w123 280E.../myynnissä...

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
j-ptuning
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Pe 17.02.2006 09:20
Paikkakunta: pöytyä

w123 280E.../myynnissä...

Viesti Kirjoittaja j-ptuning »

elikkäs pitihän tuo omakin mersu talliin pistää ja ruveta tutkimaan mitä se on syönyt ajansaatossa. auto on siis vm79 280E (alkup.250) automaatti. ensimmäisenä piti selvittää nokka-akseleiden kunto koska kone raksutti aika mukavasti,mutta olipa yllätys kun otin venttiili kopan irti,nokissa ei yhtään kulumaa,eli ohjurin kumit vaihtoon ja venttiilien säätö.ulkokuori tulee muuttumaan jonkin verran uuden maalauksen muodossa,siitä lisää myöhemmin :shock: vanteet pitäisi kai maalauttaa myös koska nyt ne näyttää jotenkin matta värisiltä. ja jos rahaa liikenee niin poppikoneita tullaan lisäämään rajusti autoon.
http://on.zapto.org/gallery/main.php?g2 ... &g2_page=4
tuossa muutama vanhempi kuva autosta.

kommenttia saa laittaa :) MYYTY!
Viimeksi muokannut j-ptuning, Pe 23.02.2007 07:09. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
w201 -89 2.0
wv golf variant
Avatar
A. Hara
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 139
Liittynyt: Pe 05.12.2003 15:58
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja A. Hara »

M110 ja M123 tuppaavat olemaan herkästi semmosia raksuttelijoita vanhemmiten vaikka näkyvää kulumaa ei nokissa olisikaan. Yhden vanhan asentajan neuvo oli säätää pakoventtiilien välykset 0.05 mm ohjearvoa suuremmiksi, voipi vaikuttaa asiaan.
S123 300TDT -85
W123 250 -79
W123 240D -80
j-ptuning
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Pe 17.02.2006 09:20
Paikkakunta: pöytyä

Viesti Kirjoittaja j-ptuning »

joo toi venttiilien säätö koitetaan tehdä niin että saisi hiljaiseksi,mutta ei niin että venat jää kantamaan :P täytyy koittaa säätää tollai. joo olen kans kuullut et noi on raksuttajia vaikka nokat ois kunnossa.
w201 -89 2.0
wv golf variant
j-ptuning
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Pe 17.02.2006 09:20
Paikkakunta: pöytyä

Viesti Kirjoittaja j-ptuning »

nyt on mersu purettu maalaria varten :D vielä kun jaksais laittaa takaisin käynti kuntoon ja viedä maalarille tuo niin ois hyvä.
w201 -89 2.0
wv golf variant
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Kyllä se siitä :)

Uutta kuvaa vaan kehiin sitte.
j-ptuning
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Pe 17.02.2006 09:20
Paikkakunta: pöytyä

Viesti Kirjoittaja j-ptuning »

kuvia tulee sitten kun auto on maalarin tallissa :D
w201 -89 2.0
wv golf variant
Avatar
kleitos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Pe 25.03.2005 17:48
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja kleitos »

A. Hara kirjoitti:M110 ja M123 tuppaavat olemaan herkästi semmosia raksuttelijoita vanhemmiten vaikka näkyvää kulumaa ei nokissa olisikaan. Yhden vanhan asentajan neuvo oli säätää pakoventtiilien välykset 0.05 mm ohjearvoa suuremmiksi, voipi vaikuttaa asiaan.
8) Terve! Kyllä venttiilivälyksiä täytyy säätää normaalia pienemmäksi jos aikoo raksutuksista eroon päästä :roll: Aikoinaan omassa Ladassani käytin 0,05 välyksiä ohjearvon ollessa 0,15 ja kävi ihmeen nätisti ( ladaksi) :wink: Yleensä nokka-akselista kuluu se ns. etunosto kohouma pois ja moottorin käyntiääni alkaa muistuttamaan Talbotin käyntiä :shock:
j-ptuning
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Pe 17.02.2006 09:20
Paikkakunta: pöytyä

