Lauantai-illan ratoksi - ässän kuvia

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
miksu.s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: La 03.07.2004 21:47
Paikkakunta: kouvola

Viesti Kirjoittaja miksu.s »

Wikke kirjoitti:Kyllä tuo Eren ässä on kerrassaan upea, ei voi muuta sanoa. 8) Vielä kun hommaat Beckerin soittimen (pisti niin silmään tuo jaappanin grammari :oops: ) :wink:


Mulla olis Erelle becker europa 2000 sit olis vimosen päälle orginaali :D
W220 500 -01
CLK 320 -00
SL500 -92 kesälelu
Ex 300ce24 -92
ex 260E -91
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1533
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Kuva

Tarkoitatteko siis tuota ympyröimää osaa`Sekö pitäisi vaihtaa?
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Jep

Saattaa tuo muovinen joku kerta ottaa ja haljeta kun paine jäähdytysjärjestelmässä nousee. :?
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13645
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

karra kirjoitti:Kuten aiemminkin todettu että komia on peli :D . Faceliftissä on näköjään tuhkakuppi-osasto erilainen mitä pre-facelift; penkinlämmittimien kytkimetkin on siellä. Sitten tuo peilin säätönamiskakin on epäkeskeisesti :roll: . Kattoluukun kytkin puuttuu (kuten luukkukin :wink: ) ja onkos tuo yksi nappula sisäilmankierrolle - sellaista ei ole vanhemmassa.

Paljonkas noissa vanteissa on offsettiä, ja mikä leveys - halkaisija taitaa olla 16 " ?

On sinulla muuten samanlainen soitin mitä itsellänikin - omasta pimeni jo näytön tekstit; ne näkyy mutta vaan heikosti (ei kannata varmaan yrittää korjauttaa) .
Taitaa nuo vanteet olla 15-tuumaiset. Foorumilla kaupataan 8-reikävannesarjaa parhaillaan, 7x15 ja ET25 eli W126:een sopivat siis. Minkänlaiset pultit noihin käy, onko ns. lyhyet aluvannepultit vaiko ihan sellaiset todella_pitkät mitä 15-reikäaluissa?

Hain tänään kotiin uuden tulokkaan: 1/88 käyttöönotetun 500SE:n. Face-liftin yksityiskohdista mainitakseni turvavyönvalot sisävalopaneelissa, raotettava kattoluukku, konepellin avausvipu työntyy maskin läpi ja tavaratilan valon napin ulosveto-ominaisuus (ei pala kontissa valo kun kansi on auki), nämä siis mitä olen havainnut W124:issa jo olevan :o .
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1533
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

karra kirjoitti:
karra kirjoitti:Kuten aiemminkin todettu että komia on peli :D . Faceliftissä on näköjään tuhkakuppi-osasto erilainen mitä pre-facelift; penkinlämmittimien kytkimetkin on siellä. Sitten tuo peilin säätönamiskakin on epäkeskeisesti :roll: . Kattoluukun kytkin puuttuu (kuten luukkukin :wink: ) ja onkos tuo yksi nappula sisäilmankierrolle - sellaista ei ole vanhemmassa.

Paljonkas noissa vanteissa on offsettiä, ja mikä leveys - halkaisija taitaa olla 16 " ?

On sinulla muuten samanlainen soitin mitä itsellänikin - omasta pimeni jo näytön tekstit; ne näkyy mutta vaan heikosti (ei kannata varmaan yrittää korjauttaa) .
Taitaa nuo vanteet olla 15-tuumaiset. Foorumilla kaupataan 8-reikävannesarjaa parhaillaan, 7x15 ja ET25 eli W126:een sopivat siis. Minkänlaiset pultit noihin käy, onko ns. lyhyet aluvannepultit vaiko ihan sellaiset todella_pitkät mitä 15-reikäaluissa?

Hain tänään kotiin uuden tulokkaan: 1/88 käyttöönotetun 500SE:n. Face-liftin yksityiskohdista mainitakseni turvavyönvalot sisävalopaneelissa, raotettava
kattoluukku, konepellin avausvipu työntyy maskin läpi ja tavaratilan valon napin ulosveto-ominaisuus (ei pala kontissa valo kun kansi on auki), nämä siis mitä olen havainnut W124:issa jo olevan :o .
Kerrohan lisää autosta.....ja KUVIA!!! :D
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
PetriCLK
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: To 16.11.2006 13:55
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PetriCLK »

Jopas on siistissä kunnossa. Laittakaahan ihmiset kuvia autoistanne.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13645
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Ere866 kirjoitti: Kerrohan lisää autosta.....ja KUVIA!!! :D
Kuvia tulee jos vaikka viikonloppuna saisi päivänvalossa otettua. On tuo ässä sen verran iso että kotitallissa ei saa kameran ruudulle kuin palan kerrallaan :wink: . Tuota varustelistaa on puitu jo topicissa: VIN-dekooderi.

