Eli jos jaksatte niin pistäkää omia mielipiteitänne tänne vaikka siitä kumman itse ostaisitte. Kiitokset jo etukäteen vastanneille

No juuri tässä on homman ydin, mutta vain jos nämä olisi saman hintaiset.mackj kirjoitti:Oman kokemuksen perusteella w211ehdottomasti! Mielestäni(älää suuttuko w/s210 kuskit) 210 alkaa olla jo sen verran vanha. Tekniikka kuin myös muotoilu. Ja ruoste ongelmat pitäisi olla "korjattu" 211 koppases verrattuna 210. Ja jos valintana on joko uudempi 211 tai sitten 210 niin minun mielestä...
Toisaalta taas jos eka ostaa vanhemman ja korjaa/huoltaa sitä. Sitte ostaa uudemman ja korjaa/huoltaa sitä taas. Niin kerralla voi ostaa sen uudemman ja korjata/huoltaa sitä. Ja pitää sitä uudempaa niin kauan kun olisi pitänyt yhteensä sitä vanhempaa ja uudempaa.jukka-tre kirjoitti:Sen siis ottaisin ja ajelisin sillä jokusen vuoden ja sitten vaihtaisin taas uudempaan, vaikka sitten W211-malliin. Tällä lailla saisin koko aika ajella 6-pyttysellä ja pääsisin jopa halvemmallla. Remppaa tulee varmaan enempi, mutta toisaalta arvon alenemaa vähempi.
No vielä yksi konsti tehdä päätös:mackj kirjoitti:Toisaalta taas jos eka ostaa vanhemman ja korjaa/huoltaa sitä. Sitte ostaa uudemman ja korjaa/huoltaa sitä taas. Niin kerralla voi ostaa sen uudemman ja korjata/huoltaa sitä. Ja pitää sitä uudempaa niin kauan kun olisi pitänyt yhteensä sitä vanhempaa ja uudempaa.jukka-tre kirjoitti:Sen siis ottaisin ja ajelisin sillä jokusen vuoden ja sitten vaihtaisin taas uudempaan, vaikka sitten W211-malliin. Tällä lailla saisin koko aika ajella 6-pyttysellä ja pääsisin jopa halvemmallla. Remppaa tulee varmaan enempi, mutta toisaalta arvon alenemaa vähempi.
Eihän tuosta varmaan saa kukaa selvää..Parempi että menee vissiin nukkuun ku ei tunnu toi ajatus kulkevan enää
Isä kävi eilen kokeilemassa W211 koppaista ja juuri samat oli kommentit kuin sulla edellä,rengasäänet kuulemma jopa häiritsevän kovat verrattuna W210. Ehkä ero renkaissa enemmänkin kuin äänieristyksessä, molemmissa nastarenkaat.e320 kirjoitti: Lisäksi tuo uusi on sisätiloiltaan selkeästi kapeampi. Auto on suuntavakavuudeltaan aavistuksen huonompi ja selkeästi kovempi alustaltaan kuin W210. Se on myös äänekkäämpi kuin W210 jostain syystä.
Toisaalta jäykistyneen rungon tuntee ajossa, kolariturvallisuus ja ulkonäkö valovuoden paremmat jne. Vaikea valinta.
Kattopa tosta loppupuolelta ketjua löytyy Väykyllä ajon kustannuksista tietoa.MeZe190 kirjoitti:Kiitoksia vastaamaan vaivautuneille!
Toi vanhempi väykky on vähän kinkkinen koeajettava kun on 450:nen kilsan päässä. Uudempi on tosiaan jonkun matkaa toistakymmentä tuhatta kalliimpi, mut jotenkin toi kutoskone himottas, en tiiä mennee jo pää sekasin. Uudemmassa kuulemma kuulopuheitten mukaan aika paljon ongelmia sähköhydraulisten jarrujen kanssa, ja jos se järjestelmä prakaa ni sit ei puhuta enää pikkusummista. Toi jarrujuttu mua pelottaa eniten siinä uudessa väykyssä.
Niin ja missä hinnoissa noi huollot yleensä pyörii?
Nykyinen Volvoni vajaa vuoden vanha 2 kertaa jättänyt tielle ja sähkövikoja aivan p.....sti, on meinaa mittari nyt täynnä
Ulkomitoissa ei paljon eroa ole; W211 on vähän leveämpi, korkeampi, painavampi ja siinä on pidempi akseliväli. Pituus on molemmissa 482 senttiä.Tapio_Tre kirjoitti:Ota 210 ehdottomasti kutosen koneella, on auton kokoinenkin.