w124 jarru/alustaerot/vastaavuustodistukset

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Micky
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Su 30.01.2005 04:42
Paikkakunta: Pori

w124 jarru/alustaerot/vastaavuustodistukset

Viesti Kirjoittaja Micky »

Mistä mallista vaiko ei mistään järkevimmin 500E alusta muuttelemalla/valmiina/riittävä päättäjille. Ja mikä w124 korin laitteista käy verrokiksi muutoskatsastukseen kun laitetaan jotain suurta konehuoneeseen eli mikä suurin verrokiksi käyvä ja millä vaatimuksilla kun esmes 300E -87 olisi muutoksen kohteena??? Prosentit tarvisi myös riittää kadulle asti..

Apua kaivataan asiaan jo perehtyneiltä tai keneltä vain...joista tiedoista kiitokset jo etukäteen..tekniikka odottaisi jo kunhan selviää onko mahdollista ilman aidon monisatasen ostoa...
...ei savua ilman tulta..
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3972
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: w124 jarru/alustaerot/vastaavuustodistukset

Viesti Kirjoittaja tomant »

Micky kirjoitti:Mistä mallista vaiko ei mistään järkevimmin 500E alusta muuttelemalla/valmiina/riittävä päättäjille. Ja mikä w124 korin laitteista käy verrokiksi muutoskatsastukseen kun laitetaan jotain suurta konehuoneeseen eli mikä suurin verrokiksi käyvä ja millä vaatimuksilla kun esmes 300E -87 olisi muutoksen kohteena??? Prosentit tarvisi myös riittää kadulle asti..

Apua kaivataan asiaan jo perehtyneiltä tai keneltä vain...joista tiedoista kiitokset jo etukäteen..tekniikka odottaisi jo kunhan selviää onko mahdollista ilman aidon monisatasen ostoa...
Mercedes Enthusiast nro 11/2006 esitteli 500E-mallin, jota valmistettiin 1991-1993 noin 7000 kappaletta. Tässä lainauksia lehden esittelystä:

Auton moottori ja jarrut oli otettu R129 500 SL:stä ja uusimmisssa jarrut olivat 600 SL-mallin kaltaiset. Siinä oli nelivaihteinen automaatti ja kiinteä ASR-luistonesto (johon virityspajat kehittivät off-nappulan). Jousitus oli myös periaatteessa mallin 500 SL mukainen. Korin etupäähän oli tehty muutoksia, jotta V8 (4973 cm3 ja 322 hv) mahtuisi sisään, joten kori on erilainen kuin normaalissa W124:sessa. Lokasuojissa oli pienet levikkeet, jotta 8 x 16 pyörät sopivat sisään. Kardaanitunneliin tehtiin muutoksia katalysaattorien vuoksi. Takajousituksen kohdalla oli koria myös vahvistettu.

Muutoskatsastus viisisataseksi vaatii varmasti paljon urheilumieltä ja pätäkkää sekä hyvät suhteet katsastusinsinööreihin, muuten kyseessä saattaa olla Mission Impossible. Varminta lienee selvittää asiaa ensin katsastusasemalta tai AKElta.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

E420

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Voisi olla vähemmän työlästä heittää nokalle 420:nen. Siinä alusta on todennäköisesti samaa tavaraa 300:sen kanssa.

Ja kyllä 420:sestäkin potkua lähtee soundista puhumattakaan...
Terveisin
Tero
Avatar
Micky
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Su 30.01.2005 04:42
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Micky »

työlästä ja työlästä mutta yli 6 litraista tarvis sinne laittaa että jaksais kulkea...riippuen miten on mahdollista..
...ei savua ilman tulta..
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Kyllähän sitä sinne konehuoneeseen voi sovittaa mitä vaan, mutta sitten jos haluis leiman paperiin :?


6,25 litrasen sinne vois laittaa jos vertais 500E. Sen jälkee se takuulla vaatis lupapaperit AKElta.

Se että kuinka helposti 300E ja 500E voi verrata. Taitaapi olla 500E kori paljon vahvempaa tekoa. Ja kaikki muut. Eli saako siitä 300:sta edes 500:sta.?? Ehkä vois periaatteessa saada vaihtamalla akselistot ja kaikki muutkin sieltä alueelta.
Mistähän sen saa selville kuinka paljon 500E koria on jäykistelty 300E verrattuna?? No ehkä konttorilla sitä ei tiedetä...

varmaan mielenkiintonen peli jos saat sellasen leimattua :)
Vastaa Viestiin