Tuohon sinun autoon sopii nuo 8-reikävanteet, johtuneeko sitten auton väristä ja orkkis vilkuista :D . Katselin kuvia yhdestä harmaasta jossa oli harmaat vilkutkin ja tuollaiset vanteet ei sitten mielestäni sopineet ko. autoon.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tuo konepellin tuulihakasen vipu on muuten vähän kakspiippunen juttu.

Tallissa seisoo -87 300SDL jossa avausvipu tulee maskista läpi.

Ajo autona on -88 300SEL jossa avausvipu on siellä kuskin puolen ajovalon päällä. :shock:

Sitten entisessä -84 280SE:ssä tuulihakaset oli molemmin puolin maskia. :D
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Maukas :!: :D
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13645
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

500SE 1988

Viesti Kirjoittaja karra »

Mie nyt linkitän tähän, kun ei parempaakaan ketjua tarjolla ole - kyseessä vaan kuvia mersumiesten ja -naisten iloksi.

Tässä pannuhuone moottorinpesun jäljiltä:

Kuva

Kuva

ja putsari kiinnitettynä:

Kuva

Tarkkaavaiset huomaa jeesusteipin ykköstulpan johdossa - näätä perkule on nakertanut siitä palan mutta onneksi on kuparijohto vielä ehjä vaikka eristettä on pureskeltu.

Nyt alkoi kuvien lähetys tökkimään...laitan kohta lisää :shock: .
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13645
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Konepellin eriste on ihan ok: Kuva

Takakontti imuroimatta vielä: Kuva

Ja luukun kannen rakenteet ihan ok, ei ruostetta :
Kuva

Sisustasta tulee kuvia kunhan saan siistittyä, samoin ulkopinnasta.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13645
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Mika.T kirjoitti:
Ere866 kirjoitti:
Tomi kirjoitti: jos jotain ehdottais, niin laittaisin veholta mersun kumimattosarjan, W124 matot istuu hyvin ainakin w116:ssa ja maksaa 50 e. ja on pirun hyvän näköiset.
Nuo paikallaanolevat matot on ihan mersun omat karvamatot, olivat kuulemma olleet aika kalliit Veholta. Edellinen omistaja oli ajanut Vehon pihaan autolla ja käynyt sanomassa, että haluais kumimatot mersuun ja myyjä oli tullut ja kattonut autoa pitkään ja kysynyt "Haluatko todellakin kumimatot tuolaiseen autoon?" :shock:
Suosittelen ainakin talven ajaksi niitä kumimattoja.

Säästyy lattiat suurimmaksi osaksi kengissä kulkeutuvan lumen sulamis vesiltä.
Kokeilin W124:n mattosarjaa ja melko hyvin istuivat :D . Kuskin matto ei sopinut ihan prikulleen; se kolo kaasupolkimelle oli hieman liian lyhyt joten matto takareunastaan meni sen poikkipalkin yli pari senttiä. Nyt jälkikäteen juolahti mieleen että sitä koloa voisi leikata hieman syvemmäksi, mutta siinä matossa taisi olla korotettu reuna mikä sitten häviää ja vedet pääsee valumaan sinne kaasupolkimen juureen. Joka tapauksessa istuvuus oli melkoisen hyvä.

Voisi tietysti kysyä jos saisi pelkän W126 kuskin kumimaton ostettua lisäksi - jollekin varmaan kelpaisi tuo W124 kuskin matto jos on meinaan kulunut jo huonoksi ja muut ovat vielä priimoja :roll: .

Tässä muutamia kuvia uutukaisesta: auton ajomäärä (tai mittarissa) on 350 tkm. Tuossa kuskin penkin kulmassa on pientä kulumaa mutta ei vielä puhki.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14225
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Kyllä näyttää hyvälle kokonaisuudelle. Hintansa väärti?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13645
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Timo L. kirjoitti:Kyllä näyttää hyvälle kokonaisuudelle. Hintansa väärti?
Kyllä kyllä - oletin että tarkoitit tätä minun autoa :D . Vaikka tässä nyt Eren aloittamaa topiccia ryöstöhyödynnänkin :shock: . Täytyy sanoa että joskus onni potkaisee koska auto ei ollut todellakaan kallis Saksassa, tuontikulut oli reilut 750,- ( eli Saksassa kuljetus Traveen 200,- + Finnlines 460 ,- + nouto Hesasta noin satasen kaikkine kuluineen).

