W124 sedan takaluukku jumissa
W124 sedan takaluukku jumissa
Kaverilla tällainen ongelma:
- keskuslukko ei avaa takaluukkua, polttoaineluukku aukeaa kyllä
- luukku on kiinni ja lukkopesän hahlo pystyasennossa
- lika ja tiesuola ovat tehneet tehtävänsä, avain ei käänny pesässä milliäkään
Joitakin poppakonsteja vai onko väkivalta ainoa vaihtoehto luukun avaamiseksi ?
- keskuslukko ei avaa takaluukkua, polttoaineluukku aukeaa kyllä
- luukku on kiinni ja lukkopesän hahlo pystyasennossa
- lika ja tiesuola ovat tehneet tehtävänsä, avain ei käänny pesässä milliäkään
Joitakin poppakonsteja vai onko väkivalta ainoa vaihtoehto luukun avaamiseksi ?
Re: W124 sedan takaluukku jumissa
..
Viimeksi muokannut Vieras001, Ti 21.10.2008 09:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Kokeile myös vara-avainta, jos "käyttö" avain on kulunut.
Itsellä ei kulunut avain avannut apparin oven lukkoa ( ei kääntynyt milliäkään), mutta vara-avain toimii moittettomasti.
Itsellä ei kulunut avain avannut apparin oven lukkoa ( ei kääntynyt milliäkään), mutta vara-avain toimii moittettomasti.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Mulla oli 123:n kanssa samanlainen ongelma. Eli ainakin 123:n keskuslukituksen avaaminen onnistuu helposti. Eli otat vain imurin teitenkin mahdollisimman suuritehoinen. Etsit liitoksen, josta haluamasi oven avaava alipaineletku erkanee. Liitos auki ja imuri imuttamaan. noin 1sek. niin lukko aukeaa. Imuri jaksaa avata melko heikkokuntoisenkin ovisylinterin.Kaverilla tällainen ongelma:
- keskuslukko ei avaa takaluukkua, polttoaineluukku aukeaa kyllä
- luukku on kiinni ja lukkopesän hahlo pystyasennossa
- lika ja tiesuola ovat tehneet tehtävänsä, avain ei käänny pesässä milliäkään
Joitakin poppakonsteja vai onko väkivalta ainoa vaihtoehto luukun avaamiseksi ?
124:n keskuslukitus on ilmeisesti alipaine/sähköohjuksella? pitäisi onnistua tässäkin mallissa.
w124 200D
Alfa Romeo 164 TS/91
MF 165/69
Mazda B2200 87
Alfa Romeo 164 TS/91
MF 165/69
Mazda B2200 87
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Sitten kannattaa teettää uusi sellainen avain, joka avaa kaikki lukot jos toinen käyttöavain on hukassa ( muistaakseni Mersut on toimitettu jo vuosia kolmella avaimella, joista yksi on huolto avain ) .
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Joo, ja käyttöavaimen kanta on neliskulmainen, huoltoavaimessa pyöreä ja sillä ei aukea hanskalokero eikä takaluukku.adenauer300 kirjoitti:Sitten kannattaa teettää uusi sellainen avain, joka avaa kaikki lukot jos toinen käyttöavain on hukassa ( muistaakseni Mersut on toimitettu jo vuosia kolmella avaimella, joista yksi on huolto avain ) .
Sitten kolmas avain on sellainen ilman kantaa, ja se kai oli sitten uuden avaimen teettämistä varten ja taitaa olla melkein kaikista käyetyistä jo hukassa.
Illalla tutkin aihetta tarkemmin ja huomasin että 124:sessa keskuslukitus toimii näin:
- lukitsee alipaineella
- avaa ylipaineella
Joten irroitin taaksepäin lähtevän letkun pumpulta ja painoin letkuun pistoolilla paineilmaa jolloin lukko loksahti auki.
Takaluukun keskuslukkoyksikön kalvossa on pieni reikä joten auton oman pumpun tuotto ei riittänyt painamaan lukkoa auki.
Edit: Kokeilemani avain oli kyllä käyttöavain (neliskumainen), luulisin kuitenkin että 15 vuotta ja 380tkm Suomen tiesuolaa on tuon lukkopesän jumittanut. Eihän sitä ikinä tule käytettyä silloin kun keskuslukitus toimii.
Kiitoksia kaikille vastauksista.
- lukitsee alipaineella
- avaa ylipaineella
Joten irroitin taaksepäin lähtevän letkun pumpulta ja painoin letkuun pistoolilla paineilmaa jolloin lukko loksahti auki.
Takaluukun keskuslukkoyksikön kalvossa on pieni reikä joten auton oman pumpun tuotto ei riittänyt painamaan lukkoa auki.
Edit: Kokeilemani avain oli kyllä käyttöavain (neliskumainen), luulisin kuitenkin että 15 vuotta ja 380tkm Suomen tiesuolaa on tuon lukkopesän jumittanut. Eihän sitä ikinä tule käytettyä silloin kun keskuslukitus toimii.
Kiitoksia kaikille vastauksista.
Audi A6 TDI Quattro
Lukko
Itse olen saanut joskus sellaisen lukon toimimaan mikä ei liikahtanutkaan, kun irroitin lukon ja laitoin pensapurkkiin likoamaan ja välillä vääntelin avaimella. Oli halpa konsti
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Hyvä konsti lukkojen puhistamiseen on:
Suhauttaa reilusti Jarrujen puhdistus sprayta ja paineilmalla puhaltaa paineilmalla lukkopesään.
paskat liukenee aineella ja lähtee paineilmalla.
tarvittaessa toistaa homma niin johan alkaa lukot toimia
ja perään jotain crc:tä tai vastaa voiteeksi niin pitäs pittynykki lukko alkaa toimia.
Suhauttaa reilusti Jarrujen puhdistus sprayta ja paineilmalla puhaltaa paineilmalla lukkopesään.
paskat liukenee aineella ja lähtee paineilmalla.
tarvittaessa toistaa homma niin johan alkaa lukot toimia
ja perään jotain crc:tä tai vastaa voiteeksi niin pitäs pittynykki lukko alkaa toimia.
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1225
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
W124 Takaluukku jumissa
Itselläni on samanlainen ongelma W124:sen -88 takaluukun kanssa. Minulla on nähtävästi käsissä vain huoltoavain, koska avain ei mene kunnolla lukkopesään. Lienee tässäkin tapauksessa kalvossa reikä, koska lukko on oikutellut välillä ja välillä toiminut moitteettomasti. Jos luukun saisi auki ylipaineella, niin mistähän päin takaluukulle johtavaa letkua kannattaisi lähteä etsimään 

