Eli jos jaksatte niin pistäkää omia mielipiteitänne tänne vaikka siitä kumman itse ostaisitte. Kiitokset jo etukäteen vastanneille
Kummassa vara parempi W210 320CDI vai W211 270CDI
Kummassa vara parempi W210 320CDI vai W211 270CDI
Eli vaihtokuumetta pukkaa. Olis 2 vaihtoehtoo 320cdi vm01 tai 270cdi vm03. Kummatkin ajettu saman verran 150tkm ja suomiautoja. Toi uudempi kiinnostas kyl aika paljon enemmän, mut tuntuu vaan niin hienolta vehkeeltä kaikkine heepeleineen että mitenköhän on tuon vikaherkkyyden kanssa. Ja onko autot jo sellaisissa kilometreissä että jotakin tiettyä(kallista) palikkaa pitäs lähiaikoina ruveta vaihtelemaan et pääsee taas jonkun aikaa eteenpäin(eli jotain tyyppivikoja esim.) Oli meinaa tos viikonlopun koeajossa toi 270:nen ja ei voi muuta sanoo et E-malli täytyy saada nyt alle ja nopeasti.
Eli jos jaksatte niin pistäkää omia mielipiteitänne tänne vaikka siitä kumman itse ostaisitte. Kiitokset jo etukäteen vastanneille
Eli jos jaksatte niin pistäkää omia mielipiteitänne tänne vaikka siitä kumman itse ostaisitte. Kiitokset jo etukäteen vastanneille
MB 190E 2.0i vm.90
Kelpais kyllä molemmat, varmaan hyviä vehkeitä. Nuista kahesta ottasin tuon 211:n. Kuitenki se on uuvempaa korimallia ja minusta tyylikäs. Siinä on sitten ne sähköhydrauliset jarrut, jos hajoaa niin kallis korjata. Luulisin.
Osta tuo 211 ja laita äs-look takavalot. Ne on hianot.
Niin minä tekisin.
Osta tuo 211 ja laita äs-look takavalot. Ne on hianot.
Niin minä tekisin.
W210 220D -97 powered by bosch
Voi hitsi mikä tuska... ja vielä syyttä !!! Kummatkin on hyviä.
No oma valintani olisi ilman muuta 6-pyttynen, mutta tämä on tunteella ei järjellä.
Jos mulla olis ennen ollu vaikka 4-pyttynen, niin sitten tuo 5-pyttynen olis hieno.
Mutta kun on ollu ennen 5-pyttynen (Volvo) ja se kävi vähän "ropeloisesti", niin sitten tuo 6-pyttynen on unelma, niin unelma.
W210/Väykky- mallissa on "erilainen" ulkonäkö. Ruosteita on aika varmasti, siis pitää viedä suojaukseen / korjaukseen.
W211 kukaan ei vielä tiedä, miten kestää ruosteita, mutta kaiken järjen mukaan paremmin.
Tekniikan kestävyydestä... No Väykyn viat tiedetään, entäs ton uudemman ? Vois luulla, että uudempi olis paree, mutta entäs noi jarrut ???
Tarttis katsastaa hyvin tarkkaan molemmat ja tehdä (vaikea) päätös.
No oma valintani olisi ilman muuta 6-pyttynen, mutta tämä on tunteella ei järjellä.
Jos mulla olis ennen ollu vaikka 4-pyttynen, niin sitten tuo 5-pyttynen olis hieno.
Mutta kun on ollu ennen 5-pyttynen (Volvo) ja se kävi vähän "ropeloisesti", niin sitten tuo 6-pyttynen on unelma, niin unelma.
W210/Väykky- mallissa on "erilainen" ulkonäkö. Ruosteita on aika varmasti, siis pitää viedä suojaukseen / korjaukseen.
W211 kukaan ei vielä tiedä, miten kestää ruosteita, mutta kaiken järjen mukaan paremmin.
Tekniikan kestävyydestä... No Väykyn viat tiedetään, entäs ton uudemman ? Vois luulla, että uudempi olis paree, mutta entäs noi jarrut ???
Tarttis katsastaa hyvin tarkkaan molemmat ja tehdä (vaikea) päätös.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Oman kokemuksen perusteella w211ehdottomasti! Mielestäni(älää suuttuko w/s210 kuskit) 210 alkaa olla jo sen verran vanha. Tekniikka kuin myös muotoilu. Ja ruoste ongelmat pitäisi olla "korjattu" 211 koppases verrattuna 210. Ja jos valintana on joko uudempi 211 tai sitten 210 niin minun mielestä... En sitä sano etteikö "yksinkertainen" tekniikka olisi hyvä ja mersun ajaton muotoilu.. Mutta kuitenkin... Tämä kommentti jakaa varmaan paljon mielipiteitä mutta älää vetäkö herneitä nenuihin kuitenkaan eiks je?
