Mistä mallista vaiko ei mistään järkevimmin 500E alusta muuttelemalla/valmiina/riittävä päättäjille. Ja mikä w124 korin laitteista käy verrokiksi muutoskatsastukseen kun laitetaan jotain suurta konehuoneeseen eli mikä suurin verrokiksi käyvä ja millä vaatimuksilla kun esmes 300E -87 olisi muutoksen kohteena??? Prosentit tarvisi myös riittää kadulle asti..
Apua kaivataan asiaan jo perehtyneiltä tai keneltä vain...joista tiedoista kiitokset jo etukäteen..tekniikka odottaisi jo kunhan selviää onko mahdollista ilman aidon monisatasen ostoa...
w124 jarru/alustaerot/vastaavuustodistukset
w124 jarru/alustaerot/vastaavuustodistukset
...ei savua ilman tulta..
Re: w124 jarru/alustaerot/vastaavuustodistukset
Mercedes Enthusiast nro 11/2006 esitteli 500E-mallin, jota valmistettiin 1991-1993 noin 7000 kappaletta. Tässä lainauksia lehden esittelystä:Micky kirjoitti:Mistä mallista vaiko ei mistään järkevimmin 500E alusta muuttelemalla/valmiina/riittävä päättäjille. Ja mikä w124 korin laitteista käy verrokiksi muutoskatsastukseen kun laitetaan jotain suurta konehuoneeseen eli mikä suurin verrokiksi käyvä ja millä vaatimuksilla kun esmes 300E -87 olisi muutoksen kohteena??? Prosentit tarvisi myös riittää kadulle asti..
Apua kaivataan asiaan jo perehtyneiltä tai keneltä vain...joista tiedoista kiitokset jo etukäteen..tekniikka odottaisi jo kunhan selviää onko mahdollista ilman aidon monisatasen ostoa...
Auton moottori ja jarrut oli otettu R129 500 SL:stä ja uusimmisssa jarrut olivat 600 SL-mallin kaltaiset. Siinä oli nelivaihteinen automaatti ja kiinteä ASR-luistonesto (johon virityspajat kehittivät off-nappulan). Jousitus oli myös periaatteessa mallin 500 SL mukainen. Korin etupäähän oli tehty muutoksia, jotta V8 (4973 cm3 ja 322 hv) mahtuisi sisään, joten kori on erilainen kuin normaalissa W124:sessa. Lokasuojissa oli pienet levikkeet, jotta 8 x 16 pyörät sopivat sisään. Kardaanitunneliin tehtiin muutoksia katalysaattorien vuoksi. Takajousituksen kohdalla oli koria myös vahvistettu.
Muutoskatsastus viisisataseksi vaatii varmasti paljon urheilumieltä ja pätäkkää sekä hyvät suhteet katsastusinsinööreihin, muuten kyseessä saattaa olla Mission Impossible. Varminta lienee selvittää asiaa ensin katsastusasemalta tai AKElta.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020

Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
E420
Voisi olla vähemmän työlästä heittää nokalle 420:nen. Siinä alusta on todennäköisesti samaa tavaraa 300:sen kanssa.
Ja kyllä 420:sestäkin potkua lähtee soundista puhumattakaan...
Ja kyllä 420:sestäkin potkua lähtee soundista puhumattakaan...
Terveisin
Tero
Tero
Kyllähän sitä sinne konehuoneeseen voi sovittaa mitä vaan, mutta sitten jos haluis leiman paperiin
6,25 litrasen sinne vois laittaa jos vertais 500E. Sen jälkee se takuulla vaatis lupapaperit AKElta.
Se että kuinka helposti 300E ja 500E voi verrata. Taitaapi olla 500E kori paljon vahvempaa tekoa. Ja kaikki muut. Eli saako siitä 300:sta edes 500:sta.?? Ehkä vois periaatteessa saada vaihtamalla akselistot ja kaikki muutkin sieltä alueelta.
Mistähän sen saa selville kuinka paljon 500E koria on jäykistelty 300E verrattuna?? No ehkä konttorilla sitä ei tiedetä...
varmaan mielenkiintonen peli jos saat sellasen leimattua

6,25 litrasen sinne vois laittaa jos vertais 500E. Sen jälkee se takuulla vaatis lupapaperit AKElta.
Se että kuinka helposti 300E ja 500E voi verrata. Taitaapi olla 500E kori paljon vahvempaa tekoa. Ja kaikki muut. Eli saako siitä 300:sta edes 500:sta.?? Ehkä vois periaatteessa saada vaihtamalla akselistot ja kaikki muutkin sieltä alueelta.
Mistähän sen saa selville kuinka paljon 500E koria on jäykistelty 300E verrattuna?? No ehkä konttorilla sitä ei tiedetä...
varmaan mielenkiintonen peli jos saat sellasen leimattua