Re: W124 Takaluukku jumissa
Takapenkki pois ja alipainepumpusta taaksepäin lähtevään letkuun vaikka fillarin pumpulla varovaisesti painetta.Hannu kirjoitti:Itselläni on samanlainen ongelma W124:sen -88 takaluukun kanssa. Minulla on nähtävästi käsissä vain huoltoavain, koska avain ei mene kunnolla lukkopesään. Lienee tässäkin tapauksessa kalvossa reikä, koska lukko on oikutellut välillä ja välillä toiminut moitteettomasti. Jos luukun saisi auki ylipaineella, niin mistähän päin takaluukulle johtavaa letkua kannattaisi lähteä etsimään
" Fidldee" W202 C200 -94
W124 230kat-88
W124 230kat-88
Irrotin takaluukulle menevän letkun ja pistin painetta pumpulla. Reikää ei ilmeisesti ole. Takana kyllä loksahtaa, mutta lukko ei aukea. "kieli" on ilmeisesti jäsähtänyt tosissaan jumiin. Mikähän olisi seuraava keino pyrkiä sisälle konttiin? Ei viitsisi vielä ottaa rälläkkää käyttöön... 
Onko kellään ollut moista ongelmaa?

Onko kellään ollut moista ongelmaa?
Ja se suojaluukku on peräänpäinkatsoen siis lukon vasemmalla puolella ei siis se lukonkohdalla oleva hieman pienempi kansidealer kirjoitti:Ensiapulaukun kotelon kautta näet peräkonttiin, ota pitkä rautatanko ja taskulamppu ja sieltä sisäkautta kaivele lukon edessä oleva luukku auki ja sitten väännä lukko auki.
Katso mallia toisesta w124 jos tuntuu vaikealta.



" Fidldee" W202 C200 -94
W124 230kat-88
W124 230kat-88
Mulla jäi 190:n luukku eilen jumiin samallalailla!
Jumiutuminen johtui sen lukon vastakappaleen vääntymisestä väärään asentoon. Itse sain luukun auki ruiskuttelemalla sinne kunnolla ensin CRC:tä ja sitten nappi pohjassa renkutin luukkua väännellen joka suuntaan ja lopulta aukesi melkein kuin itsestään...
Lievää väkivaltaa siis, mutta pakko oli auki saada...
Kokeile sellasta että kun luukku ei ole lukossa, niin nostat luukun reunasta varovasti pikkuhiljaa ylöspäin, jotta vastakappale taipuisi takaisin omalle paikalleen (ylemmäs). Sen jälkeen päästä luukusta irti ja avaa luukku...
...tämä siis jos lukko on samanlainen kuin W201:ssä...
Jumiutuminen johtui sen lukon vastakappaleen vääntymisestä väärään asentoon. Itse sain luukun auki ruiskuttelemalla sinne kunnolla ensin CRC:tä ja sitten nappi pohjassa renkutin luukkua väännellen joka suuntaan ja lopulta aukesi melkein kuin itsestään...