Tämä yksilö tekee sääntöön poikkeuksen että ei kannata niitä hinnat alkaen autoja lähteä katsomaan. Tosin asiaan vaikutti se että auto oli noin 15 min matkan päässä hotellistani ja ajattelin käydä ihan huvin vuoksi katsomassa sitä. Tietty nuo kilometrit on aika suuret (350 t) mutta kone itsessään varmaan kestää kunhan vaan sähkölaitteet ja ruisku toimisivat :) . Meinaan verottaa keväällä ja ajaa ensi kesän, katsotaan sitten syksymmällä että miellyttääkö. Oli ajatuksena nimittäin hankkia 280SE:n tilalle käyttöautoksi hiukka pienempi eli W124 bensa-automaatilla :P .
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13645
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

karra kirjoitti: Kokeilin W124:n mattosarjaa ja melko hyvin istuivat :D . Kuskin matto ei sopinut ihan prikulleen; se kolo kaasupolkimelle oli hieman liian lyhyt joten matto takareunastaan meni sen poikkipalkin yli pari senttiä. Nyt jälkikäteen juolahti mieleen että sitä koloa voisi leikata hieman syvemmäksi, mutta siinä matossa taisi olla korotettu reuna mikä sitten häviää ja vedet pääsee valumaan sinne kaasupolkimen juureen. Joka tapauksessa istuvuus oli melkoisen hyvä.
Matot on nyt paikallaan; sitä kaasupolkimen koloa ei viitsi syventää koska se reunus todellakin leikkaantuu pois ja sulamisvedet pääsee suoraan sinne polkimen juureen. Kun kuskin penkki on ajoasennossa niin maton takareuna jää sinne piiloon penkin alle joten: pois silmistä - pois mielestä :wink: .

Sain tänään pari ulko ( = katos ) kuvaa uutuudesta otettua kun vanhempi rakkine on tallissa retusoitavana

Kuva

Kuva

Kuva

Tuo eka on vähän epätarkka joten tässä salaman kanssa:
Kuva
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
jtuukka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 222
Liittynyt: Su 31.08.2003 11:16
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja jtuukka »

Ere866 kirjoitti:...mallia 300SE.....rullattu 293 000km, suomiauto.
Tuossa korimallissa tosiaan on sitä jotain...

Ja vielä suomiauto, herkullista ajatella kuka kasinotalouden pelimiehistä on kiirehtinyt tuollakin autolla neuvottelusta toiseen rahaa tahkoamassa... :lol: Ei satu olemaan tarkempaa tietoa auton historiasta :?:
S204 250 CDI 4Matic -11
C208 230 Kompressor
W201 190E -89
W126 300 SE -87
W123 280E -81

Ex: W163 270 CDI -04, C209 280 -06, W203 C240 4Matic -05, W168 A160 -00, W201 2.0 -88, W123 230E -81, W140 300 SEL -92, W116 350 SE -75
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1533
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Kyllähän tuosta AKEen on soiteltu ja minä olen auton 11 omistaja.

Yksityisellä ollut ensimmäiset kolme vuotta. Siitä lähtenyt autoliikkeeseen ja taas yksityiselle. Yksityisiä taisi olla 5, sitten on ollut muutamalla yrityksellä, kahdella VEHOlla jne.

Ja sitten mahtuu porukkaan vielä yksi mies, jonka jälkeisellä omistajalla on saman sukunimi, mutta naisen etunimi
:shock: :D , eli onkohan ostettu vaimolle lahjaksi tai sitten jotain veronkiertohäikkää tms

Kyllähän tuohon autoon olen tyytyväinen,
Vakionopeudensäädin nyt ei pelitä ja esimerkiksi kaaret eivät ole virheettömät (oli kromikaaret aikanaan), mutta esimerkiksi kaikki sähkölasit ja keskuslukko pelaa kuten pitääkin ja penkit on hyväkuntoiset, koneeseen ei tarvinnut kuin nostajat uusia ja laatikkoon ja perään vaihdatin heti oston jälkeen öljyt. Perästäkään ei kuulu mitään ääniä. Laatikko vaihtaa kuten kuuluukin. Katsastumiehen mielestä iskaritkin olivat lähes uudenveroisessa kunnossa, samoin jarrut. Uudet kesärenkaat vain pitäisi laittaa. Taitaa seuraava kesä olla viimonen noilla gumeilla.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13645
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

280 SE 1984

Viesti Kirjoittaja karra »

Minulla on tuo sininen 280SE ollut näitä "nousukauden" kulkupelejä; tilattu Suomeen 1984 mutta viety siis muutoautoksi 3 vuodeksi ja ensirekisteröinti Kekkoslovakiaan 1/87 Alavudella. Sitten omistajanvaihdoksia: Teuva, Kuopio ja seuraava omistaja Jyväskylän Vartioimisliike.

