, joten ei liity suoraan tuon koukun asennukseen.
-harri-

Asennus onnistui ihan helposti, valmis johtosarja sisälsi liittimet takana vasemmalla olevaan boxiin eli helposti meni valmiisiin vastakappaleisiin. Itse koukku oli millimetrin tarkasti mitoitettu autoon, joten sekin
Pari huomioitavaa asiaa: 1. Ohjeen mukaan koukku vaatii puhaltimen tehoksi 600 w vakion 400w puhaltimen tilalle. Veholta tuohon vastattiin, että pitäisi tuo 400W rittää Suomen olosuhteisiin, lähinnä jyrkkiin mäkeihin tuo isompi (Keski-Eurooppa). 2. Tuo bosal ei kyllä vaatinut mitään päivityskäyntiä Veholla vaan ainoa herja asennuksen jälkeen oli ESP visit workshop. Sen saa kuitattua esim sillä, että kiihdyttää siten, että ESP joutuu aktivoitumaan. Tuo sama herja tulee aina, kun joutuu irroittamaan akun autosta, joten ei liity suoraan tuon koukun asennukseen.
-harri-
Tarttee kyllä vilkaista tuonne perän alle ja tutkia onko siellä jotain esteitä.. voisin ottaa vaikka kuvan.. äkkiseltään luulisin että syy on joku muu, en tiedä.
Kirjassa on huomautus: "E 55 AMG-mallilla ei saa vetää perävaunua". Ei mitään muuta mainintaa.
Voisiko se johtua alustasta, madalluksesta.. aika merkillistä
En mäkään usko, että siihen tehot vaikuttaa.. tarttee kysellä, mut vastatkaa joku jos tiedätte.
Kirjassa on huomautus: "E 55 AMG-mallilla ei saa vetää perävaunua". Ei mitään muuta mainintaa.
Voisiko se johtua alustasta, madalluksesta.. aika merkillistä

En mäkään usko, että siihen tehot vaikuttaa.. tarttee kysellä, mut vastatkaa joku jos tiedätte.
W211 E55 AMG 2004
Re: Vetokoukku E-malliin
No joo. Jokusia vuosia sitten laitettiin kaverin Saabiin vetokoukku. Tosin kiinteä, mutta vetokoukku. Se maksoi pikkasen yli tonnin. Silloin kauhisteltiin, että mikä siinä voi maksaa niin prkl.... paljon. 1000 Markkaa...hannuv kirjoitti:Ohoh, olipa kallis vetokoukku W211:een Veholla, asennettuna 1200 egeä.
No joo hinta on siis nykyään sama, paitsi että Euroja....
Ei J........a, Sehän on yli 7000 Markkaa. Se kaverin ihan kohtuukuntoinen käytetty Saabi makso silloin sen verran.
Mitähän tässä on jääny välistä, kun tää ei oikein mee jakeluun.?.?.?



Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
W211 vetokoukun näyttää saavan saksasta melkoisesti huokeammalla. Esim.
www.ahk-preisbrecher.de/
hinnat alkaen 124,64€ + johtosarja 148,20€
tai
www.kupplung.de
hintaan 154,5€ (Bosal asennusohjeen perusteella)+ johtosarja 143,5€
täällä sanotaan, että tarvitsee myös vahvikeraudat 22,5€
Asennusajaksi kehutaan 2 h koukulle ja 1,5 h johtosarjalle
Näkyi olevan asennusohjeet myös suomeksi
www.ahk-preisbrecher.de/
hinnat alkaen 124,64€ + johtosarja 148,20€
tai
www.kupplung.de
hintaan 154,5€ (Bosal asennusohjeen perusteella)+ johtosarja 143,5€
täällä sanotaan, että tarvitsee myös vahvikeraudat 22,5€
Asennusajaksi kehutaan 2 h koukulle ja 1,5 h johtosarjalle
Näkyi olevan asennusohjeet myös suomeksi

W211 alkuperäinen koukku taittuu aika näppärästi puskurin taakse piiloon. Esiin se tulee takakontissa olevasta kahvasta vetämällä. Ostin omaani tuollaisen johtosarjoineen kolariautosta purettuna. Enpä ole vielä ehtinyt askartelemaan paikalleen...
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04