Mun vähä paha sanoa niin perusteellisesti kun ei ole pitempi aikaista kokemusta 210 muutakun mitä on kavereitten autoilla tullu ajettua. Jotku taksia ajavat olisivat parempia kommentoimaan kestävyyttä jne.
p.s Tuosta ruosteesta vielä tai tarkemmin laadusta.. Olihan minunkin omassani jäänyt kokonainen sauma hitsaamatta("takalattia" ja takaboksin lattia). Joten niitäkin riittää mukaan..
edit. enimmät typot
Mun vähä paha sanoa niin perusteellisesti kun ei ole pitempi aikaista kokemusta 210 muutakun mitä on kavereitten autoilla tullu ajettua. Jotku taksia ajavat olisivat parempia kommentoimaan kestävyyttä jne.
p.s Tuosta ruosteesta vielä tai tarkemmin laadusta.. Olihan minunkin omassani jäänyt kokonainen sauma hitsaamatta("takalattia" ja takaboksin lattia). Joten niitäkin riittää mukaan..
edit. enimmät typot
2006 E280cdi 4matic
1996 Toyota Supra
ex. 1999 S 500
1996 Toyota Supra
ex. 1999 S 500
No juuri tässä on homman ydin, mutta vain jos nämä olisi saman hintaiset.mackj kirjoitti:Oman kokemuksen perusteella w211ehdottomasti! Mielestäni(älää suuttuko w/s210 kuskit) 210 alkaa olla jo sen verran vanha. Tekniikka kuin myös muotoilu. Ja ruoste ongelmat pitäisi olla "korjattu" 211 koppases verrattuna 210. Ja jos valintana on joko uudempi 211 tai sitten 210 niin minun mielestä...
Kuitenkin epäilisin, että toi W210 olis halvempi.
Sen siis ottaisin ja ajelisin sillä jokusen vuoden ja sitten vaihtaisin taas uudempaan, vaikka sitten W211-malliin. Tällä lailla saisin koko aika ajella 6-pyttysellä ja pääsisin jopa halvemmallla. Remppaa tulee varmaan enempi, mutta toisaalta arvon alenemaa vähempi.
Mutta jos ei arvosta tuota moottoria ja hintaeroa ei ole paljoa, niin sitten uudempi alle ja sillä vaan sitten pitkää ajoo...
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Toisaalta taas jos eka ostaa vanhemman ja korjaa/huoltaa sitä. Sitte ostaa uudemman ja korjaa/huoltaa sitä taas. Niin kerralla voi ostaa sen uudemman ja korjata/huoltaa sitä. Ja pitää sitä uudempaa niin kauan kun olisi pitänyt yhteensä sitä vanhempaa ja uudempaa.jukka-tre kirjoitti:Sen siis ottaisin ja ajelisin sillä jokusen vuoden ja sitten vaihtaisin taas uudempaan, vaikka sitten W211-malliin. Tällä lailla saisin koko aika ajella 6-pyttysellä ja pääsisin jopa halvemmallla. Remppaa tulee varmaan enempi, mutta toisaalta arvon alenemaa vähempi.
Eihän tuosta varmaan saa kukaa selvää..Parempi että menee vissiin nukkuun ku ei tunnu toi ajatus kulkevan enää
2006 E280cdi 4matic
1996 Toyota Supra
ex. 1999 S 500
1996 Toyota Supra
ex. 1999 S 500
Liikekumppanini osti vastikään 2004 mallin 270cdi:n. Pirun hieno peli mutta siinä on jokin ongelma jarrujen kanssa (hitaassa vauhdissa kuuluu/tuntuu töpöttävä ääni etupäästä) jota edes erinomainen Auto-Suni ei ole kyennyt eliminoimaan osien vaihdolla. Lisäksi tuo uusi on sisätiloiltaan selkeästi kapeampi. Auto on suuntavakavuudeltaan aavistuksen huonompi ja selkeästi kovempi alustaltaan kuin W210. Se on myös äänekkäämpi kuin W210 jostain syystä.
Toisaalta jäykistyneen rungon tuntee ajossa, kolariturvallisuus ja ulkonäkö valovuoden paremmat jne. Vaikea valinta.
Toisaalta jäykistyneen rungon tuntee ajossa, kolariturvallisuus ja ulkonäkö valovuoden paremmat jne. Vaikea valinta.
No vielä yksi konsti tehdä päätös:mackj kirjoitti:Toisaalta taas jos eka ostaa vanhemman ja korjaa/huoltaa sitä. Sitte ostaa uudemman ja korjaa/huoltaa sitä taas. Niin kerralla voi ostaa sen uudemman ja korjata/huoltaa sitä. Ja pitää sitä uudempaa niin kauan kun olisi pitänyt yhteensä sitä vanhempaa ja uudempaa.jukka-tre kirjoitti:Sen siis ottaisin ja ajelisin sillä jokusen vuoden ja sitten vaihtaisin taas uudempaan, vaikka sitten W211-malliin. Tällä lailla saisin koko aika ajella 6-pyttysellä ja pääsisin jopa halvemmallla. Remppaa tulee varmaan enempi, mutta toisaalta arvon alenemaa vähempi.
Eihän tuosta varmaan saa kukaa selvää..Parempi että menee vissiin nukkuun ku ei tunnu toi ajatus kulkevan enää
Koeaja kummatkin vaikka samalla reitillä ja ota se joka tuntuu paremmalta ajaa. Sehän kait tässä on pääasia, vai ?