Sitten jäljet johtavat Vaskiluodon Metalliin 94-96, tuolloin katsastuksessa kirjattiin mittarilukemaksi Vaasassa 188 - 234 tkm. Vähäkyrössä Tiina H. oli omistajana kilometreillä 267 t armon vuonna 1997. Vaasassa taas luettiin katsastuksessa kilsoja kesällä 1999 291 tuhatta omistajana Matti O. Sitten syksyllä auton osti Ilpo K. Orivedeltä jolta ostin auton keväällä 2000 lukeman ollessa 311 tuhatta km. Otetunnus ostettaessa oli 16 ja nyt autossa pyörähti viime viikolla 400 tkm tauluun :D .
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13645
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Uusia kuvia

Viesti Kirjoittaja karra »

Tänään otettuja uusia kuvia juuri vahatusta autosta.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Tosiaan tämän auton historiasta sen verran että ensimmäiset 5 vuotta se oli viettänyt Espanjassa ja rekisteröity Saksaan vasta v. 1993. Lopun aikaa se olikin ollut samassa suvussa ja jälkimmäinen virallinen omistajataho eli vanha pariskunta antoi sen vaihdossa uudempaan. Itse asiassa tämä w126 ei päätynyt vaihtoautoksi koska ikänsä takia sille etsittiin suoraan uusi omistaja MB-liikkeen korjaamon työnjohtajan toimesta kesällä 2006.

Autoa on pidetty Saksassa tallissa ja talvet se on oleillut Espanjan lämmössä - siitä ruosteeton koppa :lol: . Autoa on huollettukin siellä epsanjassa josta faktana R134a konversio ilmastoinnille sekä hispanialainen akku :shock: .

Tämä kori on siis "ruosteeton" ja en aio ottaa sitä tänne "itärajan lipeäkylpyralliin" . No, pohjassa oli vähän pintaruostetta massaamattomilla alueilla kuten vetopyörästön kopan ja taka-akselin yläpuolella. Ajoin ruostehet poijes sienilaikalla mitä sain ja loput irtoruosteet rapsuttelin irti. Päälle kaksi kerrosta ruosteenmuuntoainetta päivän välein ja sitten spray-kotelonsuojaa jonka kuorrutin alustamassaspraylla. Kesäajossa tällä autolla ajaa hamaan tulevaisuuteen ilman ruosteita :wink: :wink: .
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
biglimited
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 397
Liittynyt: Ke 03.01.2007 16:55
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja biglimited »

Komea ässä ja kivan originelli 8)
Sakemannicäbi
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14225
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Kyllä hyvälle näyttää. Olet näköjään repsikan peilin hommannut? Omalle kohdalle jos sattuisi, enpä tiedä kummin tekisin. Olisi harvinaisuus, jos olisi ilman peiliä, mutta on siitä vaan niin paljon hyötyä etenkin jos se on sähkösäätöinen. Muutenkin tuo 500 SE on oikea asketismin taidonnäyte: mukaan lisävarustelistalta on otettu vain etelän lämmössä tarpeellisin. Edellinen kommentti siis positiivisessa mielessä.

P.S. on muuten miehekkään mittainen piiska.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13645
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Timo L. kirjoitti:Kyllä hyvälle näyttää. Olet näköjään repsikan peilin hommannut? Omalle kohdalle jos sattuisi, enpä tiedä kummin tekisin. Olisi harvinaisuus, jos olisi ilman peiliä, mutta on siitä vaan niin paljon hyötyä etenkin jos se on sähkösäätöinen. Muutenkin tuo 500 SE on oikea asketismin taidonnäyte: mukaan lisävarustelistalta on otettu vain etelän lämmössä tarpeellisin. Edellinen kommentti siis positiivisessa mielessä.

P.S. on muuten miehekkään mittainen piiska.
Kiitos kiitos kaikille kommenteista. Tuo peili juttu nääs, autotarvikeliikkeessä myyjä sanoi että olisi pakollinen tämän ikäisessä autossa Suomessa. Siksi ostinkin käytetyn (5-napaisella pistokkeella eli lämmmitettävä lisäksikin) "Petehri":ltä. Nyt katsoin AKEn sivuilta ja en tosiaankaan löytänyt oikeasta peilistä muuta kuin seuraavan:
www.ake.fi kirjoitti:Jos takalasin tummennuksen jälkeen näkyvyys taaksepäin heikkenee, on autoon asennettava riittävän näkyvyyden taaksepäin antava oikeanpuoleinen sivupeili.
Noh, siinähän se peili nyt on, ostin lisäksi samaan syssyyn noita vanteita ja pultteja sarjallisen - "foorumilta" :wink: nekin.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Vastaa Viestiin