Wikke kirjoitti:Kyllä tuo Eren ässä on kerrassaan upea, ei voi muuta sanoa.Vielä kun hommaat Beckerin soittimen (pisti niin silmään tuo jaappanin grammari
)
Mulla olis Erelle becker europa 2000 sit olis vimosen päälle orginaali

Taitaa nuo vanteet olla 15-tuumaiset. Foorumilla kaupataan 8-reikävannesarjaa parhaillaan, 7x15 ja ET25 eli W126:een sopivat siis. Minkänlaiset pultit noihin käy, onko ns. lyhyet aluvannepultit vaiko ihan sellaiset todella_pitkät mitä 15-reikäaluissa?karra kirjoitti:Kuten aiemminkin todettu että komia on peli. Faceliftissä on näköjään tuhkakuppi-osasto erilainen mitä pre-facelift; penkinlämmittimien kytkimetkin on siellä. Sitten tuo peilin säätönamiskakin on epäkeskeisesti
. Kattoluukun kytkin puuttuu (kuten luukkukin
) ja onkos tuo yksi nappula sisäilmankierrolle - sellaista ei ole vanhemmassa.
Paljonkas noissa vanteissa on offsettiä, ja mikä leveys - halkaisija taitaa olla 16 " ?
On sinulla muuten samanlainen soitin mitä itsellänikin - omasta pimeni jo näytön tekstit; ne näkyy mutta vaan heikosti (ei kannata varmaan yrittää korjauttaa) .
Kerrohan lisää autosta.....ja KUVIA!!!karra kirjoitti:Taitaa nuo vanteet olla 15-tuumaiset. Foorumilla kaupataan 8-reikävannesarjaa parhaillaan, 7x15 ja ET25 eli W126:een sopivat siis. Minkänlaiset pultit noihin käy, onko ns. lyhyet aluvannepultit vaiko ihan sellaiset todella_pitkät mitä 15-reikäaluissa?karra kirjoitti:Kuten aiemminkin todettu että komia on peli. Faceliftissä on näköjään tuhkakuppi-osasto erilainen mitä pre-facelift; penkinlämmittimien kytkimetkin on siellä. Sitten tuo peilin säätönamiskakin on epäkeskeisesti
. Kattoluukun kytkin puuttuu (kuten luukkukin
) ja onkos tuo yksi nappula sisäilmankierrolle - sellaista ei ole vanhemmassa.
Paljonkas noissa vanteissa on offsettiä, ja mikä leveys - halkaisija taitaa olla 16 " ?
On sinulla muuten samanlainen soitin mitä itsellänikin - omasta pimeni jo näytön tekstit; ne näkyy mutta vaan heikosti (ei kannata varmaan yrittää korjauttaa) .
Hain tänään kotiin uuden tulokkaan: 1/88 käyttöönotetun 500SE:n. Face-liftin yksityiskohdista mainitakseni turvavyönvalot sisävalopaneelissa, raotettava
kattoluukku, konepellin avausvipu työntyy maskin läpi ja tavaratilan valon napin ulosveto-ominaisuus (ei pala kontissa valo kun kansi on auki), nämä siis mitä olen havainnut W124:issa jo olevan.
Kuvia tulee jos vaikka viikonloppuna saisi päivänvalossa otettua. On tuo ässä sen verran iso että kotitallissa ei saa kameran ruudulle kuin palan kerrallaanEre866 kirjoitti: Kerrohan lisää autosta.....ja KUVIA!!!
Kokeilin W124:n mattosarjaa ja melko hyvin istuivatMika.T kirjoitti:Suosittelen ainakin talven ajaksi niitä kumimattoja.Ere866 kirjoitti:Nuo paikallaanolevat matot on ihan mersun omat karvamatot, olivat kuulemma olleet aika kalliit Veholta. Edellinen omistaja oli ajanut Vehon pihaan autolla ja käynyt sanomassa, että haluais kumimatot mersuun ja myyjä oli tullut ja kattonut autoa pitkään ja kysynyt "Haluatko todellakin kumimatot tuolaiseen autoon?"Tomi kirjoitti: jos jotain ehdottais, niin laittaisin veholta mersun kumimattosarjan, W124 matot istuu hyvin ainakin w116:ssa ja maksaa 50 e. ja on pirun hyvän näköiset.
Säästyy lattiat suurimmaksi osaksi kengissä kulkeutuvan lumen sulamis vesiltä.
Kyllä kyllä - oletin että tarkoitit tätä minun autoaTimo L. kirjoitti:Kyllä näyttää hyvälle kokonaisuudelle. Hintansa väärti?
Matot on nyt paikallaan; sitä kaasupolkimen koloa ei viitsi syventää koska se reunus todellakin leikkaantuu pois ja sulamisvedet pääsee suoraan sinne polkimen juureen. Kun kuskin penkki on ajoasennossa niin maton takareuna jää sinne piiloon penkin alle joten: pois silmistä - pois mielestäkarra kirjoitti: Kokeilin W124:n mattosarjaa ja melko hyvin istuivat. Kuskin matto ei sopinut ihan prikulleen; se kolo kaasupolkimelle oli hieman liian lyhyt joten matto takareunastaan meni sen poikkipalkin yli pari senttiä. Nyt jälkikäteen juolahti mieleen että sitä koloa voisi leikata hieman syvemmäksi, mutta siinä matossa taisi olla korotettu reuna mikä sitten häviää ja vedet pääsee valumaan sinne kaasupolkimen juureen. Joka tapauksessa istuvuus oli melkoisen hyvä.
Tuossa korimallissa tosiaan on sitä jotain...Ere866 kirjoitti:...mallia 300SE.....rullattu 293 000km, suomiauto.
Kiitos kiitos kaikille kommenteista. Tuo peili juttu nääs, autotarvikeliikkeessä myyjä sanoi että olisi pakollinen tämän ikäisessä autossa Suomessa. Siksi ostinkin käytetyn (5-napaisella pistokkeella eli lämmmitettävä lisäksikin) "Petehri":ltä. Nyt katsoin AKEn sivuilta ja en tosiaankaan löytänyt oikeasta peilistä muuta kuin seuraavan:Timo L. kirjoitti:Kyllä hyvälle näyttää. Olet näköjään repsikan peilin hommannut? Omalle kohdalle jos sattuisi, enpä tiedä kummin tekisin. Olisi harvinaisuus, jos olisi ilman peiliä, mutta on siitä vaan niin paljon hyötyä etenkin jos se on sähkösäätöinen. Muutenkin tuo 500 SE on oikea asketismin taidonnäyte: mukaan lisävarustelistalta on otettu vain etelän lämmössä tarpeellisin. Edellinen kommentti siis positiivisessa mielessä.
P.S. on muuten miehekkään mittainen piiska.
Noh, siinähän se peili nyt on, ostin lisäksi samaan syssyyn noita vanteita ja pultteja sarjallisen - "foorumilta"www.ake.fi kirjoitti:Jos takalasin tummennuksen jälkeen näkyvyys taaksepäin heikkenee, on autoon asennettava riittävän näkyvyyden taaksepäin antava oikeanpuoleinen sivupeili.