Kokeile sellasta että kun luukku ei ole lukossa, niin nostat luukun reunasta varovasti pikkuhiljaa ylöspäin, jotta vastakappale taipuisi takaisin omalle paikalleen (ylemmäs). Sen jälkeen päästä luukusta irti ja avaa luukku...
...tämä siis jos lukko on samanlainen kuin W201:ssä...

MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Tuo lukon aukemattomuus johtui minulla keskuslukituksen muvoikiekon jumittumisesta lukkopesän ympärille. Kahdesti olen joutunut kiekon reikää väljentämään kun lukko on alkanut juonittelemaan. onneksi olen sen saanut molemmilla kerroilla auki keskuslukitusta härnäämällä ja lukkoa lämmittämällä.
Syyksi tuohon jumittumiseen olen pähkäillyt seuraavaa:
Muovinen osa turpoaa jonkin voitelu- tai pesuaineen vaikutuksesta, tai sitten vaikka tiesuolan... toinen vastaavanlainen ongelma oli BMW:n lampunpyyhkimenmoottorin muovisissa hammaspyörissä.
Syyksi tuohon jumittumiseen olen pähkäillyt seuraavaa:
Muovinen osa turpoaa jonkin voitelu- tai pesuaineen vaikutuksesta, tai sitten vaikka tiesuolan... toinen vastaavanlainen ongelma oli BMW:n lampunpyyhkimenmoottorin muovisissa hammaspyörissä.
Minulla lukon aukeamattomuus johtui jousesta joka
on siellä lukon sisällä joka aukaisee sen klipsin.
Jousi oli lähtenyt irti toisesta päästä. Teki sitä säännöllisesti talvella
useammin ilmeisesti siksi koska osat himpan kohmeessa.
Lukon sai auki kun lämmitti hiustenkuivaajalla ja "täkytti"lukkoa
jonkin aikaa.
on siellä lukon sisällä joka aukaisee sen klipsin.
Jousi oli lähtenyt irti toisesta päästä. Teki sitä säännöllisesti talvella
useammin ilmeisesti siksi koska osat himpan kohmeessa.
Lukon sai auki kun lämmitti hiustenkuivaajalla ja "täkytti"lukkoa
jonkin aikaa.
W124:n takaluukun lukko näyttää olevan tyyppivika. Itsellä keskuslukko yritti avata takaluukkua, mutta luukku pysyi lukossa. Avain ei kääntynyt mihinkään. Ensiapulaukun alla ei ollut mitää luukkua.
Ajoin auton lämpimään ja lämmityspuhaltimen suuntasin lukkoon useiksi tunneiksi. Tämän jälkeen lukko aukesi useiden yritysten jälkeen. Sitten lukko irti ja liuotinkylpyyn. Lukkoa en saanut enään pienemmiksi palasiksi, sitten puhalsin sinne eri suunnista runsaasti jarrujen puhdistusprayta ja lopuksi kunnon voitetu CRC:n aseöljyllä. Asennusvaiheessa säädin vielä keskuslukon tankoa "parempaan" suuntaa.
Lukko toimii taas hyvin. Kiva jos tekee tämän tempun esim. lentoasemalla matkalaukut takakontissa.
Ajoin auton lämpimään ja lämmityspuhaltimen suuntasin lukkoon useiksi tunneiksi. Tämän jälkeen lukko aukesi useiden yritysten jälkeen. Sitten lukko irti ja liuotinkylpyyn. Lukkoa en saanut enään pienemmiksi palasiksi, sitten puhalsin sinne eri suunnista runsaasti jarrujen puhdistusprayta ja lopuksi kunnon voitetu CRC:n aseöljyllä. Asennusvaiheessa säädin vielä keskuslukon tankoa "parempaan" suuntaa.
Lukko toimii taas hyvin. Kiva jos tekee tämän tempun esim. lentoasemalla matkalaukut takakontissa.
W124 250D -89
- j.s.lehti.
- Mersumies
- Viestit: 915
- Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
- Paikkakunta: salo
Takaluukku
Tämä JarruSprei tuntuu varsin hyvältä aineelta juuri näihin lukkoihin ja vastaaviin mm ihan rasvatahran poitoon.j.s.lehti