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Isä kävi eilen kokeilemassa W211 koppaista ja juuri samat oli kommentit kuin sulla edellä,rengasäänet kuulemma jopa häiritsevän kovat verrattuna W210. Ehkä ero renkaissa enemmänkin kuin äänieristyksessä, molemmissa nastarenkaat.e320 kirjoitti: Lisäksi tuo uusi on sisätiloiltaan selkeästi kapeampi. Auto on suuntavakavuudeltaan aavistuksen huonompi ja selkeästi kovempi alustaltaan kuin W210. Se on myös äänekkäämpi kuin W210 jostain syystä.
Toisaalta jäykistyneen rungon tuntee ajossa, kolariturvallisuus ja ulkonäkö valovuoden paremmat jne. Vaikea valinta.
W210 parani kesällä noin toiseen potenssiin bilsteinin sprinteillä ja kunnon jousilla,ei ole vielä löytynyt yhtä mieluisaa pirssiä tilalle
Kiitoksia vastaamaan vaivautuneille!
Toi vanhempi väykky on vähän kinkkinen koeajettava kun on 450:nen kilsan päässä. Uudempi on tosiaan jonkun matkaa toistakymmentä tuhatta kalliimpi, mut jotenkin toi kutoskone himottas, en tiiä mennee jo pää sekasin. Uudemmassa kuulemma kuulopuheitten mukaan aika paljon ongelmia sähköhydraulisten jarrujen kanssa, ja jos se järjestelmä prakaa ni sit ei puhuta enää pikkusummista. Toi jarrujuttu mua pelottaa eniten siinä uudessa väykyssä.
Niin ja missä hinnoissa noi huollot yleensä pyörii?
Nykyinen Volvoni vajaa vuoden vanha 2 kertaa jättänyt tielle ja sähkövikoja aivan p.....sti, on meinaa mittari nyt täynnä
Toi vanhempi väykky on vähän kinkkinen koeajettava kun on 450:nen kilsan päässä. Uudempi on tosiaan jonkun matkaa toistakymmentä tuhatta kalliimpi, mut jotenkin toi kutoskone himottas, en tiiä mennee jo pää sekasin. Uudemmassa kuulemma kuulopuheitten mukaan aika paljon ongelmia sähköhydraulisten jarrujen kanssa, ja jos se järjestelmä prakaa ni sit ei puhuta enää pikkusummista. Toi jarrujuttu mua pelottaa eniten siinä uudessa väykyssä.
Niin ja missä hinnoissa noi huollot yleensä pyörii?
Nykyinen Volvoni vajaa vuoden vanha 2 kertaa jättänyt tielle ja sähkövikoja aivan p.....sti, on meinaa mittari nyt täynnä
MB 190E 2.0i vm.90
Kattopa tosta loppupuolelta ketjua löytyy Väykyllä ajon kustannuksista tietoa.MeZe190 kirjoitti:Kiitoksia vastaamaan vaivautuneille!
Toi vanhempi väykky on vähän kinkkinen koeajettava kun on 450:nen kilsan päässä. Uudempi on tosiaan jonkun matkaa toistakymmentä tuhatta kalliimpi, mut jotenkin toi kutoskone himottas, en tiiä mennee jo pää sekasin. Uudemmassa kuulemma kuulopuheitten mukaan aika paljon ongelmia sähköhydraulisten jarrujen kanssa, ja jos se järjestelmä prakaa ni sit ei puhuta enää pikkusummista. Toi jarrujuttu mua pelottaa eniten siinä uudessa väykyssä.
Niin ja missä hinnoissa noi huollot yleensä pyörii?
Nykyinen Volvoni vajaa vuoden vanha 2 kertaa jättänyt tielle ja sähkövikoja aivan p.....sti, on meinaa mittari nyt täynnä
Laskepa arvio vaikka kokeeksi tolla sabluunalla, mitä maksaisi noi sun 2 vaihtoehtoa.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=42737
Sanoisin, että Väykyssä suurin probleemi on ruoste. Se kannattaa hoitaa pois ja suojata kunnolla. Muutoin rempat on pientä laittoo, ehkä isoimpia on joku suutinvika ja imusarjoja voi joutua putsaan. Varsinaista isoo pommia harvemmin kuulee olevan.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Ulkomitoissa ei paljon eroa ole; W211 on vähän leveämpi, korkeampi, painavampi ja siinä on pidempi akseliväli. Pituus on molemmissa 482 senttiä.Tapio_Tre kirjoitti:Ota 210 ehdottomasti kutosen koneella, on auton kokoinenkin.
Suorituskyvyssä sadan kilon painoero ei tunnu, W211:ssä on moottoreista viritetty muutama heppa enemmän. Ainakin 320CDI rivikuutonen on W210-korisessa vakiona 197hv/470Nm ja W211:ssä 204hv/500Nm. Vastaavasti automaattina 270CDI on 170hv/400Nm ja 177hv/425Nm.
pforsell
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo




