elikkäs pitihän tuo omakin mersu talliin pistää ja ruveta tutkimaan mitä se on syönyt ajansaatossa. auto on siis vm79 280E (alkup.250) automaatti. ensimmäisenä piti selvittää nokka-akseleiden kunto koska kone raksutti aika mukavasti,mutta olipa yllätys kun otin venttiili kopan irti,nokissa ei yhtään kulumaa,eli ohjurin kumit vaihtoon ja venttiilien säätö.ulkokuori tulee muuttumaan jonkin verran uuden maalauksen muodossa,siitä lisää myöhemmin vanteet pitäisi kai maalauttaa myös koska nyt ne näyttää jotenkin matta värisiltä. ja jos rahaa liikenee niin poppikoneita tullaan lisäämään rajusti autoon. http://on.zapto.org/gallery/main.php?g2 ... &g2_page=4
tuossa muutama vanhempi kuva autosta.
kommenttia saa laittaa MYYTY!
Viimeksi muokannut j-ptuning, Pe 23.02.2007 07:09. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
M110 ja M123 tuppaavat olemaan herkästi semmosia raksuttelijoita vanhemmiten vaikka näkyvää kulumaa ei nokissa olisikaan. Yhden vanhan asentajan neuvo oli säätää pakoventtiilien välykset 0.05 mm ohjearvoa suuremmiksi, voipi vaikuttaa asiaan.
joo toi venttiilien säätö koitetaan tehdä niin että saisi hiljaiseksi,mutta ei niin että venat jää kantamaan täytyy koittaa säätää tollai. joo olen kans kuullut et noi on raksuttajia vaikka nokat ois kunnossa.
A. Hara kirjoitti:M110 ja M123 tuppaavat olemaan herkästi semmosia raksuttelijoita vanhemmiten vaikka näkyvää kulumaa ei nokissa olisikaan. Yhden vanhan asentajan neuvo oli säätää pakoventtiilien välykset 0.05 mm ohjearvoa suuremmiksi, voipi vaikuttaa asiaan.
Terve! Kyllä venttiilivälyksiä täytyy säätää normaalia pienemmäksi jos aikoo raksutuksista eroon päästä Aikoinaan omassa Ladassani käytin 0,05 välyksiä ohjearvon ollessa 0,15 ja kävi ihmeen nätisti ( ladaksi) Yleensä nokka-akselista kuluu se ns. etunosto kohouma pois ja moottorin käyntiääni alkaa muistuttamaan Talbotin käyntiä
A. Hara kirjoitti:M110 ja M123 tuppaavat olemaan herkästi semmosia raksuttelijoita vanhemmiten vaikka näkyvää kulumaa ei nokissa olisikaan. Yhden vanhan asentajan neuvo oli säätää pakoventtiilien välykset 0.05 mm ohjearvoa suuremmiksi, voipi vaikuttaa asiaan.
Terve! Kyllä venttiilivälyksiä täytyy säätää normaalia pienemmäksi jos aikoo raksutuksista eroon päästä Aikoinaan omassa Ladassani käytin 0,05 välyksiä ohjearvon ollessa 0,15 ja kävi ihmeen nätisti ( ladaksi) Yleensä nokka-akselista kuluu se ns. etunosto kohouma pois ja moottorin käyntiääni alkaa muistuttamaan Talbotin käyntiä
joo tiesin että pienemmäksi välys pitää laittaa=) kirjoittaj varmaan kirjoitti väärin... nokat on todella hyväkuntoiset,mutta keväällä sen sitten kuulee miten onnistuin
kun te tuolla autolla kävitte ajamassa niin auto kävi tyhjäkäynnillä välillä viidellä--syy tulpat huonot. ja maalarillehan tää on menossa,katotaan sen jälkeen miltä tää näyttää. mutta nyt kävi piru niin että tää taitaa venyä kunnolla tää projekti nyt haluan tehdä koneellekkin jotain mutta kai tää joskus vielä liikenteeseen tulee... ja nokat ajattelin teettää jyrkemmiksi,tulee halvemmaksi kuin vakio nokat. onkos joku tehnyt koskaan tallaiseen sähköistä ruiskua? esim. megaruuttaa...
Tuo kori 280 koneella on kova kulkuinen siihen maailmanaikaan. Mulla muuttui kone myös vajaakäyntiseksi, mutta syynä silloin oli vanhat tulpanjohdot ja niiden liian suuri vastus.
Venttiilit piti säätää näppituntumalla aika pienelle välykselle, ettei naputellut. Toki tuo ruisku (suuttimet) piti myös jonkinlaista rapinaa. Kilsoja mittarissa silloin reilut 150 000 ja nokka-akselit oli kunnossa.
Kumilimput kardaanissa toimi voimansiirron sulakkeina, kun oli silloin aika raskas kaasujalka. Muuten ei tekniikasta mitään särkynyt, eli ilmeisen lujaa tekoa.
Työkaverilla oli muuten W123 kori 3.5 litran kasikoneella päivittäisessä ajossa, liekö alkuperäinen.