Viesti Kirjoittaja j-ptuning »

kleitos kirjoitti:
A. Hara kirjoitti:M110 ja M123 tuppaavat olemaan herkästi semmosia raksuttelijoita vanhemmiten vaikka näkyvää kulumaa ei nokissa olisikaan. Yhden vanhan asentajan neuvo oli säätää pakoventtiilien välykset 0.05 mm ohjearvoa suuremmiksi, voipi vaikuttaa asiaan.
8) Terve! Kyllä venttiilivälyksiä täytyy säätää normaalia pienemmäksi jos aikoo raksutuksista eroon päästä :roll: Aikoinaan omassa Ladassani käytin 0,05 välyksiä ohjearvon ollessa 0,15 ja kävi ihmeen nätisti ( ladaksi) :wink: Yleensä nokka-akselista kuluu se ns. etunosto kohouma pois ja moottorin käyntiääni alkaa muistuttamaan Talbotin käyntiä :shock:
joo tiesin että pienemmäksi välys pitää laittaa=) kirjoittaj varmaan kirjoitti väärin... nokat on todella hyväkuntoiset,mutta keväällä sen sitten kuulee miten onnistuin :D
w201 -89 2.0
wv golf variant
ap160
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: Ti 23.11.2004 09:00

nokat

Viesti Kirjoittaja ap160 »

Onks tietoo paljon uudet vakio nokat edullisimmin ja mistä?
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

MUlla on tuossa yhdet uudet M110:n nokat ylimääräsenä. :D

200e vois myydä. Uudet maksaa suomessa noin550e/kpl.
Avatar
Heikki H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 649
Liittynyt: Ti 09.12.2003 01:04

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

mulla olis 300..

edit: http://cgi.ebay.de/Nockenwelle-fuer-Mer ... dZViewItem noi on aika halavat
So long and thanks for all the fish
Avatar
sakke0207
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 292
Liittynyt: Ke 04.01.2006 09:48
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja sakke0207 »

mä kun kävin tolla koeajolla niin sehän kävi välillä viisellä pytyllä..

ja maalattu aikas karulla kädellä, mut ihan siisti ikäisekseen..
Mb 300tdt -91
Mb 300tdt st -91
Mb 230ce -89
Mb 220B -70 MR
j-ptuning
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Pe 17.02.2006 09:20
Paikkakunta: pöytyä

Viesti Kirjoittaja j-ptuning »

kun te tuolla autolla kävitte ajamassa niin auto kävi tyhjäkäynnillä välillä viidellä--syy tulpat huonot. ja maalarillehan tää on menossa,katotaan sen jälkeen miltä tää näyttää. mutta nyt kävi piru niin että tää taitaa venyä kunnolla tää projekti nyt haluan tehdä koneellekkin jotain :idea: mutta kai tää joskus vielä liikenteeseen tulee... ja nokat ajattelin teettää jyrkemmiksi,tulee halvemmaksi kuin vakio nokat. onkos joku tehnyt koskaan tallaiseen sähköistä ruiskua? esim. megaruuttaa...
w201 -89 2.0
wv golf variant
Avatar
Harri S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: La 28.10.2006 19:17
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Harri S »

Tuo kori 280 koneella on kova kulkuinen siihen maailmanaikaan. Mulla muuttui kone myös vajaakäyntiseksi, mutta syynä silloin oli vanhat tulpanjohdot ja niiden liian suuri vastus.

Venttiilit piti säätää näppituntumalla aika pienelle välykselle, ettei naputellut. Toki tuo ruisku (suuttimet) piti myös jonkinlaista rapinaa. Kilsoja mittarissa silloin reilut 150 000 ja nokka-akselit oli kunnossa.

Kumilimput kardaanissa toimi voimansiirron sulakkeina, kun oli silloin aika raskas kaasujalka. Muuten ei tekniikasta mitään särkynyt, eli ilmeisen lujaa tekoa.

Työkaverilla oli muuten W123 kori 3.5 litran kasikoneella päivittäisessä ajossa, liekö alkuperäinen.
Ex MB 16kpl, nyt nissan Leaf
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Harri S kirjoitti:Työkaverilla oli muuten W123 kori 3.5 litran kasikoneella päivittäisessä ajossa, liekö alkuperäinen.
Ei ole.
j-ptuning
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Pe 17.02.2006 09:20
Paikkakunta: pöytyä

Viesti Kirjoittaja j-ptuning »

myytävänä ostakaa hyvä mersu pois. mulla tuli harrastuksen vaihto,kaksipyöräinen tuli ja vei sydämmen :D
w201 -89 2.0
wv golf variant
j-ptuning
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Pe 17.02.2006 09:20
Paikkakunta: pöytyä

Viesti Kirjoittaja j-ptuning »

myyty. meni nakkilaan nuorelle kaverille,katotaan näkyykö autoa enää ja missä kunnossa.
w201 -89 2.0
wv golf variant
Vastaa Viestiin