Vetokoukku E-malliin

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
hannuv
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: La 28.10.2006 07:00
Paikkakunta: Oulu

Vetokoukku E-malliin

Viesti Kirjoittaja hannuv »

Ohoh, olipa kallis vetokoukku W211:een Veholla, asennettuna 1200 egeä. Sähköasennus pakko tehdä siellä jonkin boxin ohjelmoinnin takia. Kovilin irroitettava koukku maksaa 495,- tarvikeliikkeessä ja johtosarja 250,-.
Pitää olla paljon käyttöä että kannattaa laittaa. Tuolla hinnalla vuokraa jo monta kertaa pakun kuljetustarpeisiin. Onko muilla kokemuksia ja hintatietoja?
Avatar
mike66
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: Su 30.10.2005 01:46
Paikkakunta: keskinen Suomi

Viesti Kirjoittaja mike66 »

No olipas paukku :shock:
Mä lueskelin oman röntän "ohjekirjaa" ja siinä kiellettiin et ei sais vetää perävaunua lainkaan.. voikohan tuo olla niin. Elikkä ei sit tarvii asentaa koukkua :?

Ei se ainakaan voimasta ole kiinni, mut kukas osaa kertoa miksi amg:llä ei sais vedellä ??
W211 E55 AMG 2004
Avatar
MB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 359
Liittynyt: To 10.07.2003 12:46

Viesti Kirjoittaja MB »

Tuo Vehon kauppaama irroitettava Kovili jää kyllä rumasti näkyville. Taitaa jäädä vaihtoehdoksi tilata koukku Saksasta ja asennuttaa se täällä paikoilleen. Löytyisikö hyviä vinkkejä tähän W211 koukkuhommaan?

-MB
Auto jolla ajat ikäsi, Mercedes
wee211
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: To 21.07.2005 10:01

Viesti Kirjoittaja wee211 »

Itse tuli laitettua koukku viime keväänä W211:een. Tarviketorin kautta tilasin bosalin KIINTEÄN koukun noin 600 euron hintaan eli tienasin noin 5 tunnin asennuksella reilu 100 eke tuntia kohti. Minulla on ollut joskus irroitettava koukku, jota ei tosiaankaan tullut koskaan irroitettua; ruostui kiinni ;)

Asennus onnistui ihan helposti, valmis johtosarja sisälsi liittimet takana vasemmalla olevaan boxiin eli helposti meni valmiisiin vastakappaleisiin. Itse koukku oli millimetrin tarkasti mitoitettu autoon, joten sekin

Pari huomioitavaa asiaa: 1. Ohjeen mukaan koukku vaatii puhaltimen tehoksi 600 w vakion 400w puhaltimen tilalle. Veholta tuohon vastattiin, että pitäisi tuo 400W rittää Suomen olosuhteisiin, lähinnä jyrkkiin mäkeihin tuo isompi (Keski-Eurooppa). 2. Tuo bosal ei kyllä vaatinut mitään päivityskäyntiä Veholla vaan ainoa herja asennuksen jälkeen oli ESP visit workshop. Sen saa kuitattua esim sillä, että kiihdyttää siten, että ESP joutuu aktivoitumaan. Tuo sama herja tulee aina, kun joutuu irroittamaan akun autosta, joten ei liity suoraan tuon koukun asennukseen.

-harri-
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Eiköhän AMG:n vetokielto liity siihen että noilla tehoilla vetelee voimansiirron solmuun alta aikayksikön jos perässä on ylimääräistä kuormaa.
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Empä usko siihen, ei sitä voimaa nyt "niin" järjettömästi ole. Oma veikkaus on, että ne AMG:n puskurit ja pakoputket on siellä piilossa niin, että sinne ei saa koukkua kovin helposti, samaan tyyliin poisrajattu kuin Jeep GC SRT-8, pakoputket suoraan keskellä perää.
Tiedät paikan, kokeile
Avatar
mike66
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: Su 30.10.2005 01:46
Paikkakunta: keskinen Suomi

Viesti Kirjoittaja mike66 »

Tarttee kyllä vilkaista tuonne perän alle ja tutkia onko siellä jotain esteitä.. voisin ottaa vaikka kuvan.. äkkiseltään luulisin että syy on joku muu, en tiedä.

Kirjassa on huomautus: "E 55 AMG-mallilla ei saa vetää perävaunua". Ei mitään muuta mainintaa.

Voisiko se johtua alustasta, madalluksesta.. aika merkillistä :?
En mäkään usko, että siihen tehot vaikuttaa.. tarttee kysellä, mut vastatkaa joku jos tiedätte.
W211 E55 AMG 2004
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1751
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

oma veikkaus on että amg:ssä ei veto hommissa riitä laatikon öljyn jäähdytys.aikoinaan chevystä (4X4) poksahti laatikon lauhdutin ja otin sen siis kokonaan pois käytöstä koska olemme suomessa ei se sitä tarvinnut vaikka 2 kelkan kärryä perässä nyittiin.
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Re: Vetokoukku E-malliin

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

hannuv kirjoitti:Ohoh, olipa kallis vetokoukku W211:een Veholla, asennettuna 1200 egeä.
No joo. Jokusia vuosia sitten laitettiin kaverin Saabiin vetokoukku. Tosin kiinteä, mutta vetokoukku. Se maksoi pikkasen yli tonnin. Silloin kauhisteltiin, että mikä siinä voi maksaa niin prkl.... paljon. 1000 Markkaa...

No joo hinta on siis nykyään sama, paitsi että Euroja....

Ei J........a, Sehän on yli 7000 Markkaa. Se kaverin ihan kohtuukuntoinen käytetty Saabi makso silloin sen verran.

Mitähän tässä on jääny välistä, kun tää ei oikein mee jakeluun.?.?.?

:shock: :shock: :shock:
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
vuola
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 28.11.2005 19:31
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja vuola »

W211 vetokoukun näyttää saavan saksasta melkoisesti huokeammalla. Esim.

www.ahk-preisbrecher.de/
hinnat alkaen 124,64€ + johtosarja 148,20€

tai

www.kupplung.de

hintaan 154,5€ (Bosal asennusohjeen perusteella)+ johtosarja 143,5€
täällä sanotaan, että tarvitsee myös vahvikeraudat 22,5€

Asennusajaksi kehutaan 2 h koukulle ja 1,5 h johtosarjalle

Näkyi olevan asennusohjeet myös suomeksi :D
Avatar
paloviita
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1140
Liittynyt: Su 22.08.2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja paloviita »

W211 alkuperäinen koukku taittuu aika näppärästi puskurin taakse piiloon. Esiin se tulee takakontissa olevasta kahvasta vetämällä. Ostin omaani tuollaisen johtosarjoineen kolariautosta purettuna. Enpä ole vielä ehtinyt askartelemaan paikalleen...
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Vastaa Viestiin